Olen kasvattanut siemenistä taimia. nyt jo hyvän kokoisia siirtoon uuteen kippoon mutta kysyisin että pitääkä ne taimet olla jokainen omassa ruukussaan? seuraavaksi ne lähtevät pihalle kasvamaan.....mutta tosiaan laitanko yhden yhteen pikkuruukkuun vai useamman? ja minkä kokoiseen? Kiitsa!
Vastaukset 3
- kannattaa
Minä kyllä laitan yleensä pikkuruukkuihin, on niistä sitten helpompi siirtää ulos maahan kasvamaan. Isommasta astiasta on vaikeampi niitä irrotella. :)
- vielä
Niinpä juu, voihan ne tietysti samaankin astiaan istuttaa (esim. parvekelaatikkoon) jos niitä ei enää siitä siirretä. Toinenkin konsti on, jota olen käyttänyt pikkupurkkien (maito-, jugurtti-, viili- yms.) puutteessa. Olen istuttanut taimet vähän isompaan astiaan ja suurempaan multamäärään, ja "aidannut" sitten joka taimen työntämällä niitten väliin pahvilevyn. Näin juuret eivät kasva toisiinsa kiinni ja ne on helppo sitten ulosistutusvaiheessa irroittaa. Toivottavasti näistä vinkeistä on sinulle apua. Mukavaa taimenkasvatusaikaa :)
- kokeilija..
vielä kirjoitti:
Niinpä juu, voihan ne tietysti samaankin astiaan istuttaa (esim. parvekelaatikkoon) jos niitä ei enää siitä siirretä. Toinenkin konsti on, jota olen käyttänyt pikkupurkkien (maito-, jugurtti-, viili- yms.) puutteessa. Olen istuttanut taimet vähän isompaan astiaan ja suurempaan multamäärään, ja "aidannut" sitten joka taimen työntämällä niitten väliin pahvilevyn. Näin juuret eivät kasva toisiinsa kiinni ja ne on helppo sitten ulosistutusvaiheessa irroittaa. Toivottavasti näistä vinkeistä on sinulle apua. Mukavaa taimenkasvatusaikaa :)
mä oon menestyksekkäästi kokeillut ja onnistunut istutuksissa puusta valmistetuilla astioilla, jotka laitan suoraan maahan asti kasvamaan kasvin mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1162416Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???381501Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6431016- 106993
- 71962
- 97888
- 48875
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76710- 70706
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31686