Bensakone - öljyä jäähdytysnesteessä

Anonyymi

Taitaa olla tutun autossa kansipahvi mennyt (?), toivottavasti ei kansi taipunut.

Paisuntasäiliössä nesteen joukossa öljyä, nestehukkaa, ylikuumenemista ajoittain ja tehon puutetta. Oli ostanut auton kolme kuukautat sitten ja näyttää siltä, että jäähdyttäjä siihen on jo vaihdettu, eli ongelma on ollut tiedossa myyntiliikkeessä.

Pikafixauksena tuohon tarkoitukseen valmistetun "paikkausaineen" kaataminen jäähdystynesteen joukkoon voi parhaimmilaan hetken aikaa toimia, mutta voi kuulema pahimmillaan tehdä tuhoakin, riippuen vuodon suuruudesta.

Peugeot 207 suunnilleen vuodelta 2013 jolla mittarilukeman mukaan ajettu noin 170 tkm.

Ilmeisesti tuossa ei ole kovin montaa vaihtoehtoa. Homma hänelle tuli vastaan ulkomaille reissuun lähdettyään, eli auton myyneestä liikkeestä ei ole paljon apua jos ylipäätään ovat ottamassa vastuuta.

2

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lienee samaa vikaa kuin 205:ssäkin eli venttiilikoneiston voiteluöljyn ja vesitilan välinen kansitiivisteen kannas liian kapea, jolloin öljyä tihkuu jäähdytysnesteen sekaan. Itsellä 205:ssä samaa vikaa ollut ainakin 20 vuotta. Aina välillä kaavin tikulla paisuntasäiliön pinnalta öljymöhnää vähemmäksi. Ja lisään pakkasnestettä tarvittaessa. En aio vaihtaa tiivistettä ellei muitakin vikoja ala tulla.
      Toki autossasi voi olla kansitiivistevuotokin, pahimmassa tapauksessa kansi halki.
      Käy korjaamolla mittauttamassa puristuspaineet. Samalla voisivat katsoa kemikaalilla, onko jäähdytysnesteeseen päässyt palokaasuja. Sylinterien vuotomittauskaan ei aivan turha liene.
      Nämä mittaukset ovat halpoja ja niistä ammattimies pystyy diagnosoimaan paljon.

Kirjoitti vanha autoteknikko.

• Anonyymi

Mittaamalla ja testaaamalla vika ei korjaudu. Jos paisuntasäiliöön tulee öljyä, vika pitää korjata. Jos ei kannata auton hinnan vuoksi, laaita kiertoon tuollainen yksilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      943
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      879
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      738
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe