Spironolaktoni hiusten lähtöön tai muuhun, kokemuksia?

Anonyymi

Olen harkinnut aloittaa spironolaktonin hoidoksi hiusten lähtöön. Annokseksi on määrätty 100 mg/vrk. Ikää on yli 60 vuotta.

Onko kukaan muu käyttänyt sprironolaktonia? Onko tehonnut ja kuinka pian? Tuliko mitään sivuvaikutuksia? Oliko esim. ihon kuivumista?

Myös ne, jotka ovat käyttäneet spironolaktonia johonkin muuhun tarkoitukseen, voivat mielellään kommentoida. Sivuvaikutukset kiinnostavat.

12

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytän spironolaktonia verenpaineen hoitoon 50-100 mg/vrk. Koska kyseessä on nesteenpoistolääke, pitää olla tarkkana ettei suolatasapaino mene poskelleen. Käyttö rasittaa myös munuaisia. Kannattaa käydä säännöllisesti verikokeissa ettei synny ongelmia huomaamatta.

      • Anonyymi

        Oletko huomannut mitään sivuvaikutuksia? Spironolaktoni vähentää talineritystä. Oletko huomannut esim. ihon kuivumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut mitään sivuvaikutuksia? Spironolaktoni vähentää talineritystä. Oletko huomannut esim. ihon kuivumista?

        Eipä erityisempää, ehkäpä iho on vähän kuivempi eikä hiukset vaadi enää tiheää pesua rasvoittumisen vuoksi. Mutta molemmat voivat johtua siitäkin kun ikää on jo kertynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä erityisempää, ehkäpä iho on vähän kuivempi eikä hiukset vaadi enää tiheää pesua rasvoittumisen vuoksi. Mutta molemmat voivat johtua siitäkin kun ikää on jo kertynyt.

        Onko tukka tuuhentunut? Spironolaktonin pitäisi myös tehdä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tukka tuuhentunut? Spironolaktonin pitäisi myös tehdä sitä.

        Tukka ei ole kovin paljon tuuhentunut (spiroannos pääosin 50 mg, vain turvotusten ilmestyessä korotetaan), mutta käytän myös biotiinia joten hiukset ja kynnet kasvavat vauhdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukka ei ole kovin paljon tuuhentunut (spiroannos pääosin 50 mg, vain turvotusten ilmestyessä korotetaan), mutta käytän myös biotiinia joten hiukset ja kynnet kasvavat vauhdilla.

        Kyllä luulen, että spironolaktonilla on suurempi osuus siinä. Se vaikuttaa pienemmilläkin annoksilla, ja varsinkin, jos olet pitempään syönyt. Toki biotiini auttaa myös.


    • Anonyymi

      Aloittaja tässä. Eikö kukaan muu ole käyttänyt sprironolaktonia?

      • Anonyymi

        Kyllä. Hiukset ei rasvoitu enää. Käsivarsista ja sääristä lähti tummat ihokarvat :). Silmiä kuivaa. Muisti alkoi pätkiä heti lääkkeen alettua. Vatsassa vähän kipua. Jalkakrampieja yöllä ja migreeni alkoi alussa vaivata mutta ei nyt enää. Otan illalla magnesiumia ettei kramppeja tulisi. Mutta vielä hiuksia lähtee eikä uusia vielä tullut. Annos ensin alle 100 nyt tasan sata. Yritän vielä käyttää jonkun aikaa. N 55 v.


    • Anonyymi

      Käytin vuoden ajan 150mg annostuksella. Ei mitään hyötyä Olin silloin 45v.

      • Anonyymi

        Viisas ei tuollaisia edes ajattele kokeilla . Ihmeellistä,että uskotaan että kuolleisiin hiusten juuriin jotenkin tulisi muutos ja saisi muka tuuheat hiukset se mikä kuolee ei ala enää produseeraamaan mitään uutta.
        Aina vaan ihmiset itse hoitavat itseään .eivätkä tiedä kehon toiminnoista mitään.


    • Anonyymi

      Olen kokeillut useamman kerran, 2 vuotta kummallakin kerralla. Ei mitään apua hiustenlähtöön, mutta ihoa kuivatti (mikä oli tervetullutta).

    • Anonyymi

      Itse olen nyt ollut vajaan kuukauden 75 mg annostuksella, ja ihon kunto tosiaan on parantunut. Ihoni on aina ollut todella hyvä ja saanut kehuja. Viisikymppiä kun tuli mittariin, alkoi kummallista kasvojen alaosan akneaa tulemaan säännöllisesti, eivätkä mitkään C-vitamiini seerumit tai retinolrasva näyttänyt toimivan. Eli ihon kuntoon keski-iässä ainakin näyttäisi olevan positiivinen vaikutus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe