Onko ikäihmisten palstalla sukututkijoita? Miten on tutkimuksenne edistynyt?
Onko perheenne siitä myös kiinnostunut?
Itse olen vuosia harrastanut ja saanut myös paremman puoliskon mukaan toimintaan.
Suvun tutkintaa
3
344
Vastaukset
- mummukulta
Sukututkimus on yksi mielenkiintoisimmista harrastuksista. Varsinkin nyt kun on käytettävissä tietokone, mutta olen kyllä tutkinut myös mikrokortteja- ja filmejä ja istunut Suomen Kansallisarkistossa tuntikausia.
Yhtä haaraa on päästy 1700 luvulle.
Suosittelen. Kaiken opin saa netistä. johtaa jäljet :D
Ilmankos pidän musiikista kun esi-isäni (äidin puolelta) ovat olleet urkureita Kaustisilla viidessä polvessa 1650-luvulta lähtien!
Sukututkimuksesta on tehty kirja, mielenkiintoista luettavaa.
Itse olen alkanut tutkia isän sukujuuria ja tietokoneen avulla päässyt pitemmälle kuin muut, jotka yrittivät ottaa selvää synnyistä syvistä parikymmentä vuotta sitten.
Mm. sain hyvin nopeasti selville mikä päivä, millä laivalla isänisäni lähti Amerikkaan, kuinka hän jatkoi matkaansa Englannista, sekä päivämäärä että laivan nimi tarkoin esiteltynä ja koska hän vihdoin tuli Bostoniin Amerikassa.
Samoin hänen kotimatkansa oli tarkoin arkistoitu.
Jos ei aikaisemmin ollut kiinnostunut näistä asioista niin ainakin minun kohdallani lähti mielikuvitus liikkeelle, samoin monet kysymykset.
Oma taustani ja sukujuureni, ehkä selitys omaan "liikkuvuuteenikin" saa selityksen.- asiaa harrastanut
On paljon keskustelupalstoja ja His-Ki, josta voi etsiskellä, samoin juuri nämä siirtolaisten tiedot.
Parasta kuitenkin on käydä maakunta-arkistoissa etsiskelemässä mikrofilmeiltä tarkempia tietoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306252Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144724Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623121Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591743Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111548- 711401
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411318- 811204