Merenkurkun siltahanke

Anonyymi

Missä ihmeen pilvilinnoissa tämä Vaasan kansanedustaja elää, ihan eri maailmassa kuin muut ihmiset.

Pohjois-Ruotsi on autioitumassa kovaa kyytiä, tietoisella päätöksellä. Suomessa maaseutu on autioitumassa. Venäjällä ei ole mitään Merenkurkun korkeudella.

Paljuja viemällä silta maksuun?

Tohtiiko kukaan edes arvioida mikä on hankkeen hiilijalanjälki?

Vaasan touhu on täyttä utopiaa, pilvenpiirtäjiä, sähkölentokoneita, akkutehtaita...

Kuka maksaa tämän hullutuksen?????

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Stor-Österbotten haaveissa siintää.

    • Anonyymi

      Jarrumiehiä riittää aina mutta kuka antaisi esimerkiksi Raippaluodon sillan tai lauttayhteyden pois?

      • Anonyymi

        Minä antaisin molemmat. raippaluodossa ei mitään nähtävää, ruotsista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä antaisin molemmat. raippaluodossa ei mitään nähtävää, ruotsista puhumattakaan.

        Vaasassa ei ole mitään nähtävää ilman Raippaluotoa. Vai montako asuntovaunua ja autoa on parkissa kaupungin alueella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasassa ei ole mitään nähtävää ilman Raippaluotoa. Vai montako asuntovaunua ja autoa on parkissa kaupungin alueella?

        Raippaluodossa tai oikeastaan sinne mennessä on komea SILTA ainoastaan nähtävää =D

        Olisihan se mahtavaa, jos tulisi kulkuväylä iso sillta Ruotsiin Vaasasta! Niinkuin on Juurinrauman silta. Toivon todella, että Joakim Strand onnistuu hankkeessaan 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasassa ei ole mitään nähtävää ilman Raippaluotoa. Vai montako asuntovaunua ja autoa on parkissa kaupungin alueella?

        Raippaluoto ei ole Vaasassa, vaan Mustasaaressa.
        Vaasa on yksi kauneimmista kaupungeista Suomessa, turhaa kadehtia, pyrkikää samaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raippaluoto ei ole Vaasassa, vaan Mustasaaressa.
        Vaasa on yksi kauneimmista kaupungeista Suomessa, turhaa kadehtia, pyrkikää samaan.

        Vaasa todellakin on kaunein ja aurinkoisin Suomen kaupungeista! Raippaluodon maisemat ja asutus siellä on kyllä niin ihanan rauhoittavaa. Kuin johonkin Suomifilmin kauniisiin maisemiin putkahtaisi kaiken kiireen ja vilskeen keskeltä =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasassa ei ole mitään nähtävää ilman Raippaluotoa. Vai montako asuntovaunua ja autoa on parkissa kaupungin alueella?

        HahHaa! Sekö se kertoo suosion, teiden tukot..... Kalliojärvellä on hyvä tanhuta ja olutta naukkailla...


    • Anonyymi

      Ei niitä asuntoautoja näy Tampereen torilla.

    • Anonyymi

      Eikö tuolla ole laajoja suojelualueita, onko edes teoriassa mahdollista saada lupaa rakentaa noin voimallisesti?

      Kaupungin taloudelle ja kilpailukyvylle Seinäjokea vastaan tuo olisi ihan suunnattoman tärkeä hanke, enää ei toisella puolella kaupunkia olisikaan vastassa tyhjä meri vaan toinen kaupunki ja sadat tuhannet ihmiset kulloisenkin ostovoimansa kanssa.

      Ruotsilla on aina mennyt taloudessa paremmin kuin Suomella, sillan myötä Vaasa pystyisi integroitumaan Ruotsin talouskasvuun suomen matelevan bruttokansantuotteen sijaan.

      • Anonyymi

        Ruotsin rape- ja väkivaltajengeillä suora reitti keppostelemaan. Onnea vasa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsin rape- ja väkivaltajengeillä suora reitti keppostelemaan. Onnea vasa.

        Kiitos! Onnea myös sinnepäin, kyllä rosmon koura yltää pitäjän rajojen ulkopuolelle myös. Tuskin kuitenkaan suurin uhka Suomelle Ruotsin rötösteliät..... = D
        Pelkokerroin "0"


      • Anonyymi

        Eikös vaasalaisten kannattaisi yrittää saada houkuteltua tuo Mustasaari kuntaliitoksella mukaan Vaasaa kehittämään. No onhan sitä kyllä aikojen saatossa yritetty saada mukaan vaasan ( veri ei vapise ) joukkoihin, mutta onko yritetty tarpeeksi ja miksipä sitä yrittämistä ei voisi nyt jatkaa ?

        Kyyllä mustasaarelaiset nykysukupolvet varmasti haluavat pikkuhiljaa alkaa kuuntelemaan nykyaikaa ja kehityksen kehittymisen tarpeiden vaatimuksen kuulutusta. Ehkäpä siellä sitten on lopulta kuitenkin houkuttelun ja kuulutuksen johdosta kuntademokratiassa riittävän suuri enemmistö kuntaliitoksen puolesta, järkevin- ja realistisin liittymisehdoin, kuntalaisten ohjeistamia valtuutettuja Vaasaan liittymisen puolesta äänestämään.

        Saisi Vaasa rakennettua sen kauan realistisella perusteilla suunnitellun ja tarvitsemansa uuden satamatien.
        Siellä ihkauusi matkustajalautta odottaa rannassa täyttyäkseen ruotsin- ja suomen väliä liikennöivistä tavararekoista ja muusta henkilöliikenteestä.
        Vuorovälit voidaan sitten lopulta fiilata vaikka kaksi kertaa päivässä edestakaisin kulkeviksi ja keskellä ulappaakaan ei siten tarvitse kiemurrella turhaa siksakkia vaan voidaan ajaa asiakkaiden todellisesta tarpeesta suoraa nopeinta mahdollista vauhtia vastarantaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vaasalaisten kannattaisi yrittää saada houkuteltua tuo Mustasaari kuntaliitoksella mukaan Vaasaa kehittämään. No onhan sitä kyllä aikojen saatossa yritetty saada mukaan vaasan ( veri ei vapise ) joukkoihin, mutta onko yritetty tarpeeksi ja miksipä sitä yrittämistä ei voisi nyt jatkaa ?

        Kyyllä mustasaarelaiset nykysukupolvet varmasti haluavat pikkuhiljaa alkaa kuuntelemaan nykyaikaa ja kehityksen kehittymisen tarpeiden vaatimuksen kuulutusta. Ehkäpä siellä sitten on lopulta kuitenkin houkuttelun ja kuulutuksen johdosta kuntademokratiassa riittävän suuri enemmistö kuntaliitoksen puolesta, järkevin- ja realistisin liittymisehdoin, kuntalaisten ohjeistamia valtuutettuja Vaasaan liittymisen puolesta äänestämään.

        Saisi Vaasa rakennettua sen kauan realistisella perusteilla suunnitellun ja tarvitsemansa uuden satamatien.
        Siellä ihkauusi matkustajalautta odottaa rannassa täyttyäkseen ruotsin- ja suomen väliä liikennöivistä tavararekoista ja muusta henkilöliikenteestä.
        Vuorovälit voidaan sitten lopulta fiilata vaikka kaksi kertaa päivässä edestakaisin kulkeviksi ja keskellä ulappaakaan ei siten tarvitse kiemurrella turhaa siksakkia vaan voidaan ajaa asiakkaiden todellisesta tarpeesta suoraa nopeinta mahdollista vauhtia vastarantaan.

        Kartasta jo näkee kuinka raja on teennäinen, esim. Sepänkylä on osa Vaasaa jos yhtään järkeään käyttää. Turha raja pois.


    • Anonyymi

      Toivottavasti ne tekee sen suorinta reittiä suoraan Uumajaan eikä mihinkään pikkusaarelle jossa pitää ajaa 60 km/h koko matka

      • Anonyymi

        eihän se silta nähtävyyksien takia oo suunnitelmissa...rekkaliikenteen pääasiassa ja matkailu sitte sen jälkeen. onhan se laivakin ollu suht täynnä rekkoja aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän se silta nähtävyyksien takia oo suunnitelmissa...rekkaliikenteen pääasiassa ja matkailu sitte sen jälkeen. onhan se laivakin ollu suht täynnä rekkoja aina

        Niimpä, ajatelkaa vaikka elintarvikekuljetuksia. Ei enää lautta-aikatauluja vaan Uumajan kaupunki olisi EP. n elintarvikeklusterin hyödynnettävissä samalla lailla kuin Vaasa. Seinäjoki hyötyisi tieyhteudestä ehkä Vaasaakin enempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, ajatelkaa vaikka elintarvikekuljetuksia. Ei enää lautta-aikatauluja vaan Uumajan kaupunki olisi EP. n elintarvikeklusterin hyödynnettävissä samalla lailla kuin Vaasa. Seinäjoki hyötyisi tieyhteudestä ehkä Vaasaakin enempi.

        Metsäsektorille mittaamattomat edut myös, uuden tieyhteyden myötä puuvirrat kulkee ilman välilastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsäsektorille mittaamattomat edut myös, uuden tieyhteyden myötä puuvirrat kulkee ilman välilastauksia.

        Kun ärkkopee on hallituksessa millään ei ole mitään hintalappua joten rakentamaan kait :?
        Kai oletuksena on että Ruotsi maksaa puolet kustannuksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ärkkopee on hallituksessa millään ei ole mitään hintalappua joten rakentamaan kait :?
        Kai oletuksena on että Ruotsi maksaa puolet kustannuksista

        Kvarken Ports on osoittanut että Merenkurkussa osataan tehdä tiivistä, toimivaa ja molempia osapuolia hyödyttävää taloudellisesti kannattavaa yhteistyötä niin miksipä tuo ei onnistuisi myös tässäkin tapauksessa.

        Oikeastaan en pysty olla ihmetellemättä miksi tätä kulkuyhteyttä ei ole jo toteutettu, akkutehtaitakin ajatellen Uumaja olisi vielä aivan täysin kohtuullisen päivittäisen työssäkäyntialueen sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, ajatelkaa vaikka elintarvikekuljetuksia. Ei enää lautta-aikatauluja vaan Uumajan kaupunki olisi EP. n elintarvikeklusterin hyödynnettävissä samalla lailla kuin Vaasa. Seinäjoki hyötyisi tieyhteudestä ehkä Vaasaakin enempi.

        Mitenkä nuo kustannukset otetaan jos maakuntahallinnoilta niin kohtuullista että molemmat eepeet rannikko ja sisämaa ovat tässä mukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä nuo kustannukset otetaan jos maakuntahallinnoilta niin kohtuullista että molemmat eepeet rannikko ja sisämaa ovat tässä mukana

        Varmasti niinsanottu elinkaarimalli sopisi tällaiseen hankkeeseen parhaiten, sehän on selvä että jonkinlainen käyttömaksu tuon kulkuväylän tarpeesta pitä maksa. Varmaan olisi helppo tehdä järjestelmä joka tunnistaa säännöllisesti yhteyttä käyttävä tai vaikka kuukausimaksun suorittaneen ja päästää hänet suoraan sillalle. Muut ohjata maksupisteelle. Tällainen moderni tolppakamera vahtimaan liikenettä ja sakottamaan oikeudetta tietä käyttävää.


    • Anonyymi

      Strand on visionääri.

      Silta olis hyvä idea.

      • Anonyymi

        sisämaa ei osallistu kuluihin niille rannikko on kirosana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sisämaa ei osallistu kuluihin niille rannikko on kirosana.

        "niille rannikko on kirosana" Olet väärässä, ei ihmiset noin ajattele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "niille rannikko on kirosana" Olet väärässä, ei ihmiset noin ajattele.

        Sisämaan teollisuus kannattaa varmasti Merenkurkun tieyhteyttä, se tuo niin merkittävät joustot rahtiliikenteen aikatauluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisämaan teollisuus kannattaa varmasti Merenkurkun tieyhteyttä, se tuo niin merkittävät joustot rahtiliikenteen aikatauluihin.

        Tuohon kuuluisi saada ainakin keski-Suomi ja kyllä Pirkanmaakin maakuntamaksajiksi myös sehän hyödyttää niitä heti välittömästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon kuuluisi saada ainakin keski-Suomi ja kyllä Pirkanmaakin maakuntamaksajiksi myös sehän hyödyttää niitä heti välittömästi

        Pirkanmaalta kannattanee jo lauttayhteys Tukholmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirkanmaalta kannattanee jo lauttayhteys Tukholmaan.

        niin no mutta jos puhutaan keski ja pohjois ruotsista sekä norjasta menee tukholman lautta pikkusen väärään suuntaan,ajetaan täältäkin sinnepäin jos suunta on eurooppaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirkanmaalta kannattanee jo lauttayhteys Tukholmaan.

        Pirkanmaakin on laaja käsite kyllä sieltä pohjoisista osista on jo pitkä lautalle Turkuun


    • Anonyymi

      IP oli ottanut oikein tosissaan siltahankkeen. Joku herrasmies piti siltaa liian matalana
      laivaliikenteelle. Luulenpa, ettei herrasmiehen tarvitse ongelmaan tarttua ja Vaassakin väki vaihtuu siihen mennessä. Muuten ufokeskustelut ovat poistuneet.

      • Anonyymi

        Varmaan siihen joku korkeampi kohta pitää tehdä että rahtilaivat pääsee kulkemaan Kemiin ja Ouluun mutta varmaan parikymmentä metriä riittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan siihen joku korkeampi kohta pitää tehdä että rahtilaivat pääsee kulkemaan Kemiin ja Ouluun mutta varmaan parikymmentä metriä riittää...

        totta turiset muttei rahtilaivojen korkeus kauhee ole...pakkohan se nyt on tehdä iha seinäjokisten kiusaksi kun niitä vituttaa jo tamperelaisten ratikkakin..nooh semmosta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe