Kohtuuhintainen makuupussi paljaan taivaan alla nukkumiseen?

Anonyymi

Kannattaako ostaa kaksi: toinen kesään, toinen syksyyn ja kevääseen? Kolmen vuodenajan makuupussit näkyvät olevan aika hintavia.

6

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä mielessä "kannattaa". Kesäpussi voi olla melko kepoinen, mutta kolmen vuodenajan pussilla (0,8 - 1,2 kg) pitäisi pärjätä jopa jossain -6C kelissä kohtuullisesti. Käyttämällä vain 3VA pussia säästää rahaa (tai voi ostaa paremman/keveämmän), mutta sitten kesällä joutuu kantamaan muutaman sata grammaa enemmän painoa. Painonsäästö in todellakin vain tuota luokkaa, jos puhutaan laadukkaista pusseista.

Kehoittaisin ostamaan sen hyvän 3VA pussin ensin (n. 300€ ja yli) ja pärjäämään aluksi sillä. Jos todellista tarvetta on, niin ostaa sitten myöhemmin vaikka kesätäkin (quilt hienosti ulkomaaksi), jotka ovat tulleet muotiin kevytretkeilijöitten keskuudessa, painoa vain 400-500g. 3VA pussi täkki yhdessä toimii sitten talvellakin varsin hyvin, eikä paina kuin suunnilleen saman 1,5 kg kuin kohtuullinen talvipussikin.

• Anonyymi

Kantsii, kesäpussi ja 3 vuodenaika sisäkkäin jos tarvetta. Ja lämminvesi patteri .

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta, jään miettimään.

• Anonyymi

Yks makuupussi riittää. Saa olla n. -10...-15 kestävä. Ei ole ymmärtääkseni tarve nukkua ulkosalla, ja luulis pärjäävän teltassa tai kodassa etenkin jos jälkimmäisessä on tulisija esim. turbostove tms.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Paljaan taivaan alla nkkuminen taitaa kuitenkin tarkoittaa myös sateenkestävyyttä. Itse olen harjoittanut jonkinverran nk. kuusenpersiissä nukkumista. Ukko pussineen ja koirineen tiheän vanhan kuusen alle. Jalkopää 200 litran jätesäkkiin. Ei toimi kovin kylämässä/ märässä paria yötä pidempään, mutta toimiipahan sen pari yötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4167
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3455
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      35
      2974
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2548
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2147
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1929
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1919
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1807
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      391
      1498
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1308
    Aihe