Alusta ihan ruosteessa ,mitä ruostumista hidastavaa voi laittaa ? Joka imeytyy ruoste kupliin ja kaikkeen tunkeutuva. Hss 2000 vaseliini spray? Tehdas uuden auton dinitrolit nyt tuskin tulee enää kyseeseen.
Jo ruostuneen auton suojaus?
7
229
Vastaukset
- Anonyymi
Dinitrol kotelosuojaa. Ei sinne mitään muuta kannata suihkuttaa kuin oikeaa ruosteenestoainetta, menee vain rahat hukkaan. Dinitrol ML ei pysäytä ruostumista mutta voi mahdollisesti hidastaa, tunkeutuu myös hyvin sekä tarttuu alustaan jopa vuodeksi, eli ei heti huuhtoudu pois.
Ensin pesee alustan ja antaa kuivua, sen jälkeen Dinitrol ML koko alustaan ja koteloihin. Voi vähän pidentää vanhan auton elinikää. 5 litran kannnu ML:ää maksaa jotain 40-50e. Riittää varmasti.- Anonyymi
Miten paksu vaha suoja tunkeutuu? ettei vain tee entistä paremman olosuhteen ruosteelle joka on jo siinä raudassa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten paksu vaha suoja tunkeutuu? ettei vain tee entistä paremman olosuhteen ruosteelle joka on jo siinä raudassa ?
Dinitrol ML on juoksevaa kuin vesi.
- Anonyymi
Dinitrol koteloainetta tilaat muutaman litran esim kärkkäisen verkkokaupasta. Ei massat ole uusiin autoihin. Mikään vaseliini spray ei pysy tai toimi kuin koteloaine, joka on vahamainen.
öljyruisku/sumutin 10-20€ jos sellaista ei ole. Normaali pieni kompura riittää massauksiin.
autoa ylös että pääsee alle selälleen ja toiselta puolelta myös. - Anonyymi
Vaseliinia purkista saa saiturin pörssistä halvalla sitä ku hieroo ruskeaan kohtaan?
- Anonyymi
Itse ruiskutin ihan motonetista kotelosuojasprayta , vähän teräsharjaa ensin ja suojaa perään , muutaman vuoden välein pari purnukkaa , ei korjaa mutta hidastaa eikä kustanna montaa egeä , menee taas parivuotta muutaman tonnin roppana ,tekniikkahan kyllä pelittää , olisi van jo uutena ostajan pitäny teettää kunnon suojaus mutta toki nykyautot jo muutenki lyhyt ikäisempiä ku ennen, ei vanhaa rotiskoa kannata viedä mihinkään käsittelyihin enään,paaliin ku ei enään korjattavissa kohtuullisin vaivoin.muinoin vedeltiin pohjaruosteeseen öljyterärasva-seosta joka tarttui ja imeytyi muttei enää kehtaa moista sotkua käyttää , haiskin aika pitkään "käsittelyn" jälkeen öljy ja tiputteli koteloista länttejä muutamanpäivän.
- Anonyymi
Kysyin korjaamon ammattimieheltä, miten voi hoitaa jo ruostunutta pohjaa. Hän suojaa vuosittain oman ruostuneen autonsa vaseliinilla, ei ruostesuoja-aineella. Pidentää vähän puhki ruostumista vaan ei tietenkään mitään korjaa.
Uuden auton myyjä kertoi että uusi auto on ruostesuojattu. Muutaman vuoden kuluttua kun ruostetta ei vielä ole, kannattaa pesettää ja ruostesuojauttaa uudestaan. Näin saa parhaiten pohjan kuntoa pidettyä ruostumattomana. Muutenkin kuulemma kannattaa silloin tällöin alusta pesettää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848