Ruotsi voisi olla ihan kiva valinnaiskieli

Anonyymi

ketään ei tarvitsisi pakottaa. Miksei kelpaa RKP:lle?

32

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän RKP:llä ole mitään tekemistä Suomen koululaitoksen opetusohjelman,mukaanlukien kielet, kanssa, äly hoi!

      • Anonyymi

        RKP on ainoana ja yksin tehnyt kaikki (KAIKKI!) pakkoruotsiin liittyvät hankkeet ja ajanut ne läpi käyttäen lehmänkauppoja ja säätiörahaa. Avoimesti kutsuen tätä lobbaamiseksi. Avoimesti olette täällä olleet ylpeitä RKP:n onnistumisista.

        RKP = Ruotsia Kaikille Pakolla

        Ilman RKP:tä meillä ei mitään pakkoruotsia olisi.


      • Anonyymi

        Kielten osalta RKP on pääsyyllinen kaikilla porkkanan ja kepin muodoilla.
        Muut useimmat muut puolueet ovat kiitollisia stiftelsien puolueelle ja useille edustajille avomielisesti jaetusta tuosta.
        Raha ratkaisee, äänestäjät ja nuoret sivuutetaan siinä pelissä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        RKP on ainoana ja yksin tehnyt kaikki (KAIKKI!) pakkoruotsiin liittyvät hankkeet ja ajanut ne läpi käyttäen lehmänkauppoja ja säätiörahaa. Avoimesti kutsuen tätä lobbaamiseksi. Avoimesti olette täällä olleet ylpeitä RKP:n onnistumisista.

        RKP = Ruotsia Kaikille Pakolla

        Ilman RKP:tä meillä ei mitään pakkoruotsia olisi.

        Erityisen tärkeää on ymmärtää, että Ruotsin valtio vartoi haukan tavoin Suomen kieltenopetusta. Ruotsi hoiti pakkoruotsin peruskouluun (googlaa Janne Väistö Suomen Kuvalehti ja Åbo akademi väitökset).
        Ruotsi oli jo asettamassa omaa virkamiestään Suomen opetushallitukseen valvomaan suomenkielisten lasten pakkoruotsitusta, mutta onneksi jopa Ylen TV1 totesi, että Ruotsin nimitysvalta Suomessa päättyi vuonna 1809. Pääministeri Göran Persson nikotteli vahvasti tv-haastattelussa. Hän myös totesi, ettei (sikarikkaalla) Ruotsilla olisi ikinä taloudellisia mahdollisuuksia samanlaiseen kaksikielisyyteen kuin Suomessa on. Miettikääpä ite!


      • Anonyymi
        HJTala kirjoitti:

        Erityisen tärkeää on ymmärtää, että Ruotsin valtio vartoi haukan tavoin Suomen kieltenopetusta. Ruotsi hoiti pakkoruotsin peruskouluun (googlaa Janne Väistö Suomen Kuvalehti ja Åbo akademi väitökset).
        Ruotsi oli jo asettamassa omaa virkamiestään Suomen opetushallitukseen valvomaan suomenkielisten lasten pakkoruotsitusta, mutta onneksi jopa Ylen TV1 totesi, että Ruotsin nimitysvalta Suomessa päättyi vuonna 1809. Pääministeri Göran Persson nikotteli vahvasti tv-haastattelussa. Hän myös totesi, ettei (sikarikkaalla) Ruotsilla olisi ikinä taloudellisia mahdollisuuksia samanlaiseen kaksikielisyyteen kuin Suomessa on. Miettikääpä ite!

        Tämä on kiinnostava pointti.

        Jos itse kuningas on ottanut kantaa suomalaislasten pakkoruotsin puolesta, tämän täytyy olla Ruotsille tärkeää.

        Mihin kaikkeen tämä liittyy?


      • HJTala kirjoitti:

        Erityisen tärkeää on ymmärtää, että Ruotsin valtio vartoi haukan tavoin Suomen kieltenopetusta. Ruotsi hoiti pakkoruotsin peruskouluun (googlaa Janne Väistö Suomen Kuvalehti ja Åbo akademi väitökset).
        Ruotsi oli jo asettamassa omaa virkamiestään Suomen opetushallitukseen valvomaan suomenkielisten lasten pakkoruotsitusta, mutta onneksi jopa Ylen TV1 totesi, että Ruotsin nimitysvalta Suomessa päättyi vuonna 1809. Pääministeri Göran Persson nikotteli vahvasti tv-haastattelussa. Hän myös totesi, ettei (sikarikkaalla) Ruotsilla olisi ikinä taloudellisia mahdollisuuksia samanlaiseen kaksikielisyyteen kuin Suomessa on. Miettikääpä ite!

        "Ruotsilla olisi ikinä taloudellisia mahdollisuuksia samanlaiseen kaksikielisyyteen kuin Suomessa on."

        Ei ole Ahneidenmaallakaan, eikä pohjoisten maiden liittoumallakaan :-))))

        Onneksi Suomella on.


    • Anonyymi

      Valinnainen ruotsi, kiitos!

      Emme elä enää 1800-luvulla, emme edes 1900-luvun alkua. Vapaa Suomi osana Eurooppaa 2020.

      • Anonyymi

        Missään muualla maailmassa ei ole pakkoruotsimme kaltaista järjestelyä.


    • Anonyymi

      Tuo välit pilaava ruotsin naamaanhierominen on todella harmillinen .

      • Anonyymi

        Alakoulusta yliopistoon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alakoulusta yliopistoon...

        Pakkoruotsi tuotiin peruskouluihin 1970-luvulla.
        Se oli puoluepoliittista kähmintää RKP SDP:n Koivisto.
        Sen jälkeen on keksitty yhä enemmän ruotsiesteitä.
        Niistä pakollinen virkaruotsin tutkinto on jopa työllistymisen este.
        Törkeää! Ammattikouluista yliopistoon!
        Olen itse valmistunut ennen virkapakkoruotsia.
        En ollut uskoa korviani, kun kuulin siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsi tuotiin peruskouluihin 1970-luvulla.
        Se oli puoluepoliittista kähmintää RKP SDP:n Koivisto.
        Sen jälkeen on keksitty yhä enemmän ruotsiesteitä.
        Niistä pakollinen virkaruotsin tutkinto on jopa työllistymisen este.
        Törkeää! Ammattikouluista yliopistoon!
        Olen itse valmistunut ennen virkapakkoruotsia.
        En ollut uskoa korviani, kun kuulin siitä.

        Nuoret hämmästyvät kuullessaan, ettei ennen 80-lukua ollut mitään pakkovirkaruotseja tutkinnoissa. Heille on väitetty, että perustuslaki muka vaatii... no ei vaadi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret hämmästyvät kuullessaan, ettei ennen 80-lukua ollut mitään pakkovirkaruotseja tutkinnoissa. Heille on väitetty, että perustuslaki muka vaatii... no ei vaadi.

        Nuorille valehdellaan, koska RKP...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorille valehdellaan, koska RKP...

        RKP ajaa mieletöntä agendaansa: Yli 95%:n pakkoruotsi ei voi olla 4,7%:n kielivähemmistön "kielellinen oikeus".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alakoulusta yliopistoon...

        Ehkä pyydän pappia lukemaan loitsut ruotsiksi hautajaisissani :-))))))


    • Anonyymi

      Monet koululaiset ja heidän vanhempansa luulevat, että Suomen kouluissa on ollut pakkoruotsi aina.
      Tehokasta valehtelua ja manipulointia.
      SAK käyttää samaa menetelmää - monet jäsenistä luulevat, että SAK maksaa työttömyyskorvaukset omasta pussistaan ja sen takia olisi syytä kuulua liittoon.
      - Tässäkin asiassa silmät ovat avautumassa. Kohta myös pakkoruotsi poistuu.

      • Anonyymi

        Näin ei voi jatkua.
        Vapaa kielivalinta pitäisi jo toteuttaa .
        Ensin virkaruotsin tutkinto pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ei voi jatkua.
        Vapaa kielivalinta pitäisi jo toteuttaa .
        Ensin virkaruotsin tutkinto pois.

        Se olisi ensiaskel!


    • Anonyymi

      Pakkoruotsi valinnaisena mielenkiintoista , mutta eihän sitään kukaan valitsisi .

      • Anonyymi

        Tunnusti jo Lipponen.


      • Anonyymi

        Jossei tarvita, ei valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossei tarvita, ei valita.

        Siis kun ei, niin ei.


    • "Miksei kelpaa RKP:lle?"

      Koska RKP on niin liberaali.

      Ei lainkaan pakottajaluonteinen puolue.

      • Anonyymi

        RKP on susi lammasten vaatteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RKP on susi lammasten vaatteissa.

        RKP vetää pakkoruotsin äärimmilleen. Se on jo nyt ainoa kaikille pakollinen oppiaine alakoulusta yliopistoon.

        Svenskfinlandin suuruusharha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        RKP on susi lammasten vaatteissa.

        Ei ole.
        RKP on rahalla ratsastava lume.

        Katso "liberaalin" puolueen kansanedustajaehdokaslistaa.

        Monta ei_arjalaista löydät?


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Ei ole.
        RKP on rahalla ratsastava lume.

        Katso "liberaalin" puolueen kansanedustajaehdokaslistaa.

        Monta ei_arjalaista löydät?

        Niinpä!


    • Anonyymi

      Vastustan pakkoruotsia, mutta valinnaisena ruotsi olisi tietysti ok.
      Nykyinen peruskoulun pakollinen ruotsi on liian tiivis ja kunnianhimoinen.
      Kaikki kielen rakenteet ja valtava sanavarasto yritetään ympätä koululaisten päihin kolmessa vuodessa. Ei ihme, ettei maita.
      Sadismia se on.
      Tekstit ovat kyllä mielenkiintoisia, mutta kursseja pitäisi järkevöittää. Puolet pois.

    • Anonyymi

      Niin, miksi RKP&folktinget -verkosto pitää kiinni vihatusta pakkoruotsista ja torjuu kaikkien suosiman valinnaisen ruotsin?

      Ankdam sanoi, että puolueella on oikeus ajaa omiensa etua.

      Muitten pakkoruotsi on siis valtava etu pienelle RKP:n äänestäjäkunnalle.

    • Anonyymi

      Miksi pakottaa, kun joku valitsisi muutenkin ja sopu säilyisi?

      • Anonyymi

        Tärkeää on vain ehdoton pakko. Vain se ylläpitää pienen kaksikielisen eliitin etuoikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeää on vain ehdoton pakko. Vain se ylläpitää pienen kaksikielisen eliitin etuoikeuksia.

        Näinhän se näyttää olevan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe