Thaimaalaiset ovat tulossa

Anonyymi

Muutamia tuhansia Thaimaalaisia on tulossa pelastamaan Suomalaisia marjayrityksiä, kun lopultakin karanteeniä löysättiin. Peruspalkkaa on eräskin yritys luvannut 3000 euroa kuukaudessa ilmeisesti vain näille Thaimaalaisille, koska kotimainen pullamössöporukka ei viitsi lähteä metsään. Minkähän vuoksi Suomalaisista nuorista on, ei kaikista, tullut niin laiskoja, että ei viitsitä lähteä edes marjanpoimintaan tienaamaan omaa rahaa, vaan räplätään älylaitteita ajan kuluksi.

21

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä nuorison pitää jo tässä vaiheessa keskittyä koulujen ja opiskelujen alkamiseen eikä enää kerkiä lähteä marjametsään.

      • Anonyymi

        Miksei rakastamasi m


      • Anonyymi

        Miksi pönttö ei lähde nyt metsään. Pellolehan lupasit lähteä. Valehtelit jälleen kerran. Jospa lähtesit marjametsään. Ai niin ei voi kerätä marjoja kun on kiinni koneessa 24/7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pönttö ei lähde nyt metsään. Pellolehan lupasit lähteä. Valehtelit jälleen kerran. Jospa lähtesit marjametsään. Ai niin ei voi kerätä marjoja kun on kiinni koneessa 24/7.

        Tämä ”nuoriso on kiinni koneessa, ei niitä mikään kiinnosta”- jaarittelu on niiden vanhempien plörinää, joita ei itse jaksa kiinnostaa touhuaminen omien lasten kanssa ja näin jättävät lapsen koneelle niin saavat itse ravata rauhassa tupakilla ja missä lie...vastuu siirretään jo pienille... vaihtakaa jo mantraa!


    • Anonyymi

      Opettelepas taas kielioppia. Etkö enää muista, että thaimaalainen ja suomalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella? Harmittaa tuo sinun huono muistisi!

    • Anonyymi

      Kaikki yrittäjät joutuvat maksamaan palkkaa vähintään sen 3000€/kk, eikä vain eräs yritys.

      • Anonyymi

        Kaudessa eikä kuukaudessa.


    • Anonyymi

      Olisi tullut iso menetys marjasadolle, jos ei olisi saatu näitä reippaita kerääjiä, jotka ei tuijota jatkuvasti kelloa, koska on ruokatunti ja milloin 8 tunnin päivä on täynnä.

      • Thaimaalaiset poimivat vaikka kellon ympäri eivätkä valita vaikka nälkä kurnii vatsassa ja silmissä sumenee. Siksi yrittäjät arvostavat.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Thaimaalaiset poimivat vaikka kellon ympäri eivätkä valita vaikka nälkä kurnii vatsassa ja silmissä sumenee. Siksi yrittäjät arvostavat.

        Eivät varmasti vailta jos on orjatyövoimaa käytettävissä.


    • Anonyymi

      30 vuotta sitten maksettiin marjasta sama kuin nyt,kuka viitsii tehdä sillä palkalla töitä.

    • Anonyymi

      Runsas 40 vuotta sitten ja myöhemminkin esimerkiksi puolukalla tienasi todella hyvin. Nykyhinnat poimijoille ovat todella surkeat. Kymmenkunta vuotta sitten tarjosin siivottuja puolukoitani myyytäväksi, mutta ostaja sanoi niiden olevan kypsiä, minkä takia hän maksaa niistä vain roskaisen puolukan hinnan. Kypsät puolukat eivät kuulemma kestä kuljetusta. Kauppoja ei syntynyt. Puolukalla pitää saada useita euroja kilolta, ennnen kuin lähden myymään saaliitani.

      • Anonyymi

        Sanonpahan, että voi "kele". . .kypsät puolukat ei kelpaa?? Nyt minä raastan marjamättäiltä kaikki valkoiset ja vaaleapunaiset raakileet. Vähän kypsyttelen, ja myyn sitten!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanonpahan, että voi "kele". . .kypsät puolukat ei kelpaa?? Nyt minä raastan marjamättäiltä kaikki valkoiset ja vaaleapunaiset raakileet. Vähän kypsyttelen, ja myyn sitten!!!

        Thaimaalaiset jos itse myisvät muualle marjansa suoraan eikä menisi noiden orjatyön teettäjien hommiin. Mutta ne ei pysty myymään kun ne on orjasopimuksella keräämässä, ja niillä on vahti mukana siellä metsässä.
        Toissakesänä oli joku suomalainen akka notkumassa ja kyttäämässä siinä autolla marjapyttyjen vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaalaiset jos itse myisvät muualle marjansa suoraan eikä menisi noiden orjatyön teettäjien hommiin. Mutta ne ei pysty myymään kun ne on orjasopimuksella keräämässä, ja niillä on vahti mukana siellä metsässä.
        Toissakesänä oli joku suomalainen akka notkumassa ja kyttäämässä siinä autolla marjapyttyjen vieressä.

        Ei ole pakko tulla tänne orjiksi. Kai he jotain hyötyvät, kun kerran tulevat.
        Suomalaiset työttömät eivät eväänsä heilauta vaikka saisivat tonnin lisää TT.korvauksen päälle. Ennemmin ovat vähemmällä ansiolla kuin tekevät mitään saadakseen lisää liksaa.
        Voi kun toivoisin, että tt.korvauksiin tulisi reipas pienennys. Eikö sittenkään mikään homma maistuisi. Missä on se suomalainen sisu ja ahkeruus? Eletään mieluummin valtion elätteinä kuin pistetään rikkaa ristiin elämänsä eteen.
        Suomessa on liian hyvät oltavat, millainen paikka ja ansio pitäisi olla, että perseensä saisi irroitettua sohvasta? Ei ne duunarin palkat kovin kaksisia ole, vaikka oottelisi maailman tappiin sitä hillotolppaa, johon ehkä viitsisi vääntäytyä. Tämä sama koskee myös ns.maahamme tunkeutujia ja heitä vielä suuremmalla syyllä. He tulevat tänne ihan vain ilmaiseksi elämään, satuilemaan ja nauramaan tyhmille suomalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko tulla tänne orjiksi. Kai he jotain hyötyvät, kun kerran tulevat.
        Suomalaiset työttömät eivät eväänsä heilauta vaikka saisivat tonnin lisää TT.korvauksen päälle. Ennemmin ovat vähemmällä ansiolla kuin tekevät mitään saadakseen lisää liksaa.
        Voi kun toivoisin, että tt.korvauksiin tulisi reipas pienennys. Eikö sittenkään mikään homma maistuisi. Missä on se suomalainen sisu ja ahkeruus? Eletään mieluummin valtion elätteinä kuin pistetään rikkaa ristiin elämänsä eteen.
        Suomessa on liian hyvät oltavat, millainen paikka ja ansio pitäisi olla, että perseensä saisi irroitettua sohvasta? Ei ne duunarin palkat kovin kaksisia ole, vaikka oottelisi maailman tappiin sitä hillotolppaa, johon ehkä viitsisi vääntäytyä. Tämä sama koskee myös ns.maahamme tunkeutujia ja heitä vielä suuremmalla syyllä. He tulevat tänne ihan vain ilmaiseksi elämään, satuilemaan ja nauramaan tyhmille suomalaisille.

        Ja sinäkin jos joutuist itse keräämään marjoja että vaan pelkästään trokaamaan niitä orjatyövoimalla kerättyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinäkin jos joutuist itse keräämään marjoja että vaan pelkästään trokaamaan niitä orjatyövoimalla kerättyjä.

        Ostan kerääjältä ja maksan, mitää pyytää. Ennemmin hänelle suoraan kuin kaupalle.


    • Anonyymi

      Kuinkahan paljon Suomi maksaa matkatukea näille thaimaalaisille ja auttaa asiakirjasopassa.

    • Anonyymi

      Käytiin neljä sankollista mustikoita keräämässä alta pois, ennenkuin thaimaalaiset tulevat repimään varsineen ja isoine keräimineen mustikat metsistä. Tällä hetkellä mustikat ovat jopa niin napakoita, että kannat jäävät osaan mukaan, mutta se ei haittaa, eivätpähän ole mitään mössöä.

      • Anonyymi

        Ei thaikutkaan joka paikkaan ennätä ja joka vuosi on mustikat saatu vaikka ne thaikut on olleet maisemissa keräämässä.


    • Anonyymi

      En minä vaan ole nähnyt missään työnhaku sivuilla mitään ilmoitusta mistään marjankerääjien hakemisesta, olisin hakenut heti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe