Avoimessa voi opiskella sosionomin eka vuoden opintoja ennen kuin on varsinaisesti opiskelija AMKssa. Mutta onko opiskelu itsessöön auna aikataulutettu siten että edetään yhdessä vaiheittain, vai voiko pinko opiskelija suorittaa tutkinnon nopeammin kuin 3,5 vuodessa (miinus avoimen opinnot)? Vetkko-opinnotkin taitavat olla vuosittain aikataulutetut.
Tiedän, että opinnot kestävät syystä, mutta minua kiinnostaa silti. Kiitos tietopohjaisista kommenteista :)!
Voiko sosionomiksi valmistua alle 3,5 vuodessa?
5
922
Vastaukset
- Anonyymi
Yleisesti ottaen opintoja on helpompi hidastaa kuin nopeuttaa. Ihannetapauksessa samaan aikaan aloittaneet valmistuisivat samanaikaisesti, mutta näin ei todellisuudessa läheskään aina käy.
Hyvin nopeaa valmistumista rajoittaa harjoittelut, joita on ainakin kolme pitkää harjoittelua. Niitä et voi mitenkään nopeuttaa. Ei liene mahdotonta alittaa 3,5 vuotta, mutta vaikea on nähdä sen hyötyä, varsinkaan jos ala oikeasti kiinnostaa.- Anonyymi
Kiitos. Olen hienosäätämässä alaani uuteen suuntaan. Taloudelliset kysymykset painaa tässä kun on perhe ja ”yritys”. Harjoittelu lienee palkatonta?
- Anonyymi
Kyllä aika monetkin ovat suorittaneet tutkinnon n. kahteen vuoteen. Riippuu myös siitä saako aiempia opintoja hyväksiluettua, jonkun harjoittelujakson saa kuitattua relevantilla työkokemuksella jos sellaista on.
- Anonyymi
Periaatteessa kyllä, mutta käytännössä riippuu tosi paljon oppilaitoksesta! Nopeammassa aikataulussa eteneminen tarkoittaa, että jossain vaiheessa siirryt suorittamaan kursseja aiemmin aloittaneen ryhmän kanssa. Helpoiten se onnistuu, jos on sellainen oppilaitos, missä sosionomikoulutuksia alkaa kahdesti vuodessa ja missä osa kursseista on monimuoto- tai etäopetuksena ja missä on myös kesäopetusta. Myös se voi auttaa asiaa, että oppilaitoksella on useita melko lähellä toisiaan sijaitsevia toimipisteitä, mistä voi valita kursseja, tai että on yhteistyötä toisen oppilaitoksen kanssa.
- Anonyymi
Kiitos arvokkaista vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu756022Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275577Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213148- 1832644
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2672575- 202253
- 1041619
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3751494- 751343
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171236