Tupakan hinta nousee - paniikki iskee

Anonyymi

Oletteko jo huomanneet miten tupakka vie ison osan päiväbudjetista? Ostatteko hernekeittoa ja näkkileipää kun ei muuhun raha riitä? Edes sätkien kääriminen ei tule enää halvaksi. Eri asia tietysti jos on töissä.
Mahtaisikohan ratkaisu olla tupakoinnin lopettaminen? Osta ensin sähkörööki, on paljon halvempi ja nikotiinia vähentämällä on helppo lopettaa sekin.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauan sitten minäkin tupakoin, silloin kun kahviloissa saa polttaa vapaasti. Lopettaminen ei ollut kovin helppoa, tai sitten uudelleenaloittaminen tapahtui taas nopeasti. Mutta se päivä jolloin lopetin, niin se määritteli sen että en enää tupakoi. Jos päiväkustannus on 5 euroa, niin kuukaudessa se tekee 150 euroa. Vuodessa 1800 euroa. Kymmenessä 18 tuhatta.

      Ja terveysvaikutukset päälle, vaikka niitä ei heti huomaakaan. Makuaistista huomasi sen että kolmen päivän tauon jälkeen tupakka maistui suussa, toisin kuin päivittäisellä poltolla. Tupakka harmaannuttaa ja vanhentaa, sormet haisevat, ja pidemmällä aikavälillä voi sairastuttaa vakavasti.

      Yksi keino on vähentää, eli ottaa tavoitteekseen että kunhan kello tulee 12, niin sitten saa taas polttaa. Ei aikaisemmin. Ja klo 12 jälkeen ei pidä ottaa kahta tupakkaa heti peräjälkeen, vaan kokonaismäärää tulee vähentää.

      Sitten kun on hyvä päivä, niin silloin voi koettaa olla koko päivän lopettamatta. Sen jälkeen voi toinenkin päivä mennä polttamatta. Kolmantena päivänä voi miettiä ettei kannata pilata lopetusta sillä että maistaa ihan vähän vaan.

      • Anonyymi

        Tuota vähentämistä minäkin olen kokeillut. Tyypillistä se on että aamulla polttaa enemmän ja sitten tietyn kellonajan mukaan, siis tasatunnein.

        Kahvin juontia kannattaa vähentää, sillä on vaikutus tupakointiin. Netti tiedon mukaan kofeiini poistuu 14 H jälkeen. Olen vähentänyt kahvin juonnin 2 kuppiin. Ennen kahvia meni runsaasti.

        Vähentäminen kannattaa porrastaa vähitellen, ei liian kovia vähennys yrityksiä aluksi. 1-2 H välein tupakka, niinpä niin. Tämäkin on tutkittu.

        Eka tavoite on puolittaminen, sitten voi laatia uuden tavoitteen. Kellon kyttäämiseksi se menee olen huomannut, sitä odottaa vaan sitä tasatuntia.

        Aamu tupakointiin pieni lenkki, ihan ok idea. Riippuu tietysti kelistä. Medidointi,transsiin vaipuminen toimii minulla myös. Menee vaan sänkyyn ja hiljentyy. Poistaa kaiken mielestään ja vaipuu unitilaan. Rentoutuskasetit ei ollut minua varten.

        Kirjoitellaan lisää tänne.

        Nyt olen siis puolittamassa tupakointia.


    • Anonyymi

      Ei mulle oo tullut minkäänlaista paniikkia hinnoista.
      Yksinkertainen ratkaisu on että oon vähentänyt polttamista.

      • Anonyymi

        Kahvin juonti erään käsityksen mukaan aiheuttaa tupakan himoa. Vähentää kahvin juontia samalla tupakan kanssa.

        Tätä ei tunnusteta koska nicorettiä ym.ei saataisi myydyksi.

        Netti etsinnän tulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvin juonti erään käsityksen mukaan aiheuttaa tupakan himoa. Vähentää kahvin juontia samalla tupakan kanssa.

        Tätä ei tunnusteta koska nicorettiä ym.ei saataisi myydyksi.

        Netti etsinnän tulos.

        Medidointi on hyvä, vaipuu horrostilaan. Näin sulkeutuu kaikki pois hiljentymällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe