Koronapandemiasta kun lehdissä uutisoidaan

Anonyymi

jatkuvalla syötöllä, ajattelin minäkin kysäistä joitakin asioita ja toivon mukaan saada tästä kulahtaneesta aiheesta keskustelua aikaan.

Uskallatteko päästää vierailulle kotiinne lapsenlapsianne? Käyttekö itse kaupoissa ynnä muita asioita hoitamassa? Käytättekö kasvimaskia ulkona ja jos käytte kaupassa niin käytättekö siellä kasvomaskia?

Oletteko päästäneet vierailulle kotiinne tai itse käyneet aktiivisesti työelämässä olevan luona, siis ihminen, joka liikkuu useiden ihmisten kanssa päivittäin työpaikalla?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän tätäkin pandemiaa ole kyllästymiseen asti luettu.Teet niinkuin THL ja hallitus ohjeistaa ja sitten käytät maalaisjärkeä käymään vain tänne tullaan eikä olemaan.Hyvää kesän jatkoa

    • Anonyymi

      Olen tarkkana kuin porkkana. Käytän kasvimaskia kaikkialla missä ikinä liikunkin, olen sisätiloissa tai ulkona. Paikka, jossa en käytä kasvomaskia on metsä.
      Kylään ei tänne tulla, mutta pihalle saa tulla istumaan ja tarpeeksi kauas. Samaan huonetilaan ei tule edes lapseni, näin se vaan on. Olen sisäistänyt tämän sairauden tappotaudiksi.

    • Anonyymi

      Olen karanteenissa, en liiku ihmisten parissa, läheiset vierailevat vain pihalla,
      maski on käytössä jos pakosta joudun lähelle vierasta ihmistä.
      Käytän ulkopuolisia palveluja asioiden hoidossa, jotka ovat toimineet
      moitteettomasti. Kaikki suunnitellut menot on toistaiseksi siirretty tuntemattomaan
      tulevaisuuteen. Kaikkeen tottuu ja huonomminkin voisi olla.

    • Anonyymi

      Minäkin olen talonvahtina ja kissojen ruokkijana kun tytär perheineen on Norjassa lomalla. Enkä meinaa olla täällä kun tulevat ja hajurakoa pidetään vähän aikaa
      mummo

    • Anonyymi

      Niin mikäköhän siinä on, että nuorten pitää tulla kylään lapsiensa kanssa, vaikka olen sanonut, että ei kiitos, kun on diabeteskin.
      Ovat testamentissa perijöitä, joten johtuisiko siitä? Jos on rahantarve, niin tullaan.

    • Anonyymi

      Suu auki se on oltava syötettäessä.

    • Anonyymi

      Hassu juttu,
      mua ei korona pelota,
      käytän kyllä tarvittaessa suu-suojaa,
      mutta liikun kaupungilla ihan normaalisti asioilla kuten ennenkin,

      olen vahvasti riskiryhmässä,
      sepelvaltimotauti, syd. vajaa toiminta, ja nyt pukkaa vanhuuden diapeetteski päälle,

      on tullut semmon ajatus,
      tarttuiski korona vaan pikaisestikki minuun
      en jaksa tätä elämää enään,
      vanhana sairaana väsyneenä,
      asioillakki käynnit ottaa niin kovasti voimille,

      äskenki tulin kaupungilta
      oli pakko ottaaa tirsat olin niiiiiiinnnn väsyny
      tuntu että maa vetää puoleensa kuin mangneetti,

      juuu, en muuta enää toivo kuin kuolemaa,
      vanhan sairaan uupuneen ihmisen elämä ei ole mitään elämää enään,

      jälkeläisetki ovat jo kuusikymppisiä, ja heidän jälkeläiset nelikymppisiä,
      kyllä ne pärjää ilman minua
      eikä ne kaipaa mua ainakaa elävänä,

      sitte kun olen kuollut voivat päästää pien tirsan kyynelitä ja ikäväki voi sitten iskeä niille päälle,

      niin on käyny mulle ittellekki,
      nyt kaipaan omia kuoleita läheisiäni,
      jopa äitiä ja isää vaikka ovat jo viiskyt vuotta sitten nukkuneet pois,
      semmosta on vanhanuksen elämä ,
      vanha ikävöi päässtä pois sinne missä ei enään ikinä väsytä,

      • Anonyymi

        Voi että, tuli vähän suru puseroon kun luin kirjoitustasi,
        mutta niin kai se vaan on, että jos tuntuu,
        että ei ole enää mitään menetettävää,
        pelkokin alkaa hälvetä ja kaipaa pois.
        Oikein hyvää levollista yötä sinulle !
        t. yks hönötintti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe