Muutamia tuhansia Thaimaalaisia on tulossa pelastamaan Suomalaisia marjayrityksiä, kun lopultakin karanteeniä löysättiin. Peruspalkkaa on eräskin yritys luvannut 3000 euroa kuukaudessa ilmeisesti vain näille Thaimaalaisille, koska kotimainen pullamössöporukka ei viitsi lähteä metsään. Minkähän vuoksi Suomalaisista nuorista on, ei kaikista, tullut niin laiskoja, että ei viitsitä lähteä edes marjanpoimintaan tienaamaan omaa rahaa, vaan räplätään älylaitteita ajan kuluksi.
Thaimaalaiset ovat tulossa
21
<50
Vastaukset
Ehkä nuorison pitää jo tässä vaiheessa keskittyä koulujen ja opiskelujen alkamiseen eikä enää kerkiä lähteä marjametsään.
- Anonyymi
Miksei rakastamasi m
- Anonyymi
Miksi pönttö ei lähde nyt metsään. Pellolehan lupasit lähteä. Valehtelit jälleen kerran. Jospa lähtesit marjametsään. Ai niin ei voi kerätä marjoja kun on kiinni koneessa 24/7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pönttö ei lähde nyt metsään. Pellolehan lupasit lähteä. Valehtelit jälleen kerran. Jospa lähtesit marjametsään. Ai niin ei voi kerätä marjoja kun on kiinni koneessa 24/7.
Tämä ”nuoriso on kiinni koneessa, ei niitä mikään kiinnosta”- jaarittelu on niiden vanhempien plörinää, joita ei itse jaksa kiinnostaa touhuaminen omien lasten kanssa ja näin jättävät lapsen koneelle niin saavat itse ravata rauhassa tupakilla ja missä lie...vastuu siirretään jo pienille... vaihtakaa jo mantraa!
- Anonyymi
Opettelepas taas kielioppia. Etkö enää muista, että thaimaalainen ja suomalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella? Harmittaa tuo sinun huono muistisi!
- Anonyymi
Kaikki yrittäjät joutuvat maksamaan palkkaa vähintään sen 3000€/kk, eikä vain eräs yritys.
- Anonyymi
Kaudessa eikä kuukaudessa.
- Anonyymi
Olisi tullut iso menetys marjasadolle, jos ei olisi saatu näitä reippaita kerääjiä, jotka ei tuijota jatkuvasti kelloa, koska on ruokatunti ja milloin 8 tunnin päivä on täynnä.
Thaimaalaiset poimivat vaikka kellon ympäri eivätkä valita vaikka nälkä kurnii vatsassa ja silmissä sumenee. Siksi yrittäjät arvostavat.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Thaimaalaiset poimivat vaikka kellon ympäri eivätkä valita vaikka nälkä kurnii vatsassa ja silmissä sumenee. Siksi yrittäjät arvostavat.
Eivät varmasti vailta jos on orjatyövoimaa käytettävissä.
- Anonyymi
30 vuotta sitten maksettiin marjasta sama kuin nyt,kuka viitsii tehdä sillä palkalla töitä.
- Anonyymi
Runsas 40 vuotta sitten ja myöhemminkin esimerkiksi puolukalla tienasi todella hyvin. Nykyhinnat poimijoille ovat todella surkeat. Kymmenkunta vuotta sitten tarjosin siivottuja puolukoitani myyytäväksi, mutta ostaja sanoi niiden olevan kypsiä, minkä takia hän maksaa niistä vain roskaisen puolukan hinnan. Kypsät puolukat eivät kuulemma kestä kuljetusta. Kauppoja ei syntynyt. Puolukalla pitää saada useita euroja kilolta, ennnen kuin lähden myymään saaliitani.
- Anonyymi
Sanonpahan, että voi "kele". . .kypsät puolukat ei kelpaa?? Nyt minä raastan marjamättäiltä kaikki valkoiset ja vaaleapunaiset raakileet. Vähän kypsyttelen, ja myyn sitten!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanonpahan, että voi "kele". . .kypsät puolukat ei kelpaa?? Nyt minä raastan marjamättäiltä kaikki valkoiset ja vaaleapunaiset raakileet. Vähän kypsyttelen, ja myyn sitten!!!
Thaimaalaiset jos itse myisvät muualle marjansa suoraan eikä menisi noiden orjatyön teettäjien hommiin. Mutta ne ei pysty myymään kun ne on orjasopimuksella keräämässä, ja niillä on vahti mukana siellä metsässä.
Toissakesänä oli joku suomalainen akka notkumassa ja kyttäämässä siinä autolla marjapyttyjen vieressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaalaiset jos itse myisvät muualle marjansa suoraan eikä menisi noiden orjatyön teettäjien hommiin. Mutta ne ei pysty myymään kun ne on orjasopimuksella keräämässä, ja niillä on vahti mukana siellä metsässä.
Toissakesänä oli joku suomalainen akka notkumassa ja kyttäämässä siinä autolla marjapyttyjen vieressä.Ei ole pakko tulla tänne orjiksi. Kai he jotain hyötyvät, kun kerran tulevat.
Suomalaiset työttömät eivät eväänsä heilauta vaikka saisivat tonnin lisää TT.korvauksen päälle. Ennemmin ovat vähemmällä ansiolla kuin tekevät mitään saadakseen lisää liksaa.
Voi kun toivoisin, että tt.korvauksiin tulisi reipas pienennys. Eikö sittenkään mikään homma maistuisi. Missä on se suomalainen sisu ja ahkeruus? Eletään mieluummin valtion elätteinä kuin pistetään rikkaa ristiin elämänsä eteen.
Suomessa on liian hyvät oltavat, millainen paikka ja ansio pitäisi olla, että perseensä saisi irroitettua sohvasta? Ei ne duunarin palkat kovin kaksisia ole, vaikka oottelisi maailman tappiin sitä hillotolppaa, johon ehkä viitsisi vääntäytyä. Tämä sama koskee myös ns.maahamme tunkeutujia ja heitä vielä suuremmalla syyllä. He tulevat tänne ihan vain ilmaiseksi elämään, satuilemaan ja nauramaan tyhmille suomalaisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakko tulla tänne orjiksi. Kai he jotain hyötyvät, kun kerran tulevat.
Suomalaiset työttömät eivät eväänsä heilauta vaikka saisivat tonnin lisää TT.korvauksen päälle. Ennemmin ovat vähemmällä ansiolla kuin tekevät mitään saadakseen lisää liksaa.
Voi kun toivoisin, että tt.korvauksiin tulisi reipas pienennys. Eikö sittenkään mikään homma maistuisi. Missä on se suomalainen sisu ja ahkeruus? Eletään mieluummin valtion elätteinä kuin pistetään rikkaa ristiin elämänsä eteen.
Suomessa on liian hyvät oltavat, millainen paikka ja ansio pitäisi olla, että perseensä saisi irroitettua sohvasta? Ei ne duunarin palkat kovin kaksisia ole, vaikka oottelisi maailman tappiin sitä hillotolppaa, johon ehkä viitsisi vääntäytyä. Tämä sama koskee myös ns.maahamme tunkeutujia ja heitä vielä suuremmalla syyllä. He tulevat tänne ihan vain ilmaiseksi elämään, satuilemaan ja nauramaan tyhmille suomalaisille.Ja sinäkin jos joutuist itse keräämään marjoja että vaan pelkästään trokaamaan niitä orjatyövoimalla kerättyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkin jos joutuist itse keräämään marjoja että vaan pelkästään trokaamaan niitä orjatyövoimalla kerättyjä.
Ostan kerääjältä ja maksan, mitää pyytää. Ennemmin hänelle suoraan kuin kaupalle.
- Anonyymi
Kuinkahan paljon Suomi maksaa matkatukea näille thaimaalaisille ja auttaa asiakirjasopassa.
- Anonyymi
Käytiin neljä sankollista mustikoita keräämässä alta pois, ennenkuin thaimaalaiset tulevat repimään varsineen ja isoine keräimineen mustikat metsistä. Tällä hetkellä mustikat ovat jopa niin napakoita, että kannat jäävät osaan mukaan, mutta se ei haittaa, eivätpähän ole mitään mössöä.
- Anonyymi
Ei thaikutkaan joka paikkaan ennätä ja joka vuosi on mustikat saatu vaikka ne thaikut on olleet maisemissa keräämässä.
- Anonyymi
En minä vaan ole nähnyt missään työnhaku sivuilla mitään ilmoitusta mistään marjankerääjien hakemisesta, olisin hakenut heti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2012581Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291635- 241477
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291405Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1481104
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme8984Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962