Jeesus on Jumala

Anonyymi

Ja Jumala on Jeesus.

Pellikan väitteet että vain Jeesuksella on valta ei siis pidä paikkaansa. Pellikka on pakana. Hän ei usko kolmiyhteyyteen.

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pellikan suku on israelaisia, se on satavarma, mutta Sinä ehkä olet pakana, eli et sitä heimoa.
      Pellikka on teologi, ja tietää, että Jeesus itse on sanonut olevansa kaikkivaltias, Ja Dan 7;14 vahvistaa sen VT;ssä.

      Sinä olet surkea valehtelia, etkä tiedä mitään Raamatusta väittäen Jeesusta valhetliaksi, Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      Tämän lisäksi asia ilmenee vielä 2 keraa UT;ssa ja kolmesti VT;ssa.

      TV; ei lesta, mutta kristitty juutalainen Suomesta.

      • Anonyymi

        En kiistä Matt 28:18, mutta se tarkoittaa samalla että Jumalalla on kaikki valta, koska Jeesus ja Jumala ovat yhtä. Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kiistä Matt 28:18, mutta se tarkoittaa samalla että Jumalalla on kaikki valta, koska Jeesus ja Jumala ovat yhtä. Jeesus on Jumala.

        Älä väännä aihetta, siinä Messias sanoo saaneensa vallan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä väännä aihetta, siinä Messias sanoo saaneensa vallan.

        Mutta Messias ja Jumala ovat yhtä. Jos Messiaksella on kaikki valta, niin myös Jumalalla on. Et ymmärrä kristinuskon perusasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä väännä aihetta, siinä Messias sanoo saaneensa vallan.

        Väitätkö että on useita jumalia?


      • Anonyymi

        Pellikan sydän "juutalaisena" on peitteen alla. Hänen kommenttinsa se kertovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Messias ja Jumala ovat yhtä. Jos Messiaksella on kaikki valta, niin myös Jumalalla on. Et ymmärrä kristinuskon perusasioita.

        Alkutekstissä on näin Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pellikan sydän "juutalaisena" on peitteen alla. Hänen kommenttinsa se kertovat.

        Mikä niistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä niistä?

        Aramea, joka oli enimmäinen. Jeesus myös puhui arameaa.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Messias ja Jumala ovat yhtä. Jos Messiaksella on kaikki valta, niin myös Jumalalla on. Et ymmärrä kristinuskon perusasioita.

        Mutta Messias ja Jumala ovat yhtä. Jos Messiaksella on kaikki valta, niin myös Jumalalla on. Et ymmärrä kristinuskon perusasioita.

        Isä Jumalalla on ylin valta aina A ja O.
        Jeesus Kristus ei voi olla Isä Jumalan tahtoa vastaan,vaan hän noudattaa Jumalan tahtoa.
        Jesus Kristus tekee Isän tahtoa ja työtä, hän persoonana Messias ja Jumala,mutta ei koskaan Isää korkeampi.
        On vain yksi Jumala ja hänen poikansa Jeesus Kristus on ns.personoitu Jumala.
        Sitä on vaikea käsittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstissä on näin Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        r

        Alkutekstissä on näin Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        On vain yksi Jumala ja Jeesus Kristus on Jumalan poika joka on nostettu Jumalaluuteen tekojensa tähden.
        He ovat yksi mutta Isä on ja Poika on.
        Jesus Kristus on tie ja totuus(Isän luo).
        Jesus Kristus on täydellinen,mutta ei Luoja Jumala(tässä on se ero).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstissä on näin Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        On vain yksi Jumala ja Jeesus Kristus on Jumalan poika joka on nostettu Jumalaluuteen tekojensa tähden.
        He ovat yksi mutta Isä on ja Poika on.
        Jesus Kristus on tie ja totuus(Isän luo).
        Jesus Kristus on täydellinen,mutta ei Luoja Jumala(tässä on se ero).

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus ei ole luojajumala? Siellähän vaan sanottiin, että Jumala loi maan ja ihmiset. Koska Jeesus on Jumala (ja Isä ja Pyhä henkikin ovat), niin eikös se Jesse siinä samassa täyskahelissa kolminaisuushässäkässä sitten muka luonut, jos kerran Jumala loi?

        Ja miten niin Jeesus muka olisi "nostettu Jumalaluuteen tekojensa tähden"? Jos hän kerran oli Pyhän Hengen siittämä tai siementämä, kun Pyhä Henki raiskasi (12-vuotiaan?) Marian,, niin ainakin puolet hänestä pitäisi olla pyhää, ellei kokonaan. Olikojan muuten puolet Jeesuksen DNA:sta ihmisen eli Marian DNA:ta? jeesushan määritteli itsensä Ihmisen pojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö että on useita jumalia?

        Kristinoppìin kuuluu lukuisa määrä jumalia, jos sitä tarkoitat.


    • Anonyymi

      1. Tim. :
      13 Jumala, kaiken elämän lähde, ja Kristus Jeesus, joka Pontius Pilatuksen edessä antoi todistuksensa ja lausui hyvän tunnustuksen, ovat todistajiani, kun kehotan sinua: [Joh. 5:21 | Joh. 18:37]
      14 hoida sinulle määrättyä tehtävää tahrattomasti ja moitteettomasti siihen saakka, kun Herramme Jeesus Kristus ilmestyy. [1. Tess. 5:23]
      15 Sen antaa aikanaan tapahtua ylistettävä ja yksin hallitseva Jumala, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra.
      16 Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, Ps. 104:2; Joh. 1:18]

      • Anonyymi

        Kolmiyhteys on kristinopin perusoppeja. Jos ei hyväksy kolmiyhteys, ei myöskään ole kristitty.


    • Anonyymi

      Komppaan. Minäkin olen vain yhden kanssa kerrallaan yhteydessä.

    • Anonyymi

      Jeesus opasti opetuslapsiaan tuntemaan Isää ja sitä kenen tahdosta hän on syntynyt ihmiseksi:
      ”Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.” (Joh.14:28)

      Fariseuksia hän myöskin neuvoi tuntemaan Jumalaa, mutta huonolla menestyksellä:
      ”Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.
      Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon.” (Joh.8:42,43)

      Minä olen ennenkin keskustellut Pellikan kanssa Jumalan ja hänen Poikansa valtasuhteesta, mutta hyvin huonolla tuloksella, sillä Jussi ottaa vain joitakin raamatun kohtia ja tekee hätiköidyn päätelmän, joten päättelystä tulee ontuva. Paavali myös selostaa tätä asiaa, luetaanpa:
      ”Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
      Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.”
      Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
      Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.”(1.Kor.15:24,25,27,28)
      Heino

      • Anonyymi

        Heino.
        En ole ikänä mitätöinyt tuota Korinttilaiskirjeen Raamatunkohtaa, kuten et varamaan sinäkään. Siinähän on mukana vahvistukset VT;sta, lähinnä Daniel, sekä myös lyhyet kirjeet.


    • Anonyymi

      Miträ tallainen nimeltä mainitun henkilön panetteleminen netissä nimimerkin takaa on? Luuleeko tämä joku olevansa kristitty, kun tällaista tekee.

      Isä, poika ja Pyhä Henki on yksi Jumala.

      Ihmiselläkin on henki sielu ja ruumis, eikä hän ole monta ihmistä, vaan yksi.

      Jumalan inkarnoituminen ihmislihaksi Kristuksessa Jeesuksessa noin 33 vuoden ajaksi ,liittyy meidän syntisten lunastukseen ja sovitukseen. Synti on lihassa tehty, se on myös lihassa sovitettava. Kun syntisistä ei ole syntisten sovittajaksi, tarvittiin synnitön uhri, joka on itse Jumala.

      Jumalan sanaa ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä, siksi Jumala lähetti Pyhän Henkensä tänne maan päälle ensimmäisenä helluntaina.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole itse Isä Jumala joka on ainoa Jumala. Se että Isä antoi vallan Pojalle annettujen tehtävien suorittamiseksi, ei tee hänestä Jumalaa. Hän on edelleen Jumalan poika, muttei itse Jumala.
        Kun tehtävät on suoritettu loppuun, alistetaan Poika takaisin Isän alaisuuteen. Varhaiset kirkkoisät järkeilivät omia käsityksiään, riitelivät ja tekivät Jeesuksesta jumalan. Lisäksi Jumala ei ole kolmiyhteinen, Hän on kaikkiyhteinen, meidän kaikkien Isä. Jota opettaa Pyhä Henki hän tietää tämän.
        Jeesus itse sanoi ollessaan maan päällä kuka hän on. Hän kutsui itseään Jumalan Pojaksi. Ne jotka uskovat Häneen eivät usko ihmisten järkeilyihin.
        En minäkään usko niihin, ihmisjärkeilyihin.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole itse Isä Jumala joka on ainoa Jumala. Se että Isä antoi vallan Pojalle annettujen tehtävien suorittamiseksi, ei tee hänestä Jumalaa. Hän on edelleen Jumalan poika, muttei itse Jumala.
        Kun tehtävät on suoritettu loppuun, alistetaan Poika takaisin Isän alaisuuteen. Varhaiset kirkkoisät järkeilivät omia käsityksiään, riitelivät ja tekivät Jeesuksesta jumalan. Lisäksi Jumala ei ole kolmiyhteinen, Hän on kaikkiyhteinen, meidän kaikkien Isä. Jota opettaa Pyhä Henki hän tietää tämän.
        Jeesus itse sanoi ollessaan maan päällä kuka hän on. Hän kutsui itseään Jumalan Pojaksi. Ne jotka uskovat Häneen eivät usko ihmisten järkeilyihin.
        En minäkään usko niihin, ihmisjärkeilyihin.
        w.

        Kirjoitat: ”Jeesus ei ole itse Isä Jumala joka on ainoa Jumala. Se että Isä antoi vallan Pojalle annettujen tehtävien suorittamiseksi, ei tee hänestä Jumalaa. Hän on edelleen Jumalan poika, muttei itse Jumala.”
        Kun luin tätä sinun oivallustasi, ihmettelin miten ihminen voikin sotkeutua sanoihin. Mutta sitten muistin, että näin tapahtui myös opetuslapsille, vaikka heitä oli opastamassa itse Jumalan Poika. Luetaanpa:
        ”Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?"
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."
        Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?
        Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan.” (Joh.14:5-10)

        Miettikääpä näitä Jeesuksen sanoja; "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
        Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?
        Tässä sitä on ihmisälylle purtavaa? Miten joku voi olla tie ja samalla olla Jumala, vaikka onkin Jumalan Poika?
        Mutta jos emme suutu toisiimme muodostuu keskustelustamme rakentava ja uskoa vahvistava kokonaisuus. Heino


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat: ”Jeesus ei ole itse Isä Jumala joka on ainoa Jumala. Se että Isä antoi vallan Pojalle annettujen tehtävien suorittamiseksi, ei tee hänestä Jumalaa. Hän on edelleen Jumalan poika, muttei itse Jumala.”
        Kun luin tätä sinun oivallustasi, ihmettelin miten ihminen voikin sotkeutua sanoihin. Mutta sitten muistin, että näin tapahtui myös opetuslapsille, vaikka heitä oli opastamassa itse Jumalan Poika. Luetaanpa:
        ”Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?"
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."
        Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?
        Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan.” (Joh.14:5-10)

        Miettikääpä näitä Jeesuksen sanoja; "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
        Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?
        Tässä sitä on ihmisälylle purtavaa? Miten joku voi olla tie ja samalla olla Jumala, vaikka onkin Jumalan Poika?
        Mutta jos emme suutu toisiimme muodostuu keskustelustamme rakentava ja uskoa vahvistava kokonaisuus. Heino

        Jeesus oli Jumalan kuva kuten sinäkin. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Senkin todistaa Raamattu.
        En usko Augustinuksen enkä muidenkaan harhoihin. Minä uskon mitä Jeesus sanoi.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Jumalan kuva kuten sinäkin. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Senkin todistaa Raamattu.
        En usko Augustinuksen enkä muidenkaan harhoihin. Minä uskon mitä Jeesus sanoi.
        w.

        Olet kyllä tulkinnut raamattua väärin, sillä ei kukaan voi sanoa, että on nähnyt Jumalan, kun on nähnyt Heinon.
        Ihminen on tosin luotu Jumalan kuvaksi, lankeemuksessa kuva turmeltui. Eli meidät joka ikinen on luotu, mutta Jeesusta ei ole luotu, Jumala on hänet synnyttänyt. Luetaanpa:
        ”Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin,” (Heb.5:5)
        Nyt paistaa aurinko, on ihana kesäinen sunnuntai. Mukavaa kun sinua kiinnostaa tutkia Jumalan sanaa, kiitos viestistäsi. Heino


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä tulkinnut raamattua väärin, sillä ei kukaan voi sanoa, että on nähnyt Jumalan, kun on nähnyt Heinon.
        Ihminen on tosin luotu Jumalan kuvaksi, lankeemuksessa kuva turmeltui. Eli meidät joka ikinen on luotu, mutta Jeesusta ei ole luotu, Jumala on hänet synnyttänyt. Luetaanpa:
        ”Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin,” (Heb.5:5)
        Nyt paistaa aurinko, on ihana kesäinen sunnuntai. Mukavaa kun sinua kiinnostaa tutkia Jumalan sanaa, kiitos viestistäsi. Heino

        En minä tulkitse Raamattua. Uskon mitä se ilmoittaa, kuten.

        1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan KUVAKSIi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        1. Kor. 11:7
        Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan KUVA ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        Kol.1.
        14 Hänessä ( Jeesuksessa) meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

        Kuka näkee Heinon, hän näkee Jumalan kuvan. Silti Heino ei ole Jumala. Samoin oli Jeesuksen kanssa, Hän oli Jumalan kuva, muttei Jumala.
        Tutkikaas kirjaa älkääkä luulko tai uskoko eksyttäjiä, kirkkoja ja lahkoja.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä tulkitse Raamattua. Uskon mitä se ilmoittaa, kuten.

        1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan KUVAKSIi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        1. Kor. 11:7
        Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan KUVA ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        Kol.1.
        14 Hänessä ( Jeesuksessa) meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

        Kuka näkee Heinon, hän näkee Jumalan kuvan. Silti Heino ei ole Jumala. Samoin oli Jeesuksen kanssa, Hän oli Jumalan kuva, muttei Jumala.
        Tutkikaas kirjaa älkääkä luulko tai uskoko eksyttäjiä, kirkkoja ja lahkoja.
        w.

        Jos ei usko kolmiyheyteen, ei myöskään ole kristitty. Tästä on konsensus kristikunnassa. Olet myös ilman seurakuntaa, koska ei löydy kristittyjä seurakuntia joka opettaisi toisin. Joudut liittymään Jehovan todistajiin tai mormoneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko kolmiyheyteen, ei myöskään ole kristitty. Tästä on konsensus kristikunnassa. Olet myös ilman seurakuntaa, koska ei löydy kristittyjä seurakuntia joka opettaisi toisin. Joudut liittymään Jehovan todistajiin tai mormoneihin.

        Ei minun tarvitse olla minkään sortin kristitty. Olen Jeesuksen opetuslapsi ja sillä mennään. Vai sanoiko Jeesus että sinun pitää kuulua massaan joka kutsuu itseään kristityiksi.
        Siksi minun ei tarvitse luulla onko jumala kaksi- vaiko nelitahtinen.
        Isä on Jumala yksin ja Jeesus on Jumalan Poika ja Herra. Sen todisti Jeesus itse.
        En lähde väittämään totuutta vastaan. Jeesus ei ole jumala ja Isä Jumala on kaikkiyhteinen, kaikki ja kaikissa. Etsi sinäkin totuutta äläkä usko ihmisoppeja. Niitä on maailma pullollaan.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko kolmiyheyteen, ei myöskään ole kristitty. Tästä on konsensus kristikunnassa. Olet myös ilman seurakuntaa, koska ei löydy kristittyjä seurakuntia joka opettaisi toisin. Joudut liittymään Jehovan todistajiin tai mormoneihin.

        Mihin seurakuntaan Jeesus kuului ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin seurakuntaan Jeesus kuului ?

        Jeesus oli kristitty. Hän kuului perustamansa kristilliseen kirkkoon. Se oli hänen seurakuntansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli kristitty. Hän kuului perustamansa kristilliseen kirkkoon. Se oli hänen seurakuntansa.

        Ei. Jeesus puhui vain seuraajistaan, kristitty oli kirjanoppineiden ja farisesten, sekä Roomalaisten haukkumanimi nasaretilaisen laejenevalle seurakunnalle.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Jeesus puhui vain seuraajistaan, kristitty oli kirjanoppineiden ja farisesten, sekä Roomalaisten haukkumanimi nasaretilaisen laejenevalle seurakunnalle.

        r

        Amen. Mitä sanoi Jeesus tuleville opetuslapsilleen? Seuratkaa minua, teen teistä ihmisten kalastajia. Nämä sanat hän sanoi Simonille jota kutsuttiin Pietariksi ja hänen veljelleen Andrealle. He olivat ammatiltaan kalastajia. Itse seuraan Hänen opetuksiaan.

        Tuossa ylempänä joku kehtasi liittää Jeesuksen perustamaansa kirkkoon. Ei Jeesus perustanut mitään kirkkoa eikä hän kuulunut yhteenkään silloiseen lahkoon eikä kirkko instituutiota edes ollut olemassakaan.
        Raamatun alkutekstit eivät lainkaan tunne sanaa kirkko. Se on lisätty muutamien kirkkoisien toimesta Raamattuun. Jopa eri käännöksissä sana kirkko on kun taas ei ole.
        Johdettu kyllä sittenkin väärin ekklesia tai kyriakee sanoista.
        w.


    • Anonyymi

      Jeesus oli näppärä mies: Jumalaisena olentona hän siitti itse itsensä. Ei siinä isää tarvittu.
      Hallelujaa!

      • Anonyymi

        Jeesus syntyi neitseellisenä, sillä silloin ei toteutunut tämä Daavidin varoitus.
        Ps. 51:5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        Häntä ei synnissä siitetty.

        r


    • Anonyymi

      Onko Jeesuksen ja Jumalan sukulaisuussuhde varmistettu esim. dna-testillä?

      • Anonyymi

        Onko Sinun ja Isäsi suhde vahvistettu.


    • Anonyymi

      No siis Jeesus ja Jumala on yks ja sama henkilö,Ei ne ole mitään erillis combinaatioita.

      • Anonyymi

        Kaksi eri persoonaa. Isä ja Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi eri persoonaa. Isä ja Poika.

        Saat toki uskoa kahteen eri persoonaan jos niin haluut.
        Jumala ite ihtesä aineellisti Jeesukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat toki uskoa kahteen eri persoonaan jos niin haluut.
        Jumala ite ihtesä aineellisti Jeesukseksi.

        Kun Jeesus kastettiin kuului taivaasta ääni: Tämä on minun rakas Poikani johon olen mielistynyt. Matt. 3:17.
        Kuka puhui taivaasta kutsuen Jeesusta pojakseen ?
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesus kastettiin kuului taivaasta ääni: Tämä on minun rakas Poikani johon olen mielistynyt. Matt. 3:17.
        Kuka puhui taivaasta kutsuen Jeesusta pojakseen ?
        w.

        Siis Jumala puhui ite itsellensä,Etkös ny sitä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Jumala puhui ite itsellensä,Etkös ny sitä ymmärrä.

        Isä puhui pojalleen. 2 eri persoonaa. Toinen taivaassa, toinen maan päällä. Poika taitaa nyt istuskella Isän oikealla puolella ja odottelee milloin Isäpappa antaa käskyn putsata maapallo.
        Että älä sie eppäile, tästä tullee hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi eri persoonaa. Isä ja Poika.

        Jumala on siis skitsofreeninen.
        Tuo selittääkin paljon.


    • Anonyymi

      Jes.44:6-7 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle...... Ilm.1:8,17. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Jes.41:4.

      • Anonyymi

        Herra Sebaot oli israelilaisten sotajoukkojen jumala.


    • Anonyymi

      Onkohan jouluopukki sukua jeesukselle?

    • Anonyymi

      Jumalan Poika kristinuskossa

      Jeesuksen palvonta Jumalan Poikana poikkeaa muista Jumalan poika -kulteista siinä, että kyseessä on yksijumalaisesta uskonnosta: Kristitylle Jeesus on ainoan todellisen Jumalan, maailman Luojan, Vanhan testamentin Jahven Poika, ja samalla jumaluuden toinen persoona.

      On huomattava, että kristinuskossa Jumalan Poika tarkoittaa eri asiaa kuin Jumalan lapsi. Jälkimmäistä ilmausta voidaan käyttää jokaisesta kristitystä.[3] Tämä ero on tärkeä kristillisen ihmiskäsityksen kannalta. Kristinuskon mukaan ihminen on Jumalan lapseksi otettunakin luotu olento, kun taas Jeesus ei ole luotu vaan samaa olemusta kuin Isä Jumala.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.


        r

        Ette siis lukeneet Joh.17. 20-23? Mitä tarkoittaa yhtä, yhteinen, yhteisyys. Kolmiyhteinen on todellakin 1700 vuotta vanha ihmiskäsite jota ei mainita Raamatussa.
        Jumala on näkymätön henki jota kukaan ihminen ei voi nähdä, eikä ole koskaan nähnyt. Sen sijaan Hänen Poika sai tehtäväänsä varten liharuumiin ja sikisi Pyhän Hengen voimasta.

        Kun Jeesus julisti Isältä tulevaa sanaa monet uskoivat häneen. Heistä tuli Jeesuksen opetuslapsia. Myöhemmin he saivat Pyhän Hengen. Tämä hengen luoma yhteys tarkoittaa sitä että Jumalan hengen saanet ovat YHTÄ hengessä Isän ja Pojan kanssa. Heissä kaikissa vaikuttaa sama henki. Sen todisti Jeesus Joh. 17 luvussa.
        Ihmiskäsitys kolmiyhteydestä on väärä. Siitä ei pidä edes puhua.
        w.


    • Anonyymi

      Joulupukki on Jumala ja Jumala on Joulupukki.
      Ja Herra on Herra ja Rouva on Rouva paitsi että joskus Rouva saattaa haluta olla Herra ja Herra saattaa haluta olla Rouva.
      Rouva Jumalaoi joskus Herraa ja Herra Jumaloi Rouvaa.
      Joskus Rouva Jumaloi toista Rouvaa ja saattaapa se Herrakin joskus Jumalaloida toista Herraa.
      Jumalallista!

      • Anonyymi

        Jussi on isä ja Pekka on hänen poikansa. He ovat yhtä koska heillä on sama DNA. Silti Pekka ei ole isä eikä Jussi ole poika. He ovat kaksi eri persoonaa.

        Tämä Jussi on firman pääjohtaja ja Pekka on henkilöstöpäällikkö. Niinpä Jussi päätti että hän antaa Pekalle kaiken vallan tehtäviin mitä isä hänelle määräsi.

        Pekka alkoi töihin ja teki mitä isä oli käskenyt tehdä. Kun hommat oli tehty isä Jussi palautti vallan takaisin itselleen ja Pekka jatkoi alemmassa tehtävässä henkilöstöpäällikkönä
        Koko tämän ajan isä oli firman korkein päättäjä ja poika käytti isän antamaa valtaa tietyn ajan.
        Jussi pysyi Jussina ja Pekka Pekkana.

        Tämä on rautakangesta väännetty malli Jeesuksesta ja Isä Jumalasta.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jussi on isä ja Pekka on hänen poikansa. He ovat yhtä koska heillä on sama DNA. Silti Pekka ei ole isä eikä Jussi ole poika. He ovat kaksi eri persoonaa.

        Tämä Jussi on firman pääjohtaja ja Pekka on henkilöstöpäällikkö. Niinpä Jussi päätti että hän antaa Pekalle kaiken vallan tehtäviin mitä isä hänelle määräsi.

        Pekka alkoi töihin ja teki mitä isä oli käskenyt tehdä. Kun hommat oli tehty isä Jussi palautti vallan takaisin itselleen ja Pekka jatkoi alemmassa tehtävässä henkilöstöpäällikkönä
        Koko tämän ajan isä oli firman korkein päättäjä ja poika käytti isän antamaa valtaa tietyn ajan.
        Jussi pysyi Jussina ja Pekka Pekkana.

        Tämä on rautakangesta väännetty malli Jeesuksesta ja Isä Jumalasta.
        w.

        Tosimies tapattaa lapsensa (jumala-jeesus).

        Onkohan jumala joutunut oikeuteen tuosta murhauttamisesta?
        Häkkiä/ linnaa tulee elinkautisen verran.
        Ja koskapa jumala on aika pitkäikäistä sorttia, rapsahtaa hänelle maailmankaikkeuden pisin kakku lusittavaksi.
        Suomessa elinkautinen taitaa olla about 16 v. Jumalalle on syytä langettaa koppirangaistus, joka on 16 x 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999vuotta. Siinäpähän miettii sitten jatkossa, jotta kannattaakko niitä lapsiaan uhrata.


    • Anonyymi

      Kristinuskossa Jumala on kolmiyhteinen. Erottamaton kokonaisuus. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumala. Pyhä Henki teki Marian raskaaksi. Maria oli ehkä 12 v, koska oli vasta kihlattu ja kuukautisten alkaessa tytöillä pantiin avioliitto täyteen. Tämän ikäisen tytön saattaminen raskaaksi on raiskaus vaikka tyttö antaisi suostumuksensa. Pyhä Henki ja Jeesus ovat molemmat Jumala. Jeesus siis raiskasi oman äitinsä.

      • Anonyymi

        Eksyttäjät puhuvat kolmiyhteisestä jumalasta. Sen he ovat itse keksineet aikoinaan. Jeesus ei ole jumala.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eksyttäjät puhuvat kolmiyhteisestä jumalasta. Sen he ovat itse keksineet aikoinaan. Jeesus ei ole jumala.
        w.

        Alkutekstin mukaan Jeesus sanoo; Joh 17;22. Ja se kirkkaus, jonka sinä olet minulle antanut, minä olen antanut heille, että he olisivat yksi, samoin kuin mekin olemme yksi.

        r


    • Anonyymi

      Kristinuskossa on lukuisia jumalia
      Ensinnäkin ovat pääjumalat joita ovat Jumala niminen jumala ja Saatana niminen jumala.
      Pienempiä ja apulaisjumalia, tärkeyttään mitenkään väheksymättä ovat Jeesus ja Pyhähenki.
      Lisäksi vielä yhden erillisen jumaluuden yksikön muodostavat Jumala, Jeesus ja Pyhähenki. Sitä kutsutaan kolmiyhteiseksi jumaluudeksi.
      Lisäksi katoliaisuudessa on useita pyhimyksiksi kutsuttuja jumalia.
      Enkelitkin ovat laskettavissa krisrinuskon jumaliksi.
      Ja riivaajat.

      • Anonyymi

        Riivaajat ovat kai näitä demoneita. Kauheita olentoja.
        Trumpin ”vakuuttavana” pitämän lääkärin ulostulot leviävät netissä: uskoo, että ”reptiliaanihenget” johtavat Yhdysvaltoja ja syyttää demoneita endometrioosista https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006584842.html


      • Anonyymi

        Laita nyt jotain faktaa tuohon soopaasi.

        r


    • Anonyymi

      Jeesus taisi olla hiukka tollukka

      • Anonyymi

        Pöljä se ainaski oli


    • Anonyymi

      Raamattu sanoo Jeesuksen ja Jumalan olevan erisuuria.

      "...Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      • Anonyymi

        Onhan talossakin talo suurempi, mitä eteinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe