Hyvä esimerkki yle areenassa, miten uhrit ajattelevat. Syy on aina muissa kuin itsessä.
Katso Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/1-50096390
Kohdassa 15:30 eteenpäin ainakin itselläni särähtää korvaan, kun tuo nainen sanoo, että "hän sai minut varatulta mieheltä". Siis toisinsanoen paljastaa, että lähti parisuhteestaan jonkin liehittelijän mukaan. Eli teki huorin, petti miehensä, tuosta vaan. Ja sitten kehtaa nyt syyttää tätä uutta miestä narsismista. Miksei pysynyt uskollisena edelliselle, vai oliko tämäkin narsisti? Mene ja tiedä, mutta syy on aina muissa. Olisiko tuollakin naisella hieman peiliinkatsomisen paikka.
Kannattaa katsoa koko video, jos jaksatte. Aluksi herää sääli ja sympatia, mutta lopuksi lähinnä myötähäpeä noiden uhrien kaksinaamaisuuden takia.
Uhrinarsistit
13
113
Vastaukset
- Anonyymi
Minä vaikka pohdinkin narsismiakin, olen itsenäinen ajattelija enkä kuulu edes narsistien uhrit sosiaaliseen ryhmään. Tarkastelen kaikkea kriittisesti, siis kaikkea.
pooiuyttyyu- Anonyymi
Minulla on tullut yllätyskäänne ja elän sovussa loppuelämän minua kiusanneen äitini kanssa.
pouyyuu
- Anonyymi
Narsistit katsovat toisia ihmisiä alaspäin. Puhuvat kuinka säälivät jotakin ihmistä. Ja kuinka aina on joku liehitellyt jotakin. Puheesi kuulostaa niin exäni puheelta. Kyseessä nainen.
- Anonyymi
Noin ajatellen kaikkihan täällä on ihan omaa syytä, paitsi ehkä olemassaolo tai vanhemmat joille emme mitään voi. En minä jonkinlaisena uhrina ole kokenut olevani itse mitenkään syyntakeeton tilanteeseeni. Päinvastoin taisin oikein aikoinaan oikein asettua syötiksi. Miksi, onkin vähän vaikeampi selittää, mutta silloinen tilanne oli sellainen, että kaikki kelpasi. Olin kuitenkin sen verran kartalla, että tyyppi varmaankin tajusi liehittelyn yms. tehottomaksi kokonaanja vetosi enemmänkin herkkyyteeni ja auttamishaluuni. Nuo ovat pahoja vikoja sinisilmäisyyden ja typeryyden lisäksi tietenkin. Nyt yritän epätoivoisesti päästä irti kokonaan ja sekin on vain itsestä kiinni, ei ole mikään vainoaja, vaan kylmäverinen hyödyntäjä. Kysyisinkin asioista jotain ymmärtäviltä, onko narsisteille tyypillistä toistaa samaa totuttua kaavaa vuosikausia ja jatkaa aina vaan samanlaisella toiminnalla? Muutenhan mikään ei ikinä mene putkeen tai sovitusti vaan kaikki on kaoottista ja hyvin kiireistä.
- Anonyymi
Minunkin vedettiin narsistipsykopaattien manipulointipeliin herkkyyden ja vastuuntunnon ominaisuuksien kautta, sitä kautta että minulla oli tarve varmistaa, ettei kelleen käy mitään pahaa ja että jos kävisi että se paljastuisi varmasti miten se on käynyt. Tuon ajatuksen kautta he alko pelailla mun mielelläni niin että oon ihan pyörällä päästäni.
poooiiuuuuyuuy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minunkin vedettiin narsistipsykopaattien manipulointipeliin herkkyyden ja vastuuntunnon ominaisuuksien kautta, sitä kautta että minulla oli tarve varmistaa, ettei kelleen käy mitään pahaa ja että jos kävisi että se paljastuisi varmasti miten se on käynyt. Tuon ajatuksen kautta he alko pelailla mun mielelläni niin että oon ihan pyörällä päästäni.
poooiiuuuuyuuyMutta mulla on käynyt nyt niin, että vaikka narsismi /psykopatia ilmenee selkäpiitä karmivin vaikutuksin sen kohteeseen, niin minulla on iskenyt lempeys narsistipsykopaatteja kohtaan, olen jotenkin empaattisesti oivaltanut että ilmiön takana sittenkin voi olla ihminen joka ansaitsee aidon rakkauden.
pooiuyttttyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mulla on käynyt nyt niin, että vaikka narsismi /psykopatia ilmenee selkäpiitä karmivin vaikutuksin sen kohteeseen, niin minulla on iskenyt lempeys narsistipsykopaatteja kohtaan, olen jotenkin empaattisesti oivaltanut että ilmiön takana sittenkin voi olla ihminen joka ansaitsee aidon rakkauden.
pooiuyttttytEikä myöskään ole ihan helppoa aivoilleni olla entisen kiusaajani kanssa kimpassa, mutta mulla ei ole epäilystäkään että se on oikea ratkaisu. Mä en aio luovuttaa kiusaajieni rakastamisesta,
pooiuyyyuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä myöskään ole ihan helppoa aivoilleni olla entisen kiusaajani kanssa kimpassa, mutta mulla ei ole epäilystäkään että se on oikea ratkaisu. Mä en aio luovuttaa kiusaajieni rakastamisesta,
pooiuyyyuuArvelen että he kuitenkin tarvitsevat rakkauttani vaikka väittävät etteivät tarvitse-.
pooiuyytytyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvelen että he kuitenkin tarvitsevat rakkauttani vaikka väittävät etteivät tarvitse-.
pooiuyytytyyMulla tulee kristiunuskon Jeesuksesta aina mieleen mielikuva hyvästä ihmisestä ryövärien rinnalla.
pooiuuyyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla tulee kristiunuskon Jeesuksesta aina mieleen mielikuva hyvästä ihmisestä ryövärien rinnalla.
pooiuuyyyySiis miten Jeesus kristinuskossa kuvataan.
Esim. islamin uskonnonhan mukaan Jeesus ei kuollut ristillä, joten Jeesuksen elämäntarina on toisenlainen.
pooiiuuyuyyyty
- Anonyymi
Tuo pettäjä nainen vaikuttaa itse hieman narsistiselta.
- Anonyymi
Itse koen myötähäpeää palstalla hilluvia uhrinarskuja kohtaan. Marttyyrius on niin läpinäkyvä ja narsistinen piirre.
- Anonyymi
Höpötykseksi meni tämäkin ketju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124320MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822171Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551711Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3878- 171874