Oli taas se aika vuodesta kun tulee lomarahat ym. No UO vei tietenkin palkasta omansa ja summa liki 2000e, kohdisti sitten yhdelle velkojalle tuosta vaivaiset 9,50e !??!!?, velkää jäi tuolle velkojalle sit 28e.
EI sitten voinut mitenkään tilittää velkaa loppuun vaan sinne se jäi korkoa kasvamaan. No voisihan tuon kyllä itsekin maksaa mutta kun on tämä palkasta suoraan otot niin miksi ei voi uo sitä maksaa loppuun...no tätä se tulos ym, provisiopalkkaus tekee !!
UO teki taas järjettömiä tilityksiä
45
1729
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se kokonaiskorkokuluihin vaikuta mitenkään, maksatko samansuuruista korkoa yhdestä isosta velasta vai yhteissummaltaan yhtäsuuresta kymmenestä pienemmästä velasta.
Taulukkomaksuissa taidat hävitä, mutta niitäkin peritään vain kahtena ensimmäisenä vuotena. Sitä paitsi taulukkomaksut eivät edes kata kuin n. 80-prosenttisesti uo-velallisten ulosottotoimelle aiheuttamista kuluista.
Taulukkomaksuja ei ole korotettu kai koskaan. Eikö nyt olisi sen aika, kun ihmisiä on tulossa koronan takia runsaasti ulosottoon?- Anonyymi
Juu mutta pointti olikin tuossa miksi uo ei maksanut koko velkaa pois, itse jos maksan niin tulee taulukkomaksu päälle, muussa tapauksessa ei tulisi (enää), no saahan sitä senttejä kerryttyä näinkin UO:n kassaan.
- Anonyymi
Miksi ? Maksaako taulukkomaksuja, vai onko joku niitä just sulle velkaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ? Maksaako taulukkomaksuja, vai onko joku niitä just sulle velkaa ?
Korjaus edelliseen...maksatko taulukkomaksuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus edelliseen...maksatko taulukkomaksuja.
Aloittaja tässä, UO on jo loppusuoralla, kesät nyt 6v joten en maksa taulukomaksuja mutta jos maksan tuon 28e niin joudun maksaa taulukkomaksun, eihän se paljon toki ole mutta aloituksen pointti ei ollut tässäkään maksanko vai enkö maksa vaan UO:n tilitystavoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja tässä, UO on jo loppusuoralla, kesät nyt 6v joten en maksa taulukomaksuja mutta jos maksan tuon 28e niin joudun maksaa taulukkomaksun, eihän se paljon toki ole mutta aloituksen pointti ei ollut tässäkään maksanko vai enkö maksa vaan UO:n tilitystavoissa.
Sanoit kuitenkin "EI sitten voinut mitenkään tilittää velkaa loppuun vaan sinne se jäi korkoa kasvamaan. ", johon todettiin että se ei vaikuta kokonaiskorkokustannuksiin. Siitä ei mene myöskään taulukkomaksua., koska olet taulukkomaksusi jo maksanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoit kuitenkin "EI sitten voinut mitenkään tilittää velkaa loppuun vaan sinne se jäi korkoa kasvamaan. ", johon todettiin että se ei vaikuta kokonaiskorkokustannuksiin. Siitä ei mene myöskään taulukkomaksua., koska olet taulukkomaksusi jo maksanut.
Uh, ei tässä nyt korosta lopulta valiteta..mutta joo, taulukkomaksu PITÄÄ maksaa jos lyhennät itse velkaa kuukausittaisen ulosmittauksen lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uh, ei tässä nyt korosta lopulta valiteta..mutta joo, taulukkomaksu PITÄÄ maksaa jos lyhennät itse velkaa kuukausittaisen ulosmittauksen lisäksi.
Sanoit kuitenkin "No UO vei tietenkin palkasta omansa ja summa liki 2000e, kohdisti sitten yhdelle velkojalle tuosta vaivaiset 9,50e !??!!?, velkää jäi tuolle velkojalle sit 28e.", mistä päättelen, ettet ainakaan tuossa tapauksessa lyhennellyt velkaa omatoimisesti eikä taulukkomaksuakaan näin ollen enää mennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoit kuitenkin "No UO vei tietenkin palkasta omansa ja summa liki 2000e, kohdisti sitten yhdelle velkojalle tuosta vaivaiset 9,50e !??!!?, velkää jäi tuolle velkojalle sit 28e.", mistä päättelen, ettet ainakaan tuossa tapauksessa lyhennellyt velkaa omatoimisesti eikä taulukkomaksuakaan näin ollen enää mennyt.
">>> jos <<< maksan tuon 28e niin joudun maksaa taulukkomaksun, eihän se paljon toki ole mutta aloituksen pointti ei ollut tässäkään maksanko vai enkö maksa vaan UO:n tilitystavoissa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
">>> jos <<< maksan tuon 28e niin joudun maksaa taulukkomaksun, eihän se paljon toki ole mutta aloituksen pointti ei ollut tässäkään maksanko vai enkö maksa vaan UO:n tilitystavoissa."
Ei sinun tarvitse sitä omatoimisesti maksaa, miksi maksaisit, jos siitä menee vielä taulukkomaksukin?
Mutta noista tilitystavoista... ehkä ne tapahtuvat täysin automaattisesti algoritmin mukaan? Ulosoton tulee kohdella kaikkia velkojia tasapuolisesti, siksi ehkä pienetkin summat jaetaan automaattisesti useille. Muussa tapauksessa uo-miehesi vaikuttaa aika energiseltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun tarvitse sitä omatoimisesti maksaa, miksi maksaisit, jos siitä menee vielä taulukkomaksukin?
Mutta noista tilitystavoista... ehkä ne tapahtuvat täysin automaattisesti algoritmin mukaan? Ulosoton tulee kohdella kaikkia velkojia tasapuolisesti, siksi ehkä pienetkin summat jaetaan automaattisesti useille. Muussa tapauksessa uo-miehesi vaikuttaa aika energiseltä.Tuskinpa tapahtuu automaattisesti koska eihän kone tiedä onko sitä velkaa oikeasti vai ei, velallinen kun voi maksaa myös suoraan velkojalle joka sitten ilmoittaa UO:lle että ulosmittauksen voi lopettaa jne.
Mutta aloittajan tapaus, onhan tuo kyllä vähän kummallista kun ulosmitataan niinkin iso summa kuin 2000e ja siitä sitten laitetaan vajaa 10e johonkin velkaan minkä voisi summan tuplaamalla maksaa kokonaan pois.
Olisi vähän ulosmittauksen valvojilla kyllä töitä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, olen samaa mieltä, tilitys veloille on aivan käsittämättömän tyhmää, ikäänkuin haluaisivat potin olevan isompi koko .
Kommentti tälle kirjoittajalle, jonka mielestä taulukkomaksuja tulisi korottaa :
Miksi ? Saatko sinä ne itsellesi, vai miksi asia noin kiusaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa tapahtuu automaattisesti koska eihän kone tiedä onko sitä velkaa oikeasti vai ei, velallinen kun voi maksaa myös suoraan velkojalle joka sitten ilmoittaa UO:lle että ulosmittauksen voi lopettaa jne.
Mutta aloittajan tapaus, onhan tuo kyllä vähän kummallista kun ulosmitataan niinkin iso summa kuin 2000e ja siitä sitten laitetaan vajaa 10e johonkin velkaan minkä voisi summan tuplaamalla maksaa kokonaan pois.
Olisi vähän ulosmittauksen valvojilla kyllä töitä..."Olisi vähän ulosmittauksen valvojilla kyllä töitä..."
Mitään haittaa ei ole osoitettu siitä, että uo-mies pilkkoo velanmaksuja. Kokonaiskulut velalliselle pysyvät samoina, ja kaikkia velkojia kohdellaan samalla tasapuolisesti.
Haluaisitte nähtävästi maksaa takaisin aina vain yhtä velkaa kerrallaan. Miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisi vähän ulosmittauksen valvojilla kyllä töitä..."
Mitään haittaa ei ole osoitettu siitä, että uo-mies pilkkoo velanmaksuja. Kokonaiskulut velalliselle pysyvät samoina, ja kaikkia velkojia kohdellaan samalla tasapuolisesti.
Haluaisitte nähtävästi maksaa takaisin aina vain yhtä velkaa kerrallaan. Miksi?On siitä haittaa, 10 velkaa ulosotossa on pahempi kuin esim. kolme...7 velkaa olisi voitu kuitata kokonaan pois mutta kun ei, pitää jättää edes joku kymppi joka velkojalta jotka kuitataan sitten viimeisenä.
Omalla kohdallani velkojien ja summien määrä vaikutti mm. Perusmuotoiseen turvallisuusselvitykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisi vähän ulosmittauksen valvojilla kyllä töitä..."
Haluaisitte nähtävästi maksaa takaisin aina vain yhtä velkaa kerrallaan. Miksi?Minä nimenomaan haluaisin, että kaikkia velkojani (7 kpl) lyhennettäisiin tasapuolisesti, sillä ovat summiltaankin melko saman suuruisia. Jostain syystä uo ei ole lyhentänyt yli vuoteen kahta velkaani. Onko muille tapahtunut tällaista? Kyseessä ovat pankin myöntämät luottokortit ja niitä on lyhennetty 0,00 euroa, vaikka olen tosiaan ollut yli vuoden ulosotossa ja muita velkoja on lyhennetty usealla tuhannella eurolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä nimenomaan haluaisin, että kaikkia velkojani (7 kpl) lyhennettäisiin tasapuolisesti, sillä ovat summiltaankin melko saman suuruisia. Jostain syystä uo ei ole lyhentänyt yli vuoteen kahta velkaani. Onko muille tapahtunut tällaista? Kyseessä ovat pankin myöntämät luottokortit ja niitä on lyhennetty 0,00 euroa, vaikka olen tosiaan ollut yli vuoden ulosotossa ja muita velkoja on lyhennetty usealla tuhannella eurolla.
Aloittaja tässä, sama homma muuten oli mulla, velka tai pari oli hyllyssä kolmekin vuotta ja sitten vasta sai tilityyksiä, näinkö siis kohdellaan velkojia tasapuolisesti ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja tässä, sama homma muuten oli mulla, velka tai pari oli hyllyssä kolmekin vuotta ja sitten vasta sai tilityyksiä, näinkö siis kohdellaan velkojia tasapuolisesti ?
Tasapuolisesti, mutta:
Varojen jako saataville:
"Ulosmittauksesta kertyneet varat jaetaan säädetyn etuoikeusjärjestyksen mukaisesti. Jos velkojalla on useita saatavia samalla etuoikeudella, kertymä kohdennetaan ensin vanhimmalle ulosottoperusteelle tai vanhimmalle ilman ulosottoperustetta olevista saatavista, jollei velkoja ole muuta pyytänyt."
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L6P2
Suhteellisesta jaosta poikkeaminen:
"Palkan ja muun toistuvaistulon ulosmittauksessa saatavalle saadaan jakaa muita saatavia suurempi suhteellinen osuus, enintään kuitenkin kertymä kuudelta kuukaudelta. Edellytyksenä on, että suhteellisesta jaosta poikkeaminen on perintämenettelyn kannalta tarkoituksenmukaista, eikä toisen velkojan maksunsaanti ilmeisesti vaarannu."
"Suhteellisesta jaosta poikkeaminen ei saa vähentää kertymää saatavalle, jolla on etuoikeus." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu mutta pointti olikin tuossa miksi uo ei maksanut koko velkaa pois, itse jos maksan niin tulee taulukkomaksu päälle, muussa tapauksessa ei tulisi (enää), no saahan sitä senttejä kerryttyä näinkin UO:n kassaan.
Ei noilla senteillä ole mitään väliä jos ne tuolla tavalla ovat läjässä kaikki saatavat. Tuossa varmaan voi olla lakipykälää velkojien tasapuolisesta kohtelusta.
Varmaan parasta tässä kohtaa antaa vain pidättää palkasta osan ja hoitaa hommansa, ja samalla itse vedät tililtä ylimääräiset käteisellä ulos. Sitten kun on kädessä sellainen setelipinkka että summa on sama kuin ulosotossa jäljellä oleva rahamäärä niin menet sinne paikan päälle, isket rahat pöytää ja taputtelet loput kerralla.
Tuo setelipinkka toimii myös puskurina jos tulee jotain ylläriä kun se maksuvara on ulosotossa niin paljon pienempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, olen samaa mieltä, tilitys veloille on aivan käsittämättömän tyhmää, ikäänkuin haluaisivat potin olevan isompi koko .
Kommentti tälle kirjoittajalle, jonka mielestä taulukkomaksuja tulisi korottaa :
Miksi ? Saatko sinä ne itsellesi, vai miksi asia noin kiusaa ?Mielestäni tuon pitäisi mennä niin, että kun on ulosotossa saatavia sieltä ja täältä, niillä on maksuerät, ulosoton maksut ja korot, niin raha kohdistetaan niin että ulosotto ottaa kulunsa ja sitten siinä järjestyksessä missä nuo kirjautuu velkaan ja ensiksi korot ja sitten pääoma.
Tuossa on ihan joku euroopan talousalueen laajuinen juttu sovittuna miten raha toimii, että ensiksi korot ja sitten vasta pääoma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siitä haittaa, 10 velkaa ulosotossa on pahempi kuin esim. kolme...7 velkaa olisi voitu kuitata kokonaan pois mutta kun ei, pitää jättää edes joku kymppi joka velkojalta jotka kuitataan sitten viimeisenä.
Omalla kohdallani velkojien ja summien määrä vaikutti mm. Perusmuotoiseen turvallisuusselvitykseen.Laissa on se velkojien tasapuolinen kohtelu. Jos satut vaikka kuolemaan niin jotkut saisi rahat ja jotkut ei ja se olisi epäreilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä nimenomaan haluaisin, että kaikkia velkojani (7 kpl) lyhennettäisiin tasapuolisesti, sillä ovat summiltaankin melko saman suuruisia. Jostain syystä uo ei ole lyhentänyt yli vuoteen kahta velkaani. Onko muille tapahtunut tällaista? Kyseessä ovat pankin myöntämät luottokortit ja niitä on lyhennetty 0,00 euroa, vaikka olen tosiaan ollut yli vuoden ulosotossa ja muita velkoja on lyhennetty usealla tuhannella eurolla.
Voi liittyä siihen, että ovat luottokortteja. Kannattaa kysyä ulosotosta miksi näin, niin ollaan viisampia.
- Anonyymi
Enivei, 6 vuotta takana, vuosi vielä jäljellä...hähähä, sitten olen velkani maksanut viimeistä SENTTIÄ myöten.
- Anonyymi
Senttiä? Tarkoitatko siis, että peniksesi on vain sentin pituinen?
- Anonyymi
Mulla lyhensi järkevästi aina suurimpia pääomia ensin ja jätti pysäköintisakon vanhentumaan, kun sitä ei enää erikseen peritä. Kaikin puolin hyvä järjestely oli minulle, että opin rahan käyttöä. Nyt on puskuri säästettynä ja velkaa ei tule ikinä.
- Anonyymi
"Kaikin puolin hyvä järjestely oli minulle, että opin rahan käyttöä."
Juu sinä opit, että pysäköintisakkoja ei kannata maksaa, koska ne vanhenevat ulosotossakin muutamassa vuodessa.
Uo-mies teki mielestäni virkavirheen, koska suosi aiheetta velallista. Mutta syytön sinä siihen tietenkin olet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu sinä opit, että pysäköintisakkoja ei kannata maksaa, koska ne vanhenevat ulosotossakin muutamassa vuodessa.
Uo-mies teki mielestäni virkavirheen, koska suosi aiheetta velallista. Mutta syytön sinä siihen tietenkin olet.Kyllä jatkossa maksan pysäköintisakot, jos niitä jostain syystä sattuisin pyöräilessä saamaan. Tarinan opetus on lähinnä, että ulosotosta selviää , jopa 50 000 e, mitä noin suurin piirtein maksoin ja taloudenpitoon saa vihdoin järkeä, kun on oman itsensä herra kerrankin elämässään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uo-mies teki mielestäni virkavirheen, koska suosi aiheetta velallista. Mutta syytön sinä siihen tietenkin olet.Niin no tuossa ei nyt tarkemmin kerrottu tuota sakosta mutta julkisoikeudellliset maksut mm. sakot on maksuprioriteetissa viimeisenä, mm minulta uo palautti sakot takaisin valtiolle varattomuusmerkinnällä vaikka ne olisi voinut maksaa kk-maksuista vaikka heti eka kerralla. Kai ne sieltä sitten tulee takaisin uo:hon ennekuin menee vanhaksi (5v)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no tuossa ei nyt tarkemmin kerrottu tuota sakosta mutta julkisoikeudellliset maksut mm. sakot on maksuprioriteetissa viimeisenä, mm minulta uo palautti sakot takaisin valtiolle varattomuusmerkinnällä vaikka ne olisi voinut maksaa kk-maksuista vaikka heti eka kerralla. Kai ne sieltä sitten tulee takaisin uo:hon ennekuin menee vanhaksi (5v)
Eli uo-mies ei sen enempää tehnyt virkavirhettä kuin olisi suosinut velallistakaan hyväntahdon eleenä, vaan eteni ihan lain mukaan.
- Anonyymi
Mulle kävi sama homma, uo:ta takana jo kohta 7v, aina on joka kuukausi tilitetty yleensä korkeintaan kolmelle velkojalle (paitsi lomarahakuukausina) mutta nyt kun useampi velka alkaa olla loppusuoralla ja summat kymppejä tai muutaman satasen niin tälle kertaa uo tilitti noin 800e kk suorituksen yhdeksälle (9) velkojalle! Eli muutama kymppi jokaiselle, miksi näin !?!?!? Ainut järkevä syy on se että saadaan kerättyä taulukkomasuja, en toki itse niitä maksa vaan velkoja. Nytkin olisi voinut laittaa tuon 800e vaikka kolmeen eri velkaan ja ne olisi sillä kuitattu lopullisesti pois...mutta kun ei !
Sinänsä itsellenikin ihan sama mutta vaikuttaa kyllä rahastukselta taulukkomaksuilla ja mahdollisilla proviisioilla?- Anonyymi
Tästä voisi joku MOT ohjelma tehdä selvityksen miten paljon tilityksistä menee vuositasolla provikkana ym itse ulosottomiehille jne.
Ihan näin mielenkiinnosta ihmettelen maksaako velkoja toisaan joka tilityksestä sen taulukomaksun vai meneekö se vaan valtion piikkiin? Siis siinä tapauksessa kun velalliselta niitä ei peritä enää 2v jälkeen. Jos velkoja ne maksaa niin ajan myöthän homma menee velkojan kannalta miinukselle ???
- Anonyymi
Tarkistin oman ulosoton kuitin ja siinä oli vain mainita OK-perinnälle menevä saatava. Ei mitään tietoa alkuperäisestä velkojasta, joten koska velat on kaiketi myyty OK:lle, en tule tietämään jatkossakaan miten pääoma lyhenee, vai lyheneekö ollenkaan.
Alkuperäisiä lainanantajia on useampia, joidenkin lainamäärät siinä 2000e, toisilla vain satasia.
Aika sekavaa on tämä maksujen tilitys, juu.- Anonyymi
öööö...sehän lyhenee sen verran mitä siinä kuitissa näkyykin, siellä on pääoma, korot ja kulut ja asialle käytetty summa. Mikä on ongelma? Alkuperäisillä velkojilla jne ei ole mitään välilä, uo:ssa olevat summat on se mikä merkitsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
öööö...sehän lyhenee sen verran mitä siinä kuitissa näkyykin, siellä on pääoma, korot ja kulut ja asialle käytetty summa. Mikä on ongelma? Alkuperäisillä velkojilla jne ei ole mitään välilä, uo:ssa olevat summat on se mikä merkitsee.
Ei ole ongelmaa :) Mietin vain sitä että voinko olla varma siitä jatkossakin, ettei ne alkuperäiset luotonantajat ala periä lainoja uudelleen. Esimerkkinä, jos olen ottanut lainaa 500 euroa vaikka Matilta vuonna 2018 ja hän on myynyt lainasaatavat perintäyhtiölle nimeltä Kari Co, joka ei ollenkaan toimita mitään tietoja alkuperäisestä lainamäärästä, korkojen kuittauksesta parin vuoden ajalta tai edes uutta sopimusta perintätoimista. Voiko Kari Co alkaa rustata ihan omia laskuja ulosottoon väittäen niitä alkuperäisen sopimuksen mukaiseksi? Tai jospa Matti alkaa ahneeksi ja laittaa velan uudelleen käräjille?
Tällä väännöllä tarkoitan, ettei velallinen enää vuosien jälkeen tiedä ollenkaan missä mennään. Onko alkuperäinen lainanantaja Matti edes elossakaan? Ja kun tähän "yhteisperintään" laskee mukaan useampia velkojia koti- ja ulkomailta, kuka pysyy enää kärryillä?
Tuskin ulosottohenkilökään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ongelmaa :) Mietin vain sitä että voinko olla varma siitä jatkossakin, ettei ne alkuperäiset luotonantajat ala periä lainoja uudelleen. Esimerkkinä, jos olen ottanut lainaa 500 euroa vaikka Matilta vuonna 2018 ja hän on myynyt lainasaatavat perintäyhtiölle nimeltä Kari Co, joka ei ollenkaan toimita mitään tietoja alkuperäisestä lainamäärästä, korkojen kuittauksesta parin vuoden ajalta tai edes uutta sopimusta perintätoimista. Voiko Kari Co alkaa rustata ihan omia laskuja ulosottoon väittäen niitä alkuperäisen sopimuksen mukaiseksi? Tai jospa Matti alkaa ahneeksi ja laittaa velan uudelleen käräjille?
Tällä väännöllä tarkoitan, ettei velallinen enää vuosien jälkeen tiedä ollenkaan missä mennään. Onko alkuperäinen lainanantaja Matti edes elossakaan? Ja kun tähän "yhteisperintään" laskee mukaan useampia velkojia koti- ja ulkomailta, kuka pysyy enää kärryillä?
Tuskin ulosottohenkilökään.Velallisen pitää tietää itse veloistaan, mutta jos velka myydään pois niin velkojan pitää voidasanoa mistä se on tullut. Että jos dokumentit löytyy niin voi sitten kyniä.
Se että velallinen ei muista alkuperäistä velkaa 10v sitten on yhdentekevää. Ihan hyvä idea sijoittaa se pari euroa johonkin kansioon mihin kerää kaikki laskut, perintäkirjeet, ulosottolaput jne. mitä postiluukusta tulee elämänsä aikana, merkata sinne mitä on maksanut ja mitä ei niin pysyy kärryillä. Pysyy myös paremmin kärryillä siitä mitkä velat vaikka ovat vanhentuneet että voi todeta että näitä ei tarvitse maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin ulosottohenkilökään.Ulosotossa velalla on aina asianumero, ulosottonumero ym mitkä perustuu velkomustuomiosta saatuun numeroon eli kyllä ne voidaan jäljittää alkuperäiseen laskuun vaikka sitä ei olisi enää olemassakaan, velkomustuomion paperit riittää. Jos joku perintätoimisto on niin tyhmä että ryhtyy tuplaperintään niin tultapa ne asiakirjat sitten löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosotossa velalla on aina asianumero, ulosottonumero ym mitkä perustuu velkomustuomiosta saatuun numeroon eli kyllä ne voidaan jäljittää alkuperäiseen laskuun vaikka sitä ei olisi enää olemassakaan, velkomustuomion paperit riittää. Jos joku perintätoimisto on niin tyhmä että ryhtyy tuplaperintään niin tultapa ne asiakirjat sitten löytyy.
Juu, perintäyhtiöt tekevät niin hyvät rahat ihan noilla lakisääteisillä maksuilla että niiden ei oikeastaan kannata käydä perseilemään. Sen kun vaan pyrkii automatisoimaan ja virtaviivaistamaan prosessia että kaikki toimii päivälleen oikein ettei tule sanomisia.
Mutta, jos perintäyhtiön saataviksi kulkeutuu velkoja vaikka jostain konkurssipesistä tai on jotain hyvin vanhoja että syystä tai toisesta ei ole asianmukaisia dokumentaatioita tallessa kun on vaikka kämmäilty tietojen siirrossa niin on sitten voinut olla töppöilyä noissa.
Käytännössä minkään maksun ei pitäisi kummitella kun se on maksettu mutta semmoista voi sattua että vanhentuneita lipsahtaa johonkin jälkiperintään mutta ei ole tajuttu että on vanhentuneita kun ei ole tietoa siitä miten velan aikaisempi omistaja on pitänyt velkaa voimassa.
- Anonyymi
Jos itse maksaa vapaaehtoisesti ulosottoon niitä velkoja kun ulosottomies ei saa niitä perittyä tai haluaa suorittaa lisäsuorituksia, niin kannattavinta on maksetta niitä uusimpia ja pienimpiä velkoja pois. Eli just päinvastoin kuin mitä ulosottomies tekee.
- Anonyymi
Eiköhän tuossa ole kyseessä joku taulukkomaksujen kerääminen ja rahansaannin maksimointi omaan taskuun velallisen selkänahasta.
Monen velka-aika olisi lyhentynyt huomattavasti ja aika ulostossa, jos toimisivat järkevästi.
Raha tätä maailmaa pyörittää ja pohjaton ahneus.- Anonyymi
Se on juurikin näin. Rahalla mitataan myös valitettavasti ihmisarvoa, toisilla se on pienen egonsa nostatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juurikin näin. Rahalla mitataan myös valitettavasti ihmisarvoa, toisilla se on pienen egonsa nostatusta.
Kumma että ne ulosotossa olevat ovat sitten niin suurisieluisia. Miten sattukin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma että ne ulosotossa olevat ovat sitten niin suurisieluisia. Miten sattukin?
Ja kukahan niin väittää ?
- Anonyymi
Ulosottomiehellä on aina uusi huippukallis mersu viraston takapihalla. Kyllä nämä konnat keräävät kaikki mahdolliset maksut velallisen selkänahasta.
Onneksi itse olen jo kuivilla 10 000 ekun ulosotosta.- Anonyymi
Taulukkomaksuja ei ole korotettu kai koskaan. Tästä kannattaisi aloittaa oma ketjunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taulukkomaksuja ei ole korotettu kai koskaan. Tästä kannattaisi aloittaa oma ketjunsa.
No aloita, jos se noin kaivelee...
- Anonyymi
Aloittaja tässä, ihme ja kumma tapahtui. Just tuli kuitti tämän kuun maksusta niin uo oli maksanut 6 velkaa kokonaan pois eli ne kaikki pienemmät, jeee!
Ei oikeen ole kyllä mitään järkevää sääntöä noissa tilityksissä, ainakaan minun uo:lla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275