Eero Halmeen saarna

Anonyymi

80

1840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan muuten ok, mutta silloin vuonna 1987 Eero on puhunut fariseuksista Israelissa. Eiköhän ne fariseukset ole tuossa ihan naapurissa?
      Ulkoisilla merkeillä aikovat tulla autuaaksi, hameella ja huivilla.

      • Anonyymi

        No niin...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin...!

        No kyllähän se hameeseen ja huiviin perustuu, ”elävä kristillisyys”. Vai onko joku eri mieltä? Ei tietysti pelkästään niihin, mutta ovatpa tosi tärkeitä asioita. Oikein ei voine uskoa ilman niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän se hameeseen ja huiviin perustuu, ”elävä kristillisyys”. Vai onko joku eri mieltä? Ei tietysti pelkästään niihin, mutta ovatpa tosi tärkeitä asioita. Oikein ei voine uskoa ilman niitä?

        Entäs miehet?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Valehtelu ei ole tullut sinulle synniksi. Kyllä esikoislestadiolaisuudessa on aina opetettu, että autuaaksi tullaan Jumalan armosta ja Jeesuksuksen ansiosta.

        Paavali opettaa pään peittämisestä ja siihen on aikoinaan otettu yksinkertaisen kansa tapa, joka oli huivi. Huivia käyttivat työläisnaiset ja hattua hienosto naiset. Hame on aina kuulunut naisten pukineisiin. Housut ovat tulleet myöhemmin.

        Fariseus taidat olla itse, kun katselet toiset vikoja ja kiität vielä Jumalaa, ettet sinä ole sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olisi toinen Eeron saarna:

        https://www.youtube.com/watch?v=DkMQUnSw0IU

        Täällä tunnettu kirjoittaja on tehnyt aloituksen, ettei mitään armonjärjestystä ole. Hänen oppi-isänsä kuitenkin puhuu armonjärjestyksestä ja siitä, että olemme aina vaivaisia. Tätäkin on täällä kovasti arvosteltu. Virrenkirjoittajakin sanoo: "Minä vaivainen oon mato matkamies maan...."


    • Minä olen lukenut Raamatusta, että Pyhä Henki on taidollisuuden henki. Parannussaarna ei kai ole tarkoitettu toimitettavaksi sillä tavalla mitä olen kuullut joskus vankilan kirkossa. " Te murhamiehet ja murtovarkaat, jotka olette saapuneet tähän Herran huoneeseen!" Kuka tulisi parannuksen paikalle sanasta, joka kohdistetaan tunnistettavasti julkisessa kokouksessa, kysyn vain?

      • Anonyymi

        Kyllähän se synnin nimikin on hyvä mainita!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se synnin nimikin on hyvä mainita!

        Eikö silloinkin ollut heitä, jotka alttiisti mainitsivat syntien nimiä? Eikö siitä olisi pitänyt tulla siunattu kokonaisuus?


    • Anonyymi

      Vielä löytyy netistä saarnoja, jotka ovat esikoislestadiolaisuuden nimissä pidettyjä, mutta esikoisista on tullut salaseura. Saarnoja ei voi enää vapaasti kuunnella, vaan pitää kirjautua. Tekstikin ovat kielillä, ettei tyhmempi ymmärrä mitä pitäisi tehdä, vai voiko tehdä mitään.

      • Menikö ihan oikein?
        Esikoiset = saarnat kuunneltavissa
        Esikoislestadiolaiset = saarnat salasanan takana.


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Menikö ihan oikein?
        Esikoiset = saarnat kuunneltavissa
        Esikoislestadiolaiset = saarnat salasanan takana.

        EI! Esikoisten saarnoja ei enää voi vapaasti kuunnella netissä, Tarvitaan kirjautumiset salasanoineen.

        Esikoislestadiolaisten saarnoja, jotka ovat tallennettu you tubeen voi kuunnella vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI! Esikoisten saarnoja ei enää voi vapaasti kuunnella netissä, Tarvitaan kirjautumiset salasanoineen.

        Esikoislestadiolaisten saarnoja, jotka ovat tallennettu you tubeen voi kuunnella vapaasti.

        Valheella oli taas esikoislestadiolaiset jäljet. Valhetta valhetta vaan. Kitara unohtui tuolta sen ainoan oikean ristillisyyden puolustajalta tällä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheella oli taas esikoislestadiolaiset jäljet. Valhetta valhetta vaan. Kitara unohtui tuolta sen ainoan oikean ristillisyyden puolustajalta tällä kertaa.

        Mikä on valhetta! Yritin kuunnella tiettyä saarnaa, mutta siihen vaadittiin salasana. Katsoin muitakin ja eri paikkakunnilta, sama juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on valhetta! Yritin kuunnella tiettyä saarnaa, mutta siihen vaadittiin salasana. Katsoin muitakin ja eri paikkakunnilta, sama juttu!

        "Keep it safe in Dropbox
        Quickly find it from any device by saving it to your own Dropbox folder. "

        Tämmöinen teksti on saarnan alla ja sivussa. Lisäksi siinä "sing in" ja "sing up"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on valhetta! Yritin kuunnella tiettyä saarnaa, mutta siihen vaadittiin salasana. Katsoin muitakin ja eri paikkakunnilta, sama juttu!

        Ainakin tänään (23.7) Esikoisten seurat olivat kokeiluni mukaan vapaasti kuunneltavissa. tosin dropox pyysi kirjautumaan, mutta sen pyynnön voi sulkea ikkunan oikeassa yläkulmassa olevalla ruksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tänään (23.7) Esikoisten seurat olivat kokeiluni mukaan vapaasti kuunneltavissa. tosin dropox pyysi kirjautumaan, mutta sen pyynnön voi sulkea ikkunan oikeassa yläkulmassa olevalla ruksista.

        Niihän siinä kävi, sen sai poistettua ruksilla, mutta miksi tälläinen hämäys?


    • Mä en ymmärrä mistä täällä puhutaan. Kun haluan kuunnella Esikoisten seuroja, avaan koneen ja kuuntelen ihan vapaasti.

      Jos haluan kuunnella Esikoislestadiolaisten seuroja, eipä onnistu. Minulla on ollut tunnukset, mutta ne lakkasivat jossain vaiheessa toimimasta. Joitakin jouluseuroja on voinut kuunnella sellaisilla tunnuksilla, jotka voi arvata: esim seurat 2019 tai jotain, mutta pyhäseuroihin ei pääse. Näin meillä en tiedä muitten koneista.

      • Anonyymi

        Sinä olet ihan terve, että voit ajella autolla Suikkilaan sukkelasti. Vaikka ei sinulla kävellenkään ole kuin n.1,5km rukoushuoneelle. Olen kuullut, että käyt vielä lenkillä. On paljon parempi kuunnella paikan päällä kuin tietokoneen ääressä. Jos sana sattuu sinuun, ei tietokone voi todistaa sinulle syntejä anteeksi. Vai haluaisitko kuunnella niin kuin fariseukset, että mistä sanasta saisit saarnaajan kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ihan terve, että voit ajella autolla Suikkilaan sukkelasti. Vaikka ei sinulla kävellenkään ole kuin n.1,5km rukoushuoneelle. Olen kuullut, että käyt vielä lenkillä. On paljon parempi kuunnella paikan päällä kuin tietokoneen ääressä. Jos sana sattuu sinuun, ei tietokone voi todistaa sinulle syntejä anteeksi. Vai haluaisitko kuunnella niin kuin fariseukset, että mistä sanasta saisit saarnaajan kiinni.

        Ilmeisesti minulle praatasit. Olet kuullut, mutta et nähnyt? Minä siis en ole kuunnellut, kun tunnukset menivät mitättömäksi. Jouluseuroja joskus kuuntelen mielelläni, että pysyisin ajantasalla miten seurakunta siellä kulkee. Eteenpäinhän taivallus käy yleensä. Jotenkin eräässä vaiheessa koitin käydä seuroissa siellä, mutta tuntui niin yksitoikkoiselta, kun tekstit avautuivat muuatmasta khdasta aina. Kavahtakaa jne. joka luulee... Minusta asetelma oli kuin safarilla leijona makaa heinikossa ja biisonihärät vai sonnit ovat rintamassa sarvet ojossa. Se alkoi tylsistyttää, kun näytti siltä, että lapaat jäi vähälle ruualle.
        Paremp, että pysyn kotona ja käyn verryttelemässä pienillä lenkeillä samaa suosittelen sinulle, kun tulet samaan ikään tai jos olet jo vanhempi, niin se tekee hyvää. Siunausta mä haluan toivottaa ja rukoilen joka päivä kaikkien kirkkojen, seurakuntien ja herätysliikkeitten puolesta, jotka lukevat samaa Raamattua. Että illaksi perille kostumme. Siteeraan lopuksi Lutheria: Kun pääsen taivaaseen koen siellä kolme ihmettä: 1. Siellä on sellaisia, joiden en luullut sinne pääsevän. 2. Sieltä puuttuu joku, jonka luulin varmasti siellä olevan. Ja kolmas ihme on se, että minä itse olen siellä.


    • Anonyymi

      Että se pitää olla vaikeaa !

      Jeesuksen saarnat ei kaipaa salasanoja, voisko siitä otta a mitään oppia, no ei tietenkään voi koska jotkut tietää paremmin senkin asian.

      on se vaikeaa kun pitää taivaaseenkin viedä kaikki isien perinteet vaikka väkisin.

      • Asia on tietysti monipolvinen. Aiemmin saarnat olivat kuin manna, joka kerran nautitaan ja se jää siihen. Kun kätevät tallennusmahdollisuudet tulivat ehkä jotkut julistajat tulivat epävarmoiksi ovatko heidän saarnansa aikaa kestäviä. Tuli myös tinen ilmiö, kun ollaan erimielisiä joistakin asioista, niin voidaan ottaa nauha ja ruveta tekemään sille patologista ruumiinavausta ja voidaan löytää heikkoja kohtia niistä. Ehkä sellainen toiminta otti myös lihallisuuteen ja tallentaminen joskus kiellettiin. Asioilla on puolensa, mutta sellainen tiedonvälitys on kuitenkin ruokkinut monia sidottuja joille ei ole ollut mahdollisuutta päästä livenä kuulemaan.


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Asia on tietysti monipolvinen. Aiemmin saarnat olivat kuin manna, joka kerran nautitaan ja se jää siihen. Kun kätevät tallennusmahdollisuudet tulivat ehkä jotkut julistajat tulivat epävarmoiksi ovatko heidän saarnansa aikaa kestäviä. Tuli myös tinen ilmiö, kun ollaan erimielisiä joistakin asioista, niin voidaan ottaa nauha ja ruveta tekemään sille patologista ruumiinavausta ja voidaan löytää heikkoja kohtia niistä. Ehkä sellainen toiminta otti myös lihallisuuteen ja tallentaminen joskus kiellettiin. Asioilla on puolensa, mutta sellainen tiedonvälitys on kuitenkin ruokkinut monia sidottuja joille ei ole ollut mahdollisuutta päästä livenä kuulemaan.

        Sellaiset ihmiset, jotka eivät enään nyt kävisi Jällivaarassa, ovat kannelleet sinne saarnasti. Tunnettu kertomus on, kun Joonas Rustholkarhua syytettiin siellä jostakin asiasta, niin hän sanoi, että on minussa paljon muutakin vikaa, antakaa anteeksi. Tästä on sanottu, että se oli suloinen se Karhun ääni.

        Toisen tapauksen tiedän kun erään saarnaajan saarna oli äänitetty, mutta jätetty osia pois siitä. Saarnaaja kertoi mitä hän muuta oli puhunut. Jönsson ei nähnyt saarnassa mitään vikaa.

        Olen itsekin kuulut, kun jonkun saarnaajan saarnaa on arvostellut sellain, joka ei ole itse sitä kuullut, vaan toinen, joka on nyt mennyt esikoisiin oli hänelle kertonut. Sai kuulla vielä saman saarnan, eikä se ollut olenkaan sellainen, mitä siitä puhuttiin.

        Kyllä se on niin, että asenne ratkasee. Sitä kuunnellaan erilaisilla korvilla. Ei kuunnella niin, että mitä Pyhä Henki saarnaajan kautta minulle sanoo, vaan mitä tuo ihminen puhuu. Silloin ei varmasti rukoile saarnaajan puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaiset ihmiset, jotka eivät enään nyt kävisi Jällivaarassa, ovat kannelleet sinne saarnasti. Tunnettu kertomus on, kun Joonas Rustholkarhua syytettiin siellä jostakin asiasta, niin hän sanoi, että on minussa paljon muutakin vikaa, antakaa anteeksi. Tästä on sanottu, että se oli suloinen se Karhun ääni.

        Toisen tapauksen tiedän kun erään saarnaajan saarna oli äänitetty, mutta jätetty osia pois siitä. Saarnaaja kertoi mitä hän muuta oli puhunut. Jönsson ei nähnyt saarnassa mitään vikaa.

        Olen itsekin kuulut, kun jonkun saarnaajan saarnaa on arvostellut sellain, joka ei ole itse sitä kuullut, vaan toinen, joka on nyt mennyt esikoisiin oli hänelle kertonut. Sai kuulla vielä saman saarnan, eikä se ollut olenkaan sellainen, mitä siitä puhuttiin.

        Kyllä se on niin, että asenne ratkasee. Sitä kuunnellaan erilaisilla korvilla. Ei kuunnella niin, että mitä Pyhä Henki saarnaajan kautta minulle sanoo, vaan mitä tuo ihminen puhuu. Silloin ei varmasti rukoile saarnaajan puolesta.

        Yhtä asiaa olen miettinyt joutessani. Tämäkin on liian iso minuon pieneen päähäni, mutta itä luoteelleen voi. Se on tämä: Yksityisen ihmisen täytyy antaa oman ymmärryksensä kaatua ja sujuttauduttava yhteisen ymmärryksen alle. Olisi mielenkiintoista tietää miten se "yhteinen" ymmärrys syntyy, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Raamattu puhuu ainakin minulle ihan eri kieltä. Jossain tilanteessa oli 401 profeettaa. Neljäsataa oli kuninkaan mieleistä, mutta yksi oli eri maata. Mutta se yksi oli muistaakseni Miika, joka oli Herran profeetta loput olivat kuninkaan.


      • vihne kirjoitti:

        Yhtä asiaa olen miettinyt joutessani. Tämäkin on liian iso minuon pieneen päähäni, mutta itä luoteelleen voi. Se on tämä: Yksityisen ihmisen täytyy antaa oman ymmärryksensä kaatua ja sujuttauduttava yhteisen ymmärryksen alle. Olisi mielenkiintoista tietää miten se "yhteinen" ymmärrys syntyy, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Raamattu puhuu ainakin minulle ihan eri kieltä. Jossain tilanteessa oli 401 profeettaa. Neljäsataa oli kuninkaan mieleistä, mutta yksi oli eri maata. Mutta se yksi oli muistaakseni Miika, joka oli Herran profeetta loput olivat kuninkaan.

        "Yhteinen ymmärrys" on esikoislestadiolaista jargonia, ja tarkoittaa että koko ryhmä on ryhmää johtavien henkilöiden kanssa samaa mieltä.

        VL liikkeessä taitaa sama jargoni olla "armoneuvot"? Siellä onkin heitetty ryhmästä ulos, ellei ole johtajien kanssa samaa mieltä. Ryhmä käyttää itsestään nime "Jumalan valtakunta".

        Kyllähän näitä samankaltaisia ryhmiä löytyy. Erääseen ryhmään ei huolittu kuin koejäseneksi, kun henkilö poltti tupakkaa. Jäsenyys edellytti tupakanpolton lopettamista.
        Yksi ryhmä adventistit ei juo kahvia, ja pitää edelleen sabattia, joka on heillä lauantaipäivä.


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        "Yhteinen ymmärrys" on esikoislestadiolaista jargonia, ja tarkoittaa että koko ryhmä on ryhmää johtavien henkilöiden kanssa samaa mieltä.

        VL liikkeessä taitaa sama jargoni olla "armoneuvot"? Siellä onkin heitetty ryhmästä ulos, ellei ole johtajien kanssa samaa mieltä. Ryhmä käyttää itsestään nime "Jumalan valtakunta".

        Kyllähän näitä samankaltaisia ryhmiä löytyy. Erääseen ryhmään ei huolittu kuin koejäseneksi, kun henkilö poltti tupakkaa. Jäsenyys edellytti tupakanpolton lopettamista.
        Yksi ryhmä adventistit ei juo kahvia, ja pitää edelleen sabattia, joka on heillä lauantaipäivä.

        Kristuksen kirkkolaissa mainitaa, että ellei viallinen tottele, vaikka ottaa yhden tai kaksi mukaansa, niin käsketään sanomaan seurakunnalle. Tarkottaako se että synnit olisi ilmoitettava koko seurakunnalle tai netissä koko maailmalle? Ei, vaan seurakunnan ymmästäväisille.

        Samoin kun seurakunnan ymmärtäväiset yhdessä tutkivat asioita Pyhän Hengen valkeudessa, Jumalan sanan kirjoituksia tutkien ja niihin nojautuen, niin syntyy yhteinen ymmärrys. Siinä voi kestää joskus kauankin. He eivät anna neuvoja "siitä vaan",


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen kirkkolaissa mainitaa, että ellei viallinen tottele, vaikka ottaa yhden tai kaksi mukaansa, niin käsketään sanomaan seurakunnalle. Tarkottaako se että synnit olisi ilmoitettava koko seurakunnalle tai netissä koko maailmalle? Ei, vaan seurakunnan ymmästäväisille.

        Samoin kun seurakunnan ymmärtäväiset yhdessä tutkivat asioita Pyhän Hengen valkeudessa, Jumalan sanan kirjoituksia tutkien ja niihin nojautuen, niin syntyy yhteinen ymmärrys. Siinä voi kestää joskus kauankin. He eivät anna neuvoja "siitä vaan",

        Seurakunnan ymmärtäväiset? Yhteinen ymmärrys. Siinä voi kestää kauankin.
        Olikohan tuon kirjoittaja yksi ymmärtäväisestä? Vai joku niihin ymmärtäväisiin uskonsa kiinnittänyt?

        Esikoislestadiolaisuuteen, eli sen opetukseen vahvasti nojautuen hän ainakin tekstinsä kirjoitti.


    • Anonyymi

      ...tietokone ei voi totistaa syntejäsi anteeksi...!!?!

      tajuatteko t eollenkaan kuinka älyttömiä nuo kommentit ovat ja varsinkin niiden takana oleva epäraamatullinen etten sano jumalaton väärinymmärrys Sanan opista.

      voi jospa se olisikin ainoa kohta joka menee pitkin kinttupolkuja.

      ..tietokone ei voi todistaa synt... ei jaksa enempää tätä hulluutta ajatella hoooh.

      eikö se, että Jumalan Henki asuu sydämessä ole vähän suurempiarvoinen kuin naapurin tauno siihen todistukseen vai onko?!

      • Anonyymi

        Onko tällainen kirjoitus Pyhän Hengen vaikutusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tällainen kirjoitus Pyhän Hengen vaikutusta?

        Kerro mikä siinä on väärin kirjoitettua, ota tuki Raamatusta, ei isien perinteistä ja vastaa sitten itse kysmykseesi.

        eli kysymyksesi kertoo että et tiedä itse asiasta mitään, mutta kaauhistelet tunneperäisesti lauseita joita ei omassa joukossa saa ihmetellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tällainen kirjoitus Pyhän Hengen vaikutusta?

        On se ainakin enemmän kuin sellainen kirjoitus jossa vaaditaan, että naapurin Tauno tarvitaan todistamaan sinulle synnit anteeksi. Ja että jos kuuntelet saarnaa tietokoneella, et voi uskoa Jeesuksen sovitustyöhön niin sanotusti oikein. Tarvitaan se Tauno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ainakin enemmän kuin sellainen kirjoitus jossa vaaditaan, että naapurin Tauno tarvitaan todistamaan sinulle synnit anteeksi. Ja että jos kuuntelet saarnaa tietokoneella, et voi uskoa Jeesuksen sovitustyöhön niin sanotusti oikein. Tarvitaan se Tauno.

        No tästä kirjoituksesta taas on Pyhä Henki kaukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tästä kirjoituksesta taas on Pyhä Henki kaukana!

        Miksi? Sinustako vain tuntui siltä? Mieti nyt ihan oikeasti, sinäkö päätät missä kirjoituksessa on Pyhä Henki läsnä, tai edes lähellä!


    • Anonyymi

      Missä Apostolit kaulailevat toisilleen syntejä anteeksi ja tojistavat niitä toisilleen, laittakaa nyt esille kohtia Raamatusta!

      JOS ette voi laittaa, mikä on se voima joka ylläpitää tapoja joista ei Raamattu tiedä mitään,kertokaa?

      • Anonyymi

        vastaan itse koska epäilen että se jääkin ainoaksi vastaukseksi, eli se on perinteiden voima, ja siitä mitä luemme niistäperinteistä, sen voijokainen itse lukea Kirjastaan.


      • Anonyymi

        Saat uskoa penkissäkin synnit anteeksi!


      • Anonyymi

        Viisaampi vaikenee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vastaan itse koska epäilen että se jääkin ainoaksi vastaukseksi, eli se on perinteiden voima, ja siitä mitä luemme niistäperinteistä, sen voijokainen itse lukea Kirjastaan.

        Lue vaan vielä ahkerasti Raamattua, niin löydät.


    • Anonyymi

      Eikä ainoastaan penkissä vaan joka paikassa missä oletkin. Jos nukun tai valvon Herran oma olen.

    • Tiedän tapauksen miten synninhätään joutunut henkilö on plvillaan huoneensa lattialla ja huutaa Jumalalta apua. Hän saa rauhan eli Jumala vastaa syntisen huutoon. Tästäkin olen kuullut sanottavan: Ei Jumala vanhurskauta kahdenkesken? Onko ihmisellä mahdollisuus sanoa Jumalalle: Et saa tehdä hyvää tarvitsevalle? Kumpi on silloin Jumalan paikalla ihminen vai Jumala.

      • Anonyymi

        Joo tuo "kahdenkesken" on yksi tällainen konsti pitää yllä ihmisen valtaa toisen ylitse.

        Jumala vanhurskauttaa syntisen USKON KAUTTA. On täysin toisarvoinen seikka, millä tavalla Jumalan sanan lupaukset kaikkien syntieni sovituksesta saavuttaa sydämeni.

        Ei ole mitään väärää siinä, kun toinen kristitty vakuuttaa Jumalan sanan lupaukset toiselle henkilölle. Silloin se menee harhaopiksi, jos julistetaan ettei syntejä voi uskoa anteeksi ilman toisen, läsnäolevan henkilön todistusta. Semminkin kun puhutaan vielä, että vain tietyillä tiettyyn yhdistykseen kuuluvilla on tämä oikeus todistaa synnit anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo "kahdenkesken" on yksi tällainen konsti pitää yllä ihmisen valtaa toisen ylitse.

        Jumala vanhurskauttaa syntisen USKON KAUTTA. On täysin toisarvoinen seikka, millä tavalla Jumalan sanan lupaukset kaikkien syntieni sovituksesta saavuttaa sydämeni.

        Ei ole mitään väärää siinä, kun toinen kristitty vakuuttaa Jumalan sanan lupaukset toiselle henkilölle. Silloin se menee harhaopiksi, jos julistetaan ettei syntejä voi uskoa anteeksi ilman toisen, läsnäolevan henkilön todistusta. Semminkin kun puhutaan vielä, että vain tietyillä tiettyyn yhdistykseen kuuluvilla on tämä oikeus todistaa synnit anteeksi.

        Mutta esikoislestadiolaisuudessa tuollainen omin päin saaavutettu usko on tuomittu ainakin tähän päivään asti kuolleeksi uskoksi, jolla ei voi tulla autuaaksi. Onko esikoislestadiolaisuus siis harhaoppia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo "kahdenkesken" on yksi tällainen konsti pitää yllä ihmisen valtaa toisen ylitse.

        Jumala vanhurskauttaa syntisen USKON KAUTTA. On täysin toisarvoinen seikka, millä tavalla Jumalan sanan lupaukset kaikkien syntieni sovituksesta saavuttaa sydämeni.

        Ei ole mitään väärää siinä, kun toinen kristitty vakuuttaa Jumalan sanan lupaukset toiselle henkilölle. Silloin se menee harhaopiksi, jos julistetaan ettei syntejä voi uskoa anteeksi ilman toisen, läsnäolevan henkilön todistusta. Semminkin kun puhutaan vielä, että vain tietyillä tiettyyn yhdistykseen kuuluvilla on tämä oikeus todistaa synnit anteeksi.

        " USKON KAUTTA"

        Mistä se usko tulee? Paavali sanoo, että usko tulee kuulosta ja kuulo saarnatun sanan kautta. Onko se toisarvoisa miten Jumalan sanan lupaukset saavutetaan sydämelle? Jeesus itse, perustaessaan seurakunnan antoi sille Pyhän Hengen ja sanoi:"Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Toisessa paikassa hän sanoi, että mintä te sidotte maanpäällä se on sidottu taivaassa ja mitä te päästätte, se on päästetty taivaassa. Hän ei sanonut, kenet minä olen päästänyt taivaassa, päästäkää tekin maanpäällä.

        Syntien anteeksiantamisen valta on sidottu Pyhään Henkeen. Ilman sitä samat sanatkaan eivät auta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta esikoislestadiolaisuudessa tuollainen omin päin saaavutettu usko on tuomittu ainakin tähän päivään asti kuolleeksi uskoksi, jolla ei voi tulla autuaaksi. Onko esikoislestadiolaisuus siis harhaoppia?

        On se tuolta kohdata juuri sitä , koska se ei ole vähänkään se oppi mikä Raamatusta löytyy.

        te elätte isien harhoissa ja luulette niitä Jumalan sanaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " USKON KAUTTA"

        Mistä se usko tulee? Paavali sanoo, että usko tulee kuulosta ja kuulo saarnatun sanan kautta. Onko se toisarvoisa miten Jumalan sanan lupaukset saavutetaan sydämelle? Jeesus itse, perustaessaan seurakunnan antoi sille Pyhän Hengen ja sanoi:"Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Toisessa paikassa hän sanoi, että mintä te sidotte maanpäällä se on sidottu taivaassa ja mitä te päästätte, se on päästetty taivaassa. Hän ei sanonut, kenet minä olen päästänyt taivaassa, päästäkää tekin maanpäällä.

        Syntien anteeksiantamisen valta on sidottu Pyhään Henkeen. Ilman sitä samat sanatkaan eivät auta mitään.

        Olisit jatkanut vielä, että esikoislestadiolaisuudessa, yhdessä lestadiolaisuuden sivuhaarassa opetetaan, että Pyhä Henki on sidottu ainoastaan esikoislestadiolaisuuteen.


      • Anonyymi

        Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki vihne !
        Asia in sillä tavalla että Jumala ei ole koskaan suoraan antanut kenellekkään syntejä anteeksi vaan sinun täytyy omilla korvilla kuulla että synnit on anteeksi annettu viattomassa ja kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä . Kuinka jaksat " vihine " uskoa ellet sinä ole KUULLUT että ne veri ruskeat synnit on anteeksi annettu ja armon ja laupeuden mereen upotettu
        Heränneelle siis heränneelle täytyy olla totinen kristitty joka eli Jeesuksen opetuslapsi joka sen evankeliumin julistaa muuten Jumala ei anna niitä syntejä anteeksi . Muista mitä Luther opettaa että vaikka aasi saarnaisi . Kristitty saa uskoa vaikka kuka saarnaisi mutta heränneelle täytyy olla Jeesuksen opetuslapsi joka sen evankeliumin julistaa AMEN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki vihne !
        Asia in sillä tavalla että Jumala ei ole koskaan suoraan antanut kenellekkään syntejä anteeksi vaan sinun täytyy omilla korvilla kuulla että synnit on anteeksi annettu viattomassa ja kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä . Kuinka jaksat " vihine " uskoa ellet sinä ole KUULLUT että ne veri ruskeat synnit on anteeksi annettu ja armon ja laupeuden mereen upotettu
        Heränneelle siis heränneelle täytyy olla totinen kristitty joka eli Jeesuksen opetuslapsi joka sen evankeliumin julistaa muuten Jumala ei anna niitä syntejä anteeksi . Muista mitä Luther opettaa että vaikka aasi saarnaisi . Kristitty saa uskoa vaikka kuka saarnaisi mutta heränneelle täytyy olla Jeesuksen opetuslapsi joka sen evankeliumin julistaa AMEN

        Ovatko vain esikoislestadiolaiset ”totisia kristittyjä” eli ”Jeesuksen opetuslapsia”, jotka voivat sen evankeliumin heränneelle julistaa?

        Jos ovat, voitko perustella jotenkin muuten kuin, ”niin on tässä kristillisyydessä aina opetettu ja saarnattu”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko vain esikoislestadiolaiset ”totisia kristittyjä” eli ”Jeesuksen opetuslapsia”, jotka voivat sen evankeliumin heränneelle julistaa?

        Jos ovat, voitko perustella jotenkin muuten kuin, ”niin on tässä kristillisyydessä aina opetettu ja saarnattu”?

        Kyllä hänellä täytyy olla Jumalan Pyhä Henki sydämessä, kuten aina ennenkin on opetettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hänellä täytyy olla Jumalan Pyhä Henki sydämessä, kuten aina ennenkin on opetettu!

        Onko vain esikoislestadiolaisilla Jumalan Pyhä Henki sydämessä? Jos asia on mielestäsi niin, voitko perustella sitä jotenkin muutenkin kuin , että niin on 120 vuotta opetettu esikoislestadiolaisuudessa?


    • Anonyymi

      Näinkin ykisnkertainen asia ei saa sijaa eikä opin korjausta lestalaisissa, ei sitten millään, se on se isiltä peritty harha lujemmassa kuin kyllästysaine puhelintolpassa, siinä roikutaan kaksin käsin ja jos käsi katkeaa puristaminen jatkuu pelkällä nyrkillä.

      minusta tämä on aivan järkyttävän kauhea asia, kuinka Jeesus tahtoisi kirkastaa oppinsa tässäkin kohtaa mutta muutamat ihmiset eivä tahdo, ei meillä on parempi oppi ja tieto.

      • Anonyymi

        Jos Raamatun ja varsinkin uudenliiton oppia opetetaan v'äärin, sama kuinka pienessä asiassa, se aina poikii uusia rinnakkaisharhoja ja yhä vain harhojen määrä kasvaa ja saa uusia ulottuvuuksia, sen tähden luemmekin Sanast akuinka pienikin lust eolisi juurineen poistettava saarnatusta saarnasta ja julistuksesta.

        sille mihin harhoihin yksityinen uskovakin voi joutua OMASTA syystään on eri asia, mutta seurakunnan julistus pitää olla tervettä, muuten ei penkeistäkään sitälöydy kovin runsaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Raamatun ja varsinkin uudenliiton oppia opetetaan v'äärin, sama kuinka pienessä asiassa, se aina poikii uusia rinnakkaisharhoja ja yhä vain harhojen määrä kasvaa ja saa uusia ulottuvuuksia, sen tähden luemmekin Sanast akuinka pienikin lust eolisi juurineen poistettava saarnatusta saarnasta ja julistuksesta.

        sille mihin harhoihin yksityinen uskovakin voi joutua OMASTA syystään on eri asia, mutta seurakunnan julistus pitää olla tervettä, muuten ei penkeistäkään sitälöydy kovin runsaasti.

        Mutta kun on vain yksi oikea seurakunta, eikö sen oppi, olipa millaista tahansa, ole ainoaa oikeaa oppia, johon jokainen voi luottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun on vain yksi oikea seurakunta, eikö sen oppi, olipa millaista tahansa, ole ainoaa oikeaa oppia, johon jokainen voi luottaa?

        Ja sen osoite on siis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen osoite on siis?

        Rauha Siteessä on kaikkien rukoushuoneiden osoitteet. Lue sieltä.


    • Anonyymi

      Kristuksen ruumis maan päällä on jokainen uudestisyntynyt yksilö ja niistä muodostuva yhteisö eli uloskutsuttujen joukko, eklesia.

      lakatkaa siis jo höpöttämästä tuota yhtä ainoaa oikeaa jolla tarkoitatte vain omaa joukkoanne, se on naurettava ja lapsellinen opintynkä josta Raamattu ei tiedä mitään.

      • Anonyymi

        Älä kerro satuja. Ei Kristuksen ruumiita ole kuin yksi, mutta me olemme sen jäsenet:

        15. Mutta olkaamme toimelliset rakkaudessa ja kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus,
        16. Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa.
        17. Niin minä nyt sanon ja todistan Herrassa, ettette silleen vaella niinkuin muut pakanat vaeltavat mielensä tyhmyydessä,
        18. Joiden ymmärrys pimitetty on ja ovat vieraantuneet siitä elämästä, joka Jumalasta on, tyhmyyden kautta, joka heissä on, ja heidän sydämensä kovuuden kautta,
        19. Jotka, sitten kuin he olivat paatuneet, antoivat ylön heitänsä haureuteen ja tekivät kaikkinaista saastaisuutta ylönpalttisessa himossa.
        20. Mutta ette niin Kristusta ole oppineet.
        21. Jos te muutoin hänestä kuulleet olette ja hänessä opetetut olette, niinkuin totuus Jesuksessa on,
        22. Niin pankaat pois vanha ihminen, jonka kanssa te ennen vaelsitte, joka himoin kautta eksyksissä itsensä turmelee;
        23. Mutta uudistakaat teitänne teidän mielenne hengessä,
        24. Ja pukekaat päällenne uusi ihminen, joka Jumalan jälkeen luotu on, totisessa vahurskaudessa ja pyhyydessä.
        25. Sentähden pankaat pois valhe, ja puhukaan jokainen lähimmäisensä kanssa totuutta; sillä me olemme jäsenet keskenämme.

        15. Ettekö te tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäsenet? Pitäiskö siis minun Kristuksen jäsenet ottaman ja porton jäseniksi tekemän? Pois se!
        16. Taikka ettekö te tiedä, että se, joka porttoon ryhtyy, hän on yksi ruumis sen kanssa? Sillä he tulevat, sanoo hän, kaksi yhdeksi lihaksi.
        17. Mutta joka Herraan ryhtyy, se on yksi henki hänen kanssansa.

        4. Sillä niinkuin meillä on yhdessä ruumiissa monta jäsentä, mutta ei kaikilla jäsenillä ole yhtäläinen työ,
        5. Niin mekin olemme monta yksi ruumis Kristuksessa, mutta keskenämme olemme me toinen toisemme jäsenet.
        6. Ja meillä ovat moninaiset lahjat siitä armosta, kuin meille annettu on. Jos jollakin on prophetia, niin olkoon uskon kanssa yhteinen.
        7. Jos jollakin on joku virka, niin pitäkään virastansa vaarin. Jos joku opettaa, niin ottakaan opetuksestansa vaarin.
        8. Jos joku neuvoo, niin pitäkään neuvostansa vaarin. Jos joku antaa, niin antakaan yksinkertaisuudessa. Jos joku hallitsee, niin pitäkään siitä murheen. Jos joku armahtaa, niin tehkään sen ilolla,
        9. Olkoon rakkaus vilpitöin. Vihatkaat pahaa ja riippukaat kiinni hyvässä.
        10. Veljellinen rakkaus olkoon sydämellinen teidän keskenänne. Ennättäkään toinen toisensa kunniaa tekemässä.
        11. Älkäät olko hitaat töissänne. Olkaat palavat hengessä. Palvelkaat Herraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kerro satuja. Ei Kristuksen ruumiita ole kuin yksi, mutta me olemme sen jäsenet:

        15. Mutta olkaamme toimelliset rakkaudessa ja kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus,
        16. Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa.
        17. Niin minä nyt sanon ja todistan Herrassa, ettette silleen vaella niinkuin muut pakanat vaeltavat mielensä tyhmyydessä,
        18. Joiden ymmärrys pimitetty on ja ovat vieraantuneet siitä elämästä, joka Jumalasta on, tyhmyyden kautta, joka heissä on, ja heidän sydämensä kovuuden kautta,
        19. Jotka, sitten kuin he olivat paatuneet, antoivat ylön heitänsä haureuteen ja tekivät kaikkinaista saastaisuutta ylönpalttisessa himossa.
        20. Mutta ette niin Kristusta ole oppineet.
        21. Jos te muutoin hänestä kuulleet olette ja hänessä opetetut olette, niinkuin totuus Jesuksessa on,
        22. Niin pankaat pois vanha ihminen, jonka kanssa te ennen vaelsitte, joka himoin kautta eksyksissä itsensä turmelee;
        23. Mutta uudistakaat teitänne teidän mielenne hengessä,
        24. Ja pukekaat päällenne uusi ihminen, joka Jumalan jälkeen luotu on, totisessa vahurskaudessa ja pyhyydessä.
        25. Sentähden pankaat pois valhe, ja puhukaan jokainen lähimmäisensä kanssa totuutta; sillä me olemme jäsenet keskenämme.

        15. Ettekö te tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäsenet? Pitäiskö siis minun Kristuksen jäsenet ottaman ja porton jäseniksi tekemän? Pois se!
        16. Taikka ettekö te tiedä, että se, joka porttoon ryhtyy, hän on yksi ruumis sen kanssa? Sillä he tulevat, sanoo hän, kaksi yhdeksi lihaksi.
        17. Mutta joka Herraan ryhtyy, se on yksi henki hänen kanssansa.

        4. Sillä niinkuin meillä on yhdessä ruumiissa monta jäsentä, mutta ei kaikilla jäsenillä ole yhtäläinen työ,
        5. Niin mekin olemme monta yksi ruumis Kristuksessa, mutta keskenämme olemme me toinen toisemme jäsenet.
        6. Ja meillä ovat moninaiset lahjat siitä armosta, kuin meille annettu on. Jos jollakin on prophetia, niin olkoon uskon kanssa yhteinen.
        7. Jos jollakin on joku virka, niin pitäkään virastansa vaarin. Jos joku opettaa, niin ottakaan opetuksestansa vaarin.
        8. Jos joku neuvoo, niin pitäkään neuvostansa vaarin. Jos joku antaa, niin antakaan yksinkertaisuudessa. Jos joku hallitsee, niin pitäkään siitä murheen. Jos joku armahtaa, niin tehkään sen ilolla,
        9. Olkoon rakkaus vilpitöin. Vihatkaat pahaa ja riippukaat kiinni hyvässä.
        10. Veljellinen rakkaus olkoon sydämellinen teidän keskenänne. Ennättäkään toinen toisensa kunniaa tekemässä.
        11. Älkäät olko hitaat töissänne. Olkaat palavat hengessä. Palvelkaat Herraa.

        tuo viimenen jae sopii hyvin kattoremonttia tekeville kun kerran hinta on saatu koholle niin kyllä pitää ripeästi toimia monestakin syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo viimenen jae sopii hyvin kattoremonttia tekeville kun kerran hinta on saatu koholle niin kyllä pitää ripeästi toimia monestakin syystä.

        Kyllä katto pitää nopeasti saada päälle, ettei tule vesivahinkoa, mutta miten se tähän harmeen saarnaa liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä katto pitää nopeasti saada päälle, ettei tule vesivahinkoa, mutta miten se tähän harmeen saarnaa liittyy?

        Jotenkin aika hyvin liittyy. Mieti sitä.


    • Anonyymi

      Room. 12:4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
      Room. 12:5 niin me,
      - vaikka meitä on monta,
      - olemme yksi ruumis Kristuksessa,
      - mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

    • Anonyymi

      Elikkä henkilöt jotka omien mieltymystensä, tapojensa ja tottumustensa mukaan ryhtyvät leikkaamaan Kristuksen ruumiista pois jäseniä, eivät ole ymmärtäneet vielä millainen kristinusko on.

      Kristinuskossa KRISTUS on hän joka tuntee jäsenensä ja jäsenet tuntevat Kristuksen. Tämän synteesin ulkopuolelta ei kukaan maasta tehty voi mitään vaikuttaa Kristukseen uskovan suhteeseen hänen Herraansa ja Vapahtajaansa.

      Tuollainen toiminta jossa Kristus ruumista raadellaan ihmisen toimesta, ei ole Jumalasta lähtevää toimintaa.

      • Anonyymi

        Onhan tuota selvää tekstiä kuitenkin mahdotonta uskoa samalla jos uskoo esikoislestadiolaisuuteen ainoana oikeana kristinuskon ilmenemismuotona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuota selvää tekstiä kuitenkin mahdotonta uskoa samalla jos uskoo esikoislestadiolaisuuteen ainoana oikeana kristinuskon ilmenemismuotona.

        Ikävä kyllä, esikoislestadiolaisuudessa on pitkä tie puhtaan ja vapaan evankeliumin uskomiseen. Kun tämä Jumalan armosta tapahtuu, että ilmainen Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa kirkastuu syntiselle, on mahdoton enään uskoa liikkeessä julistettaviin ihmisoppeihin. Monet niistä ovat hyvää tarkoittavia, ja monet sinänsä oikeitakin, kunhan elämä rakentuu vapaasta armosta käsin. Kristuksessa vanhurskautettuna.

        Runsas anteeksipyytely pitää sisällään sen tosiasian, että ihminen haluaisi tulla paremmaksi kun oikeasti on. Jumalan silmissä langenneen ihmisluonnon paremmaksi tuleminen on kuitenkin mahdotonta, se on valhetta.

        Monien kristillisyydestä on ihmisoppien myötä muodostunut moraalioppia. Ikävä vain, että hurskaskaan elämä ei ihmistä pelasta, vain usko Kristukseen, joka on uhrillaan sovittanut minut Jumalan kanssa, pelastaa.

        Kristinusko on siinä, että JUmalan vanhurskauttaa jumalattoman USKON KAUTTA.

        Tämä lihan impulsseihin ja lihan tekoihin, tai tekemättä jättämisiin perustuva uskonnollisuus (moraalioppi ja tunnekokemuksiin rakennettu uskonnollisuus) on valitettavasti vallannut hyvin suuren osan kristikuntaa. Lestadiolaiset ei ole suinkaan ainut ryhmä. Kristuksen opista, joka on ristin ja itsensä kieltämisen tie, on menty edemmäs.


        Jes. 53:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        Jes. 53:2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        Jes. 53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

        Jes. 53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        Jes. 53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Ikävä kyllä, esikoislestadiolaisuudessa on pitkä tie puhtaan ja vapaan evankeliumin uskomiseen. Kun tämä Jumalan armosta tapahtuu, että ilmainen Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa kirkastuu syntiselle, on mahdoton enään uskoa liikkeessä julistettaviin ihmisoppeihin. Monet niistä ovat hyvää tarkoittavia, ja monet sinänsä oikeitakin, kunhan elämä rakentuu vapaasta armosta käsin. Kristuksessa vanhurskautettuna.

        Runsas anteeksipyytely pitää sisällään sen tosiasian, että ihminen haluaisi tulla paremmaksi kun oikeasti on. Jumalan silmissä langenneen ihmisluonnon paremmaksi tuleminen on kuitenkin mahdotonta, se on valhetta.

        Monien kristillisyydestä on ihmisoppien myötä muodostunut moraalioppia. Ikävä vain, että hurskaskaan elämä ei ihmistä pelasta, vain usko Kristukseen, joka on uhrillaan sovittanut minut Jumalan kanssa, pelastaa.

        Kristinusko on siinä, että JUmalan vanhurskauttaa jumalattoman USKON KAUTTA.

        Tämä lihan impulsseihin ja lihan tekoihin, tai tekemättä jättämisiin perustuva uskonnollisuus (moraalioppi ja tunnekokemuksiin rakennettu uskonnollisuus) on valitettavasti vallannut hyvin suuren osan kristikuntaa. Lestadiolaiset ei ole suinkaan ainut ryhmä. Kristuksen opista, joka on ristin ja itsensä kieltämisen tie, on menty edemmäs.


        Jes. 53:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        Jes. 53:2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        Jes. 53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

        Jes. 53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        Jes. 53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

        No eikö se, joka vilpittömästi ja nöyrästi anoo anteeksi, sitten olekaan uskomassa, onko sekin valhetta?
        Muuten, mistä tiedät ja miten voit nähdä toisen ihmisen sydämeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö se, joka vilpittömästi ja nöyrästi anoo anteeksi, sitten olekaan uskomassa, onko sekin valhetta?
        Muuten, mistä tiedät ja miten voit nähdä toisen ihmisen sydämeen?

        Uskoohan varmasti johonkin, mutta onko se nöyränä ja vilpittömänä anteeksi anova uskomassa vaikkapa esikoislestadiolaisuuteen, jossa uskotaan vahvasti, että vanhoillislestadiolaisuudessa ei syntejä anteeksi saada, vaikka kuinka lujaa nöyränä ja vilpittömänä niitä anteeksi alottaisin.

        Onko joku kertonut, että hän voi nähdä toisen ihmisen sydämeen?.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eikö se, joka vilpittömästi ja nöyrästi anoo anteeksi, sitten olekaan uskomassa, onko sekin valhetta?
        Muuten, mistä tiedät ja miten voit nähdä toisen ihmisen sydämeen?

        "No eikö se, joka vilpittömästi ja nöyrästi anoo anteeksi, sitten olekaan uskomassa, onko sekin valhetta?
        Muuten, mistä tiedät ja miten voit nähdä toisen ihmisen sydämeen?"

        "Uskomassa" tarkoittaa, että olet vanhoillislestadiolainen, eikö vain?


        Esikoislestadiolaisuuden tunnen 65 vuoden kokemuksella, tunnen opetukset ja liikkeen jäsenten mielipiteet kristinuskoon liittyvistä kysymyksistä.

        Kristinuskossa kukaan ei pelastu olemalla vilpitön, tai olemalla omasta mielestään pyhä ja vanhurskas.

        Kristinuskossa pelastus on YKSIN Kristuksen teko, johon me kristityt sydämestämme uskomme.

        Ihmisinä olemme heikkoja syntisiä ja erehtyviä, siksi Jumala ei ole rakantenut iankaikkista elämää yhdenkään ihmisen varaan, vaan Jumalan ainaoan Pojen Jeesuksen Kristuksen teon varaan.

        Joka uskoo häneen, joka vanhursdkauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi, niin kuin Raamattu sanoo. ✝


    • Jes. 53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

      Harhaoppiset ovat tehneet tästä sen päätelmän, että Jeesukseen uskovat eivät enään (kristittyjen keho siis) sairasta.

      Niinpä monet sairaat uskovat ovat tällaisten oppien tähden ahdistuneet ja etsivät vikaan uskostaan.

      Näinhän ei asia ole. Kysymyshän on iankaikkiseen kuolemaan ja kadotukseen johtavasta syntisairaudesta. Ja siitä että omien ruumiinkipujensa kanssa kärsinyt Kristus on ja elää kanssamme meidän kärsimyksissämme. Kärsimys ja kipu on keskeinen osa elämää, - sekin. Eikä uskovien keho on jumalattoman kehoa kummallisempi.

      Harhaopeissahan pyritään luomaan sädekehää uskovien päälle. Ne sädekehät ovat kuitenkin vihollisen taitavaa valhetta, tekopyhyyttä. Vain kipujensa kanssa kärsinyt ihminen voi auttaa ja tukea toisia kärsiviä.

      Vain rinnalle asettuva voi auttaa toista.

      Nuoret raavaat itseensä luottavat terveet ihmiset levittävät näitä terveyteen liittyviä harhaoppeja. Varrotaan 50 vuotta ja kysytään uudelleen. Moni näistä tänään terveistä uhoasjista on jo silloin "manan majoilla".

      MIksi kristity sitten yleensä uskovat tällaisia uskonnon nimissä levitettäviä valheita? - Siksi koska ne vastaavat heidän toiveitaan.

    • Toinen hyvin haittaava tekijä uskovilla on se, että kristinuskosta on tehty hyvin monimutkainen kokoelma. Pelottava labyrintti josta ei selviä, jonne eksyy.
      Tai ankara moraalioppi, josta keskivertoihminen ei halua kuullakkaan. Omantunnonarat ihmiset pelästyvät tajutessaan, ettei hän tuollaisia sääntöjä pysty ikinä seuraamaan elämässään.

      Tai sitten tämä pilvissä hehkuva kristinuskon nimellä kulkeva uskonnollisuus joka tuottaa okkultismin avulla petollisia ihmeitä (silmänkääntötemppuja) liukuhihnalta.
      Normaaleilla aisteilla varustettu ihminen huomaa heti huijauksen.

      Onko sitten muodottomaksi peltilevyruoskalla runneltu, ristillä riippuva, verta tihkuva mies houkutteleva tarjous sivistyneelle ihmiselle?

      Eiole. Ihmiset kääntävät katseensa poispäin, ketä hirvittää, ketä inhottaa, ja kuka pitää tällaisen miehen vain petoksista kiinni jääneenä roistona, joka sai ansaitsemansa rangaistuksen.

      Sen sijaan ne ihmiset, jotka ovat heränneet Jumalan sanan kautta tuntemaan syntinsä, kadotetun ja tuomitun tilansa, he etsivät armoa ja syntiensä anteeksitamusta. Heille tämä muodottomaksi runneltu viaton mies, Jumalan poika, heille hän on ainut toivo. He tietävät olevansa Kristuksen (totuuden) murhaajia.
      He huutavat Jeesus Daavadin poika, armahda minua.

      Lupauksensa mukaisesti Jumala armahtaa tällaisen ihmisen. Poikansa Jeesuksen Kristuksen uhrin tähden Jumala lukee tällaiselle syntiselle vanhurskauden, yksin armosta, yksin uskosta yksin Kristuksen tähden.

      1. Joh. 4:11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.

      Mitä rakkaus sitten on? Se on pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi.

      • Anonyymi

        Tuntuu kirjoittaja olevan yksi esimerkki monimutkaisuudesta.


    • Anonyymi

      Kuuntelin erkkianttiin saakka, siiten laitoin kiinni.

      puhe keskittyi ihmisen syntisyyden maximointiin ja otettiin vieläpä se roomalaiskirje avuksi siihen touhuun.

      se oli omalle joukolle puhuttu, sen joukon yllä lepäävän opin pökittämiseen, erittäin kapea ja tyhjän päälle luulijansa jättävä puhe.

      • Anonyymi

        muuten kuinka kauan arvelisitte tarvittavan aikaa jos ikäihminen alkaa taluttaa toista ikäihmistä mesäpolkuja pitkin 30 km?

        entäpä jos se talutettava olisi ollut tuntematon vaikkapa pelastusarmeijalainen, olisikohänen uskolleen naurettu vai itketty, mitä luulette, kertokaa mielipiteenne!

        muuten, jokainen saarna pitäisi olla siten rakennettu että etukäteen ei ole mitään tietoa ketä on kuulijakunnassa, silloin on toivoa Raamatullisesta saarnasta.


      • Anonyymi

        Kyllähän se tekopyhän tyhjäksi jättää. Mutta ilman pelstusta jää kaikki synnittömät, sillä he eivät tunne Jumalan vanhurskasta tahtoa, - joka vaatii täydellisen lain täyttämisen, aina joukkomurhaajien, mafiosojen ja raiskaajien rakastamisesta koko sydämellään. Totuus on, että alle 100% syntistä ei ole olemassa, Jeesusta lukuun ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se tekopyhän tyhjäksi jättää. Mutta ilman pelstusta jää kaikki synnittömät, sillä he eivät tunne Jumalan vanhurskasta tahtoa, - joka vaatii täydellisen lain täyttämisen, aina joukkomurhaajien, mafiosojen ja raiskaajien rakastamisesta koko sydämellään. Totuus on, että alle 100% syntistä ei ole olemassa, Jeesusta lukuun ottamatta.

        Jos ei vaito sinulla ole kuin yksi levy niin soita edes harvemmin sitä, etkä sinä itse huomaa ettei sinulle ol emitään sanottava atuon syntiveivauksen lisäksi.

        taidat prosjisoida ties mitä helmasyntejä ulos foorumille vai mikä on selitys tuolle koomalle!

        millainen voi olla muka uskova mies joka ei näe mitään oikeaa muualla kuin peilikuvassaan, onko se sitä neljännen polven syväsokeutta jo huh.

        olisit vastannut noihin kysmyksiin edes,mutta ei, kaikki pitää saada nuijia alas jotka uhkaa hänen suurta esikoisuuttaan, voi raukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei vaito sinulla ole kuin yksi levy niin soita edes harvemmin sitä, etkä sinä itse huomaa ettei sinulle ol emitään sanottava atuon syntiveivauksen lisäksi.

        taidat prosjisoida ties mitä helmasyntejä ulos foorumille vai mikä on selitys tuolle koomalle!

        millainen voi olla muka uskova mies joka ei näe mitään oikeaa muualla kuin peilikuvassaan, onko se sitä neljännen polven syväsokeutta jo huh.

        olisit vastannut noihin kysmyksiin edes,mutta ei, kaikki pitää saada nuijia alas jotka uhkaa hänen suurta esikoisuuttaan, voi raukkaa.

        kuuleppa poju, mitä meillä täällä olisi ilman vaitsulia, kysyn vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuuleppa poju, mitä meillä täällä olisi ilman vaitsulia, kysyn vaan

        Vaan meitin parastahan se vaitovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuuleppa poju, mitä meillä täällä olisi ilman vaitsulia, kysyn vaan

        olisi ainakin se poju ja siltä kyselijä.


    • Anonyymi

      On suru että niin moni ns. uskova on menossa parantumattomasti terveenä helvettiin.

      Itsensä synnittömäksi kuvittelevilla henkilöillä ei ole Kristusta eikä vapahtajaa.
      Siksi tämä evankeliumin ydin, "Jeesus Kristus tuli syntisiä pelastamaan", on päivittäin toistettava täällä.

      Mutta on se niin mahtavaa sydämessään uskoa ja kokea, Jeesus Kristus joka on minun syntieni sovitukseksi kärsinyt kuollut ja noussut ylös kuolleista.

      Pelastus ei ole moraalioppia, eikä sääntöjä, mafiosolla ja massamurhaajalla on tasan sama mahdollisuus kun maailman hurskaimmalla kristityllä. - Ottaa Jeesukselta vastaan vapauttava tuomio rikoksistaan. Miksi? Siksi koska rikos on jo sovitettu!!! ✝

      Kristityllä on kuitenkin joka päiväinen sota siitä, että lihakin siis tämä fyysinen olemuksemme halajaa tulla kristityksi. Omavanhurskaus perkele on erittäin ovela koijari tekemään ihmisestä paremman kun hän JUmalan silmissä on. Ja näin hyljätään Kristus, tuo ainut pelastuksen toivomme, ja keskitytään ristin ja itsensä kieltämisen tien sijasta omasta kehosta tuleviin intuitioihin, tunteisiin, tarpeisiin, toiveisiin, etc. Kristinuskon sijaan luikerrelleet uususkonnot ovat tästä ottaneet tästä langenneen ihmisen heikkoudesta kopin.

      Ristin ja veren sijasta lupaillaan kaikenlaista ajallista hyvää, paranemisia, hyvää huoletonta elämää, lihan kaikinpuolista fixaantumista. Tulos on, että Kristuksen risti , (jonka kautta sinun tulee joka päivä kuolla himoinesi ja haluinesi), tulee pilkatuksi ja häväistyksi. Power uskonto on harhaoppia, eikä auta ketään kun mainen elämä on päättymässä. - Kaikki uususkonnon arvot loppuvat silloin.

      • Anonyymi

        Koko tekstisi on pelkkää olkiukkoa, ei viitsi edes lukea enää.

        no vanhuus tulee vaivoineen ja lakkaa tuokin tohina ajallaan.


    • Anonyymi

      Eero Halme YouTube.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      742
    Aihe