Miksei moottoripyörien kulutusta minimoida?

Anonyymi

Esim. sopiva 0-100 km/h voisi olla sama kuin henkilöautoilla eli noin 10 s. Huippunopeus voisi olla vaikka 140 km/h.

Vai onko niin, että moottoripyörät ovat vain kaahaamista varten?

14

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En oikeasti tiedä onko nämä jotain hyviä baitteja vai jonkun kehitysvammaisen vakavamielisiä kannanottoja. Onko kaikkissa henkilöautoissa kiihtyvyys vai 10s? Onko auto silloin vain kaahaamista varten jos se kiihtyy nopeammin?

      • Anonyymi

        Sano yksikin moottoripyörä joka kiihtyy 0-100 km/h 10 s tai hitaammin ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano yksikin moottoripyörä joka kiihtyy 0-100 km/h 10 s tai hitaammin ???

        Eipä niitä kai kovin montaa ole jossei mopoja tai kevareita lasketa.
        Oishan se hölmöä valmistajana ruveta laittamaan turhan alitehoisia koneita moottoripyöriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niitä kai kovin montaa ole jossei mopoja tai kevareita lasketa.
        Oishan se hölmöä valmistajana ruveta laittamaan turhan alitehoisia koneita moottoripyöriin.

        No mutta onhan se hölmöä laittaa turhan alitehoisia koneita autoihinkin. On niitä jopa hitaampiakin kuin tuo 10 sek.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta onhan se hölmöä laittaa turhan alitehoisia koneita autoihinkin. On niitä jopa hitaampiakin kuin tuo 10 sek.

        Ne on suunniteltu halvoiksi kauppakasseiksi ja muuhun vaatimattomaan ajoon. Moottoripyörää ei yleensä kauppakassiksi osteta, paitsi skootteria.


    • Anonyymi

      Et voi olla tosissasi, mene peilin eteen ja kysy: haluanko rajoittaa yhden moottorilla kulkevan kulkineen tehoja ja samalla sallia muille kaikki tehot?
      Mitä vastaat???
      mm. miksi sähköauton pitää kiihtyä 0-100km/h nopeuteen alle 3s, miksi?

      • Anonyymi

        Niin no miksi (useimmat) bensa/diesel autot pitää rajoittaa niin tuhnuiksi ja samalla sallia moottoripyörille kaikki tehot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no miksi (useimmat) bensa/diesel autot pitää rajoittaa niin tuhnuiksi ja samalla sallia moottoripyörille kaikki tehot?

        Tuollaista korkeelle kiertävää, pientä mutta tehokasta moottoripyörän konetta ei yleensä olekkaan rakennettu kilometrien kesto ja mukavuus mielessä, niinkuin auton moottoria. Jos sitä tarkoitit?
        Ahdetun auton saa muuten suht edullisesti lastutettuakin, jos enemmän tehoa haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista korkeelle kiertävää, pientä mutta tehokasta moottoripyörän konetta ei yleensä olekkaan rakennettu kilometrien kesto ja mukavuus mielessä, niinkuin auton moottoria. Jos sitä tarkoitit?
        Ahdetun auton saa muuten suht edullisesti lastutettuakin, jos enemmän tehoa haluaa.

        Niin no mutta miksi ei? Missä on kaikki ekovouhotus ja ilmastonmuutoshysteria? Tietenkin pyörät pitäisi myös rakentaa nämä näkökohdat huomioiden niin että etusijalla olisi päästöjen minimointi ja tehoa olisi vain sen verran kuin minimaalisesti on välttämätöntä että joten kuten juuri ja juuri pysyisi liikenteen mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no mutta miksi ei? Missä on kaikki ekovouhotus ja ilmastonmuutoshysteria? Tietenkin pyörät pitäisi myös rakentaa nämä näkökohdat huomioiden niin että etusijalla olisi päästöjen minimointi ja tehoa olisi vain sen verran kuin minimaalisesti on välttämätöntä että joten kuten juuri ja juuri pysyisi liikenteen mukana.

        Mitä jos jokin valmistaja ilmoittaa että niiden urheiluautomallisto onkin tästälähtien varustettu taloudellisella 1.3l 110hv koneella? No ei niitä kukaan osta.
        EU myös tiukentaa kokoajan moottoripyörien päästöjä näiden euro-päästöluokitusten myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no miksi (useimmat) bensa/diesel autot pitää rajoittaa niin tuhnuiksi ja samalla sallia moottoripyörille kaikki tehot?

        Eihän niitä rajoiteta "tuhnuiksi" mutta että saadaan 1600 kg kiihtymään 0-100 vaikka 5 sekuntia niin kallis on moottori /ja auto kun ei niin tehokasta tarvitse ? 200 kg moottoripyörä ei tarvitse niin isoa moottoria kun kulkee nopeasti. Se on kyllä joillain ihmisille vaikeaa, kun toiset saa ajaa moottoripyörällä eikä itse saa ? Ottaa varmaan päähän ?


    • Anonyymi

      Desibelejä saisivat hiljentää. Vaikka kepulismin perunalla pakoputkee.

      • Anonyymi

        Minä minä minä -motoristeilla on kaikenlaisia laittomia meluputkivirityksiä niissä kuminpolttokyykyissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä minä minä -motoristeilla on kaikenlaisia laittomia meluputkivirityksiä niissä kuminpolttokyykyissään.

        Mulla uus S1000RR bmw ja on mahtavaa vedellä 207hv vakiona. Kiihtyy niin että tuntuu painoa tankki täynnä 193,5kg. Tällänen pitää prätkän olla ja tällä on mahtavaa kaahata. Leikin aina että olen radalla kun ajan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe