Ostin tässä parvetomaatin simeniä, olen lukenut, että miten niitä hoidetaan ja yms.
Mutta en ole varma, että miten minä ne kylvän multaan.
Montako siementä laitetaan yhteen ruukkuun, ja kuinkas syvälle, kastellaanko aluksi, vai vähän ajan päästä.
Ruukku on saviruukku ja koko 19.
En ole ennen kasvattanu parveketomaattia tai mitään sen tapaista. Paitsi kikherneitä ja muuta pientä...
parveketomaatista
4
1188
Vastaukset
- juulia
Siemenestä kasvattaen
Tomaatin kasvatus onnistuu pienissäkin tiloissa, ikkunalla ja parvekkeella. Minikokoiset ruukku- ja amppelitomaatit viihtyvät astioissa ja tuottavat lajikkeesta riippuen jopa satamäärin maukkaita pikkutomaatteja.
Kylvöt tehdään maaliskuun puolivälistä huhtikuun alkuun. Taimikasvatus vie 6–8 viikkoa.
Siemenet painellaan kaksittain kuuden sentin taimiruukkuihin hiekkapitoiseen multaan ja peitellään puolen sentin syvyyteen. Kylvös pidetään kosteana. Se saa itää valoisassa paikassa, viileähkössä huoneenlämmössä.
Hitaammin kehittynyt taimi poistetaan jo pienenä ja ruukut harvennetaan erilleen heti, kun lehdet koskettavat toisiinsa. Kun juuret tulevat näkyviin paakun pintaan, on aika siirtää taimet isompaan ruukkuun. Taimet tarvitsevat paljon valoa, hämärässä niistä tulee hentoja. Hontelot taimet voi istuttaa syvään.- tahtoisin tietää...
kiitos paljon! :)
- juulia
tahtoisin tietää... kirjoitti:
kiitos paljon! :)
Ole hyvä!
- eme
Mulla on viime kesästä kokemusta prveketomaatista ja kirsikka tomaatista,kasvatin siemenet aluksi jugurttipurkeissa ja sitten isompana siirsin isompiin astioihin.Aluksi näytti että satoa ei tule,mutta kun alkuun pääsivät niin satoa oli mutta eivät kerenneet kypsyä...mutta viime kesähän oli mikä oli...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2324152Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 771085
- 59943
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921