Olen 29-vuotias nainen ja tällä hetkellä hämmästyksestä sekä huolesta sekaisin. Hakeuduin terveyskeskukseen toukokuun loppupuolella, sillä jonkin aikaa esiintyneet yhdynnän aikaiset verenvuodot vaivasivat minua. Siellä lääkäri silmämääräisesti tutkittuna epäili syyksi ektopiaa, sain kuitenkin lähetteen papaan ja onneksi vielä naistentautien polille kolposkopiaan.
Papan tulokset olivat normaalit ja odottelinkin tähystystä melko rauhallisin mielin. Tähystyksessä tehty etikkavärjäys kuitenkin paljasti muutosalueita, ja kolme koepalaa lähetettiin patologille. Kolposkopian diagnoosiksi kirjattiin CIN2.
Pää on pyörällä. Viimeinen vuorokausi on mennyt tietoa hakiessa ja tunteita sulatellessa. Parille läheiselleni kerroin asiasta ja sain lähinnä kehotuksia olla miettimättä liikaa. Totta, mutta ei helppoa.
Mitäpä jos koepaloissa näkyykin syöpää? Entä mitäs, jos kyse on vielä syövän esiasteista. Silloinkin täytyy oppia elämään sen faktan kanssa, että syöpäriskini on moninkertaisen kohonnut, vaikka nämä esiasteet voitaisinkiin hoitaa. Ennen kaikkea tuntuu jotenkin hävettävältä ja noh, kai likaiselta. Kuin olisin tehnyt jotain väärin. Minulla on tasan yksi kumppani koko elämäni ajalta ja seksielämääkin takana ainoastaan kolmisen vuotta. Kondomi on ollut yhdynnöissä käytössä aina. Papilloomaviruksen toki saa käsittääkseni valtaosa ihmisistä jossakin kohtaa elämäänsä, enkä minä sinäänsä tiedä onko sillä väliä milloin ja miten minä sen mahdollisesti olen saanut. SIlti, tuntuu jotenkin epäreilulta.
Kuulisin mielelläni ajatuksia ja kokemuksia muiltakin. Mitä tahansa. Koen kyllä suurta helpotusta siitä, että hakeuduin tutkittavaksi ja onneksi asia huomattiin. Pelko jytää silti ja olen jo miettinyt sitäkin, että mitä jos minulla onkin kohdunkaulan syöpä ja ehkä ollut muitakin oireita, jotka olen ohittanut tai en ole tajunnut niistä huolestua.
Papan tulos normaali mutta kolposkopiassa solumuutoksia
Anonyymi
1
106
Vastaukset
- Anonyymi
Entäs jos tämäkin on turha aloitus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768