Seurauksia narsistisesta äidistä

Anonyymi

https://askelterveyteen.com/7-seurausta-lapselle-narsistisesta-aidista/

Täyttä totta, tunnistan nuo.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mitäs sitten ne heikkoitsetuntoiset äidit jotka ovat omassa lapsuudessaan joutuneet oman lapsuuden perheensä vähättelemiksi ? Miten kasvatustarina jatkuu? He ajattelevat vain muiden tarpeita, mutta eivät pysty täyttämään niitä alkuunkaan koska ainoastaan ihminen itse sen voi tehdä. Nämä äidit jättävät omat tarpeensa huomioimatta, mutta jonkunhan ne on huomattava ja se joka ne huomaa, on joku hänen lapsistaan. Siten palvelijalle tulee omia palvelijoita jotka huolehtivat niistä asioista joista hän itse ei välitä. Hän yrittää tehdä kaiken ja ja saada siitä kunnian. Syntyy vahingollinen symbioosi, tuollaisesta vanhemmasta tulee omien lastensa lapsi. Äidille syntyy valheellinen näkymä siitä kuinka hänen asiansa menevät aina yksinään kohdilleen. Ulkopuolisista tälläinen äiti näyttää tekevän kaiken, hoitaa omat asiansa ja hoitaa lastensa (myös aikuisten lasten) asiat. Heidän Äö:nsä on sen verta alhainen etteivät he itse osaa katkaista asiaa, ja huolehtia myös omista asioistaan. He odottavat kiitosta mutta koska työ on hyödytöntä sitä ei heru.

    • Anonyymi

      Sekin olisi jo alku, jos äiti olisi tuntunut edes ystävältä :)

    • Anonyymi

      "Yksi seuraus äidin narsistisuudesta on se, että lapsi oppii kieltämään osan omaa luonnettaan, jotta voisi näyttää äidille olevansa hänen odotustensa mukainen. Ajan kanssa tämä itsensä kieltämisen tai piilottamisen prosessi muuttuu sitten lapselle normaaliksi asiaksi.

      Aikuisina nämä ihmiset saattavat kokea vaikeaksi tunnistaa se mitä he todella ovat, mitkä heidän todelliset halunsa ovat sekä mitä he odottavat elämältään ja muilta ihmisiltä."

      Varmaankin totta tämäkin kohta. Mulle tulee usein mieleen ihmiset, jotka ovat lapsuutensa ja ikänsä joutuneet elämään jossakin tämän maailman diktatuureista... pelon, vaikenemisen, itsensä kätkemisen ilmapiirissä. Jos diktatuuri purkautuukin heidän elinikänään, joistakin sanotaan, että he eivät ikään kuin tiedä, mitä tehdä... tuskin tietävät, keitä olisivat voineet olla.

      Tuohon luultavasti tyypillinen epäempaattinen, vähän dominoivuuteen taipuvainen ihminen sanoisi, että he HALUAVAT, että joku määrää heitä... vaikka oikeasti he luultavasti olisivat aina halunneet elää terveellisessä ympäristössä, sillä kukapa ei haluaisi, mutta he ovat liian pitkään olleet alaspainettuja ja ehkä lopun ikänsä traumatisoituneita, eikä eheytyminen edes voi tapahtua päivässä, hetkessä.

    • Anonyymi

      Itselläni kaikki äitiä muistuttavatkin naiset aiheuttavat vastenmielisyyttä. Sitten jos se vielä käyttäytyykin kuin äiti...

    • Anonyymi

      Sopii minuunkin.

      • Anonyymi

        Ja minua treenattiin psyykkisesti narsistisen äidin alaiseksi uudelleen auttavassa puhelimessa 40-vuotiaana, koska olin saanut lääkeainereaktion...., siis kun semmoisen lääkeainereaktion saaneena olin avuttomampi kuin lapsenakaan. Ja sain kuunnella auttavan puhelimen vastaajilta solkenaan puhetta tyyliin, että on ymmärrettävää jos semmoinen vammainen kuin minä väsyttää äitiä. Siis sekin siinä lääkeainereaktion seurauksena että piti vuosi tolkulla kuunnella tommosta inhottavaa yli 40-vuotiaana. Mull ei ole kauheen pahat lapsuuden traumat, koska meillä narsismi ilmeni kotona lähinnä vaan nin että mun rooli oli olla priima kaikessa ja tulevaisuuden suunnitelmanbi olikin että minusta tulee prima ballerina, niin ei se ollut mitään kauheen traumatosoivaa pienelle lapselle hankkia koulusta luokan parhaat numerot, käyttätäytyä aikuismaisen hyvin aina, tanssia balettia eturivissä jne,

        poohfgddfghh


        poouiyfddddf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minua treenattiin psyykkisesti narsistisen äidin alaiseksi uudelleen auttavassa puhelimessa 40-vuotiaana, koska olin saanut lääkeainereaktion...., siis kun semmoisen lääkeainereaktion saaneena olin avuttomampi kuin lapsenakaan. Ja sain kuunnella auttavan puhelimen vastaajilta solkenaan puhetta tyyliin, että on ymmärrettävää jos semmoinen vammainen kuin minä väsyttää äitiä. Siis sekin siinä lääkeainereaktion seurauksena että piti vuosi tolkulla kuunnella tommosta inhottavaa yli 40-vuotiaana. Mull ei ole kauheen pahat lapsuuden traumat, koska meillä narsismi ilmeni kotona lähinnä vaan nin että mun rooli oli olla priima kaikessa ja tulevaisuuden suunnitelmanbi olikin että minusta tulee prima ballerina, niin ei se ollut mitään kauheen traumatosoivaa pienelle lapselle hankkia koulusta luokan parhaat numerot, käyttätäytyä aikuismaisen hyvin aina, tanssia balettia eturivissä jne,

        poohfgddfghh


        poouiyfddddf

        Mutta se oli traumatisoivaa että yli 40 vuotiaaba päästä varpaisiin vammautuneena jengi kohtelee muya vuopsia niinkuin en koskaan mitään muuta olis ollutkaan, koska eivät halunneet uskoa lääkeainereaktiota,.,,


        pofgdcdghjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se oli traumatisoivaa että yli 40 vuotiaaba päästä varpaisiin vammautuneena jengi kohtelee muya vuopsia niinkuin en koskaan mitään muuta olis ollutkaan, koska eivät halunneet uskoa lääkeainereaktiota,.,,


        pofgdcdghjj

        Mä ajattelen että jos vaikka äiti oliskin vaikka joku psykopaatti tai vastaava, niin ei siinä auta asian kieltämine eikä kauhistelu, että nyt tarvitaan 10 vuoden syväterapiaa. humnpuukia semmonen. se ole maailmaa kaatava asia vaikka äiti olisi psykopaatti. Mutta se on hyvä tiedostaa, ettei sitten ihmettele käytöstään.


        poiiugtdffgh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ajattelen että jos vaikka äiti oliskin vaikka joku psykopaatti tai vastaava, niin ei siinä auta asian kieltämine eikä kauhistelu, että nyt tarvitaan 10 vuoden syväterapiaa. humnpuukia semmonen. se ole maailmaa kaatava asia vaikka äiti olisi psykopaatti. Mutta se on hyvä tiedostaa, ettei sitten ihmettele käytöstään.


        poiiugtdffgh

        Äiti on mulle toistellut että kun äitiään ei saa valita, Mutta vois ajatella ehkä että kyllä Luoja tietää että antaa psykopaatin äidiksi sellaiselle sielulle joka siitä selviää.


        pooiyfffgggh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti on mulle toistellut että kun äitiään ei saa valita, Mutta vois ajatella ehkä että kyllä Luoja tietää että antaa psykopaatin äidiksi sellaiselle sielulle joka siitä selviää.


        pooiyfffgggh

        Aloin 16-vuotiaana hyvin uskonnollisen ajattelun, mitä vanhempani kovasti ihmetelleet. Johtunee siitä että tajusin tarvitsevani Jumalan huolehtimaan itsestäni vanhempieni sijaan.


        pooifddfgg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloin 16-vuotiaana hyvin uskonnollisen ajattelun, mitä vanhempani kovasti ihmetelleet. Johtunee siitä että tajusin tarvitsevani Jumalan huolehtimaan itsestäni vanhempieni sijaan.


        pooifddfgg

        Auttavan puhelimen ajattelu on liian jähmettynyt siihen että vanmhemman ja lapsen psyyken välllä olis niin kaavamainen vaikutussuhde, Ei ole, jos Jumala tulee väliin.


        pooufddffgghg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttavan puhelimen ajattelu on liian jähmettynyt siihen että vanmhemman ja lapsen psyyken välllä olis niin kaavamainen vaikutussuhde, Ei ole, jos Jumala tulee väliin.


        pooufddffgghg

        Ajattelen psykopaatin äidin niinkuin luonnon monimuotoisuudeksi, sellaiseksi vähän erikoisemmaksi lajikkeeksi.

        pooiuyfffff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen psykopaatin äidin niinkuin luonnon monimuotoisuudeksi, sellaiseksi vähän erikoisemmaksi lajikkeeksi.

        pooiuyfffff

        Siksio on parempi että teen tämmösiä vähän erikopisempia tulkitoja asioista,


        poouytfddddf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksio on parempi että teen tämmösiä vähän erikopisempia tulkitoja asioista,


        poouytfddddf

        Teen niitä oikeestaan ihan tietoisesti.

        pooiuyfgfff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen niitä oikeestaan ihan tietoisesti.

        pooiuyfgfff

        Niinku luonnossa, eihän vaarallisia lajikkeita kannata niille vahingollisesti sörkkiä, kyllähän se olento puolustautuu ja tulee vaan pahemmaksi siitä. Mull on nuoresta asti ollut periaate, että ehdottomasti en suostu pahoihin juttuihin mukaan, mutta en myöskään hyökkäile petoja, enemmänkin silittelen vaan. Siksi ne auttavan puhelimen vihakeskustelut on typeriä.


        pooihygfddffgg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku luonnossa, eihän vaarallisia lajikkeita kannata niille vahingollisesti sörkkiä, kyllähän se olento puolustautuu ja tulee vaan pahemmaksi siitä. Mull on nuoresta asti ollut periaate, että ehdottomasti en suostu pahoihin juttuihin mukaan, mutta en myöskään hyökkäile petoja, enemmänkin silittelen vaan. Siksi ne auttavan puhelimen vihakeskustelut on typeriä.


        pooihygfddffgg

        Kerran kun kävin nuorena yksin ravintolassa, tuli eteeni juopunut mies, joka kumarsi syvään ikäänkuin hovikumarruksen ja sopersi minulle: "Olet mielestäni sellainen olento, jota edes metsän eläimet eivät pelästyisi. "

        poiufgddghh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe