Johnson 4hv 1970, Käynnistys ongelma

Anonyymi

Moi! Eli mulla on ollut tässä nyt projektina pariviikkoa 1970-luvun 2 tahti perämoottori. Moottori ei tahdo millään startata kylmänä eikä kuumana, lähtee ainoastaan monien kymmenien vetojen jälkeen. Moottorista on nyt huollettu bensapumppu, sytkä ja kaasari puhdistettu useampaan kertaan.

Eli miten saisin käynnistystä parannettua? Olen itse ollut sillä kannalla, että vika on kaasuttimessa. Kaasutin rupeaa hieman tulvimaan, kun moottoria on yritetty käynnistää jo useampaan otteeseen. Joten voisiko tuo vaikuttaa jotenkin? Muuten moottori toimii todella hyvin kuunnes vain käynnistyy.

9

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saa kai liikaa bensaa, jos tulvii. Kohon neulan tsekkaus ainakin. Nuo vanhat ovat liukulaakereilla ja tarvii öljyä tiivistyäkseen, eli n3%. Onko tulpat märät ? Kuivata polttamalla jollakin, esim. tehokkaalla sytkärillä ja putsaa kärkiväli.

      • Anonyymi

        Kaasari lopetti nyt tulvimisen, mutta kylmänä ei starttaa millään. Lämpösenä lähtee kyllä helposti. Niin mitenköhän saisi tuon lähtemään kylmänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasari lopetti nyt tulvimisen, mutta kylmänä ei starttaa millään. Lämpösenä lähtee kyllä helposti. Niin mitenköhän saisi tuon lähtemään kylmänä?

        Miten saat sen lämpimäksi jos se ei kylmänä starttaa millään?
        Kosanilla lämmittämällä vai?

        Käytännössä.
        Paaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasari lopetti nyt tulvimisen, mutta kylmänä ei starttaa millään. Lämpösenä lähtee kyllä helposti. Niin mitenköhän saisi tuon lähtemään kylmänä?

        Rikastin, eli ryyppy auttaa, mutta vain koneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saat sen lämpimäksi jos se ei kylmänä starttaa millään?
        Kosanilla lämmittämällä vai?

        Käytännössä.
        Paaliin.

        Aikansa lun nyliin niin kyllä se sitten lähtee, mutta saa tosiaan nykiä sen 15min ainaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikansa lun nyliin niin kyllä se sitten lähtee, mutta saa tosiaan nykiä sen 15min ainaki.

        Korjauksena uudestaan: eli aikansa kun nykii niin kyllä se sitten lähtee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikastin, eli ryyppy auttaa, mutta vain koneeseen.

        On koitettu ryypyllä sekä ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On koitettu ryypyllä sekä ilman.

        Selvästi bensansaanti ongelma. Onko letkunliitokset ja kaasuttimen tiivisteet varmasti kunnossa, ettei vaan ime ilmaa jostain. Ootko kokeillu kaasutin Cliineriä bensan sekaan, jos jossain onkin jotai töhnää..

        Suhauta hyvin vähän starttipilottia kurkkuun, mutta tosiaan hyvin vähän, ettei räjäytä kaasutinta irti.


    • Anonyymi

      Ootko saanu pikkumoottorin käynnistyksen kuntoon. Kaverilla on vastaava 4hv Evari-vm 82. Se käynnistyy talvenkin jäljiltä toisella vetäisyllä ja ajon jäljiltä ensimmäisellä.
      Oon ihmetelly sen terhakkuutta, peijooni meinaa työntää kahen miehen painolla 4m veneen, -oiskohan vajaa satakiloinen vene-ihan lähelle pintaliukua.

      Ootko tutkinu, että ryyppyläppä sulkeutuu kunnolla, sillä jos se jää hiukankin auki, saa kyllä kylmänä repiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4108
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3534
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2431
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2339
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      139
      2071
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1916
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1801
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1515
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1393
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1300
    Aihe