Yrityksen mainos autossa

Anonyymi

Yrityksen mainos auton kyljessä, vieras asia Näin Suomessa mutta keski-euroopassa tätäpäivää. juuri tulin keikalta keski-euroopasta ja näin vallan hyviä yritysmainoksia kuorma-autojen kyljissä ja todella laadukkaita. Miksi suomalaiset autot ajavat kylmän kalpeina valkoiset seinät firman tavaroita kun samaan aikaan kyseiset yritykset tunkevat rahaa jopa 10 000 euroja markkinointiin sosiaaliseen mediaan ja lehdistöön. Ei voi ymmärtää ,mutta kai se kuuluu tähän suomalaiseen kulttuuriin , että ajotehtävistä ei haluta maksaa asiallista korvausta ja mitä sitten halutaan maksaa laadukkaista mainoksista no ei todellakaan mitään .... mennään ihan lasikuitupinnoilla .....................

12

2715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä kyllä mainonnalla on merkitystä. Itse ajan maitotuotteita Arlalla ja autoni kyljessä oli tosi siisti mainos vuosina 2007-2103. Kuvassa oli lehmä ja hyvä iskulause. lapset katsoivat liikennevaloissa silmät selällään ja paras kerta oli kun japanilainen turistiryhmä osui kohdilleen silloin kamerat alkoivat piristä ja piti ihan itse kuljettajan tulla mukaan kuvaan. No näin ollen totesin,että ihan hyvää arki-taidetta näemmä. Kerraninkin filmitähti.

    • Anonyymi

      Oletpa kulkenut silmät kiinni jos et ole nähnyt mainoksia autojen kyljissä. Jopa takseissa on erikokoisia mainoksia (niitä kai säädellään) ja jotkut yksityishenkilötkin pistävät pikkumainoksia autoihinsa (ehkä ovat saaneet vaikkapa renkaat paremmalla alennuksella). Kuorma-autoissa on runsaasti mainoksia siinä mainitsemassasi "valkoisessa lasikuitupinnassa". Yleensä nuo ovat sen firman mainoksia jolle ajetaan sopimuksella, mutta kyllä muitakin mainoksia laitetaan, enkä usko että ilmaiseksi. Jotkut kuorma-autokuskit jopa maksavat maltaita että auton pintoihin maalataan upeita motiivimaalauksia.

      • Anonyymi

        Mullaki on mainos auton kyljessä tosin kevytkuorkki teen autojen ja työkoneiden ilmastointihuolto ja ja on maksaneet teippaukset jo itsensä moneen kertaan. Enämpikin vois firmat näkyä tupla liikenteessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki on mainos auton kyljessä tosin kevytkuorkki teen autojen ja työkoneiden ilmastointihuolto ja ja on maksaneet teippaukset jo itsensä moneen kertaan. Enämpikin vois firmat näkyä tupla liikenteessä

        Riitää kun on silloin tällöin mainos kauppalehden protestilistalla.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Missähän perämetsäkylässä aloittaja asuu tai liikkuu, jos ei mainoskylkisiä kuorma - / pakettiautoja näe? Täällä ruuhkasuomessa on kyllä vaikea nähdä kyseisiä ajokkeja ilman mainoskuvia tai tekstejä kyljissään.


    • Anonyymi

      Kyllä yritykset mainostavat esim. Valio-osuusmeijerin jakeluautot on koristeltu hienoilla mainoksilla. Siinä firmassa ei valkoisilla kyljillä ajella. Kuljetusala on vain mennyt sellaiseen suuntaan,että asiakkaan ja kuljetusyrityksen väliset sopimukset ovat voimassa toistaiseksi ja kun halvalla pitää ajaa niin ei synny "elin-ikäisiä" yhteistyö kuvioita.Koko auton kyljen peittävä mainos maksaa 4000-6000 euroa ja asiakas harvoin haluaa panostaa kylkimainontaan vaikka se todellisuudessa olisi sitä parasta mainosta ajatellen kuinka moni ihminen kyseisen mainoksen tuolla liikenteessä näkee. Kun vertaa lehtimainontaan niin todella edullista julkisuutta.
      Esimerkiksi panimoalalla ennen kaikki autot teipattiin mainoksiin. Nyt kun uusi alkoholilaki teki tiukat rajat niin panimot enää harvoin mainostaa autojen kyljissä.
      Hartwallin ajossa oleva yrittäjä sanoi,että mainokset saa kylkeen jos itse maksaa.
      Harva maksaa. Joten alkuperäisen kirjoittajan pitää muistaa ,että asumme pienessä Suomessa jossa tällaisia teippausyrityksiä on vähän ja hintataso on korkea sillä ei ole alalla sitä todellista kilpailua.Itse olen samaa mieltä kanssasi,että blankot autot on tylsää katseltavaa. Näin se vain menee ..........

      • Anonyymi

        No näin se on asianlaita. Vielä 1980-luvulla oli yrityksien autot hienosti teipattu tai jopa maalattu yrityksen väreihin. Esimerkiksi Sinebrykoffin autot olivat sini -puna-valkoisia ja koko auto oli maalattu myös hytti 3:lla eri värillä.Sinebrykoff oli vielä tuolloin 1980-luvulla hyvä esimerkki hyvästä yritysmainonnasta autojen kyljissä. Silloin oli Koffin omat autot ja ne olivat todella siistejä menopelejä.,mutta kun tämä saneeraus alkoi 1990-luvulla niin alamäki alkoi ja nyt sitten vuonna 2020 Posti hoitaa suurimman osan Koffin jakelusta. Ne harvat autot jotka ovat pääkaupunkiseudulla ajossa ovat ihan sitä tylsää peruskauraa ja huonoimmasta päästä.
        Mainostamiseen ei panosteta yhtään......pääasia ,että todella halvalla ajetaan..........
        nimimerkki" pitkä ura panimoalalla" valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin se on asianlaita. Vielä 1980-luvulla oli yrityksien autot hienosti teipattu tai jopa maalattu yrityksen väreihin. Esimerkiksi Sinebrykoffin autot olivat sini -puna-valkoisia ja koko auto oli maalattu myös hytti 3:lla eri värillä.Sinebrykoff oli vielä tuolloin 1980-luvulla hyvä esimerkki hyvästä yritysmainonnasta autojen kyljissä. Silloin oli Koffin omat autot ja ne olivat todella siistejä menopelejä.,mutta kun tämä saneeraus alkoi 1990-luvulla niin alamäki alkoi ja nyt sitten vuonna 2020 Posti hoitaa suurimman osan Koffin jakelusta. Ne harvat autot jotka ovat pääkaupunkiseudulla ajossa ovat ihan sitä tylsää peruskauraa ja huonoimmasta päästä.
        Mainostamiseen ei panosteta yhtään......pääasia ,että todella halvalla ajetaan..........
        nimimerkki" pitkä ura panimoalalla" valitettavasti.

        Omaan autoon voi myydä mai­nok­sen ja tienata satasia
        https://www.kaleva.fi/omaan-autoon-voi-myyda-mainoksen-ja-tienata-satasi/1974633


    • Anonyymi

      Oikeasti, myykö joku tuote tai palvelu sen paremmin jos autoissa olisi paljon mainoksia. Ketä kiinnostaa mainokset oikeasti ja jos niitä on joka paikassa, niin eipä ketään enää kiinnostaisi.

      • Anonyymi

        Jos Helsingin sanomien välissä on Citymarketin valta mainos kokonaisuus ja muissa medioissa
        yleismainos esim. vessapaperista halvalla. niin eipä kiinnosta. Mutta puhutaan sitten positiivisesta yritysmainonnasta jossa on auton kylkeen rakennettu itse yritystä esittelevä mainos jossa alan ammattilaiset ovat suunnitelleet huolella hyvän mainoksen niin kyllä sellainen huomataan katukuvassa. Kyllä noissa Valion autojen kyljisssä on niin upeita mainoksia esim. juustoista,että ne muistuvat kaupasssa mieleen,että osta tätä juustoa
        Ingmannilla oli 2000 -luvun alussa upeita Kingisjäätelömainoksia. Tumman sininen pohjaväri ja siihen laitettu Galaxie tähtitaivas ja keskelle Kingis-jäätelöpuikko joka pimeässä heijasti valoa.Pimeässä katuvalossa todella näyttävä mainos ja tietysti todella kallis.
        Hyvää ei halvalla saa. Mutta todella edullinen verrattuna esim. sunnuntai-Hesarin etusivun mainokseen joka on kerran sunnnuntaina esillä ennen kuin joutaa paperinkeräysastiaan. Automainos on kuitenkin vuosia ihmisten nähtävillä. Ja laadukas mainos kiinnittää ihmisten huomion. Hyvä mainos kertoo,että tämä yritys ei ole jokin etäinen vaan on tässsä nyt paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Helsingin sanomien välissä on Citymarketin valta mainos kokonaisuus ja muissa medioissa
        yleismainos esim. vessapaperista halvalla. niin eipä kiinnosta. Mutta puhutaan sitten positiivisesta yritysmainonnasta jossa on auton kylkeen rakennettu itse yritystä esittelevä mainos jossa alan ammattilaiset ovat suunnitelleet huolella hyvän mainoksen niin kyllä sellainen huomataan katukuvassa. Kyllä noissa Valion autojen kyljisssä on niin upeita mainoksia esim. juustoista,että ne muistuvat kaupasssa mieleen,että osta tätä juustoa
        Ingmannilla oli 2000 -luvun alussa upeita Kingisjäätelömainoksia. Tumman sininen pohjaväri ja siihen laitettu Galaxie tähtitaivas ja keskelle Kingis-jäätelöpuikko joka pimeässä heijasti valoa.Pimeässä katuvalossa todella näyttävä mainos ja tietysti todella kallis.
        Hyvää ei halvalla saa. Mutta todella edullinen verrattuna esim. sunnuntai-Hesarin etusivun mainokseen joka on kerran sunnnuntaina esillä ennen kuin joutaa paperinkeräysastiaan. Automainos on kuitenkin vuosia ihmisten nähtävillä. Ja laadukas mainos kiinnittää ihmisten huomion. Hyvä mainos kertoo,että tämä yritys ei ole jokin etäinen vaan on tässsä nyt paikalla.

        Itse olen aina ihmetellyt sitä ,että vaikka SOK ja suomalalaiset alueelliset osuuskaupat ovat valta-asemassa ja heillä on pitkäaikaisilla sopimuksilla autoilijoita niin silti SOK ei hyödynnä valtavaa mainostilaa autojen kyljissä. Kokopeittävät mainokset olisivat kaikin puolin hyvä ratkaisu.Osuuskaupat saisivat iskevillä mainoksilla huomiota ja yrittäjät olisivat tyytyväisiä kun lasikuitupinnat pysyisivät uuden veroisina teippien alla kun auton vaihtoa ajatellaan.Jokainen alan ammattilainen tietää,että puiden oksat tekevät kepposia lasikuitupinnoille.kiiltävä pinta on jokaisen ostajan mieleen käytettyä harkitessa.
        Mutta...mutta Ei ole Kesko yhtään parempi. Mainosmies sielläkin leirissä on harvinaisen tyhmä. Hänen nimensä on Pirkka ja haluaa toistaa omaaa nimeä autojen kyljissä. Oikein tulee ikävä aikoja Jolloin Keskon autot oli oiken maalattu firman väreihin 1970-80 luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen aina ihmetellyt sitä ,että vaikka SOK ja suomalalaiset alueelliset osuuskaupat ovat valta-asemassa ja heillä on pitkäaikaisilla sopimuksilla autoilijoita niin silti SOK ei hyödynnä valtavaa mainostilaa autojen kyljissä. Kokopeittävät mainokset olisivat kaikin puolin hyvä ratkaisu.Osuuskaupat saisivat iskevillä mainoksilla huomiota ja yrittäjät olisivat tyytyväisiä kun lasikuitupinnat pysyisivät uuden veroisina teippien alla kun auton vaihtoa ajatellaan.Jokainen alan ammattilainen tietää,että puiden oksat tekevät kepposia lasikuitupinnoille.kiiltävä pinta on jokaisen ostajan mieleen käytettyä harkitessa.
        Mutta...mutta Ei ole Kesko yhtään parempi. Mainosmies sielläkin leirissä on harvinaisen tyhmä. Hänen nimensä on Pirkka ja haluaa toistaa omaaa nimeä autojen kyljissä. Oikein tulee ikävä aikoja Jolloin Keskon autot oli oiken maalattu firman väreihin 1970-80 luku.

        Eikä unohdeta Sinebrykoffin autoja 1970-1980 luvuilla kun panimo oli vielä suomalaisomistuksessa. Uuden karheita omia Mersuja ja ei mitään teippejä vaan tumman sinisellä maalatut etulokasuojat ja runko siihen sitten valkoista punaista kylkiin ja kaikille oli kadulla liikuttaessa selvää kenen tuotteita tässä viedään näyttävää toimintaa. Mutta vuonna 2020. Sama firma eri aatteet ( ollut jo pitkään) Niin kukaan ei tiedä kuka ne Kola-juomat tuovat kauppoihin. Osuuskauppoihin ei ollenkaan aja firman omat autot. Posti jakelee suurimmassa osassa Suomea ja postimiehet käyvät hyllyttämässä Koffin kaljat hyllyyn kun on aikaa ( kun sitä kirjepostia on niin vähän) OLisi mukava kuulla kommenttia sellaiselta ihmiseltä joka on kierrellyt eurooppaaja nähnyt paljon esim. kuskina. Onko muissakin maissa
        tämä panimoala yhtä surkeassa jamassa ettei panimoiden hyvillä mainoksilla varustettuja autoja näy missään " Oluet ja muut juomat vain ilmestyvät " kauppoihin.
        Toivon ,että asian tiimoilta syntyisi järjellistä keskustelua miten muissa euroopan maissa ajat ovat muuttuneet. Miten Saksa , Tsekki nuo oluiden mahtimaat onko autot tyhmän valkoisia vai onko esim. olutmainoksia kyljissä edelleen vanhaan malliin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      205
      3833
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2426
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2296
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2213
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1157
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1126
    Aihe