Mikä öljy 1.9tdi passat?

Anonyymi

Kumpi öljy purkki lähtisi kaupan hyllyltä matkaan? Mobil 3000 5w40? vai Shell Helix 5w40?

19

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mobil one! Eli Mobil 1 !

    • Anonyymi

      Mobiliin luotan enemmän, pysyvät hyvin koneessa eikä koskaan ongelmia. Oli kerran Opel ongelmamoottorilla, Shelliä kului paljon ja alkoi jo viitata moottoriongelmaan. Mobililla öljynkulutus väheni ja auto kesti vielä oman omistusajan. Kyseessä oli juuri aloituksessa mainitut 5w40 öljyt.

    • Anonyymi

      Miksi kesällä jotakin 5W ohutta öljyä vanhaan dieseliin. Laita vaikka 10W-30 peruslitkua.

      • Anonyymi

        5w40 on moottori käyntilämpöisenä paksumpaa kuin 10w30, sitäpaitsi VWn suositus taitaa 90-luvulta lähtien olla 5w40 monessa koneessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5w40 on moottori käyntilämpöisenä paksumpaa kuin 10w30, sitäpaitsi VWn suositus taitaa 90-luvulta lähtien olla 5w40 monessa koneessa.

        Vag konserni suosittelee 5w 30 öljyä eli tässä tapauksessa se olisi Mobil 1 ESP 5w30. Olen kuullut että joskus 80-luvulla Shellin helix öljyt vaahtosi moottoreissa ja siitä tuli kalliita moottoriremppoja, sen takia moniin kalskahtaa noi Shellin öljyt, vaikka nykypäivänä varmasti ihan kelpo öljy. Itse käytän Teboilin öljyjä ja mobiilin öljyjä, onhan Mobil aina Mobil, ExxonMobil on maailman johtavin öljynjalostamoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag konserni suosittelee 5w 30 öljyä eli tässä tapauksessa se olisi Mobil 1 ESP 5w30. Olen kuullut että joskus 80-luvulla Shellin helix öljyt vaahtosi moottoreissa ja siitä tuli kalliita moottoriremppoja, sen takia moniin kalskahtaa noi Shellin öljyt, vaikka nykypäivänä varmasti ihan kelpo öljy. Itse käytän Teboilin öljyjä ja mobiilin öljyjä, onhan Mobil aina Mobil, ExxonMobil on maailman johtavin öljynjalostamoja!

        Ehkä uusiin mutta aiemmin VW suositus on laajasti ollut 5w40. Itsekin omistan 90-luvun 1.9 tdi jonka ykkössuositus on 5w40 ohjekirjan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä uusiin mutta aiemmin VW suositus on laajasti ollut 5w40. Itsekin omistan 90-luvun 1.9 tdi jonka ykkössuositus on 5w40 ohjekirjan mukaan.

        Mulla volkswagen 1.9tdi vuosimallia 2002 ja toinen 2004 samalla koneella ja siinä suositellaan nimenomaan 5w30 öljyä, 90-luvun 1.9tdi mulla ei oo aikasempia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla volkswagen 1.9tdi vuosimallia 2002 ja toinen 2004 samalla koneella ja siinä suositellaan nimenomaan 5w30 öljyä, 90-luvun 1.9tdi mulla ei oo aikasempia kokemuksia.

        Onko nuo suositukset saksalaiseen nopeaan ajoon vai suomalaiseen hissutteluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag konserni suosittelee 5w 30 öljyä eli tässä tapauksessa se olisi Mobil 1 ESP 5w30. Olen kuullut että joskus 80-luvulla Shellin helix öljyt vaahtosi moottoreissa ja siitä tuli kalliita moottoriremppoja, sen takia moniin kalskahtaa noi Shellin öljyt, vaikka nykypäivänä varmasti ihan kelpo öljy. Itse käytän Teboilin öljyjä ja mobiilin öljyjä, onhan Mobil aina Mobil, ExxonMobil on maailman johtavin öljynjalostamoja!

        Mobil 1 esp on vain kallis ja 1.9 tdi polttaa sen pois mutta oikea öljy on teboil 5w-40 diamond diesel. Se pysyy eikö kuluta kuten esp. 1.9 tdi pumppusuutin ja on oikea öljy.
        Mutta kannattaa käyttää öljyn valita konetta niin tulee oikra öljy juuri sinun koneeseen.
        Tuohon autosi rekisterinumero ja oikea öljy löytyy ja jos harvinaisempi kone niin vastaavat nopeaan sähkpostiin teboililla.

        https://teboil.lubricantadvisor.com/
        Tuo linkki rek numero.


    • Shell Helix 5W-40, koska sillä on MB229.5 laatuluokitus mikä on vaativa luokka. Mobilin öljy ei täytä tuota laatuluokkaa.

    • Anonyymi

      Shellit ei sovellu Suomen talveen, monessa tapauksessa on huohotin jäätynyt Shellin öljyillä ja alkaa sylkemään öljyä mittatikun reiästä. Senhän jo TM testi todisti että Mobilissa Shelliä paremmat kylmäominaisuudet.

      • Anonyymi

        Mobil on ylihinnoiteltu öljy joka ei pysy monessakaan koneessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mobil on ylihinnoiteltu öljy joka ei pysy monessakaan koneessa.

        Omien kokemustan mukaan hyvin koneessa pysyvät Mobil ja Teboil. Castrol taas ei tahdo pysyä koneessa. Kokemukset perustuvat useaan eri autoon, niin eurooppalaisiin kuin japanilaisiin.

        Shellin öljynkulutuksesta en tiedä, mutta kylmäominaisuuksiltaan ei mitään parasta tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mobil on ylihinnoiteltu öljy joka ei pysy monessakaan koneessa.

        ainakaan ei vag tuotteissa


    • Anonyymi

      Teboil 5w-40 diamond diesel .

    • Anonyymi

      Maailma pyörii Exxonmobilin öljyillä nyt aina! Maailman johtavin öljy! Ooen käyttänyt Mobil 1 ja Mobil 3000 eri moottoreissa vuosien varrella ja aina olen voinut luottaa mobil öljyihin.

    • Anonyymi

      Minkävuotinen Passat ts. pumppusuutin vaiko common rail?

    • Anonyymi

      5w-40, 5w-30 ei merkitystä. Lisätä voit vaikka 10w-30 öljyä sekaan jos tarvetta joskus.
      Terveisin joka vuosi 22 v autoihin vaihtanut itse.

      • Anonyymi

        Valvoline öljyt hyviä ja suosittuja jenkeissäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe