Isä nöyryyttää nuorta tämän vahingosta

Anonyymi

Poika oli kolarissa, jossa miehen nimissä oleva ajoneuvo vaurioitui. Onnettomuus oli vahinko ja poika selvisi ihmeen kaupalla vain pienellä ruhjeella, vaikka säikähdys olikin valtava. Nyt mies syyttää poikaansa ja käskyttää tätä tekemään korvaavaa työtä, jotta tällä työllä korvaisi menetetyn ajoneuvon. Kaikille muille hehkuttaa, silloin kun poika ei ole läsnä, kuinka hyvä tuuri oli ettei pojalle ole sattunut mitään vakavaa, mutta pojan ollessa läsnä suorastaan nöyryyttää tätä tapahtuneesta, esim. "ei voi käsittää miten voi ajaa niin että käy näin", "hän isänä nyt joutuu korvaamaan vahingot ajoneuvoon omasta pussista". Ei ole kertaakaan suoraan sanonut pojalle, että vahinkoja sattuu ja että on onnellinen, että poika säilyi kunnossa. Kun hänelle olen yrittänyt puhua, että huomaako, kuinka poika kärsii siitä, että vahingosta syytetään ja nöyryytetään, vetää marttyyriviitan niskaansa ja alkaa vonkua, että hänhän tässä on kaikkeen syyllinen. Mietin, että onko tuo jo narsistin käytöstä vai onko kenties itse kokenut tuossa iässä jotain vastaavaa, minkä vuoksi siirtää omia käsittelemättömiä traumojaan poikaansa. Suren pojan puolesta, kun näen miten häneen sattuu isänsä kohtelu. Ollaan puhuttu paljon pojan kanssa ja itse vannotan, että vahinkoja sattuu kaikille ja että kaikkein tärkeintä on se että poika on kunnossa. Pelottaa, että tästä jää pojalle sellainen asia, joka myöhemmin sitten näyttäytyy vastaavalla tavalla esim. hänen omalle lapselleen

6

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi olet miehen kanssa, joka kohtelee lastanne huonosti. Onko sinun vuoro seuraavana.

• Anonyymi

On varmaan jo tottunut miehen käyttäytymiseen eikä näe enää kuinka paha ja myrkyllinen ihminen tämä mies on.

• Anonyymi

Tapase!

• Anonyymi

No, et taida edes tietää mitä oikea nöyryyttäminen edes on. Olisitko kenties "hieman" yliherkkä tuossa asiassa?

• Anonyymi

Taas näitä, joilla on ollut ihanampia kärsimyksiä kuin muilla.

• Anonyymi

No kyllähän kriittistä palautetta kuuluu antaa, jos on huolimattomuuttaan ollut tumpelo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3870
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      344
      2997
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      10
      1906
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      771
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      761
    Aihe