Swing-O-Plane/kieputin onnettomuus (70-80-luku)

Anonyymi

Olen kuullut sukulaisiltani, että tässä laitteessa olisi tapahtunut kuolettava onnettomuus joskus 70- tai 80-luvulla laitteen ollessa Linnanmäellä (tai ehkä Särkänniemellä?). Joku olisi lentänyt laitteesta pois sen ollessa käynnissä.

Kellään tietoa asiasta tai onko tästä mitään todisteita enää olemassa.

10

2210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämän kyseisen lähteen mukaan Linnanmäellä olisi tapahtunut sen historian aikana kaksi kuolemaan johtanutta onnettomuutta, vuosina 1953 ja 1985, molemmissa onnettomuuksissa laitteena on ollut Linnanmäen vuoristorata.

      https://www.huvipuisto.net/accident.html

      Eli tuon lähteen mukaan kuulemasi ei olisi totta, mutta sitten jokainen saa itse miettiä tuon linkin takana olevan lähteen luotettavuuden itse.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-kokosi-karmeimmat-huvipuistoturmat-vaunu-lojui-siina-missa-pikkulasten-laite-sijaitsi/6097972#gs.ae6wa6

        Tuon linkin takana vielä nuo samat Linnanmäellä sattuneet kuolemaan johtaneet onnettomuudet ja vielä lisäksi 2007 Powerparkissa sattunut onnettomuus. Tuossa ne Suomen huvipuistojen kuolemaan johtaneet onnettomuudet sitten varmastikkin on

        Olisikin aika erikoista, että tästä ei olisi mitään mainintaa missään. Olisikohan mahdollista, että onnettomuus tapahtuikin samanlaisessa laitteessa ulkomailla?
        Tosin näin vanhasta asiasta löytyy huonosti tietoa, olen löytänyt vain että Saksassa samankaltaisessa laitteessa joku olisi loukkaantunut, ja että USA:ssa 60-luvulla, mutta en kuolemantapauksia.
        Tiedä sitten, onko tapahtunut minkäälaista onnettomuutta ja olisiko vain loukkaantumisesta mainintaa missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin aika erikoista, että tästä ei olisi mitään mainintaa missään. Olisikohan mahdollista, että onnettomuus tapahtuikin samanlaisessa laitteessa ulkomailla?
        Tosin näin vanhasta asiasta löytyy huonosti tietoa, olen löytänyt vain että Saksassa samankaltaisessa laitteessa joku olisi loukkaantunut, ja että USA:ssa 60-luvulla, mutta en kuolemantapauksia.
        Tiedä sitten, onko tapahtunut minkäälaista onnettomuutta ja olisiko vain loukkaantumisesta mainintaa missään.

        Molemmat vanhempani siis muistaa asian, mutta en nyt sulje valemuistonkaan/vääristyneen muiston mahdollisuutta pois


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat vanhempani siis muistaa asian, mutta en nyt sulje valemuistonkaan/vääristyneen muiston mahdollisuutta pois

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808082201123775

        Ja kolmas juttu Suomen huvipuistojen kuolemaan johtaneista onnettomuuksista, ja samat kuolemat myös tuossa, eli Linnanmäki (vuoristorata) 1953 ja 1985 sekä Powerpark 2007.
        Mikäli huvipuistoissa olisi ollut enemmän kuolamaan johtaneita onnettomuuksia, niin aivan 100%:n varmasti joku kyseisen huvipuiston entinen/nykyinen työntekijä olisi ottanut toimitukseen jutun jälkeen yhteyttä ja muistuttanut "silloin ja siellä sekä siinä laitteessa" sattuneesta onnettomuudesta.

        Eli kyllä se tilanne nyt vain on käytännössä niin, että vanhempasi muistavat väärin, todennäköisesti muistoissa joku vanha vakava loukkaantuminen taikka läheltä piti tilanne, taikka sitten ulkomailla sattunut kuolemantapaus joka on sattunut samanlaisessa laitteessa kuin mikä vaikkapa Linnanmäellä on.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808082201123775

        Ja kolmas juttu Suomen huvipuistojen kuolemaan johtaneista onnettomuuksista, ja samat kuolemat myös tuossa, eli Linnanmäki (vuoristorata) 1953 ja 1985 sekä Powerpark 2007.
        Mikäli huvipuistoissa olisi ollut enemmän kuolamaan johtaneita onnettomuuksia, niin aivan 100%:n varmasti joku kyseisen huvipuiston entinen/nykyinen työntekijä olisi ottanut toimitukseen jutun jälkeen yhteyttä ja muistuttanut "silloin ja siellä sekä siinä laitteessa" sattuneesta onnettomuudesta.

        Eli kyllä se tilanne nyt vain on käytännössä niin, että vanhempasi muistavat väärin, todennäköisesti muistoissa joku vanha vakava loukkaantuminen taikka läheltä piti tilanne, taikka sitten ulkomailla sattunut kuolemantapaus joka on sattunut samanlaisessa laitteessa kuin mikä vaikkapa Linnanmäellä on.

        Epäilen että ulkomailla on tapahtunut jonkinlainen onnettomuus, ei välttämättä täysin samanlaisessa laitteessa kun tuosta laitteesta on useampia malleja. Ja sitten siitä on ehkä uutisoitu siten, että "Linnanmäellä samantapainen laite" tmv tai voinut olla kuvakin Linnanmäen laitteesta.


    • Anonyymi

      Nuoruuteni pienikokoinen ystäväni putosi ko. laitteesta ja loukkaantui pahasti. - Olisko ollut 70-luvun loppua. Oli jossakin lehdessäkin juttua. Hän onneksi kuitenkin toipui.

      • Anonyymi

        Se oli varmaan se tapahtuma josta kuolemantarinat saivat alkunsa.
        Muistan minäkin kuulleeni ystäväsi putoamisesta
        ja kertoja tottakai arveli hänen kuolleen.


    • Anonyymi

      Minä muistan että Linnanmäellä putosi sukkula tms nimisestä laitteesta nuori tyttö. Siitä ei vaan löydy enää mitään mainintaa mutta se oli ehkä 1979-1980 lukua. Hymy-lehti kirjoitti juttua siitä.

    • Anonyymi

      Linnanmäen Muksupuksu on hengenvaarallinen laite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe