Jeesuksen käsky!

Matteus 28: 18. Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.
19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

Miten luemme tämän käskyn? Tämä on siis käsky ei toivomus eikä ehdotus. Mitä Jeesus siis sanoi? Hän sanoi muunmuassa: Kun Pyhä Henki tulee te saatte voiman olla minun todistajiani alkaen Jerusalemista! Mitä Jeesuksesta todistaminen sitten on? Jeesuksesta todistaminen on sitä mistä apostolit sanoivat: Me puhumme siitä mitä olemme nähneet ja mitä olemme kuulleet mitä olemme kädellämme koskettaneet: Elämän sanasta.

Hän lähetti kutsumaan ihmisiä suurelle ehtoolliselle, mutta ei antanut takkiin portsarin kulmia ja sanonut, että teillä on nyt mukava ottaa joku kaveri ja jättää, jos on vähänkin epämiellyttävä. Hän ei lähettänyt helistelemään taivaan valtakunnan avaimia uskovan ihmisen nokan eteen. Hän ei sano, ettei tietokone pysty antamaan syntejä anteeksi.

60

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika monisäikeinen oli taas kirjoituksesi vihne. Olet jättänyt monia aloituksia kesken ja aloitat taas uutta.
      Ajattele lainaustasi Matteuksen evankeliumista. Kenelle Jeesus puhui ja mitä? Opetuslapsilleen! Saivatko he opetettua ja kastettua kaikki? Onko Jeesus heidän kanssaan maailman loppuun asti? Kyllä sen aikaiset opetuslapset ovat jo edesmenneitä. Asia koskee nyt meitä, jotka olemme Jeesuksen perustamassa seurakunnassa. Huomaatko, että Jeesus antoi tämän kastekäskyn, kuten myös ehtoollisen omille opetuslapsilleen, ei kirkolle, eikä papeille.
      Entä mikä on käsky, opettaa pitämään kaikki, mitä hän on käskenyt heidän pitää?
      Onko se käsky kertoa hyvästä Jumalasta ja rakkaasta Jeesuksesta, joka armahtaa kaikkia ilman katumusta ja parannusta. Sinun mielestäsi ilmeisesti voi tietokoneelta pyytää syntejä anteeksi. (Hän ei sano, ettei tietokone pysty antamaan syntejä anteeksi.)
      En usko, että se on näin. Ei Jeesus niin ole opettanut.

      Sitten tämä suurelle ehtoolliselle kutsu. Mikä se on? Tämä ehtoollinen alkaa jo täällä, kuten häätkin, joista puhutaan toisessa paikassa. Sinne tuli mies, joka ei ottanut vastaan häävaatteita. Yksi esteli, että on emännän nainut. Mitä se merkitsee? Hänellä oli jo seurakunta, mistä ei halunnut luopua. Mitä tästä opimme? On vain yksi oikea seurakunta. Täällä ei ole portsareita, jotka eivät päästäisi kaikkia sisään, eikä olla heti kerjäämässä rahaa. Kaikki ovat tervetulleita seuroihin. On eri asia sitten, kenelle Pyhä Henki avaa. Monet ovat kuitenkin huomanneet heti, että tämä on paikka, jota olen etsinyt. He huomaavat heti sen rakkauden, joka on kristittyjen välillä.

      • Anonyymi

        Suuresta ehtoollisesta on netissä EH:n saarna: https://www.youtube.com/watch?v=DkMQUnSw0IU
        Se on pidetty Turussa v.1987. Olitko vihne paikalla? Tiedätkö tulkin?

        Olet ilmeisesti poistanut joitakin kirjoituksiasi? Siinä oli joku kysymys. Mielestäni Eero vastaa siihenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuresta ehtoollisesta on netissä EH:n saarna: https://www.youtube.com/watch?v=DkMQUnSw0IU
        Se on pidetty Turussa v.1987. Olitko vihne paikalla? Tiedätkö tulkin?

        Olet ilmeisesti poistanut joitakin kirjoituksiasi? Siinä oli joku kysymys. Mielestäni Eero vastaa siihenkin.

        En tunne äänestä tulkkia. Mitä mieleeni tulee tulkeista: Kolme Tastia, H Liljeström jos en ihan väärässä ole niin myös Kari Niemi on joskus tukannut. Tässä siis Vihne, en huomattut kirjautua.


    • Miksi joskus lopetan kommentoinnin? Siksi, että sanojani vääristellään ja tahallisesti jodetaan asiasta pois, ehkä ne tulevat liian lähelle. Onko kutsu suurelle ehtoolliselle tehty silloin, kun kutsutaan rukoushuoneelle? Onko se menemistä kaikkeen maailmaan? Tietokoneeseen viittasin siksi, kun joku tietää, että asun 1,5 kilometrin päässä rukoushuoneesta ja käyn lenkillä. No onhan se jotenkin mukava, että muistetaankin.

      • Anonyymi

        Sinä olet itse siirtynyt kesken kaiken toiseen aiheeseen, että siinäkään anna mitään kommenttia kun sinulle vastataan.

        Oletko vihne kuulut koskaan puhuttavan etsikkoajoista? Niitä on ollut eri kansoilla eri aikoina. Jeesus antoi opetuslapsilleen käskyn mennä kaikkeen maailmaan. Menivätkö he? He menivät sinne minne Henki heitä johdatti. Paavali ei ollut silloin opetuslasten joukossa, mutta hän tuli Eurooppaan asti. Lutherin oppi levisi Pohjoismaihin asti ja Laestadiolaisuus on levinnyt Pohjoismaihin ja Pohjois- Amerikkaan. Keski-Euroopassa se ei ole saanut paljon jalansijaa.

        Eli Jeesuksen käsky maan ääriin asti on toteutut. Prefaatta on jo ennustanut, että Herran Henki lepää Pohjanmaalla.

        En ala selittämään tätä paikkaa. Tässä on kuitenkin kolme erilaista kutsua. Ensimmäiset kutsutut eivät tulleet vaan sanoivat esteensä. Toisessa kutsussa käskettiin saattamaan kaikki vaivaiset, raajarikot ontuvat ja sokea. Kolmannessa kutsussa käskettiin menemään maanteille ja aidolle vaatien heitä tulemaan.

        Et ole nytkään vastannut mihinkään kysymykseen.


    • Anonyymi

      Kuka on tämä tuntematon herra joka sulkee papit ulkopuolelle ja halveksii kirkkoa?

      Kristityt eivät toimi näin, sillä he tietävät sen, ettei tällaista valtaa ole annettu kenellekkään ihmiselle, ja myös sen tietävät kristityt, että Jeesus tuntee omansa ja Jeesuksen omat tuntevat hänet.

      Kuka sitten tällaisten tuomioiden, evankeliumin halventamisen, turhentamisen ja ihmisten luokittelujen taustalla on?

      Valehtelija itse raatelee Jumalan omia ja Jumalan kansaa tälläkin tavalla, tekeytymällä uskovaiseksi se julistaa valheita, - valheen isä perkele.

      Tuomareiksi ryhtyvät on helppo erottaa oikeista Jeesuksen opetuslapsista, joilla on paitsi keskinäinen rakkaus, myös rakkaus heitä kohtaan, jotka eivät vielä tunne Jeesusta vapahtajanaan ja syntiensä sovittajana.

      Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
      Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
      Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
      Ja joka janoaa, tulkoon,
      ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
      xxxxxxxxxxx

      Ihminen joka ei tunne syntejään ja on siksi omassa mielessään kasvanut muita paremmaksi, on armoton muita syntisiä kohtaan.

      xxxxxxxxxxx

      Jaak. 4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

      Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

    • Anonyymi

      Avaukseen muutama rivi vastaukseksi.

      Portsarin merkkejä ei tosiaan ole kenenkään kauluksissa. Jos näin olisi, niin kukaan ei pelastuisi.

      Pelastuksen meille välittää Jumalan sana. Sana sovituksesta Jeesuksessa Kristuksessa.
      Jeesus Kristus on sinunkin syntisi kantanut ristille ja kärsinyt niistä viattomana täysimääräisen rangaistuksen, kun tämän uskot sydämessäsi ja suullasi tunnustat tämän uskosi, olet pelastettu. Et siis itsesi etkä uskosikaan tähden, vaan Jeesuksen Kristuksen antaman uhrin vuoksi, joka on sinun puolestasi uhrattu Golgatalla. Usko on käsivarsi jolla tämä lahja otetaan vastaan. Eikä uskoa Kristukseen voi itse ottaa, se annetaan, kenelle annetaan.

      Sellainen suksessio oppi, jonka mukaan valta antaa syntejä anteeksi kuuluu jollekin ryhmälle, tai henkilöille, jotka ovat saaneet valtansa Pietarilta, tai Kristukselta, on roomalaiskatolista harhaoppia. Tai että tämä valta syntien anteeksiantamiseen olisi sidottu henkilössä itsessään asuvaan Pyhään Henkeen, on harhaoppia sekin. Lestadiolaisuudessa on paljon roomalaiskatolisia piirteitä. Roomalaiskatolisilla tämä Pietarin valta, suksessio perityy aina paaville. Papeilla on siellä tämä valta synninpäästöön. Jumalan sanan valta voima ja kunnia on siirretty paaville ja papistolle.

      Pyhän Hengen virka on kirkastaa Kristusta, Jumalan sanaa. Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki on Jumalan sana, kuten apostoli Johannes kirjoittaa. Ei ole kolmea Jumalaa, tai osaa Jumalasta joka poikkeaisi Jumalan sanasta, tai asettuisi joihinkin henkilöihin ja antaisi heille eritysvallan tuomita eläviä ja kuolleita.

      Ihmisen vallan- ja kunnianhimo on loputon. Halu tulla Jumalan kaltaiseksi elää lihassa Aadamin ja Eevan perintönä ihmiskunnan loppuun saakka.

      Kuka milläkin tavalla pyrkii tähän päämäärään. Mm. ateistit pyrkivät jumaliksi epätieteen ja teknologian avulla. Nythän heillä on voimakas tavoite hävittää kristinusko maan päältä. Suomessa on sama kehitys menossa. Ja samaa tahtia ilman tarkoitusta elävien onnettomien ihmisten joukko lisääntyy hirvittävällä vauhdilla.

    • Joka sanoo: Tämä on ainoa oikea seurakunta ja tarkoittaa jotain nimettyä yhdistystä tai kirkkoa, omistaa portsarin vinkkelit ja päästäisi vain omat taivaaseen. Mutta nyt voin siteerata Lutheria, kun hän sanoi: Taivaan valtakunnan avaimet menivät poikki, kun paavi tuomitsi Lutherin helvettiin eikä kukaan enää mennyt helvettiin paavin määräyksellä. Ei siis kannattaisi perkeleitä paljon viljellä , koska sellaisella on pahaiset tiirikat kädessään joka tuomitsee toisia.

      • Anonyymi

        Sinähän valehtelet kuin wikibedia. Et siteerannut Lutheria, vaan Laestadiusta. Portsarin vinkkelitkin ovat ihan omasta vinkkelistäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän valehtelet kuin wikibedia. Et siteerannut Lutheria, vaan Laestadiusta. Portsarin vinkkelitkin ovat ihan omasta vinkkelistäsi.

        Anteeksi pyydän, näin kävi vanhalle miehelle. Olihan se ihan selvä asia. Kiitos, olit tarkka!


    • Anonyymi

      Onkohan mitään yhtä paskaa käskyä maailmassa annettu. Paljon on porukkaa pistetty kylmäksi tuolla perusteella.

      • Jos luit tarkasti, niin ei siinä käsketty ottaa aseita mukaan. Siis tuo käsky ei tee yhtään henkirikosta eikä ole tehnyt, kyllä ne ovat muut tekijät.


    • Anonyymi

      Jokainen lukee kuin kokee. Saahan?

    • Anonyymi

      Kuinkahan monta vauvaa Suomessakin tapetaan vuosittain äitinsä kohtuun? Jumalattomilla ei ole näistäkään murhista mitään murhetta. Sama koskee näitä päivittäisiä muita murhia.

      Vain uskovien julistus, joka paljastaa näiden jumalattomien kadotukseen johtavan elämän, johtaa jumalattoman henkilön oikeuskanslerin pakeille, - tämän tästä.

      Herätkää hyvät ihmiset jo näkemään minne Suomenkin kansa on Jumalattomuudessaan mennyt. Ja lisää tulee menemään, samaa vauhtia pahoinvointi ja mielenterveysongelmat lisääntyvät räjähdysmäisesti.

      • Anonyymi

        Ollaan herätty se näkemään, ainakin yritetty. Miten liittyy tämä kirjoituksesi edellä olevaan keskusteluun. Mitä siis tarkoitit, mikä on ”vastauksesi” ongelmaan? Mitä olisi muidenkin kuin Sinun hyvä tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan herätty se näkemään, ainakin yritetty. Miten liittyy tämä kirjoituksesi edellä olevaan keskusteluun. Mitä siis tarkoitit, mikä on ”vastauksesi” ongelmaan? Mitä olisi muidenkin kuin Sinun hyvä tehdä?

        Jumalattomien herättäminen synnin unesta on meidän kristittyjen tehtäväksi annettu.

        Kuten tästäkin avauksesta kävi ilmi joistakin viesteistä, jumalattomien murheena on Jumalan sanaan uskovat ihmiset.

        He eivät huomaa lainkaan sitä, että vika on heissä itsessään, kun pelastava evankeliumi Kristuksesta ei heille kelpaa. Evankeliumi kelpaa vain heille joista on tullut kokonaan syntisiä, kadotuksen ansainneita roistoja. Mielestään riittävän hyvä ihminen ei kaipaa pelastusta, eikä syntiensä anteeksiantoa.

        Henkilöt joille Kristukseen uskovat ihmiset on pahin ongelma, ovat todella säälittävässä tilassa eläviä ihmisiä. Miksi heille ei saisi kertoa paremmasta vaihtoehdosta?

        Uskovat jotka ovat hekin vain heikkoja ihmisiä, eivät ole kokonaan syyttömiä siihen että kristinuskosta ja Jumalasta on niin paljon vääriä mielikuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalattomien herättäminen synnin unesta on meidän kristittyjen tehtäväksi annettu.

        Kuten tästäkin avauksesta kävi ilmi joistakin viesteistä, jumalattomien murheena on Jumalan sanaan uskovat ihmiset.

        He eivät huomaa lainkaan sitä, että vika on heissä itsessään, kun pelastava evankeliumi Kristuksesta ei heille kelpaa. Evankeliumi kelpaa vain heille joista on tullut kokonaan syntisiä, kadotuksen ansainneita roistoja. Mielestään riittävän hyvä ihminen ei kaipaa pelastusta, eikä syntiensä anteeksiantoa.

        Henkilöt joille Kristukseen uskovat ihmiset on pahin ongelma, ovat todella säälittävässä tilassa eläviä ihmisiä. Miksi heille ei saisi kertoa paremmasta vaihtoehdosta?

        Uskovat jotka ovat hekin vain heikkoja ihmisiä, eivät ole kokonaan syyttömiä siihen että kristinuskosta ja Jumalasta on niin paljon vääriä mielikuvia.

        Mitä ajattelet esikoislestadiolaisuudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ajattelet esikoislestadiolaisuudesta?

        Satoja tuttuja ja sukulaisia on esikoislestadiolaisuudessa. Sen ajan kun itse siellä olin, 65 vuotta, ei kukaan tehnyt minulle pahaa siellä. Esikoislestadiolaisuus on sosiaalisesti vahva yhteisö, - liikkeen ongelmat on ylimmässä johtoportaassa. Johto ei suostu kuuntelemaan ketään, eikä oppimaan mitään viisaammiltaan.


      • Anonyymi

        En tiedä Suomen lukua, mutta maailmassa on tänäkin vuonna tehty jo yli 24 miljoonaa aborttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja tuttuja ja sukulaisia on esikoislestadiolaisuudessa. Sen ajan kun itse siellä olin, 65 vuotta, ei kukaan tehnyt minulle pahaa siellä. Esikoislestadiolaisuus on sosiaalisesti vahva yhteisö, - liikkeen ongelmat on ylimmässä johtoportaassa. Johto ei suostu kuuntelemaan ketään, eikä oppimaan mitään viisaammiltaan.

        Pidät itseäsi viisaana? Mitä Paavali sanoo siitä?:

        18. Älkään kenkään itseänsä pettäkö: jos joku teistä luulee itsensä viisaaksi tässä maailmassa, se tulkoon tyhmäksi, että hän viisaaksi tulis.
        19. Sillä tämän maailman viisaus on hulluus Jumalan tykönä. Sillä kirjoitettu on: hän käsittää taitavat heidän kavaluudessansa,

        Jumalalla on järjestys. Paavali sanoo myös:

        11. Ja hän on pannut muutamat apostoleiksi, muutamat prophetaiksi, muutamat evankelistaiksi, muutamat paimeniksi ja opettajiksi.
        12. Pyhäin täydellisyyteen, palveluksen työhön ja Kristuksen ruumiin rakennukseen,
        13. Siihenasti kuin me kaikki tulemme uskon ja Jumalan Pojan tuntemisen yhteydessä täydeksi mieheksi, Kristuksen täydellisen varren mitan jälkeen:
        14. Ettemme silleen lapset olisi, jotka horjuisimme ja kaikkinaisilta opetuksen tuulilta vieteltäisiin, ihmisten koiruuden ja kavaluuden kautta, jolla he meitä käyvät ympäri, saadaksensa pettää;
        15. Mutta olkaamme toimelliset rakkaudessa ja kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus,
        16. Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa.
        17. Niin minä nyt sanon ja todistan Herrassa, ettette silleen vaella niinkuin muut pakanat vaeltavat mielensä tyhmyydessä,
        18. Joiden ymmärrys pimitetty on ja ovat vieraantuneet siitä elämästä, joka Jumalasta on, tyhmyyden kautta, joka heissä on, ja heidän sydämensä kovuuden kautta,
        19. Jotka, sitten kuin he olivat paatuneet, antoivat ylön heitänsä haureuteen ja tekivät kaikkinaista saastaisuutta ylönpalttisessa himossa.
        20. Mutta ette niin Kristusta ole oppineet.

        5. Niin mekin olemme monta yksi ruumis Kristuksessa, mutta keskenämme olemme me toinen toisemme jäsenet.
        6. Ja meillä ovat moninaiset lahjat siitä armosta, kuin meille annettu on. Jos jollakin on prophetia, niin olkoon uskon kanssa yhteinen.
        7. Jos jollakin on joku virka, niin pitäkään virastansa vaarin. Jos joku opettaa, niin ottakaan opetuksestansa vaarin.
        8. Jos joku neuvoo, niin pitäkään neuvostansa vaarin. Jos joku antaa, niin antakaan yksinkertaisuudessa. Jos joku hallitsee, niin pitäkään siitä murheen. Jos joku armahtaa, niin tehkään sen ilolla,
        9. Olkoon rakkaus vilpitöin. Vihatkaat pahaa ja riippukaat kiinni hyvässä.
        10. Veljellinen rakkaus olkoon sydämellinen teidän keskenänne. Ennättäkään toinen toisensa kunniaa tekemässä.


    • Anonyymi

      Aloituksessa on kohdat Raamatusta:

      19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
      20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

      Esikoislestadiolaiset ns. lähetysmiehet kiertävät pääosin omiensa joukossa kotimaan rukoushuoneilla, eivätkä tee lainkaan sitä työtä mitä em. tarkoitetaan.
      Olen kuulut vedottavan jopa siihen, että siellä ja siellä on etsikkoaika jo mennyt?

      • Anonyymi

        Tuo ei ihan pidä paikkaansa. Mutta liikkeen muututtua vapaakirkoksi mm. suhteet Inkerin evankelisluterilaiseen kirkkoon katkesivat, Venäjän puolelle eivät virallisesti enään pääse.
        Elikkä heikentynyt on lähetystoimi siinä yhdistyksessä.

        Yksi syy pesäeroon esikoislestadiolaisuudesta oli juuri tuo, että omien sakramenttien jakoa toimittavat saarnamiehet eivät enään päässeet Venäjän puolelle. Ja tästä syystä Jellivaarasta tuli määräys, etteivät muutkaan saarnamiehet jatka Venäjän lähetystä.

        Jellivaarassa pääarkkitehdit on tähän esikoislestadiolaisuuden eristäytymiseen muusta kristikunnasta.

        Mutta maassamme on toistaiseksi uskonnonvapaus. Jumala kyllä pitää huolen omistaan, vaikka maailmassa ei olisi yhtäkään esikoislestadiolaista. Siksi on turha enempää tuhlata aikaansa ja voimiaan tämän asian kanssa.


      • Anonyymi

        Niin pienemmistä kuin isommista seuroista ilmoitetaan lehdissä. Sinne kutsutaan naapureita, sukulaisia, koulu- ja työtövereita jne. Monilla on esteitä. Jotkut lupaavat tulla, mutta eivät tule. Jotkut harvat tulevat. Oletko sinä koskaan kutsunut ketään?

        Lähetystyötä voi tehdä lähelläkin, ei aina tarvitse mennä maailman ääriin. Kyllä ulkomaillekin tehdään lähetystyötä, Viime aikoina on tullut uusia paikkoja johon kutsutaan lahetysmiehiä. Oletko koskaan kuullut valitsemisen armosta? Suomeen, Ruotsiin, Norjaan ja Amerikkaan on muuttanut ihmisiä monista maista, jotka ovat löytäneen esikoisten seurakunnan, Uuden Jerusalemin. Lestadiolaisuuden nimen alla on kymmenistä eri kansalaisuuksista.

        Kun Jeesus oli maan päällä ei hän kiertänyt kovin laajalti. Sanotaan kuitenkin, että hän vaelsi lävitse kaupunkeja ja kyliä ja ihmiset tulivat kuuntelemaan häntä. Toiset tulivat tietysti katsomaan ihmetekoja ja toiset pilkkaamaan ja etsimiään mistä sanasta saisivat hänet kiinni.

        Jeesus kielsi kertomasta kenellekään ihmetekoja, mutta mitä enemmän hän kieli, sitä enemmän ihmiset kertoivat. Kirkastusvuoren tapahtumia ei kerrottu Vapahtajan eläessä. Aika saavutus Pietarilta, Jaakobilta ja Johannekselta.

        Tänä aikanakin ihmeset ovat kulkeneet kaikenlaisten kaatijie perässä, mutta elävä Jumalan sana ei heille kelpaa.


    • Anonyymi

      Vihne Toi on hyvämerkki kun jäit miettimään vai kolahtiko tuntoon?
      Näin se Vihne menee Älä yritä potkia tutkaintabastaa Eriseura ei synnytä elämää..

      • Anonyymi

        Niin, siksi onkin niin perin kummallista, että esikoislestadiolaisuus eristettiin eriseuraksi ulos kristikunnasta.


    • Anonyymi

      Mikään yhdistys ei ole pelastustie, vaikka kuinka erinomaiseksi itsensä asemoisiPäinvastoin, kun kieltäytyy alistumasta Jumalan armolle, ei lopputulos ole muuta kuin säälittävää räpeltämistä. Liha kun ei jalostu missään yhdistyksessä. Jos syntinen ei taivu lahjavanhurskauden vastsaanottamiseen ilman omia ansioitaan, niin hukassa on.

      • Anonyymi

        Ei tosiaankaan yhdistys, mutta seurakunta, joka on rakennettu elävistä kivistä, jossa laastina on käytetty rakkautta.

        Et näköjään tunne esikoislestadiolaisuutta ollekaan. Meillä ei ole muuhun turvaa kuin Jumalan armoon. Se kuuluu suurimmallekin syntiselle, mutta ei sellaiselle, joka ei tunne syntiä. Kaikki synnyit saarnataan anteeksi Jeesuksen käskyn mukaan, hänen nimessään ja sovintoveressään, ilman ehtoja. Tällä ei kuitenkaan tulla synnittömiksi, koska synti asuu lihassamme. Apostoli kuitenkin neuvoo panemaan pois syntiä, joka meihin aina tarttuu ja tekee hitaaksi.

        Tiedätköhän sinä mitään Jumalan armosta? Se on suurin armo, että Jumala johdattaa armovaltakuntaansa, jossa synnit todistetaan monen todistajan kautta auteeksi, eikä niitä enää muistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaankaan yhdistys, mutta seurakunta, joka on rakennettu elävistä kivistä, jossa laastina on käytetty rakkautta.

        Et näköjään tunne esikoislestadiolaisuutta ollekaan. Meillä ei ole muuhun turvaa kuin Jumalan armoon. Se kuuluu suurimmallekin syntiselle, mutta ei sellaiselle, joka ei tunne syntiä. Kaikki synnyit saarnataan anteeksi Jeesuksen käskyn mukaan, hänen nimessään ja sovintoveressään, ilman ehtoja. Tällä ei kuitenkaan tulla synnittömiksi, koska synti asuu lihassamme. Apostoli kuitenkin neuvoo panemaan pois syntiä, joka meihin aina tarttuu ja tekee hitaaksi.

        Tiedätköhän sinä mitään Jumalan armosta? Se on suurin armo, että Jumala johdattaa armovaltakuntaansa, jossa synnit todistetaan monen todistajan kautta auteeksi, eikä niitä enää muistella.

        Kiitos Jeesuksen, en ainoastaan tiedä, vaan olen saanut olla Jumalan armosta ja Kristuksen ansiosta osallinen jo 70 vuotta.

        Tuo tietämättömyytesi Jumalan sanasta on hiuksia nostattavaa. Eikä ole ihme että olet langennut pois Kristuksesta ihmisoppien syövereihin ja sitä kaytta pöyristyttävään hengelliseen ylpeuteen.

        Toivotytavasti saat armon tulla niin syntiseksi, että Jumalan armo kelpaa sinullekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaankaan yhdistys, mutta seurakunta, joka on rakennettu elävistä kivistä, jossa laastina on käytetty rakkautta.

        Et näköjään tunne esikoislestadiolaisuutta ollekaan. Meillä ei ole muuhun turvaa kuin Jumalan armoon. Se kuuluu suurimmallekin syntiselle, mutta ei sellaiselle, joka ei tunne syntiä. Kaikki synnyit saarnataan anteeksi Jeesuksen käskyn mukaan, hänen nimessään ja sovintoveressään, ilman ehtoja. Tällä ei kuitenkaan tulla synnittömiksi, koska synti asuu lihassamme. Apostoli kuitenkin neuvoo panemaan pois syntiä, joka meihin aina tarttuu ja tekee hitaaksi.

        Tiedätköhän sinä mitään Jumalan armosta? Se on suurin armo, että Jumala johdattaa armovaltakuntaansa, jossa synnit todistetaan monen todistajan kautta auteeksi, eikä niitä enää muistella.

        Esikoislestadiolaiset turvaavat vain esikoislestadiolaisuuteen. Siunattuun Kristillisyyteen, kuten he sitä myös nimittävät. Kyseessä on yhdistys, ei mikään seurakunta, ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset se ero. Aivan käsittämätöntä etteivät aikuiset ihmiset tuon vertaa ymmärrä. Ei sen yhdistyksen ulkopuolella voi olla elävää uskoa, niin he saarnaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Jeesuksen, en ainoastaan tiedä, vaan olen saanut olla Jumalan armosta ja Kristuksen ansiosta osallinen jo 70 vuotta.

        Tuo tietämättömyytesi Jumalan sanasta on hiuksia nostattavaa. Eikä ole ihme että olet langennut pois Kristuksesta ihmisoppien syövereihin ja sitä kaytta pöyristyttävään hengelliseen ylpeuteen.

        Toivotytavasti saat armon tulla niin syntiseksi, että Jumalan armo kelpaa sinullekkin.

        Voisiko ihmisellä ajatusmaailma paljon hullummaksi esikoislestadiolaisuuden puolustamiseksi mennä. Hän ei yhtään näe tai ymmärrä millaisessa hengellisessä ylpeydessä hän elää. Uskoo siis Ja vain esikoislestadiolaisuuteen ja on iältään ainakin 77, jos ei valehdellut. Alle kouluikäiset eivät usko esikoislestadiolaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaiset turvaavat vain esikoislestadiolaisuuteen. Siunattuun Kristillisyyteen, kuten he sitä myös nimittävät. Kyseessä on yhdistys, ei mikään seurakunta, ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset se ero. Aivan käsittämätöntä etteivät aikuiset ihmiset tuon vertaa ymmärrä. Ei sen yhdistyksen ulkopuolella voi olla elävää uskoa, niin he saarnaavat.

        Niin erikoista on kun et ymmärrä lienee olet aikuinen, perkele vääntää ja kääntää asioita päässäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin erikoista on kun et ymmärrä lienee olet aikuinen, perkele vääntää ja kääntää asioita päässäsi

        Jos tosissasi väität noin, oletko miettinyt sitä, kuinka lujassa esikoislestadiolainen harhaoppi on kallossasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tosissasi väität noin, oletko miettinyt sitä, kuinka lujassa esikoislestadiolainen harhaoppi on kallossasi?

        Jeesus sanoo: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".

        SINÄ "AnonyymiTänään 01:01" tuomitset esikoislestadiolaisuuden harhaopiksi.

        Voiko muilla kristityillä olla yksi usko, yksi kaste ja yksi Jumala, sekä rakkaus keskenään, josta kaikki uskovaiset pitää tuntea. Kun toiset pyhittävät lauantain, toiset kastavat aikuisena, eivätkä luota lapsikasteeseen. Monissa seurakunnissa naiset sarnaavat raamatun opetusten vastaisesti. Monissa seurakunnissa tullaan uskoon ja valitaan Jeesus. Jeesus kuitenkin sanoo, että ette minua valinneet, vaan minä valitsin teidät.

        Jeesus on opettanut armonjärjestyksen, Kuinka monessa seurakunnassa se on käytössä?

        Kun heräneet ihmiset ovat alkaneet etsiä tietä taivaaseen, he ovat kulkenee monissa seurakunnissa ja kyselleet mitä pitäisi tehdä? Vastauksia on tullut, rukoile ja lue enemmän, lahjoita rahaa. Mitä sitten esikoislestadiolaisuudessa on sanottu: "Usko kaikki syntisi anteeksi lapsuudesta asti. On Jumalan pilkkaa kun sanotaan, että kaikkia ei päästettäisi sisään. Kaikille katuvaisille kuuluu Jumalan armo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".

        SINÄ "AnonyymiTänään 01:01" tuomitset esikoislestadiolaisuuden harhaopiksi.

        Voiko muilla kristityillä olla yksi usko, yksi kaste ja yksi Jumala, sekä rakkaus keskenään, josta kaikki uskovaiset pitää tuntea. Kun toiset pyhittävät lauantain, toiset kastavat aikuisena, eivätkä luota lapsikasteeseen. Monissa seurakunnissa naiset sarnaavat raamatun opetusten vastaisesti. Monissa seurakunnissa tullaan uskoon ja valitaan Jeesus. Jeesus kuitenkin sanoo, että ette minua valinneet, vaan minä valitsin teidät.

        Jeesus on opettanut armonjärjestyksen, Kuinka monessa seurakunnassa se on käytössä?

        Kun heräneet ihmiset ovat alkaneet etsiä tietä taivaaseen, he ovat kulkenee monissa seurakunnissa ja kyselleet mitä pitäisi tehdä? Vastauksia on tullut, rukoile ja lue enemmän, lahjoita rahaa. Mitä sitten esikoislestadiolaisuudessa on sanottu: "Usko kaikki syntisi anteeksi lapsuudesta asti. On Jumalan pilkkaa kun sanotaan, että kaikkia ei päästettäisi sisään. Kaikille katuvaisille kuuluu Jumalan armo.

        Raamatussa ei kukaan usko omia syntejään anteeksi, oletko huomannut sellaista seikkaa, ja jos et ole, mikä siihen on syynä, miksi et osaa lukea mitä siellä sanotaan !?

        Kerro minulle, kun Jeesu s pesi oppilaittensa jalta, pitikö ne vieläö sen jälkeen uskoa puhtaiksi, kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".

        SINÄ "AnonyymiTänään 01:01" tuomitset esikoislestadiolaisuuden harhaopiksi.

        Voiko muilla kristityillä olla yksi usko, yksi kaste ja yksi Jumala, sekä rakkaus keskenään, josta kaikki uskovaiset pitää tuntea. Kun toiset pyhittävät lauantain, toiset kastavat aikuisena, eivätkä luota lapsikasteeseen. Monissa seurakunnissa naiset sarnaavat raamatun opetusten vastaisesti. Monissa seurakunnissa tullaan uskoon ja valitaan Jeesus. Jeesus kuitenkin sanoo, että ette minua valinneet, vaan minä valitsin teidät.

        Jeesus on opettanut armonjärjestyksen, Kuinka monessa seurakunnassa se on käytössä?

        Kun heräneet ihmiset ovat alkaneet etsiä tietä taivaaseen, he ovat kulkenee monissa seurakunnissa ja kyselleet mitä pitäisi tehdä? Vastauksia on tullut, rukoile ja lue enemmän, lahjoita rahaa. Mitä sitten esikoislestadiolaisuudessa on sanottu: "Usko kaikki syntisi anteeksi lapsuudesta asti. On Jumalan pilkkaa kun sanotaan, että kaikkia ei päästettäisi sisään. Kaikille katuvaisille kuuluu Jumalan armo.

        Kuuluuko se silloinkin kun ainuttakaan lestalaista ei ole mailla eikä halmeilla?


    • Anonyymi

      Monien ihmisten elinpiiri on melkoisen pieni ja jos on sattunut syntymään lestalaiseen atmosfääriin, ei siitä taida päästä irti koskaan, näin pientä ja ahdast ase on tämä suomalainen arkielämä.

      Raamatusta otetaan tuki mitä hassuimmille asioille, ja onhan siinä kirjassa paljon sivuja ja tekstiä, aina löytyy jokin jae jolla tuetaan sama mitä hullutusta, j akun painopiste siirretään itselle mieluisaan kohtaan, niin ainuitahan me silloinolemme taivasmmatkaajia.

      säälittävää se on sivusta katsoen, toivotaan että se alkaisi olla sitä sisältäkin katsoen.

      • Anonyymi

        No, ei tuo sinunkaan ympyrä niin iso näytä olevan, kun noin huolissaan osaat olla toisten asioista, liekö joku kolkuttaa kuitenkin.


      • Anonyymi

        Koska et tiedä lestadiolaisista mitään, liehee paras poistua tältä sivulta. Tyhjän saamme näet pyytämätäkkin. Vuodesta toiseen pelkkää halveksivaa panettelua. Tämä on sinun uskosi sisälstö. Se ei saa sinussa itsessäsi aikaan parannusta, tuo on vain sinun tapasi tyydyttää omia himojasi, eikä tuollaiset lestadiolaisia panettelevat viestit rakenna ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska et tiedä lestadiolaisista mitään, liehee paras poistua tältä sivulta. Tyhjän saamme näet pyytämätäkkin. Vuodesta toiseen pelkkää halveksivaa panettelua. Tämä on sinun uskosi sisälstö. Se ei saa sinussa itsessäsi aikaan parannusta, tuo on vain sinun tapasi tyydyttää omia himojasi, eikä tuollaiset lestadiolaisia panettelevat viestit rakenna ketään.

        Miksi haluat poistaa toisen kirjoittajan, eikö mieluummin olisi kiinnostavaa tietää miltä lestalaisuus näyttäytyy ulospäin, se on suuri mahdollisuus, ei sen pitäisi olla uhka kenenkään uskolle.

        minulle lestadiolaisuus on näyttäytynyt sillä tavalla että kun kerroin uskostani vuosia sitten sanottiin että olen noita simon !

        toinen isompi pomo nauroi uskontunnustukselleni ja sanoi ettei silläol emitään merkitystä kun kukaan heistöä ei ole ollut päästämässä synneistäni !

        Sanoin silloin siihen että Jeesu skutsui ja ovi oli auki enkä nähnyt siinä ketään portinvartijaa, joten menin sisään.

        ja olen siellä edelleen aina vain vahvenpana.

        minä toivoisin että lestalaiset pääsisivät vapauteen palvelemaan elävää Jumalaa omilla paikoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska et tiedä lestadiolaisista mitään, liehee paras poistua tältä sivulta. Tyhjän saamme näet pyytämätäkkin. Vuodesta toiseen pelkkää halveksivaa panettelua. Tämä on sinun uskosi sisälstö. Se ei saa sinussa itsessäsi aikaan parannusta, tuo on vain sinun tapasi tyydyttää omia himojasi, eikä tuollaiset lestadiolaisia panettelevat viestit rakenna ketään.

        Ajatteletko, että lestadiolaissten muita panettelevat viestit todella rakentavat jotakuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko, että lestadiolaissten muita panettelevat viestit todella rakentavat jotakuta?

        Tämä panettelija ei ole lestadiolainen. Aitoja lestadiolaisia ei näillä sivuilla montaa ole, eikä kukaan heiustä panettele ketään. Ainoastaan varoittaa kadotukseen päättyvästä elämästä ja kertoo Jeesuksesta jonka ruumiin ja veren uhrilla syntiset voivat pelastua jos uskovat häneen.

        Oman lihan intuitioihin uskominen ei ole Jumalaan eikä Kristukseen uskomista. JKos liha ei kuole, vaan muuttuu itseensä ja uskoonsa uskovaiseksi, silloin ei ihminen voi käsittää Jumalan armoa, joka (100%) SYNTISILLE lahjaksi annetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä panettelija ei ole lestadiolainen. Aitoja lestadiolaisia ei näillä sivuilla montaa ole, eikä kukaan heiustä panettele ketään. Ainoastaan varoittaa kadotukseen päättyvästä elämästä ja kertoo Jeesuksesta jonka ruumiin ja veren uhrilla syntiset voivat pelastua jos uskovat häneen.

        Oman lihan intuitioihin uskominen ei ole Jumalaan eikä Kristukseen uskomista. JKos liha ei kuole, vaan muuttuu itseensä ja uskoonsa uskovaiseksi, silloin ei ihminen voi käsittää Jumalan armoa, joka (100%) SYNTISILLE lahjaksi annetaan.

        Aito lestadiolainen? Näytä hänet minulle ja minä kerron millainen on aito lestadiolainen.

        Kaikki lestadiolaisten ajatukset ja puheet ovat johdannaista heidän siitä, mitä he ovat kuulleet saarnattavan heille heidän seuroissaaan. Vain Esikoislestadiolaiset pääsevät taivaaseen. Esimerkiksi kaikki muut lestadiolaiset menevät helvettiin. Esimerkiksi esinoisilla, jotka eivät olleet meitä, vaan meistä lähteneitä, kuten Raamattu todistaa, ei ole mitään mahdollisuutta esikoislestadiolaisen ajatteletavan mukaan päästä taivaaseen. Tämä on kai kaikkien lähetysmiesten yhteinen ajatus? Ymmärrys?🔥


    • Anonyymi

      Mitä enemmän ihminen tuntee pyhää Jumalaa, sen suuremmaksi rikolliseksi hän itsensä tiedostaa. Ja sen makeammalta armo maistuu, kun koko lain rikkonut roisto puetaan Kristuksen täydelliseen lahjavanhurskauteen. Hallelujaa kiitos Jeesuksen Kristuksen.

      • Anonyymi

        Siinä se vaiton kuollut liha kirjoittelee jälleen.

        se on kauhean kova nousemaan ylös noin muutaman päivän välein.


    • Anonyymi

      Ei jeesus mitään käskyjä antanut. Käskyt ja kiellot löytyvät sieltä vanhan testamentin puolelta.

      • Anonyymi

        Tässä pieniä pätkiä Jeesuksen antamia kieltoja:

        8. Mutta älkäät te antako teitä kutsuttaa rabbiksi; sillä yksi on teidän Mestarinne, joka on Kristus, mutta te olette kaikki veljekset.
        9. Ja älkäät ketäkään kutsuko isäksenne maan päällä; sillä yksi on Isänne, joka on taivaissa.
        10. Ja älkäät antako teitä kutsuttaa mestariksi; sillä yksi on teidän Mestarinne, joka on Kristus.
        11. Joka teistä suurin on, se olkoon teidän palvelianne.

        34. Mutta minä sanon teille: älkäät ensinkään vannoko, ei taivaan kautta, sillä se on Jumalan istuin;
        35. Eikä maan kautta, sillä se on hänen astinlautansa: ei myös Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki:
        36. Ei sinun myös pidä vannoman pääs kautta, sillä et sinä voi yhtään hiusta valkiaksi eli mustaksi tehdä.
        37. Vaan teidän puheenne pitää oleman: on, on, ei, ei; mutta mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        38. Te kuulitte sanotuksi: silmä silmästä, ja hammas hampaasta.
        39. Mutta minä sanon teille: älkäät olko pahaa vastaan; vaan joka sinua lyö oikialle poskelle, niin käännä myös hänelle toinen.

        Jeesus ei antanut lupaa valehteluun, joten älä puhu ja kirjoita vasten perempaa tietoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pieniä pätkiä Jeesuksen antamia kieltoja:

        8. Mutta älkäät te antako teitä kutsuttaa rabbiksi; sillä yksi on teidän Mestarinne, joka on Kristus, mutta te olette kaikki veljekset.
        9. Ja älkäät ketäkään kutsuko isäksenne maan päällä; sillä yksi on Isänne, joka on taivaissa.
        10. Ja älkäät antako teitä kutsuttaa mestariksi; sillä yksi on teidän Mestarinne, joka on Kristus.
        11. Joka teistä suurin on, se olkoon teidän palvelianne.

        34. Mutta minä sanon teille: älkäät ensinkään vannoko, ei taivaan kautta, sillä se on Jumalan istuin;
        35. Eikä maan kautta, sillä se on hänen astinlautansa: ei myös Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki:
        36. Ei sinun myös pidä vannoman pääs kautta, sillä et sinä voi yhtään hiusta valkiaksi eli mustaksi tehdä.
        37. Vaan teidän puheenne pitää oleman: on, on, ei, ei; mutta mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        38. Te kuulitte sanotuksi: silmä silmästä, ja hammas hampaasta.
        39. Mutta minä sanon teille: älkäät olko pahaa vastaan; vaan joka sinua lyö oikialle poskelle, niin käännä myös hänelle toinen.

        Jeesus ei antanut lupaa valehteluun, joten älä puhu ja kirjoita vasten perempaa tietoa!

        Lisää Jeesuksen käskyjä ja kieltoja:

        35. Kuitenkin rakastakaat teidän vihollisianne ja tehkäät hyvää, ja lainatkaat, ja älkäät mitään siitä toivoko: niin teidän palkkanne on suuri, ja teidän pitää oleman Ylimmäisen pojat; sillä hän on laupias kiittämättömiä ja pahoja kohtaan.
        36. Olkaat sentähden laupiaat, niinkuin teidän Isännekin laupias on.
        37. Älkäät tuomitko, ettei teitä tuomittaisi: älkäät sadatelko, ettei teitä sadateltaisi: anteeksi antakaat, niin teille anteeksi annetaan.
        38. Antakaat, ja teille annetaan: hyvän mitan, likistetyn ja sullotun, ja ylitsevuotavan he antavat teidän helmaanne; sillä juuri sillä mitalla, jolla te mittaatte, pitää teille jälleen mitattaman.

        1. Älkäät tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
        2. Sillä millä tuomiolla te tuomitsette, pitää teitä tuomittaman, ja sillä mitalla, jolla te mittaatte, pitää teille jälleen mitattaman.
        3. Miksis siis näet raiskan, joka on veljes silmässä, ja et äkkää malkaa omassa silmässäs?
        4. Taikka, kuinka sinä sanot veljelles: pidäs, minä otan raiskan silmästäs; ja katso, malka on omassa silmässäs?
        5. Sinä ulkokullattu, heitä ensin malka ulos sinun silmästäs, ja katso sitte, kuinka saisit raiskan ulos veljes silmästä.
        6. Älkäät antako koirille pyhää, ja älkäät päärlyjänne heittäkö sikain eteen, ettei he niitä joskus tallaa jaloillansa, ja käännä itsiänsä, ja repele teitä.
        7. Anokaat, niin teille annetaan: etsikäät, niin te löydätte: kolkuttakaat, niin teille avataan.
        8. Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan.

        12. Kaikki siis, mitä te tahdotte, että ihmiset pitää teille tekemän, niin te myös heille tehkäät; sillä tämä on laki ja prophetat.
        13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
        15. Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää Jeesuksen käskyjä ja kieltoja:

        35. Kuitenkin rakastakaat teidän vihollisianne ja tehkäät hyvää, ja lainatkaat, ja älkäät mitään siitä toivoko: niin teidän palkkanne on suuri, ja teidän pitää oleman Ylimmäisen pojat; sillä hän on laupias kiittämättömiä ja pahoja kohtaan.
        36. Olkaat sentähden laupiaat, niinkuin teidän Isännekin laupias on.
        37. Älkäät tuomitko, ettei teitä tuomittaisi: älkäät sadatelko, ettei teitä sadateltaisi: anteeksi antakaat, niin teille anteeksi annetaan.
        38. Antakaat, ja teille annetaan: hyvän mitan, likistetyn ja sullotun, ja ylitsevuotavan he antavat teidän helmaanne; sillä juuri sillä mitalla, jolla te mittaatte, pitää teille jälleen mitattaman.

        1. Älkäät tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
        2. Sillä millä tuomiolla te tuomitsette, pitää teitä tuomittaman, ja sillä mitalla, jolla te mittaatte, pitää teille jälleen mitattaman.
        3. Miksis siis näet raiskan, joka on veljes silmässä, ja et äkkää malkaa omassa silmässäs?
        4. Taikka, kuinka sinä sanot veljelles: pidäs, minä otan raiskan silmästäs; ja katso, malka on omassa silmässäs?
        5. Sinä ulkokullattu, heitä ensin malka ulos sinun silmästäs, ja katso sitte, kuinka saisit raiskan ulos veljes silmästä.
        6. Älkäät antako koirille pyhää, ja älkäät päärlyjänne heittäkö sikain eteen, ettei he niitä joskus tallaa jaloillansa, ja käännä itsiänsä, ja repele teitä.
        7. Anokaat, niin teille annetaan: etsikäät, niin te löydätte: kolkuttakaat, niin teille avataan.
        8. Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan.

        12. Kaikki siis, mitä te tahdotte, että ihmiset pitää teille tekemän, niin te myös heille tehkäät; sillä tämä on laki ja prophetat.
        13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
        15. Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet.

        Siinä sitä on prophetaita taas esillä... ettekö te osaa muuta lukea kuin tuota huonolla suomella tehtyä käännöstä.. mikä ihmeen taika siihen liittyy ..päärlyjänne.. hohoijaa.

        kai te nyt tajuatte että teidänkään nuorisonne ei vilkasekkaan tuohon käännökseen ja syy on tuossa kieliasussa jota ei voipitää enää lettavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on prophetaita taas esillä... ettekö te osaa muuta lukea kuin tuota huonolla suomella tehtyä käännöstä.. mikä ihmeen taika siihen liittyy ..päärlyjänne.. hohoijaa.

        kai te nyt tajuatte että teidänkään nuorisonne ei vilkasekkaan tuohon käännökseen ja syy on tuossa kieliasussa jota ei voipitää enää lettavana.

        Sinulla ei ole suomenkieli hallussa. Biblian suomi ei huono, vaan vanhaa. Uusissa käännöksissä ei ole muuttunut ainoastaan kieli, vaan asia, eli se ei ole enää oikeaa Jumalan sanaa.

        Sinun suomesi: voipitää enää lettavana.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole suomenkieli hallussa. Biblian suomi ei huono, vaan vanhaa. Uusissa käännöksissä ei ole muuttunut ainoastaan kieli, vaan asia, eli se ei ole enää oikeaa Jumalan sanaa.

        Sinun suomesi: voipitää enää lettavana.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ajatella, että tarvitaan oikein vanhaa suomea... päärlyt... jotta se olisi Jumalan Sanaa !

        voi sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella, että tarvitaan oikein vanhaa suomea... päärlyt... jotta se olisi Jumalan Sanaa !

        voi sentään.

        Päärlyhän englanninkielestä käännetty kaunis sana. Jos et tiedä, niin se on nykysuomeksi helmi.

        Onhan niitä vanhoja sanoja mitä kaiki eivät tiedä, mutta on myös uusia ja sivistys sanoja, mitä täälläkin viljellään, joita kaikki eivät tiedä.

        Meinasin laittaa jotakin esimerkkejä siitä. miten tekstejä on muuteltu, mutta en viitsikkään.


    • Anonyymi

      Monissa muissakin tarinakokoelimissa kerrotaa kivoja juttuja.

    • Anonyymi

      Pitää tuntea alkukielet, viidakseen sanoa käännöksistä mitään. Sellaisia ei täällä ole joten vääntäminen tyhjän jauhamista. Käännökset eivät koskaan ole alkukielen veroisia, ei silloinkaan vaikka olisi pyritty sanasta sanaan suomennokseen. Suomen kieli kun on hyvin köyhä kieli ilmaisutavoiltaan näihin alkuperäisiin verrattuna.

      Jopa täysin soopaa on kehitetty harhaopeissa näistä suomennoksista, kuten sekin että joka "uskoo ja kastetaan" tarkoittaisi näiden kahden järjestystä.

      • Anonyymi

        Kerro minkä muun järjestyksen löydät Raamatun tapahtumista,


      • Anonyymi

        minulla on auki kreikka-suomi interlineaari jossa sanotaan näin:

        " Uskova j a kastettu pelastuu, mutta ei-uskova tuomitaan".

        miltä se näyttää tuo järjestys sieltä kirkon kupeelta käsin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla on auki kreikka-suomi interlineaari jossa sanotaan näin:

        " Uskova j a kastettu pelastuu, mutta ei-uskova tuomitaan".

        miltä se näyttää tuo järjestys sieltä kirkon kupeelta käsin?

        Ota pyörä ja aja kauppaan, tuo mumia niin saat lättyjä.

        kokeillan toisinpäin:

        aja kauppaan ja ota pyörä, tuo munia niin saat lättyjä.

        ( j a pyörävarkaudesta sakot)


      • Anonyymi

        Huvittavaa kun ensin kertoo ettei alkukielen tuntijoita ole, sitten heti perään hän itse esiintyy sellaisena tietäen mikä on mitenkin päin oltava.

        ollakseen esikoisille sopivaa, siitähän on kysymys.

        voi ihmispoloista jonka elämä menee jonkun pienen porukan opin puolesta tappeluun.

        huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa kun ensin kertoo ettei alkukielen tuntijoita ole, sitten heti perään hän itse esiintyy sellaisena tietäen mikä on mitenkin päin oltava.

        ollakseen esikoisille sopivaa, siitähän on kysymys.

        voi ihmispoloista jonka elämä menee jonkun pienen porukan opin puolesta tappeluun.

        huh.

        Ei ne siellä pienessä porukassa tappele. Mutta elävät kyllä varmasti uskossa, jota heille heidän saarnaajansa tarjoilevat. Uskoa johonkin laisuuteen, esimerkiksi esikoislestadiolaisuuteen.


    • Anonyymi

      Sokea ei ymmärrä muuta kuin papukaijata kuulemaansa tarinaa, sellainen on viissataavuotisen kirkon hedelmä tässä maassa.

      mitään kastamista ei ole ennekuin uusi luomus on syntynyt, vasta sitten voidaan vanha hukuttaa ja uuden nousta.

      mutta tuo on jo niin vaikeaa teolokiaa näile järjestysmiehille että turha on puhua mitään.

      • Anonyymi

        Kristinuskoa tuntemattomien hrhaoppisten horinat ovat jatkuneet täälläkin vuodesta toiseen.
        Suomessa kristinusko on ollut 1000 vuotta, ei 500.

        USKOVIEN LAPSET ON KRISTUKSEEN KASTETTU alkukirkosta asti. Kukaan kristitty ei lastaan jätä tahallaan kastamatta Kristuksen vanhurskauden ja iankaikkisen elämän osalliseksi.

        Anabaptismia on harhaoppi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      92
      1910
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      406
      1371
    3. Nainen, varmaan järkyttyisit jos saisit tietää tunteeni

      että vieläkin olen sinuun ihan hulluna, niin että tunnen olevani jatkuvasti sekaisin. On hajamielisyyttä, unohtelua ja s
      Ikävä
      48
      1285
    4. ''Jokainen,joka antaa luottamuksensa Rydmanille,antaa hyväksyntänsä tälle toiminnalle!''

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010507069.html Onko ala-ikäisten tyttöjen lähentely sekä alkoholin tuputtaminen he
      Perussuomalaiset
      126
      1237
    5. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      105
      1174
    6. Jo 2-vuotiailta joudutaan poistamaan hampaita

      Huolestuttavaa, ei ole ruokailutavat kunnossa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010491761.html Huolestuttava ilmiö leviä
      Maailman menoa
      58
      1164
    7. Onko välillämme tunteiden telepatiaa

      Nainen, sano mitä tämä on? Tunnen välillä sinut niin elävästi, tunnen yhteyden, tunnen rakkauden ja hyväksynnän. Olisi h
      Ikävä
      43
      985
    8. Teen aloitukset minkälaisia te sinkku miehet ovat? Ja naiset saavat kommentoida?

      Minusta oli hausta tämä Rosa Tanin miehet on hänen mukaan haluavat vain alle 30 vuotiaita ja sitten varsinkin haluavat 2
      Sinkut
      129
      943
    9. Jos molemmat tykkää

      niin miksi se on niin vaikea sanoa suoraan? Kumpikaan ei pysty, vaikka tunteita on. Onko jotenkin helpompi ilmaista se y
      Ikävä
      33
      818
    10. Tulta ja tulikiveä, sarvia ja häntiä

      Koska kristilliset ääriainekset pelottelevat tavallisia ihmisiä, on välttämätöntä puhua tästä aiheesta. Siis helvetistä
      Hindulaisuus
      383
      766
    Aihe