Olen kasvattanut siemenistä taimia. nyt jo hyvän kokoisia siirtoon uuteen kippoon mutta kysyisin että pitääkä ne taimet olla jokainen omassa ruukussaan? seuraavaksi ne lähtevät pihalle kasvamaan.....mutta tosiaan laitanko yhden yhteen pikkuruukkuun vai useamman? ja minkä kokoiseen? Kiitsa!
millainen astia?
3
402
Vastaukset
- kannattaa
Minä kyllä laitan yleensä pikkuruukkuihin, on niistä sitten helpompi siirtää ulos maahan kasvamaan. Isommasta astiasta on vaikeampi niitä irrotella. :)
- vielä
Niinpä juu, voihan ne tietysti samaankin astiaan istuttaa (esim. parvekelaatikkoon) jos niitä ei enää siitä siirretä. Toinenkin konsti on, jota olen käyttänyt pikkupurkkien (maito-, jugurtti-, viili- yms.) puutteessa. Olen istuttanut taimet vähän isompaan astiaan ja suurempaan multamäärään, ja "aidannut" sitten joka taimen työntämällä niitten väliin pahvilevyn. Näin juuret eivät kasva toisiinsa kiinni ja ne on helppo sitten ulosistutusvaiheessa irroittaa. Toivottavasti näistä vinkeistä on sinulle apua. Mukavaa taimenkasvatusaikaa :)
- kokeilija..
vielä kirjoitti:
Niinpä juu, voihan ne tietysti samaankin astiaan istuttaa (esim. parvekelaatikkoon) jos niitä ei enää siitä siirretä. Toinenkin konsti on, jota olen käyttänyt pikkupurkkien (maito-, jugurtti-, viili- yms.) puutteessa. Olen istuttanut taimet vähän isompaan astiaan ja suurempaan multamäärään, ja "aidannut" sitten joka taimen työntämällä niitten väliin pahvilevyn. Näin juuret eivät kasva toisiinsa kiinni ja ne on helppo sitten ulosistutusvaiheessa irroittaa. Toivottavasti näistä vinkeistä on sinulle apua. Mukavaa taimenkasvatusaikaa :)
mä oon menestyksekkäästi kokeillut ja onnistunut istutuksissa puusta valmistetuilla astioilla, jotka laitan suoraan maahan asti kasvamaan kasvin mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785