Yrityksen mainos autossa

Anonyymi

Yrityksen mainos auton kyljessä, vieras asia Näin Suomessa mutta keski-euroopassa tätäpäivää. juuri tulin keikalta keski-euroopasta ja näin vallan hyviä yritysmainoksia kuorma-autojen kyljissä ja todella laadukkaita. Miksi suomalaiset autot ajavat kylmän kalpeina valkoiset seinät firman tavaroita kun samaan aikaan kyseiset yritykset tunkevat rahaa jopa 10 000 euroja markkinointiin sosiaaliseen mediaan ja lehdistöön. Ei voi ymmärtää ,mutta kai se kuuluu tähän suomalaiseen kulttuuriin , että ajotehtävistä ei haluta maksaa asiallista korvausta ja mitä sitten halutaan maksaa laadukkaista mainoksista no ei todellakaan mitään .... mennään ihan lasikuitupinnoilla .....................

12

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä kyllä mainonnalla on merkitystä. Itse ajan maitotuotteita Arlalla ja autoni kyljessä oli tosi siisti mainos vuosina 2007-2103. Kuvassa oli lehmä ja hyvä iskulause. lapset katsoivat liikennevaloissa silmät selällään ja paras kerta oli kun japanilainen turistiryhmä osui kohdilleen silloin kamerat alkoivat piristä ja piti ihan itse kuljettajan tulla mukaan kuvaan. No näin ollen totesin,että ihan hyvää arki-taidetta näemmä. Kerraninkin filmitähti.

    • Anonyymi

      Oletpa kulkenut silmät kiinni jos et ole nähnyt mainoksia autojen kyljissä. Jopa takseissa on erikokoisia mainoksia (niitä kai säädellään) ja jotkut yksityishenkilötkin pistävät pikkumainoksia autoihinsa (ehkä ovat saaneet vaikkapa renkaat paremmalla alennuksella). Kuorma-autoissa on runsaasti mainoksia siinä mainitsemassasi "valkoisessa lasikuitupinnassa". Yleensä nuo ovat sen firman mainoksia jolle ajetaan sopimuksella, mutta kyllä muitakin mainoksia laitetaan, enkä usko että ilmaiseksi. Jotkut kuorma-autokuskit jopa maksavat maltaita että auton pintoihin maalataan upeita motiivimaalauksia.

      • Anonyymi

        Mullaki on mainos auton kyljessä tosin kevytkuorkki teen autojen ja työkoneiden ilmastointihuolto ja ja on maksaneet teippaukset jo itsensä moneen kertaan. Enämpikin vois firmat näkyä tupla liikenteessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki on mainos auton kyljessä tosin kevytkuorkki teen autojen ja työkoneiden ilmastointihuolto ja ja on maksaneet teippaukset jo itsensä moneen kertaan. Enämpikin vois firmat näkyä tupla liikenteessä

        Riitää kun on silloin tällöin mainos kauppalehden protestilistalla.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Missähän perämetsäkylässä aloittaja asuu tai liikkuu, jos ei mainoskylkisiä kuorma - / pakettiautoja näe? Täällä ruuhkasuomessa on kyllä vaikea nähdä kyseisiä ajokkeja ilman mainoskuvia tai tekstejä kyljissään.


    • Anonyymi

      Kyllä yritykset mainostavat esim. Valio-osuusmeijerin jakeluautot on koristeltu hienoilla mainoksilla. Siinä firmassa ei valkoisilla kyljillä ajella. Kuljetusala on vain mennyt sellaiseen suuntaan,että asiakkaan ja kuljetusyrityksen väliset sopimukset ovat voimassa toistaiseksi ja kun halvalla pitää ajaa niin ei synny "elin-ikäisiä" yhteistyö kuvioita.Koko auton kyljen peittävä mainos maksaa 4000-6000 euroa ja asiakas harvoin haluaa panostaa kylkimainontaan vaikka se todellisuudessa olisi sitä parasta mainosta ajatellen kuinka moni ihminen kyseisen mainoksen tuolla liikenteessä näkee. Kun vertaa lehtimainontaan niin todella edullista julkisuutta.
      Esimerkiksi panimoalalla ennen kaikki autot teipattiin mainoksiin. Nyt kun uusi alkoholilaki teki tiukat rajat niin panimot enää harvoin mainostaa autojen kyljissä.
      Hartwallin ajossa oleva yrittäjä sanoi,että mainokset saa kylkeen jos itse maksaa.
      Harva maksaa. Joten alkuperäisen kirjoittajan pitää muistaa ,että asumme pienessä Suomessa jossa tällaisia teippausyrityksiä on vähän ja hintataso on korkea sillä ei ole alalla sitä todellista kilpailua.Itse olen samaa mieltä kanssasi,että blankot autot on tylsää katseltavaa. Näin se vain menee ..........

      • Anonyymi

        No näin se on asianlaita. Vielä 1980-luvulla oli yrityksien autot hienosti teipattu tai jopa maalattu yrityksen väreihin. Esimerkiksi Sinebrykoffin autot olivat sini -puna-valkoisia ja koko auto oli maalattu myös hytti 3:lla eri värillä.Sinebrykoff oli vielä tuolloin 1980-luvulla hyvä esimerkki hyvästä yritysmainonnasta autojen kyljissä. Silloin oli Koffin omat autot ja ne olivat todella siistejä menopelejä.,mutta kun tämä saneeraus alkoi 1990-luvulla niin alamäki alkoi ja nyt sitten vuonna 2020 Posti hoitaa suurimman osan Koffin jakelusta. Ne harvat autot jotka ovat pääkaupunkiseudulla ajossa ovat ihan sitä tylsää peruskauraa ja huonoimmasta päästä.
        Mainostamiseen ei panosteta yhtään......pääasia ,että todella halvalla ajetaan..........
        nimimerkki" pitkä ura panimoalalla" valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin se on asianlaita. Vielä 1980-luvulla oli yrityksien autot hienosti teipattu tai jopa maalattu yrityksen väreihin. Esimerkiksi Sinebrykoffin autot olivat sini -puna-valkoisia ja koko auto oli maalattu myös hytti 3:lla eri värillä.Sinebrykoff oli vielä tuolloin 1980-luvulla hyvä esimerkki hyvästä yritysmainonnasta autojen kyljissä. Silloin oli Koffin omat autot ja ne olivat todella siistejä menopelejä.,mutta kun tämä saneeraus alkoi 1990-luvulla niin alamäki alkoi ja nyt sitten vuonna 2020 Posti hoitaa suurimman osan Koffin jakelusta. Ne harvat autot jotka ovat pääkaupunkiseudulla ajossa ovat ihan sitä tylsää peruskauraa ja huonoimmasta päästä.
        Mainostamiseen ei panosteta yhtään......pääasia ,että todella halvalla ajetaan..........
        nimimerkki" pitkä ura panimoalalla" valitettavasti.

        Omaan autoon voi myydä mai­nok­sen ja tienata satasia
        https://www.kaleva.fi/omaan-autoon-voi-myyda-mainoksen-ja-tienata-satasi/1974633


    • Anonyymi

      Oikeasti, myykö joku tuote tai palvelu sen paremmin jos autoissa olisi paljon mainoksia. Ketä kiinnostaa mainokset oikeasti ja jos niitä on joka paikassa, niin eipä ketään enää kiinnostaisi.

      • Anonyymi

        Jos Helsingin sanomien välissä on Citymarketin valta mainos kokonaisuus ja muissa medioissa
        yleismainos esim. vessapaperista halvalla. niin eipä kiinnosta. Mutta puhutaan sitten positiivisesta yritysmainonnasta jossa on auton kylkeen rakennettu itse yritystä esittelevä mainos jossa alan ammattilaiset ovat suunnitelleet huolella hyvän mainoksen niin kyllä sellainen huomataan katukuvassa. Kyllä noissa Valion autojen kyljisssä on niin upeita mainoksia esim. juustoista,että ne muistuvat kaupasssa mieleen,että osta tätä juustoa
        Ingmannilla oli 2000 -luvun alussa upeita Kingisjäätelömainoksia. Tumman sininen pohjaväri ja siihen laitettu Galaxie tähtitaivas ja keskelle Kingis-jäätelöpuikko joka pimeässä heijasti valoa.Pimeässä katuvalossa todella näyttävä mainos ja tietysti todella kallis.
        Hyvää ei halvalla saa. Mutta todella edullinen verrattuna esim. sunnuntai-Hesarin etusivun mainokseen joka on kerran sunnnuntaina esillä ennen kuin joutaa paperinkeräysastiaan. Automainos on kuitenkin vuosia ihmisten nähtävillä. Ja laadukas mainos kiinnittää ihmisten huomion. Hyvä mainos kertoo,että tämä yritys ei ole jokin etäinen vaan on tässsä nyt paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Helsingin sanomien välissä on Citymarketin valta mainos kokonaisuus ja muissa medioissa
        yleismainos esim. vessapaperista halvalla. niin eipä kiinnosta. Mutta puhutaan sitten positiivisesta yritysmainonnasta jossa on auton kylkeen rakennettu itse yritystä esittelevä mainos jossa alan ammattilaiset ovat suunnitelleet huolella hyvän mainoksen niin kyllä sellainen huomataan katukuvassa. Kyllä noissa Valion autojen kyljisssä on niin upeita mainoksia esim. juustoista,että ne muistuvat kaupasssa mieleen,että osta tätä juustoa
        Ingmannilla oli 2000 -luvun alussa upeita Kingisjäätelömainoksia. Tumman sininen pohjaväri ja siihen laitettu Galaxie tähtitaivas ja keskelle Kingis-jäätelöpuikko joka pimeässä heijasti valoa.Pimeässä katuvalossa todella näyttävä mainos ja tietysti todella kallis.
        Hyvää ei halvalla saa. Mutta todella edullinen verrattuna esim. sunnuntai-Hesarin etusivun mainokseen joka on kerran sunnnuntaina esillä ennen kuin joutaa paperinkeräysastiaan. Automainos on kuitenkin vuosia ihmisten nähtävillä. Ja laadukas mainos kiinnittää ihmisten huomion. Hyvä mainos kertoo,että tämä yritys ei ole jokin etäinen vaan on tässsä nyt paikalla.

        Itse olen aina ihmetellyt sitä ,että vaikka SOK ja suomalalaiset alueelliset osuuskaupat ovat valta-asemassa ja heillä on pitkäaikaisilla sopimuksilla autoilijoita niin silti SOK ei hyödynnä valtavaa mainostilaa autojen kyljissä. Kokopeittävät mainokset olisivat kaikin puolin hyvä ratkaisu.Osuuskaupat saisivat iskevillä mainoksilla huomiota ja yrittäjät olisivat tyytyväisiä kun lasikuitupinnat pysyisivät uuden veroisina teippien alla kun auton vaihtoa ajatellaan.Jokainen alan ammattilainen tietää,että puiden oksat tekevät kepposia lasikuitupinnoille.kiiltävä pinta on jokaisen ostajan mieleen käytettyä harkitessa.
        Mutta...mutta Ei ole Kesko yhtään parempi. Mainosmies sielläkin leirissä on harvinaisen tyhmä. Hänen nimensä on Pirkka ja haluaa toistaa omaaa nimeä autojen kyljissä. Oikein tulee ikävä aikoja Jolloin Keskon autot oli oiken maalattu firman väreihin 1970-80 luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen aina ihmetellyt sitä ,että vaikka SOK ja suomalalaiset alueelliset osuuskaupat ovat valta-asemassa ja heillä on pitkäaikaisilla sopimuksilla autoilijoita niin silti SOK ei hyödynnä valtavaa mainostilaa autojen kyljissä. Kokopeittävät mainokset olisivat kaikin puolin hyvä ratkaisu.Osuuskaupat saisivat iskevillä mainoksilla huomiota ja yrittäjät olisivat tyytyväisiä kun lasikuitupinnat pysyisivät uuden veroisina teippien alla kun auton vaihtoa ajatellaan.Jokainen alan ammattilainen tietää,että puiden oksat tekevät kepposia lasikuitupinnoille.kiiltävä pinta on jokaisen ostajan mieleen käytettyä harkitessa.
        Mutta...mutta Ei ole Kesko yhtään parempi. Mainosmies sielläkin leirissä on harvinaisen tyhmä. Hänen nimensä on Pirkka ja haluaa toistaa omaaa nimeä autojen kyljissä. Oikein tulee ikävä aikoja Jolloin Keskon autot oli oiken maalattu firman väreihin 1970-80 luku.

        Eikä unohdeta Sinebrykoffin autoja 1970-1980 luvuilla kun panimo oli vielä suomalaisomistuksessa. Uuden karheita omia Mersuja ja ei mitään teippejä vaan tumman sinisellä maalatut etulokasuojat ja runko siihen sitten valkoista punaista kylkiin ja kaikille oli kadulla liikuttaessa selvää kenen tuotteita tässä viedään näyttävää toimintaa. Mutta vuonna 2020. Sama firma eri aatteet ( ollut jo pitkään) Niin kukaan ei tiedä kuka ne Kola-juomat tuovat kauppoihin. Osuuskauppoihin ei ollenkaan aja firman omat autot. Posti jakelee suurimmassa osassa Suomea ja postimiehet käyvät hyllyttämässä Koffin kaljat hyllyyn kun on aikaa ( kun sitä kirjepostia on niin vähän) OLisi mukava kuulla kommenttia sellaiselta ihmiseltä joka on kierrellyt eurooppaaja nähnyt paljon esim. kuskina. Onko muissakin maissa
        tämä panimoala yhtä surkeassa jamassa ettei panimoiden hyvillä mainoksilla varustettuja autoja näy missään " Oluet ja muut juomat vain ilmestyvät " kauppoihin.
        Toivon ,että asian tiimoilta syntyisi järjellistä keskustelua miten muissa euroopan maissa ajat ovat muuttuneet. Miten Saksa , Tsekki nuo oluiden mahtimaat onko autot tyhmän valkoisia vai onko esim. olutmainoksia kyljissä edelleen vanhaan malliin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2990
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1716
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1587
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1401
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      403
      1400
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1129
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1067
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      334
      908
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      259
      877
    Aihe