Tupakalle isompi hinta!

Anonyymi

Mikään ei ole niin tehokas keino tupakoinnin vähentämiseen kuin hinta. Nykyinen hintataso kurittaa jo kivasti pienempituloisia, mutta duunaritaso polttaa edelleen. Eli askille minimihinta 15 euroa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tästä on tehtävä adressi välittömästi!

    • Anonyymi

      Voisiko askin hinta olla saman tien 20 euroa, jotta salakuljettajat saisivat matkakuluilleen paremman katteen?

      Jos Suomenlahden eteläpuolella aski maksaa alle 4 euroa, niin saisi kartongilla kustannettua laivamatkat yms. jos ottaa vaikkapa vain 14 euroa askilta kun myy ne eteenpäin.

      Suomessa ei myydä nuuskaa, mutta nuuskapusseja näkee joka puolella. Siinä ei edes hinnankorotus auta, kun ei koko tuotetta edes myydä. Mutta ruotsalaiset kiittävät kun saavat hoitaa myynnin suomalaisten puolesta.

    • Anonyymi

      Aloitta, ja on varmasti itse täysin paheeton, ei liikaa läskiä, lääkkeitä, pelejä, seksiä eikä ostomaniaa ja mitä niitä onkaan. Täydellisten kannattaakin tulla tälle sivulle egoaan nostamaan.

      • Anonyymi

        Sinäkin voit olla "täydellinen" jos niin haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin voit olla "täydellinen" jos niin haluat.

        Silloin en tulisi riippuvaisten palstalle kohisemaan. Täältä halutaan vertaistukea, ei uhkia eikä tuomioita. Itsellä ei ole mitään tautia eikä sairautta. Ei tulisi mieleenkään kulkea esim. diabetes-, verisuonitauti- tai ylipainopalstalla ohjeistamassa miten heidän pitää elää tai millä hinnankorotuksella heitä pitäisi rangaista. En myöskään käy autopalstalla vinoilemassa toisten vanhoista autoista kun itse ajan uudella. Sitä nyt vaan tarkoitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin en tulisi riippuvaisten palstalle kohisemaan. Täältä halutaan vertaistukea, ei uhkia eikä tuomioita. Itsellä ei ole mitään tautia eikä sairautta. Ei tulisi mieleenkään kulkea esim. diabetes-, verisuonitauti- tai ylipainopalstalla ohjeistamassa miten heidän pitää elää tai millä hinnankorotuksella heitä pitäisi rangaista. En myöskään käy autopalstalla vinoilemassa toisten vanhoista autoista kun itse ajan uudella. Sitä nyt vaan tarkoitan.

        Minä olen kuule itse lopettanut tupakoinnin, vapen avulla. Sitten lopetin vapen. Olen lopettanut rahapeliautomaattien liikakäytön. En ole mikään supermies vaan ihan ihminen kuten sinäkin. Se on kaikki asenteesta kiinni. Toivottavasti löydät sen asenteen. Ei kannata jäädä uhriutuneena riippuvaisuuksiin kiinni kokoajan höpöttämällä, että "minä olen sairas, minä olen sairas". Sairaat haluavat parantua, kun taas riippuvaisuuksista ei haluaisi parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kuule itse lopettanut tupakoinnin, vapen avulla. Sitten lopetin vapen. Olen lopettanut rahapeliautomaattien liikakäytön. En ole mikään supermies vaan ihan ihminen kuten sinäkin. Se on kaikki asenteesta kiinni. Toivottavasti löydät sen asenteen. Ei kannata jäädä uhriutuneena riippuvaisuuksiin kiinni kokoajan höpöttämällä, että "minä olen sairas, minä olen sairas". Sairaat haluavat parantua, kun taas riippuvaisuuksista ei haluaisi parantua.

        Olen 26.07.2020 22:22. Minä en tupakoi ollenkaan mutta eri asunnossa asuva elämänkumppanini tupakoi. Istuu pyörätuolissa sairauden takia ja on vähävarainen. Ilot ovat vähenneet, tupakoinut lähes lapsesta asti. Ihan mahdotonta lopettaa. Hänelle hinnan korotus on iso rangaistus.
        Hienoa sinulle kun olet pystynyt lopettamaan. En tiedä mitä on vape. Olen itse tupakoinut kolme pätkää elämäni aikana, silloin kun on tullut isoja muutoksia. Ja sitten lopettanut kun elämän palaset ovat asettuneet kohdalleen. Viimeisen session nikotiinipurkan avulla. Joskus vieläkin unissani polttelen. Yksi riippuvuus kyllä on mutta se ei kuulu tälle palstalle, joten täydellisyys ei ole näköpiirissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe