Tapaus koskee ammattikorkekoulun verkko-opiskelua. Jos toinen oppillas on todella räikeästi kopioinut (sanasta sanaan) netistä löytämästään opinnäytetyöstä tekstiä omaan esseeseensä, niin ilmoittaisitteko tästä opettajalle? Epäilen, että opettaja ei tarkista erikseen kopioinnin varalta tätä tehtävää.
Toisaalta asia ei minulle kuulu, mutta mikä tässä ehkä eniten harmittaa on se, että ei annetta mitään krediittiä tekstin alkuperäiselle kirjoittajalle, vaan räikeästi kopioidaan kaikki lähteineen päivineen. Lisäksi kyseinen tehtävä on hyvin laaja ja näin itse sen eteen todella paljon vaivaa. Täytyy myöntää, että vähän harmittaa, jos tällä tapaa päästään kursseja läpi.
Plagiointi/kopiointi. Pitäisikö käyräyttää?
Anonyymi
5
58
Vastaukset
- Anonyymi
Liity sinäkin menestyjiin.
- Anonyymi
Sellaista on ammattikorkeakoulun verkko-opiskelu!
- Anonyymi
ja niin myös yliopisto opiskelukin pelkkää kopiointia toisten meriiteillä ratsastelua ,
ellämässä pärjää ne ketkä varastaa röyhkeimmin - Anonyymi
Ilmoita ihmeessä, teet oikeasti palveluksen kaikille. Plagioinnin tarkastus-ohjelmia on paljon, mutta yleensä opettajat käyttää niitä vain toisinaan, ja tietysti lopputöissä, graduissa jne. Mutta jos käräytätä tyypin, hänkin ehkä jatkossa oppii tekemään niin kuin kuuluu.
- Anonyymi
Ei kantsi, tieto on olemas kaikille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346