vanhat kaupat, leipomot ym

Anonyymi

liikkeet 1900-2020

28

2834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kara-market, Super-Kax Linnoaho, Vuorinen keskustassa, Riihi-Kumi, Paperi ja Lelu. Hämeenkadulla oli pieni herkkukauppa, mikähän sen nimi oli?

      Tuossa pari 80-luvulla lapsuuttaan viettäneen muisteloa.

      • Anonyymi

        Tjaa, mahtoiko muuten sen herkkuliikkeen nimi olla Herkkuaitta?

        t: sama


      • Anonyymi

        Holmroosin kultasepänliike ja Puputin vaatekauppa ovat toimineet vuosikymmeniä samoilla paikoilla.


    • Anonyymi

      Oliko sen Herkkuaitan kauppiaan nimi Miili Äikäs?

    • Anonyymi

      Riihimäen pyörä ja kumi Kontiontiellä, R. Kokon lyhyttavaraliike sekin Kontiontiellä. Kenkäkauppa Urho Viljanen Kirkkopolun Hämeenkadun puoleisessa päädyssä. Optikkoliike Vikman Keskuskadulla.

    • Anonyymi

      Rannan leipomon myymälä Suokylässä (vanhassa puurakennuksessa) oli 80 luvun lukiolaiselle aika kiva. Ystävälliset vanhemmat rouvat myivät erittäin hyviä pullia ja munkkeja energiavajeeseen...ei ollu energiajuomaa keksitty vielä siihen aikaan ;)

    • Anonyymi

      Naisten vaatteita myytiin Hämeenkadulla: Muoti-Hovi, joka on nyt lopettanut toimintansa myymällä varastojaan tyhjäksi Petsamonkadulla.

    • Anonyymi

      Olihan Hämeenkadulla pari kolme kemppariakin. Yksi muistaakseni oli Aliisa, yksi sijaitse Rity-talosta eteenpäin Hämeenkadulla.

    • Anonyymi

      Muistaako joku pienehköä ruokakauppaa 80-luvun puolivälistä, joka sijaitsi mahdollisesti Hämeenkadulla kolmiopuiston lähellä (ehkä siinä keltaisessa kivitalossa missä nykyään on mm. Fennia). On vain hatara muistikuva, että jossain siellä main oli liike mistä käytiin kerran kaverin kanssa ostamassa popcornia.

      • Anonyymi

        Siinä Kolmiopuiston lähellä oli kioski ainakin 1970-luvulla sellaisessa kivitalossa, jossa oli samaan aikaan Toivonojan vaatekauppakin, joka nyt on Riihikadulla.


    • Anonyymi

      Mun edesmenneellä vaarilla oli 30-luvulla siirtomaatavarakauppa maantiellä. Sitä ei varmaan kukaan muista.

    • Anonyymi

      K-kirsikka, Asado se ruokakauppa, Sokos, Spar.

      • Anonyymi

        Ei se ollut Spar, vaan OHO-Kauppa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ollut Spar, vaan OHO-Kauppa. :)

        Oli Oho myös ja sen jälkeen spar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli Oho myös ja sen jälkeen spar

        Spar = oho-kauppa


    • Anonyymi

      Popsi ja Rabatti, Viiskulma.

      • Anonyymi

        mikä kauppa kalevankadulla-nimi


    • Anonyymi

      Rostin leipomo/myymälä Saavalaista vastapää Hämeenkadulla ja Heikkisen leipäkauppa Kivitaskun talossa Havia vastapäätä . Heikkisen leipomo sijaitsi
      Kormussa . Rikberin leipomo/myymälä Paloheimonkadulla. Ja niitä herkullisia
      Rannan ranskiksia sai sieltä Suokadun leipomo/myymälästä. Ja mainittakoon vielä Sirenin leipomo/myymälä ( nyk. Laine ) Kaartokadulla .

      • Anonyymi

        Se taisi olla Sirenin leipomon jälkeen nimellä Kalteva-Taimisto.
        Kaarlonkadun ja Lopentien kulmassa oli K-valinta Mattinen. Lopentiellä oli Markkasen pyörä.-ja urheiluvälinekauppa, Hämeenkadulla kaksi Urheilukontin myymälää.


    • Anonyymi

      riihimäen torilla oli mukava käydä 70 ja 80 luvulla

      kesälauantaisin

      • Anonyymi

        Ennen vanhaan torilla oli vielä meinkinkiä. Olikos lauantain lisäksi toinen toripäivä tiistai?

        Ainakin muistan, että Auvisen kalaa käytiin välillä hakemassa. Sitten joinain sunnuntaina oli markkinat.

        Itse olen syntynyt 70-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan torilla oli vielä meinkinkiä. Olikos lauantain lisäksi toinen toripäivä tiistai?

        Ainakin muistan, että Auvisen kalaa käytiin välillä hakemassa. Sitten joinain sunnuntaina oli markkinat.

        Itse olen syntynyt 70-luvulla.

        -80 luvun alussa oli kiva käydä torilla. Ostin kukkia ja perunoita. Torimarkkinoilla kävin aina siinä linja-autokahvilassa..
        (Valintatalo oli siinä nurkalla.. ) Nyt on torielämä tapettu tästä kaupungista mikä on kyllä sääli..


    • Anonyymi

      Havin kynttilätehdas sijaitsi Hämeenkadulla Havinkartanon paikkeilla ja vastapäätä kadun toisella puolella oli Linnoahon lihakauppa.

    • Anonyymi

      Linnoahon lihakauppa oli 1970-luvulla Valtakadulla siinä paikassa, jossa nyt on musiikkiopiston ja hotellin parkkipaikka. Samassa kiinteistössä Linnoahon naapurissa oli Utter & Jeskanen elintarvikeliike, jossa myytiin muita elintarvikkeita paitsi ei lihatuotteita, jotka myytiin siinä seinän takana Linnoaholla.

    • Anonyymi

      Suoman kioski, runosen nakkari, raketti market

      • Anonyymi

        eeron grilli, elsan kioski, tähden kioski, haltun kioski
        karavaani, jokelan kioski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eeron grilli, elsan kioski, tähden kioski, haltun kioski
        karavaani, jokelan kioski

        sorsan kauppa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sorsan kauppa

        Helmi-Orvokki, Kuuromykkä, Lee Cooper, Sampooooo


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe