Voiko siivooja rehellisesti sanoa pitävänsä työstään?

Anonyymi

En voisi kuvitellakaan, että kukaan oikeasti pitäisi siivoamisesta. Etenkin jos joutuu toisten sotkuja siivoamaan. Onko mahdollista, että joku oikeasti pitäisi siitä? Moni siivooja tuntuu aina hokevan, että tykkää työstään, mutta minusta tämä kuulostaa vähän teennäiseltä. Samalla tavalla kuin likaisia autoja rassaava mekaanikko muka tykkäisi työstään könytessään auton alla öljyt naamassa.

22

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä voi. Hyvää liikuntaa ja siitä saa palkkaakin. Työpaikakin nykyään ilmeisesti sovittavissa. Fittness -ihmisen työ.

      • Anonyymi

        Aika huono tuntipalkka, fitness ihmisellä tuplaten parempi tuntipalkka.


    • Anonyymi

      mikä on itselle kauhistus voi hyvinkin olla toiselle ihmiselle ilo. Omat arvot, periaatteet ja tykkäämiset ovat vain omia juttuja ei muiden. Miksi arvostella toisia oman moraali/ arvomaailman perusteella, Menee ja tekee sellaista työtä mistä saa iloa ja sisältöä omaan elämäänsä. Itse en osaa mitenkään arvioida toisten ihmisten tekemisten järkevyyttä tai moraalisutta. Se on tyystin heidän asiansa ei minua. On hyvä asia että olemme erilaisia.

    • Anonyymi

      Mikä pintojen puhdistamisessa ym on vikana? Ei yhtään mikään. Pidän itse omasta työstäni ainakin,paljon. Puhdistaminen on kivaa,ja työn jälki näkyy heti kun jotain tehnyt. Itte oon vähän omituinen, aina kiinnostaa millä mikä lika mistä pinnasta miten lähtee. Siivoan teollisuuden parissa,että välillä on omakin olomuoto vähän sotkuinen kotiin lähtiessä: pesukone ja suihku,ne hoitavat sen puolen. Pääsääntöisesti töitä ei tarvitse ajatella kotona.

      • Anonyymi

        Pelkällä pitämisellä ei makseta laskuja.


      • Anonyymi

        Useimmiten ammattisiivooja ei jaksa enää omaa kotia siivota kun on niin burn out töistä tullessaan. Tahmea lattia, sikolätti, vapaa-aika menee vuodesta toiseen nukkuessa.


    • Anonyymi

      Voi. Tiedän ihmisiä joita rentotuttaa siivoaminen tai se antaa heille voimaa hallinnan kautta, koska pystyt pistämään töissä kaiken järjestykseen sillä välin kun muu maailma on kaaottinen.

      Itse lähdin alalle sen takia, että ei tarvitse osallistua työntekijöiden kahvipöytäpoliitikointiin. Niin monessa työpaikassa oli työpaikkakiusaaminen ja kuppikuntien aiheuttamat stressit ja rasitteet, että se pelaaminen ei ole tervyden arvoista.
      Totta kyllä siivoshommat on usein alipalkattuja, hajanaisia ja sinulla ei ole oikein mitään etuja. Useimmiten ongelma on läpimätä johto tai firma minkä kanssa pitää vääntää, mutta sama ongelma oli usein myös niissä työpaikoissa missä lisäksi työkaverit käytäytyivät johdon tavoin, jos et tasan ollut sellainen henkilö mitä ne haluaa.

      Siivous ei ole intohimo, mutta se sopii ihmiselle, joka tykkää olla järjestelmällinen työssään ja nähdä selkeästi, että on tehnyt jotain. Etenkin myös sellaiselle joka ei halua vain istua paikoillaan vaan tehdä jotain fyysistä. Saat hyötyliikuntaa, sillä siivoaminen on oikeasti raskasta työtä, vaikka ei aina näytä siltä. Usein myös tuntien kanssa on joustoa ja moniin paikkoihin on liukuva aika milloin se pitää siivota.

      Parasta on silti, että saat työskennellä yleensä yksin ja ilman, että edes asiakkaat häiritsevät, joten ei ole melkein mitän riskiä, että joutuisit osalliseksi tai seuraamaan turhaa (tai jopa traumatisoivaa) työpaikka draamaa. Mutta sinulla pitää olla valmis tehdä itsenäisesti päätöksiä ja kantaa vastuu, että teet työsi hyvin kun kukaan ei ole katsomassa - mikä on ehkä lopulta se vaikein rima ihmisillä ylittää.

      Minä taas pidän siitä, että tiedän tasan jos jotain on pielessä niin se on selkeästi minusta itsestäni kiinni, ellei ohjauksessa jäänyt kertomatta, ja en ota jonkun toisen tekemisiä niskoille tai toisin päin. Kun homma toimii niin se on selkeää, eikä mikään epäselvä soppa.

      • Anonyymi

        Siivousalalla sitä vasta työpaikkakiusaamista on. Oman esimiehen suunnalta, omien työkavereiden suunnalta sekä asiakkaiden suunnalta. Yksi pahimpia aloja työpaikkakiusaamisessa heti turvallisuusalan ja terveydenhuollln jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivousalalla sitä vasta työpaikkakiusaamista on. Oman esimiehen suunnalta, omien työkavereiden suunnalta sekä asiakkaiden suunnalta. Yksi pahimpia aloja työpaikkakiusaamisessa heti turvallisuusalan ja terveydenhuollln jälkeen.

        Lisäksi myös ammattiliitto työpaikkakiusaa. Myös esimiehissä on seksuaalisesti ahdistelijoita kuten myös asiakkaissa ja omissa työkavereissa työpaikkakiusaamisen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivousalalla sitä vasta työpaikkakiusaamista on. Oman esimiehen suunnalta, omien työkavereiden suunnalta sekä asiakkaiden suunnalta. Yksi pahimpia aloja työpaikkakiusaamisessa heti turvallisuusalan ja terveydenhuollln jälkeen.

        Ero on siinä, että jos teet siivoojana yksin töitä etkä missään tiimissä niin olet tekemisissä sen yhden paskan esimiehen/kiusaajan kanssa kun taas jos on porukkaa niin usein koko porukka lähtee mukaan siihen kiusaamiseen yms.
        Helpompi toimia sen yhden kanssa tai jopa nähdä huonon esimiehen merkit, kun ei ole niin monta ihmistä ympärillä.

        Se, että kuinka hankala tai osaamaton se esimies on sinun tulee mitata itse. Lähdetkö koeajalla hänen aiheuttamien ongelmien takia vai jaksatko jäädä?
        Kumminkin harvassa paikassa oikeasti enää esimiehiä jotka osaa niitä esimiestaitoja käytännössä, ne näyttää vain paperilla hyvältä ja monesti palkataan sen mukaan.


    • Anonyymi

      Työ on itsenäistä siksi tykkään, plussaa myös siitä et työpaikka sijaitsee 300 metrin päässä

      • Anonyymi

        Mutta palkalla ei tule toimeen vaikka työpaikka olidi metrin päässä. Palkka on tärkein vaikka mitä muuta valehtelet.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin tykkään siivota. Siinä näkee heti käden jäljen. Mutta joskus ottaa päähän, kun nuoriso heittää kaikki käsi paperit lattialle, vaikka roskakorit on laitettu sitä varten, että niihin roskat laitetaan. Samoin on karkkipussit pitkin lattiaa. Vessassa on joskus ihan tosi sotkuista. Lattioilla on osittain pissaa ja vessapaperia on heitetty pitkin lattiaa. Tämä selittää hyvin sen uusavuttomuuden, kun kotona ei ole opetettu siisteyttä. Varmaan heidän kotona on sama meininki.

      • Anonyymi

        Mutta palkka on olematon, työn arvostus nolla, mitoitus mahdoton, asiakkaat vahingoniloisia kusipäitä, asiakkaille teeskennellään, että joo joo siivottu on vaikka mopattu vaan huoneen keskilattia. Pienemmissä firmoissa pyyhitään samoilla likaisilla pyykkikoneella pesemättömillä liinoilla niin vessan pytty kuin toimiston pöydät ja pesu tapahtuu käsin hanan alla kuukaudesta toiseen pelkällä vedellä. Työntekijät koulutetumpia kuin esimiehet ja esimiehet järjestään lihavia possuja joka ikinen.

        Arvostuksen puute näkyy siinäkin, että siivoojilta ei vaadita minkäänlaisia kasvosuojia mutta kaikilta muilta mahdollisedti kyllä, siitä ei edes puhuta.

        Isoimmst firmat läpikorruptoituneita, käyttävät valtavia summia poliisien, työnantajien ja asiakkaiden lahjontaan sekä vakoiluun.


      • Anonyymi

        Asiakkaat tahalleen levittävät ulostetta pitkin seiniä, heittävät punaviiniä lattialle, työntävät siivousliinoja vessan pyttyyn, kusevat penkeille, heittävät spermat tuoleille, heittävät kahvia lattialle, tekaisevat perättömiä valituksia, laittavat klemmareita lattialle, jättävät tahalleen kassakaapim auki ja räkäsesti nauravat päälle vahingoniloisena.


      • Anonyymi

        Vapaa-ajalla voi tehdä mistä tykkää. Töissä ollaan palkan takia eikä työn ilon vuoksi.


    • Anonyymi

      Työnantaja pistää työntekijän valehtelemaan samoin työnantajan lahjoma toimittaja imartelee ummet ja lammet työnantajaa ja pistää sanat suuhun työntekijälle.

    • Anonyymi

      Minä tein toimistohommia aikani johon kyllästyin. Luin itse ammattisiivoojaksi. Ihan oikeasti, tiedoksi vain, tykkään työstäni. On aivan mahtavaa kun joku kehuu työnjälkeä. Näen työssäni kaikenlaista likaa, sen voin sanoa, mutta kyllä se vaan totta on että kun itse tykkää ja arvostaa työpanostaan, muutkin sitä arvostavat. Ainakin meidän puljussa :-)

      • Anonyymi

        *Siis "luin" tottakai (kemia, lattiamateriaalit, puhdistus ja hoitoaineet jne) mutta myös käytäntö.


    • Anonyymi

      Siivous on kyllä fysiikalle parempaa työtä kuin toimistotyö. Maha ei ala pömpöttää eikä jatkuva jännityspäänsärky kiusaa. Jos on introvertti ja fyysinen ihminen, niin työ sopii hyvin. Tosin riippuu vähän kohteesta, koska on eri asia siivota baaria la aamuna kuin siistiä toimistoa. Jos on alemmuuskompleksi ja vaikeampaa laatua, niin matalapalkka-ala ei kyllä sovi. Pitää olla hyvä itsetunto, että voi siivota toisten sotkuja.

    • Anonyymi

      Jos teet työtäsi vain ammattimaisella asenteella puoliväkisin se ei varmastikkaan ole kivaa pätee jokaiseen ammattiin. Asennekysymys kuten viestistäsikin huokuu :)

    • Anonyymi

      jos tekee työtä jonka on itse valinnut, niin kyllä silloin hommasta voi varmasti jopa tykätäkin, Jos työstänsä ei pidä ollenkaan niin aika pian ihminen ottaa loparit tavalla tai toisella. Se mikä muuttuu jokapäiväiseksi tavaksi on useinkin addiktiota. Addiktiossa on aimo annos tykkäämistä mukana, Etenkin jos tuntee olevansa ammatissansa hyvä, niin kyllä silloin täytyy työstänsä pitää. Jos työ kenties alkaa tökkimään johtuu enempikin huonoista työkavereista tai huonosta pomosta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe