kahvinkeittimen puhdistus

unohtunut

Kahvinkeittimen voi puhdistaa etikalla, mutta olen unohtanut laimennussuhteen. ei kai se kovin tarkkaa ole, mutta kuitenkin, tietääkö joku.

21

77311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taukki

      pikku loraus etikkaa, niinkuin hyvin tiedät ja vettä perään, kuumennus ja tankki tyhjäksi ja sitten puoli litraa vettä, sitten poroja päälle ja, jos on olemista, niin kuuma norri tarjotellaan kampraatille ja silleen!
      vanhempi ilmajarrumies, joka tänään tälläsi Primeransa alle kesåhjulet!
      Kaljan nojalla eteenpäin!

      • Iinig

        Joskus vuosi sitten luin erään siivouskirjan (tuore...muistaisinpa nimen) ja siinä neuvottiin käyttämään puoli litraa etikkaa ja saman verran vettä. Ja tietenkin huuhtelut päälle, itse keitän useamman pannullisen pelkkää vettä. Enpä sitten tiedä...mahdankohan muistaa väärin...mutta näin olen itse toiminut.


      • Kahvia naamariin

        - Täytä vesisäiliö laimennetulla etikalla
        (3/4 vettä,1/4 etikkaa).
        Älä laita suodattimeen kahvijauhetta.
        Älä ylitä vesisäiliön enimmäistäyttömerkkiä.
        - Käynnistä laite ja odota, kunnes laimennettu
        etikka on valunut kannuun.
        - Toista toimenpide toiseen kertaan käyttäen
        uutta etikkaa.
        - Huuhtele keitin kalkinpoiston jälkeen
        suodattamalla siinä kaksi kertaa pelkkää vettä.
        - Pese kannu ja suodatin.


      • CoffeeBreeder
        Kahvia naamariin kirjoitti:

        - Täytä vesisäiliö laimennetulla etikalla
        (3/4 vettä,1/4 etikkaa).
        Älä laita suodattimeen kahvijauhetta.
        Älä ylitä vesisäiliön enimmäistäyttömerkkiä.
        - Käynnistä laite ja odota, kunnes laimennettu
        etikka on valunut kannuun.
        - Toista toimenpide toiseen kertaan käyttäen
        uutta etikkaa.
        - Huuhtele keitin kalkinpoiston jälkeen
        suodattamalla siinä kaksi kertaa pelkkää vettä.
        - Pese kannu ja suodatin.

        Kukas sitä kahvia jollain filipsillä yms. keittäisi? KAHVIA, keitetään Moccamasterilla. Kaupasta on saatavilla myös ihan kerta-annoksina toimivia puhdistuspakkauksia.

        Oma Moccamaster tulee putsattua em. menetelmällä n. 1-2 kuukauden välein. Osat tiskattua n. viikon välein. Pelkkä huuhtelu tietenkin joka käytön jälkeen.

        Jos pidät kahvista, hanki Moccamaster.


      • dhödsghödfghdföghö
        CoffeeBreeder kirjoitti:

        Kukas sitä kahvia jollain filipsillä yms. keittäisi? KAHVIA, keitetään Moccamasterilla. Kaupasta on saatavilla myös ihan kerta-annoksina toimivia puhdistuspakkauksia.

        Oma Moccamaster tulee putsattua em. menetelmällä n. 1-2 kuukauden välein. Osat tiskattua n. viikon välein. Pelkkä huuhtelu tietenkin joka käytön jälkeen.

        Jos pidät kahvista, hanki Moccamaster.

        merkki maustaa itse juoman - hehe.

        Enpä ole huomannut eroa maussa kun samaa kahvimerkkiä käytän Moccamasterissa tai Melitassa tai Braunissa tai Krupsissa. Ei mitään eroa!

        Juu, kyllä mäkin sen 160:n Moccamasterin hankin kohta, mutta taitaa jäädä vielä liian halvaksi malliksi, että tuntuisi maussa!


      • HerraBarista
        CoffeeBreeder kirjoitti:

        Kukas sitä kahvia jollain filipsillä yms. keittäisi? KAHVIA, keitetään Moccamasterilla. Kaupasta on saatavilla myös ihan kerta-annoksina toimivia puhdistuspakkauksia.

        Oma Moccamaster tulee putsattua em. menetelmällä n. 1-2 kuukauden välein. Osat tiskattua n. viikon välein. Pelkkä huuhtelu tietenkin joka käytön jälkeen.

        Jos pidät kahvista, hanki Moccamaster.

        Jos pidät kahvista, älä valmista suodatinkahvia.

        Oikean kahvinkeittimen saa jo muutaman Moccamasterin hinnalla...


    • oma tapa

      Laitan puolet etikkaa ja puolet vettä. Kaksi huuhtelua puhtaalla vedellä etikkaveden jälkeen.

      Nykyään käytän ruokasoodaa, ruokalusikallinen vesisäiliöön ja 1-2 huuhtelua puhtaalla vedellä. Soodaa siksi että VIHAAN etikan hajua. Ihan puhdasta tulee soodallakin.

    • jees

      kahvinkeittimen puhdistuksessa käytetään etikkaa ja vettä. (1:1) eli 5dl etikkaa ja 5dl vettä. ensin keitetään niin, että puolet etikkavedestä on mennyt läpi ja sitten odotellaan noin 15 minuuttia että etikka ehtii vaikuttaa. sitten vain loput läpi. lopuksi 2-4 kertaa huuhtelu puhtaalla vedellä (siis yksinkertaisesti keittämällä vesi läpi)

      • Mumma

        Moikka. Juuri näin muistin itsellenikin opetetun. mutta kun tuohon oman pään kiintolevyyn ei aina luota. Hyvin toimi.
        Mummi


    • järkäles

      Se on 1-2dl etikkaa ja 8 dl vettä. =)

    • Ywetska

      Etikka kuiteski suht halpaa...

      • siivoojatar..

        Etikka sellaisenaan on hapan aine, joka pitää laimentaa (½ ja½). Happo raakana on syövyttävä aine.!


    • 19+7

      itse pesen sekä ruokasoodalla (poistaa rasvan) ja sit etikalla. huuhtelut välissä ja etenkin jälkeen. pannun ollessa puolillaan joskus oon samuttanut hetkeksi niin liukenee mömmöt kunnolla.

    • Vinegary

      Etikka on luonnontuote, sitä voi vapaasti lorauttaa ja kuumaavettä hanasta mukaan. parit huuhtelut päälle..Itse putsaan kertakuussa, saa aina hyvvää kahvii..jos unohtaa, lorina ja tupsahtelut muistuttaa, että Ahaa..on aika tehdä taas puhdistus..Muistathan että etikka käy jokapaikan puhdistukseen, leikkuulaudat keittiöveitset , soodaa mukaan joha kiiltää ja hygieenista köökissä..JouluIloa!!

    • kaikki kerralla

      säiliöön vettä ja loraus etikkaa lasketaan läpi se ja huuhdellaan pariin kertaan välillä jäähdyttäen keitin siis puhdasta vettä lasketaan säiliöstä keittimen läoi, jos samalla haluaa pannunkin TOSI PUHTAAX niin kannattaa ekan huuhtelun alux pistää pannuun jokunen lusikallinen ruokasoodaa ja sitten kun kuumavesi on siinä pannusa niin pikkusen ku huljauttaa harjalla sitä seosta niin pannukin puhdistuu ja huuhtelun voi suorittaa sitten samalla siinä kun huuhtelee keittimen ...

      • edellinen

        ai niin pistän sen ruokasoodan suodatin suppiloon joka puhdistuu siinä samalla ja liemi menee sitten pannuun joka puhdistetaan myös sillä samalla liemellä.


      • porvari kllsöakösaks
        edellinen kirjoitti:

        ai niin pistän sen ruokasoodan suodatin suppiloon joka puhdistuu siinä samalla ja liemi menee sitten pannuun joka puhdistetaan myös sillä samalla liemellä.

        kun käy kahvilla vain kahviloissa... kuppillinen maksaa vain 1,5 - 3 e kuppi... Ei tarvitse leikkiä etikan kanssa.... ;)


      • vauras kitupiikki
        porvari kllsöakösaks kirjoitti:

        kun käy kahvilla vain kahviloissa... kuppillinen maksaa vain 1,5 - 3 e kuppi... Ei tarvitse leikkiä etikan kanssa.... ;)

        Järkevää? Voit ostaa uuden keittimen vaikka joka kuukausi, jos käytät rahasi fiksummin. Kahvilakäyntiin menee lisäksi vähintään kahvipaketin hinta.


    • täpä

      parempi tapa puhdistaa kahvin/vedenkeitin on loraus sitruunamehua veden sekaan ja keitin päälle,ei tarvi välttämättä edes huuhtelua.

    • Kaffe

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe