Onko ikäihmisten palstalla sukututkijoita? Miten on tutkimuksenne edistynyt?
Onko perheenne siitä myös kiinnostunut?
Itse olen vuosia harrastanut ja saanut myös paremman puoliskon mukaan toimintaan.
Suvun tutkintaa
3
349
Vastaukset
- mummukulta
Sukututkimus on yksi mielenkiintoisimmista harrastuksista. Varsinkin nyt kun on käytettävissä tietokone, mutta olen kyllä tutkinut myös mikrokortteja- ja filmejä ja istunut Suomen Kansallisarkistossa tuntikausia.
Yhtä haaraa on päästy 1700 luvulle.
Suosittelen. Kaiken opin saa netistä. johtaa jäljet :D
Ilmankos pidän musiikista kun esi-isäni (äidin puolelta) ovat olleet urkureita Kaustisilla viidessä polvessa 1650-luvulta lähtien!
Sukututkimuksesta on tehty kirja, mielenkiintoista luettavaa.
Itse olen alkanut tutkia isän sukujuuria ja tietokoneen avulla päässyt pitemmälle kuin muut, jotka yrittivät ottaa selvää synnyistä syvistä parikymmentä vuotta sitten.
Mm. sain hyvin nopeasti selville mikä päivä, millä laivalla isänisäni lähti Amerikkaan, kuinka hän jatkoi matkaansa Englannista, sekä päivämäärä että laivan nimi tarkoin esiteltynä ja koska hän vihdoin tuli Bostoniin Amerikassa.
Samoin hänen kotimatkansa oli tarkoin arkistoitu.
Jos ei aikaisemmin ollut kiinnostunut näistä asioista niin ainakin minun kohdallani lähti mielikuvitus liikkeelle, samoin monet kysymykset.
Oma taustani ja sukujuureni, ehkä selitys omaan "liikkuvuuteenikin" saa selityksen.- asiaa harrastanut
On paljon keskustelupalstoja ja His-Ki, josta voi etsiskellä, samoin juuri nämä siirtolaisten tiedot.
Parasta kuitenkin on käydä maakunta-arkistoissa etsiskelemässä mikrofilmeiltä tarkempia tietoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie736538Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346483Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3786256Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3554055Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532462Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62389Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant341846Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1341482- 141414
- 1961192