Olen kuullut sukulaisiltani, että tässä laitteessa olisi tapahtunut kuolettava onnettomuus joskus 70- tai 80-luvulla laitteen ollessa Linnanmäellä (tai ehkä Särkänniemellä?). Joku olisi lentänyt laitteesta pois sen ollessa käynnissä.
Kellään tietoa asiasta tai onko tästä mitään todisteita enää olemassa.
Swing-O-Plane/kieputin onnettomuus (70-80-luku)
10
2669
Vastaukset
Tämän kyseisen lähteen mukaan Linnanmäellä olisi tapahtunut sen historian aikana kaksi kuolemaan johtanutta onnettomuutta, vuosina 1953 ja 1985, molemmissa onnettomuuksissa laitteena on ollut Linnanmäen vuoristorata.
https://www.huvipuisto.net/accident.html
Eli tuon lähteen mukaan kuulemasi ei olisi totta, mutta sitten jokainen saa itse miettiä tuon linkin takana olevan lähteen luotettavuuden itse.https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-kokosi-karmeimmat-huvipuistoturmat-vaunu-lojui-siina-missa-pikkulasten-laite-sijaitsi/6097972#gs.ae6wa6
Tuon linkin takana vielä nuo samat Linnanmäellä sattuneet kuolemaan johtaneet onnettomuudet ja vielä lisäksi 2007 Powerparkissa sattunut onnettomuus. Tuossa ne Suomen huvipuistojen kuolemaan johtaneet onnettomuudet sitten varmastikkin on- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-kokosi-karmeimmat-huvipuistoturmat-vaunu-lojui-siina-missa-pikkulasten-laite-sijaitsi/6097972#gs.ae6wa6
Tuon linkin takana vielä nuo samat Linnanmäellä sattuneet kuolemaan johtaneet onnettomuudet ja vielä lisäksi 2007 Powerparkissa sattunut onnettomuus. Tuossa ne Suomen huvipuistojen kuolemaan johtaneet onnettomuudet sitten varmastikkin onOlisikin aika erikoista, että tästä ei olisi mitään mainintaa missään. Olisikohan mahdollista, että onnettomuus tapahtuikin samanlaisessa laitteessa ulkomailla?
Tosin näin vanhasta asiasta löytyy huonosti tietoa, olen löytänyt vain että Saksassa samankaltaisessa laitteessa joku olisi loukkaantunut, ja että USA:ssa 60-luvulla, mutta en kuolemantapauksia.
Tiedä sitten, onko tapahtunut minkäälaista onnettomuutta ja olisiko vain loukkaantumisesta mainintaa missään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikin aika erikoista, että tästä ei olisi mitään mainintaa missään. Olisikohan mahdollista, että onnettomuus tapahtuikin samanlaisessa laitteessa ulkomailla?
Tosin näin vanhasta asiasta löytyy huonosti tietoa, olen löytänyt vain että Saksassa samankaltaisessa laitteessa joku olisi loukkaantunut, ja että USA:ssa 60-luvulla, mutta en kuolemantapauksia.
Tiedä sitten, onko tapahtunut minkäälaista onnettomuutta ja olisiko vain loukkaantumisesta mainintaa missään.Molemmat vanhempani siis muistaa asian, mutta en nyt sulje valemuistonkaan/vääristyneen muiston mahdollisuutta pois
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat vanhempani siis muistaa asian, mutta en nyt sulje valemuistonkaan/vääristyneen muiston mahdollisuutta pois
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808082201123775
Ja kolmas juttu Suomen huvipuistojen kuolemaan johtaneista onnettomuuksista, ja samat kuolemat myös tuossa, eli Linnanmäki (vuoristorata) 1953 ja 1985 sekä Powerpark 2007.
Mikäli huvipuistoissa olisi ollut enemmän kuolamaan johtaneita onnettomuuksia, niin aivan 100%:n varmasti joku kyseisen huvipuiston entinen/nykyinen työntekijä olisi ottanut toimitukseen jutun jälkeen yhteyttä ja muistuttanut "silloin ja siellä sekä siinä laitteessa" sattuneesta onnettomuudesta.
Eli kyllä se tilanne nyt vain on käytännössä niin, että vanhempasi muistavat väärin, todennäköisesti muistoissa joku vanha vakava loukkaantuminen taikka läheltä piti tilanne, taikka sitten ulkomailla sattunut kuolemantapaus joka on sattunut samanlaisessa laitteessa kuin mikä vaikkapa Linnanmäellä on.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808082201123775
Ja kolmas juttu Suomen huvipuistojen kuolemaan johtaneista onnettomuuksista, ja samat kuolemat myös tuossa, eli Linnanmäki (vuoristorata) 1953 ja 1985 sekä Powerpark 2007.
Mikäli huvipuistoissa olisi ollut enemmän kuolamaan johtaneita onnettomuuksia, niin aivan 100%:n varmasti joku kyseisen huvipuiston entinen/nykyinen työntekijä olisi ottanut toimitukseen jutun jälkeen yhteyttä ja muistuttanut "silloin ja siellä sekä siinä laitteessa" sattuneesta onnettomuudesta.
Eli kyllä se tilanne nyt vain on käytännössä niin, että vanhempasi muistavat väärin, todennäköisesti muistoissa joku vanha vakava loukkaantuminen taikka läheltä piti tilanne, taikka sitten ulkomailla sattunut kuolemantapaus joka on sattunut samanlaisessa laitteessa kuin mikä vaikkapa Linnanmäellä on.Epäilen että ulkomailla on tapahtunut jonkinlainen onnettomuus, ei välttämättä täysin samanlaisessa laitteessa kun tuosta laitteesta on useampia malleja. Ja sitten siitä on ehkä uutisoitu siten, että "Linnanmäellä samantapainen laite" tmv tai voinut olla kuvakin Linnanmäen laitteesta.
- Anonyymi
Nuoruuteni pienikokoinen ystäväni putosi ko. laitteesta ja loukkaantui pahasti. - Olisko ollut 70-luvun loppua. Oli jossakin lehdessäkin juttua. Hän onneksi kuitenkin toipui.
- Anonyymi
Se oli varmaan se tapahtuma josta kuolemantarinat saivat alkunsa.
Muistan minäkin kuulleeni ystäväsi putoamisesta
ja kertoja tottakai arveli hänen kuolleen.
- Anonyymi
Minä muistan että Linnanmäellä putosi sukkula tms nimisestä laitteesta nuori tyttö. Siitä ei vaan löydy enää mitään mainintaa mutta se oli ehkä 1979-1980 lukua. Hymy-lehti kirjoitti juttua siitä.
- Anonyymi
Linnanmäen Muksupuksu on hengenvaarallinen laite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882