BMW kuskien käytös liikenteessä

Anonyymi

Pääkaupunki seudulla paljon ajavana en ole voinut olla kiinnittämättä huomiota (lähes 9/10) BMW kuskien ajotapaan. Se on yllättävän agressiivista ja valitettavasti liiankin usein liikennesäännöistä piittamatonta. Samaa ei juuri ole todettavissa esim. Volvo, Ford, Toyota kuljettajista. Näillä muilla autoilla pääsee tasan varmasti samoihin ajonopeuksiin kuin BMW:llä mutta näiden autojen kuljettajat noudattavat yleisesti ottaen paremmin yhdessä sovittuja liikennesäänntöjä. Olen ajanut BMW:llä ja totesin, ette ko. auto ei juuri poikkea muista ajettavuudeltaan, siksi ihmettelen mikä kumma saa BMW kuskin niin usein ajamaan ylinopeutta vai onko niin, että tietyntyyppiset ihmiset valitsevat juuri BMW:n ?

45

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Bemukuski haluu näyttää että hölmöjen automerkki. Liikennekäytös arvosanalla 1. Kymppi olisi paras. En anna kuin yhden pisteen senkin säälistä.

    • Anonyymi

      Pitäähän sitä korkeampaa hankintahintaa jollain tavalla kompensoida.

    • Anonyymi

      Bmw kuljettajiksi valikoituu tietyn tyyppisiä ihmisiä, kuten monen muunkin merkin kohdalla. Valitettavasti bmw kuskien ominaisuudet ovat niitä huonoja. Tämä näkyy mm vakuutusmaksujen suuruudessa.

    • Vaikka ajelenkin aika tuoreella mersulla, ei minulla ainakaan täällä Helsingissä ole ollut tarvetta olla noudattamatta sääntöjä. Ajan säästö on minimaalinen.
      Ehkä se johtuu siitä, että rikkeet tulevat uusienkin sakotussääntöjen perusteella turhan kalliiksi.
      Toisaalta minulla on ollut aikaa seurata, kuinka autot liikennevaloristeyksissä ajavat selvästi punaisilla, eikä edes vanhoilla keltaisilla. Ns. liikennesilmän puuttuminen merkittävä haittatekijä liikenteen sujuvuudessa, koska vihreät valot palavat jo toiselle suunnalle. Risteyksiä tukitaan aivan turhaan - usein siksi, että on ajettu punaisella.
      Näille tarjoan aina kaukovalovilkkua, mutta eivät useinkaan ymmärrä mitä tarkoitan.

    • Anonyymi

      Ministeri kuljetukset vaativat sujuvaa menoa, jota Einari ihmettelee kotterossaan!😭😂🤣

    • Anonyymi

      Kai niitä vituttaa kun Mersu ja Audi tekee paremmat autot.

      • Anonyymi

        Kyllä ne Audi-kuskitkin osaa olla kusipäitä. Meillä päin kyseisen merkin nimeä on vähän suomalaistettu muotoon Tauti. Tauti tuntuu olevan lähinnä kuskin korvien välissä.


    • Anonyymi

      Erikoista ryhtyä syyttämään kaikkia kuskeja, jotka ajaa jollain merkillä. Kun vielä oman kokemukseni mukaan aggressiivisia on useammin niiden merkkien kuskeissa joiden alla on halvempia merkkejä kuten Rellua, Skodaa tai Daciaa, mutta en siis todellakaan syyttele heitäkään ryhmänä tai leimaa kaikkia noita kuskeja.

    • Anonyymi

      Menepä vahingossa ohittamaan Bemari, niin siitä se alkaa oikea näytös.

      • Anonyymi

        Premium-auto ei tarkoita sitä. että sen kuljettaja olisi sivistynyt ja käyttäytyisi sivistyneesti. Myös liikenteessä. Onneksi poikkeuksiakin on.

        Joillakin on parempi itsetunto eivätkä he provosoidu siitä, että joku ainakin helkellisesti "nopeampi" päättää ohittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Premium-auto ei tarkoita sitä. että sen kuljettaja olisi sivistynyt ja käyttäytyisi sivistyneesti. Myös liikenteessä. Onneksi poikkeuksiakin on.

        Joillakin on parempi itsetunto eivätkä he provosoidu siitä, että joku ainakin helkellisesti "nopeampi" päättää ohittaa.

        Juu, ei todellakaan tarkoita.

        Se hyvä bemarilla ajamisesta oli kun itelläkin sellainen oli edellisenä autona, että muut bemarikuskit piti kohtuullisen välimatkan perässä. Itellä kun ei ole tapana aja juuri kovempaa kuin rajoitus vs. GPS.

        Tosin joka toinen Opeli ja Fordi kuski koitti provosoida joka paikassa.

        Olenkin havainnut että ei eri merkkien kesken juuri ole kuskeissa käytöseroa keskimäärin.

        Provosointia ja puskurissa junnaamista harrastaa omasta mielestä eniten perheuautokuskit (Vw, Skoda, Ford, Opel, Toytota jne..)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Noi bemmikuskit ovat usein tosi nössöraukkoja, uhotaan ratissa mutta kun jotain tapahtuu, niin sitten luikitaan pakoon kun ei ole kanttia ottaa vastuuta. Ohitin taannoin bemarilla suhaavan pojun ja siitäkös suuttui ja ohitti minut ja alkoi jarrutella edessä sillä seurauksella että meinasin ajaa perään. Seurasin takana ja kun hän ajoi rajoitusta hiljempää ja meinasin ohittaa, niin käänsi autonsa aina eteen. Eipä poju tajunnut että meitä alkoi saavuttaa siviilipoliisiauto ja tietysti näki lähes koko ajan pojun sekoilut. Juurli kun poju taas teki tiukan jarrutuksen, poliisi pisti vilkut ja sireenin päälle ja läksi ohittamaan minua ja poju yritti pakoon, mutta ei kerennut vaan joutui ajamaan kiilattuna pientareelle. Huutonaurut päästelin ja pojulta kortti hyllylle.


    • Anonyymi

      Ihmeellistä, että joku kehtaa yleistää kaikki kuljettajat automerkin perusteella. Itse olen tehnyt töitä autoalalla useamman kymmenen vuotta ja kyllä provosoivia/provosoituvia kuljettajia löytyy ihan jokaisen automerkin ratista. Ei se ole kiinni siitä mikä merkki keulalle on lyöty.

      • Anonyymi

        Yleistyksessä on kuitenkin perää. Ainoat todella vaaralliset provosoitumiset ovat olleet BMW:llä ajavia. Muitakin automerkkejä toki on, mutta niiden kuljettajat ovat ymmärtäneet rauhoittua, kun ovat hetkittäisesti kiihtyneet liikenteessä. BMW:n kuljettajissa on niitä, jotka voivat kiusata toisia kymmeniä kilometrejä. selvästi sairaalloisia kuljettajia, joille olisi korttia pitänyt myöntää alunalkaenkaan.


    • Anonyymi

      Se on vähän sama kuin, etä Toyota on luotettava ja BMW sporttinen, suurta harhaa molemmat.

    • Anonyymi

      Sitä se teettää kun auto on alitehoinen tussukka ja ajo-ominaisuudet on surkeimmista surkeimmat.

    • Anonyymi

      Ihan turha kommentti. Olen kyllä joskus nähnyt amisjonneja joilla on ollut vanha 300-sarjalainen, paukkupullolla mattamustaksi maalattu. Mutta suurin osa ajajista on ihan kunnon ihmisiä ja auto on valikoitunut oikeastaan imagosta huolimatta. Olen itse tällainen: Lähdin ostamaan ihan toisenlaista merkkiä mutta sopivan kokoinen ja hintainen auto ei ollutkaan ihan sellainen kuin ajattelin. Valitsin sitten koeajolle vieressä seisseen bemarin ja sehän oli (omista outouksistaan huolimatta) ihan näppärä. Se otettiin. En miellä itseäni tyypilliseksi bemaristiksi enkä kaahaile.

      • Anonyymi

        Noin on käynyt minullekin. Katselin vähän käytettyä Corollaa, ja ajattelin huvikseni kokeilla myös viesessä ollutta Xantiaa. Sehän sitten tuli ostettua ja myöhemmin pari C5:stakin hyvien kokemusten jatkoksi. Corollaa ei ole vieläkään tullut ostettua, vaan aina on joku muu vienyt voiton, tällä kettaa Bemari.


    • Anonyymi

      Arvoisat Bemarikuskit. Teillä kun on lähempää tietoutta asiasta niin voitteko rehellisesti vastata? Ostaako mulkku Bemarin vai tekeekö Bemari mulkun? Kyllähän tietysti minuakin harmittaisi ajella Ladan näköisellä autolla. Anteeksi Lada.

      • Anonyymi

        Yrität olla hauska, ei vaan onnistu:)

        Ihan varmaan harmittaisi joo:D


      • Anonyymi

        Naapurilla oli lada, ja se aina ylpeili siitä miten se oli antanut vähän ajokoulutusta jollekulle. Kuulin kun se huoltoasemalla keuli asialla kassalle. Pelottava tyyppi liike teessä. Myös vaimollani on ollut Lada. Hän on silti oikein hyvä ja rauhallinen kuljettaja.

        Kyllähän noita vsnhoills 3-satjsn sutoilla ajrtsa. Me


      • Anonyymi

        Muuten BMW on hyvä auto, mutta hyvää ohjausta he eivät osaa tehdä. Uraherkkyyttä ym., kokemusta on.
        Tai se ohjaus on hyvä Saksan pöydän sileillä tiepinnoilla.


      • Anonyymi

        Pikkumulkku ostaa Bemarin ja sitten siitä jo tuleekin supermulkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkumulkku ostaa Bemarin ja sitten siitä jo tuleekin supermulkku.

        Mitä sitten?
        Silti ajan tyytyväisenä laadukkaalla autolla, kun sinä kärvistelet Nissanin nuhjuisessa kopissa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?
        Silti ajan tyytyväisenä laadukkaalla autolla, kun sinä kärvistelet Nissanin nuhjuisessa kopissa:)

        Et kai tarkoita että Bemari olisi laadukas. Oikeasti aika vikaherkkää tekniikka ja huonontuu vuosi vuodelta. Itse erehdyin hankkimasn x5 bemmin 40 tkm ajettuna ja takuukorjaamolla sai vähänväliä olla. Nyt käytössä on uusi Toyota RAV4 hybrid ja tyytyväinen olen ollut, oikea laatu auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?
        Silti ajan tyytyväisenä laadukkaalla autolla, kun sinä kärvistelet Nissanin nuhjuisessa kopissa:)

        Miksi niissä laatuautoissa hyvin usein pakoputki pörisee kovasti? Onko se laatuauton ominaisuus vai jotain, joka on hankittu Motonetista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niissä laatuautoissa hyvin usein pakoputki pörisee kovasti? Onko se laatuauton ominaisuus vai jotain, joka on hankittu Motonetista?

        Miellä ainakin auto on kolmisylinterinen. Kylmänä kuulostaa diesseliltä ja lämpimänä moottoripyörältä. Mutta nätisti vetää eikä koskaan ollut mitää korjattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai tarkoita että Bemari olisi laadukas. Oikeasti aika vikaherkkää tekniikka ja huonontuu vuosi vuodelta. Itse erehdyin hankkimasn x5 bemmin 40 tkm ajettuna ja takuukorjaamolla sai vähänväliä olla. Nyt käytössä on uusi Toyota RAV4 hybrid ja tyytyväinen olen ollut, oikea laatu auto.

        Varmaan oikein "ajajan auto", bemariin verrattuna.Kaksin käsin?:)
        Vikaherkkyys on eri asia, ja ajo-ominaisuudet ja viimeistelyn laatu taas toinen.

        Vai väitätkö oikeasti, että esim uusi X5 vs rav4 et huomaa laatueroa bemarin hyväksi, ihan jo etuoven avaamalla....

        Omalla 530xd:llä kohta 200tkm täynnä, 40tkm/vuosi, vikoja tasan nolla.Uutena ostin.


      • Anonyymi

        Olen varmaan syntymämulkku koska ajotapani on pysynyt samana automerkistä toiseen. Nyt alla eka BMW. Autossa on puolensa mutta en ole mitenkään merkkiuskollinen.


    • Anonyymi

      Vaikka ajankin BMW:llä , omaan rauhallisen ja mielestäni turvallisen ajotyylin niinkuin muillakin aikaisemmilla ajamillani automerkeillä. Valintani tähän automerkkiin perustuu ainoastaan siihen, että auto on hyvä ja turvallinen ajo-ominaisuuksiltaan. Muut saavat olla mitä mieltä tahansa, minua se ei häiritse. Matka jatkuu…..

    • Anonyymi

      Myymälässä kertoivat että BMW on yleensä huomaavaisten, rauhallisten ja turvallisuusorientoituneiden kuskien ajopeli. Tunnistin itseni tästä kuvauksesta. Ostinkin.

      • Anonyymi

        Sinähän ole huumorimies. Poikkeuksellista Bemaristille, ovat hyvin kireitä yleensä.


    • Anonyymi

      Minulla on nyt autona ensimmäinen Bemari. Olen jo eläkkeellä ja olen ajanut lähes kaikilla merkeillä elämäni aikana. Eräs seikka on kiinnittänyt huomiota viime vuosina. Kun olen ajanut vakkari päällä moottoritiellä muun liikenteen tahtiin, on useamman kerran käynyt niin, että takanani jo kymmeniä kilometrejä ajanut ohittaakin minut, ja lähtee heti seuraavasta liittymästä pois. Onhan se aika huvittavaa, kun Bemarin ohi täytyy "tehdä kunniakierros" viime metreillä. Vielä huvittavampaa on, että kaikki minulle näin tehneet autot ovat olleet Toyotia. Samaa ilmiötä en ole havainnut ajaessani muilla autoilla.

      • Anonyymi

        Tuo ei liity bemariin vaan on ihan tyyplillinen yleinen käytös. Se liittyy siihen että kun kuski lähestyy määränpäätä hänen sisäinen odotus perille pääsystä tms. nostaa aivoissa innosusta ja saa aikaa kärsimättömyyden perille pääsemisestä.
        Tuollainen viimehetken ohitus on vain sisäinen reaktio tähän kräsimättömyyden esille nosuun.

        Luultavasti ihmisillä jotka on impulsiivisia tuo on voimakkaampi ilmiö.


    • Anonyymi

      On aivan selvää että tietyn maineen omaava automerkki (BMW, Audi) vetää omistajiksi sekä uusissa että vanhoissa psykopaatteja ja narsisteja. Sekä miehiä että naisia. Bemariinkin yhdistyy agressiivinen vauhti ja "ajamisen ilo" sekä tietty saksalaisuus (ylirotu joka alistaa muita, se heijastuu autoonkin eli tojotat ja ranskanpullat väistykööt kun saku tulee). Miettikää vaikkapa Kalle Palanderia, Tapio Suomista, Aake Kallialaa, Jutta Gustafsbergia jne, he ovat narsisteja ja aika veemäisiä ihmisinä ja ajavat Bemarilla.

    • Anonyymi

      Kiilatatkaa saksan roska autot,syttyy moottorin vika valo:)
      Hinurien autoja !

    • Anonyymi

      Sitten vielä otetaan takapönttö pois ja laitetaan suora putki että varmasti kuuluu kovaa kun V6 mouruaa. Olisiko pitänyt leikkiä kauemmin Legoilla. Ai jaa mutta se vaatii sorminäppäryyttä.

      • Anonyymi

        Urpo luulee että bemareissa on veekutosia:D:D:D

        Nyt mopojonne bensahana kiinni ja läksyjen tekoon....aijaa mutta se vaatii älyä.


    • Anonyymi

      Vai hesan hesanjätkä puhuu V6 bemareista. Anna mun nauraa. BMW ei tee (ei osaa) V6 moottoreita. Kerro vielä että löytyy etuvetobemareita niin nauran enemmän. Huomaa kyllä ettet ole autoalalla.

    • Anonyymi

      Ei ne osaa tehdä V8 mottooreitakaan. Vain Scania osaa tehdä sellaisia.

    • Anonyymi

      BMW kuskit ovat liian hitaita, itse pidän matkavauhtina 360 km/h, silloin kun ei ole kiirettä. Talvikelillä, riippuen olosuhteista 150 . . 280 km/h. Kaupunkialueilla erityisesti öisin voi ajella huoletta 200 km/h ja yli. Nykyliikenteeseen sopii hyvin, Pohjantähteet elokuvasta laulu, Alle lujaa. Kuolleita pitäisi tulla heittämällä 1000 vuodessa. Raatoja ei kuitenkaan tule lähellekkään niin paljon. Hyvät autot, turvavarusteet ja hullun tuuri auttavat.

    • Anonyymi

      Scanialla V 8 ajellessa on hyvä ajamisen tunne. Vääntöä koneessa riittää ja hirviä ei tarvitse pelätä.

    • Anonyymi

      Tiedätkö mikä on Audi etäisyys?

      • Anonyymi

        Onko se sellainen matka jonka fiksummat ovat ottaneet hinusauton suureen ystävään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe