TOR- verkko

Anonyymi

Onko niin että tor-verkkoon voi mennä ihan noin vain vaikka android-kännyllä ja oma henkilöllisyys on piilossa eli ei tarvitse erillistä tiliä väärillä tiedoilla/nimillä?

7

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sinulla on semmoinen lapsellinen luulo että sinne menemällä on jotenkin turvallista humehia tilata tai muuta hämärää, niin kyllä se poliisisetä sinut sieltä löytää, ja tulee ihan fyysisesti ovelle kolkuttelemaan. Rehelliset ihmiset ei moisia tarvi

      • Anonyymi

        Ei kyse ole huumeista eikä rikollisesta toiminnasta vaan ihan tiedon halusta. Huumeita nyt saa helpommalla jos hsluaa kuin käyttää hidasta tor-verkkoa.


    • Anonyymi

      Ei ole niin.

      Tor vain salaa reitin mistä yhteys tulee ja mahdollisesti myös reitin minne menee, jos sivusto on myös Tor verkossa. On huomattava että selain ja sen lisäosat tekevät helpoksi yksilöidä sivuston käyttäjä. Pahimmassa tapauksessa jopa kaapata koko laite. Pelkän Tor verkon käyttäminen on syytä jättää osaaville.

      Parempi tapa on käyttää Tor browseria. Helppokäyttöinen valmis paketti. Melko turvallinenkin mikäli ei asentele lisäosia, muuta ikkunan kokoa tai tee muita säätöjä, jotka helpottavat yksilöintiä. Valitettavasti sekään ei ole immuuni koneessa loisiville haittaohjelmille.

      Tails alkaakin sitten olla hyvää turvatasoa. Koko laite käynnistetään muistitikulta, joten koneessa olevista haittaohjelmistakaan ei ole vaaraa. Valitettavasti sen saa vain tietokoneille, ei puhelimille.

      Mikään tekninen ratkaisu ei ole automaattisesti turvallinen. Huolellisuus ja harkinta on aina erittäin suositeltavaa.

    • Anonyymi

      Et ole koskaan piilossa jos käytät Androidia. Pitää olla vakoilulta suojattu järjestelmä.

      • Anonyymi

        Android ei ole mikään erityinen tekijä, vaan se mistä nettiyhteys saadaan/otetaan. Eikä siinä kaikki, bigdatan avulla selviää millisekunteissa että henkilö joka osti 3h 17min sitten siitä-ja-siitä R-kiskasta sen-ja-sen palveluntarjoajan prepaidin, ottaa nyt prepaid yhteyttä kotoaan. Se tunnistetaan koska ne-ja-ne jo aiemmin tunnistetut verkkolaitteet ovat muutamien metrien päässä siitä verkkolaitteesta jolla se-ja-se nyt ottaa prepaid yhteyttä.


    • Anonyymi

      Ei nyt pidä paikaansa. kaiiki usa ohjelmat lähettä tunnistetietoja NSA käskystä.
      Windows , android ios. macos....
      Tor ei suojaa niiltä.

      Vain jos OS ei löpertele.. olet suojassa.

    • Anonyymi

      Kaikilla pääset torin verkkoon. Olipa sitten vanha nmt-puhelin tai uusin Huuhaawei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe