Toyotan uudet sähköautot vyöryvät Eurooppaan vuonna 2022

Anonyymi

Niissä on uudenlaiset akut, jotka ovat puolet pienempiä kuin nykyiset akut ja niillä voi ajaa yhdellä latauksella 800 km ja ne voi ladata viidessä minuutissa.

http://howbarmotorsports.com/tag/electric-vehicles/

112

1973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tää on hyvä ... tää me otetaa !

    • Anonyymi

      Ehkä joskus 2022 ja Kiinan markkinoille!
      Höpöhöpö-tero laittaa omiaan akuista. Missään ei mainita 800km rangea vaan suurimman akun kapasiteetti olisi 80kWh! 80kWh:n akulla ei ajeta lähellekään 800km:iä.
      Kilpailijat luetellaan nimeltä mainiten. Ero on siinä, että kilpailijat ovat jo markkinoilla!

      • Anonyymi

        Ajetaahan koska Toyotan kulutus on niin pieni. Muut kuluttavat noin. 20kWh/100km mutta Toyota ilmoittaa 10kWh/100km joten pääsee sen 800km.
        No ehkä ole vielä edes 2022 siellä Kiinankaan markkinoilla. 2025 taitaa olla lähempänä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajetaahan koska Toyotan kulutus on niin pieni. Muut kuluttavat noin. 20kWh/100km mutta Toyota ilmoittaa 10kWh/100km joten pääsee sen 800km.
        No ehkä ole vielä edes 2022 siellä Kiinankaan markkinoilla. 2025 taitaa olla lähempänä totuutta.

        Höpöhöpöjuttuja ja haaveita vain. Tuleehan Tojolta se 2-paikkainen 2,5 m pitkä citysähkis, jolle luvataan 100 km range.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajetaahan koska Toyotan kulutus on niin pieni. Muut kuluttavat noin. 20kWh/100km mutta Toyota ilmoittaa 10kWh/100km joten pääsee sen 800km.
        No ehkä ole vielä edes 2022 siellä Kiinankaan markkinoilla. 2025 taitaa olla lähempänä totuutta.

        Ilmeisesti Toyotan tuleva sähköautokin on niin hidas, että siitä mopot kiihdyttävät siitä ohi.


      • Anonyymi

        Vanhoihin hybrideihin mahtuu tämä uusi 80 kW akku jolloin ulkoisella laturilla voi ladata tätä uutta "solid stage" akkua, jolloin yhdellä latauksella ajaa noin 100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpöjuttuja ja haaveita vain. Tuleehan Tojolta se 2-paikkainen 2,5 m pitkä citysähkis, jolle luvataan 100 km range.

        Nolla lisää lukeman perään = 1000 km Range. Tämä pätee tuleville Toyotan sähköautoille Solid State akustolla, jolle luvataan miljoonan kilometrin takuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajetaahan koska Toyotan kulutus on niin pieni. Muut kuluttavat noin. 20kWh/100km mutta Toyota ilmoittaa 10kWh/100km joten pääsee sen 800km.
        No ehkä ole vielä edes 2022 siellä Kiinankaan markkinoilla. 2025 taitaa olla lähempänä totuutta.

        Hybridi, hybridi on paras nyt ja ikuisuuden. Itselataava, se tyydyttää tarpeeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoihin hybrideihin mahtuu tämä uusi 80 kW akku jolloin ulkoisella laturilla voi ladata tätä uutta "solid stage" akkua, jolloin yhdellä latauksella ajaa noin 100 km.

        Solid state akun pahin vika on sen kalleus. Sen hinta on yli kymmenkertainen normaaliin LiPo akkuun verrattuna. Ensin niitä tulee pieneen kaliin pään elektroniikkaan, ja vasta myöhemmin ajoneuvoihin. Kunhan nyt Toyota siirtyisi edes kokonaan metallihydroksiidiakuista edes litiumakkuihin, joita muut ovat käyttäneet jo vuosia.


    • Anonyymi

      Tojon eka sähköauto tulee markkinoille noin 10 vuotta Volsun jälkeen ja se on vain häpäinen sepustus jossa polttisauton koppaan ahdetaan muutama akku.
      VW oli samassa tilanteenteessa noin 10 vuotta sitten eGolfin kanssa. Nyt VW:llä on alusta asti sähköautoksi suunniteltu ID.3 ja useita muita MEB-pohjaisia malleja liikkuu Euroopan teillä ennenkuin tänne saadaan ensimmäistäkään sähkötojoa.

      • Anonyymi

        Kuinka paljon VW on tehnyt businesta sähköautoilla? ... Eipä juuri ollenkaan,
        Markkinat eivä tole olleet valmiit tavisten sähköautoille. Vasta nyt alkaa tulla malleja mitkä soveltuu taviksille.

        Jos rehellisiä ollaan niin kaikki muut paitti Tesla on jäljessä sähköautoissa ja kaikkien muiden touhut sillä saralla on vielä melkein pelkkää näpertelyä.


    • Anonyymi

      Missä tero, siellä vale.

      On se surkeaa kun joutuu päivittäin valehtelemaan jonkun automerkin takia. Mahtaa siinä tuntea itsensä melkoi voittajaksi.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Linkittämällä omaan huuhaajuttuun ei sähkö-Tojoja tule.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Saksaa lisää id3 tuotanto kapasiteettia kokoajan. Lisäksi ensivuonna saksalaiset saa 9 000€ edun ostaessaan id3 sähköauton. Tästä oli juttua ihan Kauppalehdessä. 9 000 € ostoetu vetää id3 käyttökulut sitten jo edullisemmaksi kuin polttomoottoriset verrokit. Eli 2021 vw tulee myymään ison kasan id3:sia. Saa nähdä saako edes muut EU maat id3:sia vai vetääkö Saksan markkinat koko tuotannon!

        Tesla menee edelleen omia raiteitaan. Akuissa 5-10v edellä muita. Odotellaan syksyn akkupäivää. Lisäksi teslan autopilot valmistunee ensimäisenä markkinoille. Eli naviin osoite ja sinne mennään autonomisesti.

        Toyota jäänyt ihan jalkoihin jo plug-in hybridien kanssa. Ei kauheasti mallistosta löydy. Ja jos löytyy saa samalla rahalla jo täyssähköjäkin. Lisäksi korealaiset mm Hyundai tekee jo nyt todella kilpailukykyisiä sähköpelejä pienellä kulutuksella ja kohtuullisella latausnopeudella. Tojo polkiessa edelleen paikallaan hybridiensä kanssa. Bensalla sähkön tekeminen kun ei ole taloudellista.


      • Anonyymi

        Mikäs siinä Toyotan versiossa niin mullistavaa mitä ei jo markkinoilla olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs siinä Toyotan versiossa niin mullistavaa mitä ei jo markkinoilla olisi?

        Väärä kysymys. Isompi valhe on se että Toyotalta ei tule minkäänlaista sähköa utoa markkinoille 2020.
        Korkeintaan jotain julkistuksia tulevaisuudessa markkinoille tulevista sähköautoista.
        Fakta on se että reaalimailmassa Toyta ei myy ensimmäistäkään sähköautoa vuonna 2020.
        2021 Kiinan markkinoilla on teoriassa mahdollinen mutta tuskin onnistuu sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Saksaa lisää id3 tuotanto kapasiteettia kokoajan. Lisäksi ensivuonna saksalaiset saa 9 000€ edun ostaessaan id3 sähköauton. Tästä oli juttua ihan Kauppalehdessä. 9 000 € ostoetu vetää id3 käyttökulut sitten jo edullisemmaksi kuin polttomoottoriset verrokit. Eli 2021 vw tulee myymään ison kasan id3:sia. Saa nähdä saako edes muut EU maat id3:sia vai vetääkö Saksan markkinat koko tuotannon!

        Tesla menee edelleen omia raiteitaan. Akuissa 5-10v edellä muita. Odotellaan syksyn akkupäivää. Lisäksi teslan autopilot valmistunee ensimäisenä markkinoille. Eli naviin osoite ja sinne mennään autonomisesti.

        Toyota jäänyt ihan jalkoihin jo plug-in hybridien kanssa. Ei kauheasti mallistosta löydy. Ja jos löytyy saa samalla rahalla jo täyssähköjäkin. Lisäksi korealaiset mm Hyundai tekee jo nyt todella kilpailukykyisiä sähköpelejä pienellä kulutuksella ja kohtuullisella latausnopeudella. Tojo polkiessa edelleen paikallaan hybridiensä kanssa. Bensalla sähkön tekeminen kun ei ole taloudellista.

        Id3 on vanhanaikainen jo heti kättelyssä. Ei kannata ostaa kun uudet tuplasti paremmilla akuilla varustetut autot, kuten Toyota, on jo tilattavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Id3 on vanhanaikainen jo heti kättelyssä. Ei kannata ostaa kun uudet tuplasti paremmilla akuilla varustetut autot, kuten Toyota, on jo tilattavissa.

        Nyt tojohönö taantui taas valheen polulle. Kerropa mikä tojon sähköauto on tilattavissa ja mihin hintaan.
        Olet niin huono valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Id3 on vanhanaikainen jo heti kättelyssä. Ei kannata ostaa kun uudet tuplasti paremmilla akuilla varustetut autot, kuten Toyota, on jo tilattavissa.

        Olihan Corolla ja Camrykin jo museokamaa kun täällä alettiin myymään.
        Nyt sitten teko hengitetään ja vihdoin tuodaan pluggareitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tojohönö taantui taas valheen polulle. Kerropa mikä tojon sähköauto on tilattavissa ja mihin hintaan.
        Olet niin huono valehtelija.

        Minäpä kerron, tämän voit jo tilaa.

        https://www.lexus.fi/car-models/ux-300e/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä kerron, tämän voit jo tilaa.

        https://www.lexus.fi/car-models/ux-300e/

        UX 300e -malliin on saatavilla jopa 10 vuoden / 1 000 000 kilometrin lisäturva sähköakulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Id3 on vanhanaikainen jo heti kättelyssä. Ei kannata ostaa kun uudet tuplasti paremmilla akuilla varustetut autot, kuten Toyota, on jo tilattavissa.

        Toyotan sähköauton tilaaminen pn riskibisnestä. Autosta, eikä toimitusajasta ei ole hajuakaan. Voi tulla viiden vuoden päästä, jos silloinkaan.


    • Anonyymi

      VWn ID.3 tehdas tuottaa tänä vuonna 100.000 autoa ja ensi vuonna 300.000 kpl.
      Tämän lisäksi VW on rakentamassa seitsemää muuta tehdasta.
      Volumit nousevat nopeasti.

      • Anonyymi

        VW sähkökulkineet tulevat vanhenemaan varastoissa kun kilpailijat työntää uusia malleja markkinoille kysynnän mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW sähkökulkineet tulevat vanhenemaan varastoissa kun kilpailijat työntää uusia malleja markkinoille kysynnän mukaan.

        Koko tämän vuoden tuotanto on jo myyty ja ensi vuoden tuotannostakin jo iso siivu. Sun pitäisi pystyä vähän parempaan valehteluun. Nyt tasosi on surkea.


    • Anonyymi

      Toyota tekee järkevästi eli ei ole akkuautojen varassa! Katselevat rauhassa ja tuovat kun parhaaksi näkevät. Sille ryhmälle joka voisi akkuauton ostaa

      Nykyinen akkutekniikka ( kennojen paino / kwh / hinnat) estävät järkevän hintaisten uusien norm kokoisten akkuautojen valmistuksen. Joissa käytettävyys yhtä hyvä kuin bensakoneisissa, hybridit eri asia.

    • Anonyymi

      Toyotalla on vahva kokemus sähköautoista. Sillä on nytkin sähköauto Prius Plug In Hybrid markkinoilla. ja on USA:n toiseksi myydyin sähköauto Tela 3:n jälkeen.
      Toyota valmisti sähköautoja jo ennen Teslaa. Tesla perustettiin vasta vuonna 2003. Tesla valmisti ensimmäisen sähköauton vuonna 2008, Toyota vuonna 1997.

      "Toyota RAV4 EV on Toyotan valmistama ”citymaasturi” eli SUV. Se on suositun RAV4-mallin täyssähköversio. Sitä liisattiin vuodesta 1997 vuoteen 2003, ja liisajien pyynnöstä suurin osa autoista myytiin omistajille ensimmäisen sukupolven tuotannon loputtua. Tällä hetkellä tien päällä on lähes 750 RAV 4 EV:tä 1 484 myydystä / liisatusta autosta. Ensimmäisen sukupolven suosiosta sekä Toyotan täyssähköautomalliston puuttuessa suunnitellut toisen sukupolven autot ovat nyt päässeet massatuotantoon."

      • Anonyymi

        Hönö taas kääntää mustaa valkoiseksi. Toitsun pruiskis plugari ei voi olla toiseksi myydyin sähköauto, kun ei ole sähköauto laisinkaan vaan ladattava hypridi. Toyotan sähköautot oli vitsi ja sen takia lopettivat 2003 itsensä nöyryyttämisen. Toyotalla ei ole yhtään ainutta sähköautoa myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hönö taas kääntää mustaa valkoiseksi. Toitsun pruiskis plugari ei voi olla toiseksi myydyin sähköauto, kun ei ole sähköauto laisinkaan vaan ladattava hypridi. Toyotan sähköautot oli vitsi ja sen takia lopettivat 2003 itsensä nöyryyttämisen. Toyotalla ei ole yhtään ainutta sähköautoa myynnissä.

        Otapas ns. "asiantuntija" vähän selvää ennenkuin kirjoittelet tänne mitään höttöä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otapas ns. "asiantuntija" vähän selvää ennenkuin kirjoittelet tänne mitään höttöä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8

        Toyotalla ei ole oikeita sähköautoja, olkoon määritelmät mitä tahansa ja niiden taaksehan on helppo mennä. Toyotan tarjonta on bensalla sähköä tehtävä hypridi ja muutama ladattava ja siinähän se sitten olikin. Kelkasta pudonnut tojo pahasti ja paljon on kurottavaa kilpailijoihin nähden, mutta tojomies on tyytyväinen jos pruiskista kutsutaan sähköautoksi, niin kai se ilo pitää heille suoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole oikeita sähköautoja, olkoon määritelmät mitä tahansa ja niiden taaksehan on helppo mennä. Toyotan tarjonta on bensalla sähköä tehtävä hypridi ja muutama ladattava ja siinähän se sitten olikin. Kelkasta pudonnut tojo pahasti ja paljon on kurottavaa kilpailijoihin nähden, mutta tojomies on tyytyväinen jos pruiskista kutsutaan sähköautoksi, niin kai se ilo pitää heille suoda.

        Tälläkin hetkellä maailman suurin autonvalmistajako on kelkasta pudonnut? On sulla kuvitrelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläkin hetkellä maailman suurin autonvalmistajako on kelkasta pudonnut? On sulla kuvitrelmat.

        Jos on aallon harjalla, niin Toyotan sähköautot ovat? Ja nyt tsemppaa, ihan oikeat sähköautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläkin hetkellä maailman suurin autonvalmistajako on kelkasta pudonnut? On sulla kuvitrelmat.

        Löytyykö niitä sähköautoja, vai kyhäileekö toitsu pelkästään bensalla lataavien kimpussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on aallon harjalla, niin Toyotan sähköautot ovat? Ja nyt tsemppaa, ihan oikeat sähköautot.

        UX 300e -malliin on saatavilla jopa 10 vuoden / 1 000 000 kilometrin lisäturva sähköakulle


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Toivotaan, että Toyota onnistuu. Ihan sama, mikä merkki onnistuu, kunhan joku onnistuu tekemään tuollaisen auton. Ei merkillä ole mitään väliä, kunhan tuote on tuollainen kuin otsikossa luvataan.

      • Anonyymi

        Ei pelkkä range riitä. Auton pitää olla mukava, suorituskykyinen, ajettava, hiljainen, ei ruostu heti jne.... muuten ei kelpaa. Toyota ei ole koskaan tuollaista ole tehnyt, tuskin vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkkä range riitä. Auton pitää olla mukava, suorituskykyinen, ajettava, hiljainen, ei ruostu heti jne.... muuten ei kelpaa. Toyota ei ole koskaan tuollaista ole tehnyt, tuskin vieläkään.

        Se on vain sinun näkemyksesi ja asiantuntiksihan sinusta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain sinun näkemyksesi ja asiantuntiksihan sinusta ei ole.

        Ainoa asiantuntemus minkä Tojon sähköautojen suhteen tarvitsee on se maalaisjärki ettei Tojolla ole sähköautoja eikä edes prototyyppiä sellaisesta ole esitelty.
        Jokaiselle jolla on edes jonkinlaiset hoksottimet päässään se kertoo kuinka kaukane ollaan siitä että Suomessa voisi ostaa sähköllä kulkevan Toyotan. Puhutaan vuosista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkkä range riitä. Auton pitää olla mukava, suorituskykyinen, ajettava, hiljainen, ei ruostu heti jne.... muuten ei kelpaa. Toyota ei ole koskaan tuollaista ole tehnyt, tuskin vieläkään.

        Tässä on mukava Toyota Corporationin tekele
        https://www.lexus.fi/car-models/ux-300e/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkkä range riitä. Auton pitää olla mukava, suorituskykyinen, ajettava, hiljainen, ei ruostu heti jne.... muuten ei kelpaa. Toyota ei ole koskaan tuollaista ole tehnyt, tuskin vieläkään.

        Täsä o muutakin ko rangee

        https://www.lexus.fi/car-models/ux-300e/


    • Anonyymi

      Tuollainen 800 km range keskikokoisessa perhesähköautossa on realistinen arvo vasta kun akkujen tehotiheys on 500 Wh per kilo.

      • Anonyymi

        Muistetaan, että parhaat tehotiheydet on tällä hetkellä n. 200Wh/kg, että kaukana ollaan tilanteesta 500Wh/kg, jolla toteutuisi järkevän kokoinen akku 800km:n ajosuoritetta varten tavallisen kokoisessa autossa.


      • Anonyymi

        2025 ehkä jotain tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2025 ehkä jotain tulossa.

        ........koska joulupukki niin kertoo.


    • Anonyymi

      "Toyota tekee järkevästi eli ei ole akkuautojen varassa! Katselevat rauhassa ja tuovat kun parhaaksi näkevät. Sille ryhmälle joka voisi akkuauton ostaa"

      Toyota on täysin bensa-autojen varassa. Sähköautot se munasi täysin kun se on pitänyt härkäpäisesti kiinni kuolevasta latauskelvottomasta tekniikasta. Nyt tooojokin satsaa täysillä sähköautoihin mutta on vuosikaupalla jäljessä muita.

      VW:llä on hyvin paljon monipuolisempi tarjonta kuluttajien erilaisiin tarpeisiin: bensa, diesel, kaasu, lataushybridit ja täyssähkö. VW on valmis vastaamaan hyvin erilaisiin tarpeisiin eri maissa. Tojo on täysin yhden kortin varassa eli bensalla kulkevissa autoissa.

      • Anonyymi

        Väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.

        Kerropa millä tavalla väärin.

        Fakta 1: Toyotan myynti perustuu täysin pelkästään bensalla kulkeviin malleihin

        Fakta 2: VW:llä on monipuolinen mallisto jossa käyttövoimana on tarjolla bensa, kaasu, lataushybridit, diesel ja täyssähköautot.

        Fakta 3: Toyota ei ole kyennyt vielä edes ennustamaan milloin sen sähköautoja voi ostaa Euroopassa.


      • Anonyymi

        Toyota tekee härkäpäisesti vain sellaisia autoja jotka käy kaupaksi. Tällä periaatteella se on maailman suurin autonvalmistaja. Toiset valmistajat tekee sähkökulkineita jotka jää valmistajien käsiin. VW ei ole tehnyt voittoa yhdelläkään sähkökulkine mallillaan, ei yhdelläkään. Eikä tule tekemäänkään nykyisellä vikamäärillä, kuten esim DSG, TSI, Dieselgate, Pumppusuuttimet, kevyt hybridi, VW akustot jne.........?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee härkäpäisesti vain sellaisia autoja jotka käy kaupaksi. Tällä periaatteella se on maailman suurin autonvalmistaja. Toiset valmistajat tekee sähkökulkineita jotka jää valmistajien käsiin. VW ei ole tehnyt voittoa yhdelläkään sähkökulkine mallillaan, ei yhdelläkään. Eikä tule tekemäänkään nykyisellä vikamäärillä, kuten esim DSG, TSI, Dieselgate, Pumppusuuttimet, kevyt hybridi, VW akustot jne.........?

        "VW ei ole tehnyt voittoa yhdelläkään sähkökulkine mallillaan, ei yhdelläkään. Eikä tule tekemäänkään nykyisellä vikamäärillä, kuten esim DSG, TSI, Dieselgate, Pumppusuuttimet, kevyt hybridi, VW akustot jne.........?"
        Kuitenkin VW on ollut vuodesta 2017 maailman suurin autonvalmistaja ja tehnyt miljardikaupalla riihikuivaa käteistä joka vuosi.
        Tojo sen sijaan on jäänyt Volsun taakse.

        Kun tojo saa joskus kaukana tulevaisuudessa sähköautonsa markkinoille niin kakku on jo jaettu. Tojolle jää pikku murusia köyhien rahoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "VW ei ole tehnyt voittoa yhdelläkään sähkökulkine mallillaan, ei yhdelläkään. Eikä tule tekemäänkään nykyisellä vikamäärillä, kuten esim DSG, TSI, Dieselgate, Pumppusuuttimet, kevyt hybridi, VW akustot jne.........?"
        Kuitenkin VW on ollut vuodesta 2017 maailman suurin autonvalmistaja ja tehnyt miljardikaupalla riihikuivaa käteistä joka vuosi.
        Tojo sen sijaan on jäänyt Volsun taakse.

        Kun tojo saa joskus kaukana tulevaisuudessa sähköautonsa markkinoille niin kakku on jo jaettu. Tojolle jää pikku murusia köyhien rahoista.

        VW on aina ollut viallisten autojen suurin valmistaja ja takaisinkutsujen suurmestari !


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten Toyota voi määrätä tahdin kun muut ovat tehneet sähköautoja jo vuosia ja tojot kulkevat pelkästään fossiilisella bensalla? Eikä Tojo ole edes kyennnyt esittelemään toimivaa prototyyppiä sähköautosta. Tuosta on niin pitkä matka tuotantoversioon.
        Sun jutuissa ei ole mitään tolkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Toyota voi määrätä tahdin kun muut ovat tehneet sähköautoja jo vuosia ja tojot kulkevat pelkästään fossiilisella bensalla? Eikä Tojo ole edes kyennnyt esittelemään toimivaa prototyyppiä sähköautosta. Tuosta on niin pitkä matka tuotantoversioon.
        Sun jutuissa ei ole mitään tolkkua.

        Toyota teki ensimmäisen sähköauton jo vuonna 1997 kun Teslaa ei ollut vielä perustettukaan. Teslaperustettiin 2003 ja ensimmäinen Tesla valmistui vuonna 2008.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV

        Tesla alkoi valmistaa sähköautoja Toyotalta ostamassaan tehtaassa vuonna 2008.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota teki ensimmäisen sähköauton jo vuonna 1997 kun Teslaa ei ollut vielä perustettukaan. Teslaperustettiin 2003 ja ensimmäinen Tesla valmistui vuonna 2008.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV

        Tesla alkoi valmistaa sähköautoja Toyotalta ostamassaan tehtaassa vuonna 2008.

        Yksi tojon täysin prsilleen menneistä projekteista joista tuli törkeästi turskaa ja ne lopetettiin täydellisinä fiaskoina.
        Niinkuin Scion tai Toyota F1-talli. Rallipuolella tojon suurin saavutus on lajin suurin huijaus koskaan.
        Näiden tojon floppien lista on pitkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota teki ensimmäisen sähköauton jo vuonna 1997 kun Teslaa ei ollut vielä perustettukaan. Teslaperustettiin 2003 ja ensimmäinen Tesla valmistui vuonna 2008.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV

        Tesla alkoi valmistaa sähköautoja Toyotalta ostamassaan tehtaassa vuonna 2008.

        Tuo ei tee Toyotasta sähköautovalmistajien pioneeria. Rav4 EV:n ainoa funktio Toyotalle oli saada meriittiä ja sitä myötä etuja Kaliforniassa vähäpäästöisten autojen valmistajana. General Motors valmisti sähköautoja jo 60-luvulla. Siitä esimerkkiinä tämä:
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvair


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei tee Toyotasta sähköautovalmistajien pioneeria. Rav4 EV:n ainoa funktio Toyotalle oli saada meriittiä ja sitä myötä etuja Kaliforniassa vähäpäästöisten autojen valmistajana. General Motors valmisti sähköautoja jo 60-luvulla. Siitä esimerkkiinä tämä:
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvair

        Auton nimi oli Electrovair.


      • Anonyymi

        En ole kirjoittanut lainaamasi tekstiä. Se on vain jonkun kaverin kirjoittamaa puhdasta faktaa siitä miten sähköautoja on kehitetty viimeisten vuosikymmenien ajan. Ei mitään henkilökohtaista agendaa.

        Miksi sinusta on psykopaatin tekosia kertoa aivan simpeleitä faktoja tekniikan historiasta? Mikä sinulle on iin vaikeata hyväksyä maailmaa sellaisena kuin se on?


    • Anonyymi

      Kaikkien naureskelijoiden hymy hyytyy syksyllä 2020, kun Toyota julkaisee sähköauton jonka jälkeen muut sähköautot on leikki patteriautoja. 800 km yhdellä latauksella Toyotan kehittämällä uudella akku tekniikalla jossa tiheät hiukkaset. Toyota on jo 90 luvulla sähköautojen edelläkävijänä tehnyt sähköautoja samaan aikaan, kun VW suunnitteli huijausohjelmistoja. Toyotalla ajetaan jo nyt maailmassa eniten sähköisiä kilometrejä itselataavilla ja uusi Toyota mullistaa maailman.

      • Anonyymi

        Näin on. ID Saksasta on muka halpa. Karvahattu versiossa on vain peltiloota ja kääntyvät etupyörät varusteena. Muut maksaa 50.000 euroa. Se on myös nelipaikkainen.


      • Anonyymi

        Voi olla, että vuoden lopussa todellakin hymyilyttää ja kaivetaan nämä postaukset esille. Tojo siirtyy vuoteen 2021 itsetyydyttävillä bensaa polttavilla höpö hyprideillä. Jos oikeasti syksyllä olisi jotain tulossa, siitä olisi ennakko tietoa Toyotan omilla sivuilla ja alan lehdistöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. ID Saksasta on muka halpa. Karvahattu versiossa on vain peltiloota ja kääntyvät etupyörät varusteena. Muut maksaa 50.000 euroa. Se on myös nelipaikkainen.

        Jo hinnat alkaen malleissa on kattavat varusteet, lukisit lehtiä avoimin mielin. Hyvä maksaa ja meillä jopa Toyota on ominaisuuksiinsa nähden kovin kallis ja ylihintainen.


      • Anonyymi

        Hihii, uskomaton höynäytetty hölmö jatkaa vastavirtaan uimistaan ja pettymykset toistaa itseään tämänkin asian kanssa. Noloa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen valehteli, että halvin malli tulee maksamaan 23.000 euroa.

        ID.3 maksaa kuluttajalle Saksassa tuon 23.000 eli täysin paikkaansapitävä juttu.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0a661679-21e0-4823-b186-a728764f8ac3

        Suomessa hinnat alkaen malli maksaa noin 27.000 Euroa. Siinä on paljon autoa siihen rahaan. Sisätilat ovat Passatin kokoluokkaa, range yli 300km ja kustannukset sadalle kilometrille noin kaksi euroa.
        VW:llä on niin kova kortti kädessä että trollaajat pskovat housuunsa. Tojon sähköautosta ei ole mitään muuta kuin puhetta ja tyhjiä lupauksia. Nyt on tojo niin kuutamolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni nelipaikkainen surkea ja kallis kökkyrä:

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/myohastynyt-ja-odotettu-volkswagen-id-3-vihdoin-ennakkomyynnissa-hinnat-alkaen-39-985-euroa/

        Samanhintainen kuin iso huippuvarusteltu ladattava Prius.

        ID.3 First Edition on sähköauto kun Prius on vain ladattava hybridi. Prius on nelipaikkainen kanootti kun ID.3 on täyskokoinen perheauto.
        Tässä pari syytä miksi ID.3n tilauskirjat ovat täynnä ja auto menee kaupaksi hyvin. Priusia ostetaan pari per kuukausi eli Prius ei kiinnosta ketään ostomielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 maksaa kuluttajalle Saksassa tuon 23.000 eli täysin paikkaansapitävä juttu.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0a661679-21e0-4823-b186-a728764f8ac3

        Suomessa hinnat alkaen malli maksaa noin 27.000 Euroa. Siinä on paljon autoa siihen rahaan. Sisätilat ovat Passatin kokoluokkaa, range yli 300km ja kustannukset sadalle kilometrille noin kaksi euroa.
        VW:llä on niin kova kortti kädessä että trollaajat pskovat housuunsa. Tojon sähköautosta ei ole mitään muuta kuin puhetta ja tyhjiä lupauksia. Nyt on tojo niin kuutamolla.

        Suomessa hinnat alkaen 40.000 euroa.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/myohastynyt-ja-odotettu-volkswagen-id-3-vihdoin-ennakkomyynnissa-hinnat-alkaen-39-985-euroa/


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tojo vasta suunnittelee kun VW on myynyt sähköautoja jo monta vuotta. Täysin perässähiihtäjä tässäkin asiassa.


    • Anonyymi

      Vai että 800 km tarvitsema energia akkuihin 5 minuutissa. Millähän laitteella. Vaikka ei kuluttaisi kuin 100 kW/800km, niin lataustehoa tarvitaan häviöt huomioiden noin 1300 kW.

      • Anonyymi

        Tojohönöä ei reaalimaailman rajoitukset kosketa. Toisessa ketjussa hän kertoi että se tekee näitä täysin valheellisia avauksia siksi että vain otsikot lukeville jäisi positiivisia mielikuvia tojotasta,
        Ressukka vain unohti sen että kaikille muille tojohönö leimaa kaikki tojotistit valehteleviksi spämmääjiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöä ei reaalimaailman rajoitukset kosketa. Toisessa ketjussa hän kertoi että se tekee näitä täysin valheellisia avauksia siksi että vain otsikot lukeville jäisi positiivisia mielikuvia tojotasta,
        Ressukka vain unohti sen että kaikille muille tojohönö leimaa kaikki tojotistit valehteleviksi spämmääjiksi.

        Mitä positiivista mielikuvaa tojotasta tuo valheellinen väite mullistavasta sähköautosta voisi luoda? Tulee syksy sen jälkeen vuosi 2021. Ei näy Tojon mullistavaa sähköautoa missään. Onko Tojon sähköautprojekti mennyt kiville vai onko tojo valehdellut? Tojo on epäonnistunut joka tapauksessa.
        Tojohönö ei ajattele kovin pitkälle näissä valehteluissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä positiivista mielikuvaa tojotasta tuo valheellinen väite mullistavasta sähköautosta voisi luoda? Tulee syksy sen jälkeen vuosi 2021. Ei näy Tojon mullistavaa sähköautoa missään. Onko Tojon sähköautprojekti mennyt kiville vai onko tojo valehdellut? Tojo on epäonnistunut joka tapauksessa.
        Tojohönö ei ajattele kovin pitkälle näissä valehteluissaan.

        Eipä tämä Toyotahönö ole millään lahjoilla varustettu tyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä positiivista mielikuvaa tojotasta tuo valheellinen väite mullistavasta sähköautosta voisi luoda? Tulee syksy sen jälkeen vuosi 2021. Ei näy Tojon mullistavaa sähköautoa missään. Onko Tojon sähköautprojekti mennyt kiville vai onko tojo valehdellut? Tojo on epäonnistunut joka tapauksessa.
        Tojohönö ei ajattele kovin pitkälle näissä valehteluissaan.

        Eiköhän hymy hyydy syksyllä 2020 Toyota lyö ässän pöytään ID3 on sen jälkeen pelkkä huono vitsi Toyota menee uusilla akuilla 800 km yhdellä latauksella. Toyotan itselataavat ovat nyt tekniikan huipulla ja halutuimmat ratkaisut ja tästä seuraava askel Toyotalla suurimpana valmistajana on sähköauto joka muuttaa koko sähköisen autoilun kerralla. Jäljelle ei jää kuin kateus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän hymy hyydy syksyllä 2020 Toyota lyö ässän pöytään ID3 on sen jälkeen pelkkä huono vitsi Toyota menee uusilla akuilla 800 km yhdellä latauksella. Toyotan itselataavat ovat nyt tekniikan huipulla ja halutuimmat ratkaisut ja tästä seuraava askel Toyotalla suurimpana valmistajana on sähköauto joka muuttaa koko sähköisen autoilun kerralla. Jäljelle ei jää kuin kateus.

        Hihii, hönön märät unet.
        Nissan julkaisi juuri oman sähköautonsa, aika nättikin kuvissa. Missä ne Toyotan ihmeet oikein viipyy??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän hymy hyydy syksyllä 2020 Toyota lyö ässän pöytään ID3 on sen jälkeen pelkkä huono vitsi Toyota menee uusilla akuilla 800 km yhdellä latauksella. Toyotan itselataavat ovat nyt tekniikan huipulla ja halutuimmat ratkaisut ja tästä seuraava askel Toyotalla suurimpana valmistajana on sähköauto joka muuttaa koko sähköisen autoilun kerralla. Jäljelle ei jää kuin kateus.

        Tiedätkös sen että kaikki tietävät että olet valehtelija ja Tojolta ei ole tulossa markkinoille minkäänlaista sähköautoa vuonna 2020.

        Toyota on itse sanonut että ekat tulee Kiinan markkinoille 2022. Jos Toyota valehtelisi asiasta niin se olisi pörssilakien räikeä rikkomus ja siitä tulisi isot sanktiot. Ei Toyotalla ole mitää syytävalehdella asiasta ja ottaa siitä isot sanktiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän hymy hyydy syksyllä 2020 Toyota lyö ässän pöytään ID3 on sen jälkeen pelkkä huono vitsi Toyota menee uusilla akuilla 800 km yhdellä latauksella. Toyotan itselataavat ovat nyt tekniikan huipulla ja halutuimmat ratkaisut ja tästä seuraava askel Toyotalla suurimpana valmistajana on sähköauto joka muuttaa koko sähköisen autoilun kerralla. Jäljelle ei jää kuin kateus.

        Mikä tarve sulla on valehdella joka päivä ja niin huonosti että jäät valheidstasi varmasti kiinni. Saatko siitä jotain henkistä tyydytystä? Vai onko niin että tosissasi kirjoittamasi postaukset eivät koskaan saa mitään vastauksia ja haluat edes jonkinlaisen vastauksen? Kun valehtelet niin tiedät että aina joku vastaa ja sanoo että olet valehtelija. Onko mikä tahansa vastaus sulle tyydyttävä. Vaikka sellaiset jossa sun valheesi oiotaan.
        Sitäkö tuo sun valehtelu on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkös sen että kaikki tietävät että olet valehtelija ja Tojolta ei ole tulossa markkinoille minkäänlaista sähköautoa vuonna 2020.

        Toyota on itse sanonut että ekat tulee Kiinan markkinoille 2022. Jos Toyota valehtelisi asiasta niin se olisi pörssilakien räikeä rikkomus ja siitä tulisi isot sanktiot. Ei Toyotalla ole mitää syytävalehdella asiasta ja ottaa siitä isot sanktiot.

        Todistahan valheeksi ja jatka sitten satuilujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistahan valheeksi ja jatka sitten satuilujasi.

        Tee sen jo itse, höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistahan valheeksi ja jatka sitten satuilujasi.

        Sun juttusi Toyon sähköautosta syksyllä 2020 on jo todistettu valheeksi. Sinä et vain ymmärrä sitä kun olet ulapalla.
        Toyotalta ei ole mitään tiedotetta tuollaisesta uudesta sähköautosta. Jos tuollainen auto olisi tulossa syksyllä 2020 niin se olisi jo nyt Toyotan hinnastossa. Kaikki uudet Toyo-mallit on julkaistu monta kuukautta ennen kuin ne ovat saatavilla.
        Olet aika urpo ja kaikki näkevät sen kirjoituksistasi.

        "Todistahan valheeksi"
        Tämä on aika pohjanoteeraus jopa sinulta. Luulet että tuo pelastaisi jotain. Olet aika pohjalla.


    • Anonyymi

      Toyota laittoin niin paljon paukkuja ja odotuksia uuteen 2.0 hybridiin, että sähköauton kehitys jäi taka-alalle. Nyt se sitten kostautuu, kun muut menevät ohi, uusimpana Nissanin sähkö-SUV.

      • Anonyymi

        Täysin väärin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan vihaaja. Tutustu itseesi- Aika karua on sinun elämääsi:

        https://www.hs.fi/tiede/art-2000005441841.htm

        En vihaa toyotaa tai niillä ajavia. Oikaisen vain valheita. Luulen että tällä sarjavalehtelijalla on enemmän tekemistä artikkelin kanssa kuin minulla joka ainoastaan oikaisee valheita.
        Jos joku valehtelisi johonkin toiseen automerkkiin liittyen niin oikaisisin häntä samalla tavalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat löytää itsesi tuosta, jos vain tajuaisit.

        Aika harva psykopaatti tai narsistisen persoonallisuushäiriön omaava ymmärtää tilansa. Tuo Toyotan vihaajiksi leimaava linkittäjä ei ainakaan ymmärrä käyttäytymisensä motiivien järjettömyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva psykopaatti tai narsistisen persoonallisuushäiriön omaava ymmärtää tilansa. Tuo Toyotan vihaajiksi leimaava linkittäjä ei ainakaan ymmärrä käyttäytymisensä motiivien järjettömyyttä.

        Entä sinä, Toyotan kunnian puolustaja??
        Kuinka joku voi noin rakastaa aasialaista kansanautoa niin että riehuu ja valehtelee kaiket päivät täällä Suolen palstoilla.


    • Anonyymi

      Ei kyllä aukea minullekaan miksi joku alkaa leimaamaan Toyotan vihaajaksi sellaisia jotka vain oikovat täysin valheellisia väittämiä. Olisiko niin että valehtelija ja leimaaja ovat sama henkilö?
      Palaako valehtelijalta käpy kun hänen valheensa ammutaan alas joka kerta? Tuolla toisessa ketjussa tämä valehtelija myönsi että hän valehtelee jotta otsikoissa olisi tojolle myönteistä knoppitietoa. Valehdeltua mutta silti hänen mielestään siitä aiheutu tojolle myönteistä imagoa.
      Voiko olla pimeämpää logiikkaa? Kaveri ajattelee että tojoa hehkuttavat valheelliset otsikot toisivat tojolle positiivista imagoa. Tämä jamppa ei ilmeisesti ymmärrä että hänen postauksensa leimaavat tojotistit valehteleviksi typeryksiksi kaikkien tätä palstaa lukevien silmissä.

      • Anonyymi

        Älä valehtele Skoda-hörhö.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olet todella toope. Toyotalla on pelkästään lehtijuttuja jostain mitä Tojo joskus ehkä saa aikaiseksi.
        VW:llä on ollut nelivetoinen sähköauto eTron tuotannossa jo pitkään. VW on vetäissyt sellaisen kaulan Tojoon että vain nämä täysin tynnyrissä eläneet eivät ymmärrä sitä.

        Kerrataanpa vähän jotta daijuimmillekin menisi perille.

        VW: On tehnyt nelivetoisia sähköautoja jo pitkään.
        Toyota: Ehkä jotain sähköautoja joskus tulee.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vapise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapise.

        Täytyy olla todella hyvin suurentavat Tojolasit päässä ja herkkäuskoinen , että näkisi sen Tojon sähköauton idän horisontissa.


      • Anonyymi

        Perässähiihtäjä Tojo tulee juhliin myöhässä hiipien takariviin ja pyytää anteeksi varmuuden vuoksi kaikilta. Sähköautobileet ovat alkaneet jo mutta tojo on edelleen kotona ja miettii mitä laittaisi päällensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perässähiihtäjä Tojo tulee juhliin myöhässä hiipien takariviin ja pyytää anteeksi varmuuden vuoksi kaikilta. Sähköautobileet ovat alkaneet jo mutta tojo on edelleen kotona ja miettii mitä laittaisi päällensä.

        Joko sinulla on sähköauto? Miksi ei? Miksi et ole edellä'kävijä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on sähköauto? Miksi ei? Miksi et ole edellä'kävijä?

        VW on tehnyt sähköautoja jo monta vuotta kun tojo vasta yrittää saada oman sähköautonsa markkinoille.
        Omassa pihassa on vielä polttis koska autonvaihto ei ole ollut ajankohtainen. Kun autonvaihto omalla kohdalla tulee ajankohtaiseksi niin uusi auto on sähköauto. Tojon pitäisi vetää melkoinen kani hatusta jotta meidän pihassa olisi seuraavaksi Tojo. Seuraavat 2-4 vuotta näyttää siltä että tojon hattu on täysin tyhjä. Ei kania tai edes pienempää eläintä ole tojon hatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on tehnyt sähköautoja jo monta vuotta kun tojo vasta yrittää saada oman sähköautonsa markkinoille.
        Omassa pihassa on vielä polttis koska autonvaihto ei ole ollut ajankohtainen. Kun autonvaihto omalla kohdalla tulee ajankohtaiseksi niin uusi auto on sähköauto. Tojon pitäisi vetää melkoinen kani hatusta jotta meidän pihassa olisi seuraavaksi Tojo. Seuraavat 2-4 vuotta näyttää siltä että tojon hattu on täysin tyhjä. Ei kania tai edes pienempää eläintä ole tojon hatussa.

        Tojo luottaa Atkinsoniin ja kuski Parkinsoniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo luottaa Atkinsoniin ja kuski Parkinsoniin.

        "Entä sinä, Toyotan kunnian puolustaja??"

        Toyotalla on kunniaa, jota voi vielä puolustaa!
        Mites huijaavalla Volkkarilla? Ei taitane olla enää mitään puolustettavaa kun ei ole mitään kunniaakaan ja maine on alansa ryvettynein eikä parane vaikka joka päivä yrität viherpesua jollain sähköautolla.


    • Anonyymi

      Mites Volkkari? Mites Skoda?
      Kovin on kyselevä tämä Juha-Tero.
      Kurkkii kuinka muilla automerkeillä menee.
      Whataboutismia toisteleva papukaija. Kuin muinoin Pula-aho, joka Terokin lienee.
      -ei vaggisti, vaan Teroille hymyilevä Apollo.

      • Anonyymi

        Mitäs sinulle vanha ukko sinne Kainuun korpeen kuuluu?


    • Anonyymi

      Kyllä sekä Tojo että Volkkari osaavat tehdä sähköauton. Vaikeus on tehdä riittävän hyvä akku. Akun hintakaan ei saisi olla liian kallis.
      Jos raha ei olisi rajoitteena niin auton koppa voisi olla hiilikuitua. Akkukapasiteettia jotain 150 kilowattituntia. Näitä on isoissa autonäyttelyissä vaikka kuinka paljon.

    • Anonyymi

      Mitähän se syksy tuo tullessaan. Vittu tätä vapinaa.

    • Anonyymi

      “Niissä on uudenlaiset akut, jotka ovat puolet pienempiä kuin nykyiset akut ja niillä voi ajaa yhdellä latauksella 800 km ja ne voi ladata viidessä minuutissa.”

      “Ajetaahan koska Toyotan kulutus on niin pieni. Muut kuluttavat noin. 20kWh/100km mutta Toyota ilmoittaa 10kWh/100km joten pääsee sen 800km.”

    • Anonyymi

      Toyota lupaili jotain, mikä ei pitänyt lainkaan paikkaansa.

      Olipa yllättävää...

      • Anonyymi

        Japanissa eletään ilmeisesti nyt vuotta 2016 tai 2017.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe