Uhrinarsistit

Anonyymi

Hyvä esimerkki yle areenassa, miten uhrit ajattelevat. Syy on aina muissa kuin itsessä.

Katso Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/1-50096390

Kohdassa 15:30 eteenpäin ainakin itselläni särähtää korvaan, kun tuo nainen sanoo, että "hän sai minut varatulta mieheltä". Siis toisinsanoen paljastaa, että lähti parisuhteestaan jonkin liehittelijän mukaan. Eli teki huorin, petti miehensä, tuosta vaan. Ja sitten kehtaa nyt syyttää tätä uutta miestä narsismista. Miksei pysynyt uskollisena edelliselle, vai oliko tämäkin narsisti? Mene ja tiedä, mutta syy on aina muissa. Olisiko tuollakin naisella hieman peiliinkatsomisen paikka.

Kannattaa katsoa koko video, jos jaksatte. Aluksi herää sääli ja sympatia, mutta lopuksi lähinnä myötähäpeä noiden uhrien kaksinaamaisuuden takia.

13

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä vaikka pohdinkin narsismiakin, olen itsenäinen ajattelija enkä kuulu edes narsistien uhrit sosiaaliseen ryhmään. Tarkastelen kaikkea kriittisesti, siis kaikkea.

      pooiuyttyyu

      • Anonyymi

        Minulla on tullut yllätyskäänne ja elän sovussa loppuelämän minua kiusanneen äitini kanssa.


        pouyyuu


    • Anonyymi

      Narsistit katsovat toisia ihmisiä alaspäin. Puhuvat kuinka säälivät jotakin ihmistä. Ja kuinka aina on joku liehitellyt jotakin. Puheesi kuulostaa niin exäni puheelta. Kyseessä nainen.

    • Anonyymi

      Noin ajatellen kaikkihan täällä on ihan omaa syytä, paitsi ehkä olemassaolo tai vanhemmat joille emme mitään voi. En minä jonkinlaisena uhrina ole kokenut olevani itse mitenkään syyntakeeton tilanteeseeni. Päinvastoin taisin oikein aikoinaan oikein asettua syötiksi. Miksi, onkin vähän vaikeampi selittää, mutta silloinen tilanne oli sellainen, että kaikki kelpasi. Olin kuitenkin sen verran kartalla, että tyyppi varmaankin tajusi liehittelyn yms. tehottomaksi kokonaanja vetosi enemmänkin herkkyyteeni ja auttamishaluuni. Nuo ovat pahoja vikoja sinisilmäisyyden ja typeryyden lisäksi tietenkin. Nyt yritän epätoivoisesti päästä irti kokonaan ja sekin on vain itsestä kiinni, ei ole mikään vainoaja, vaan kylmäverinen hyödyntäjä. Kysyisinkin asioista jotain ymmärtäviltä, onko narsisteille tyypillistä toistaa samaa totuttua kaavaa vuosikausia ja jatkaa aina vaan samanlaisella toiminnalla? Muutenhan mikään ei ikinä mene putkeen tai sovitusti vaan kaikki on kaoottista ja hyvin kiireistä.

      • Anonyymi

        Minunkin vedettiin narsistipsykopaattien manipulointipeliin herkkyyden ja vastuuntunnon ominaisuuksien kautta, sitä kautta että minulla oli tarve varmistaa, ettei kelleen käy mitään pahaa ja että jos kävisi että se paljastuisi varmasti miten se on käynyt. Tuon ajatuksen kautta he alko pelailla mun mielelläni niin että oon ihan pyörällä päästäni.

        poooiiuuuuyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin vedettiin narsistipsykopaattien manipulointipeliin herkkyyden ja vastuuntunnon ominaisuuksien kautta, sitä kautta että minulla oli tarve varmistaa, ettei kelleen käy mitään pahaa ja että jos kävisi että se paljastuisi varmasti miten se on käynyt. Tuon ajatuksen kautta he alko pelailla mun mielelläni niin että oon ihan pyörällä päästäni.

        poooiiuuuuyuuy

        Mutta mulla on käynyt nyt niin, että vaikka narsismi /psykopatia ilmenee selkäpiitä karmivin vaikutuksin sen kohteeseen, niin minulla on iskenyt lempeys narsistipsykopaatteja kohtaan, olen jotenkin empaattisesti oivaltanut että ilmiön takana sittenkin voi olla ihminen joka ansaitsee aidon rakkauden.

        pooiuyttttyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mulla on käynyt nyt niin, että vaikka narsismi /psykopatia ilmenee selkäpiitä karmivin vaikutuksin sen kohteeseen, niin minulla on iskenyt lempeys narsistipsykopaatteja kohtaan, olen jotenkin empaattisesti oivaltanut että ilmiön takana sittenkin voi olla ihminen joka ansaitsee aidon rakkauden.

        pooiuyttttyt

        Eikä myöskään ole ihan helppoa aivoilleni olla entisen kiusaajani kanssa kimpassa, mutta mulla ei ole epäilystäkään että se on oikea ratkaisu. Mä en aio luovuttaa kiusaajieni rakastamisesta,

        pooiuyyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä myöskään ole ihan helppoa aivoilleni olla entisen kiusaajani kanssa kimpassa, mutta mulla ei ole epäilystäkään että se on oikea ratkaisu. Mä en aio luovuttaa kiusaajieni rakastamisesta,

        pooiuyyyuu

        Arvelen että he kuitenkin tarvitsevat rakkauttani vaikka väittävät etteivät tarvitse-.


        pooiuyytytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelen että he kuitenkin tarvitsevat rakkauttani vaikka väittävät etteivät tarvitse-.


        pooiuyytytyy

        Mulla tulee kristiunuskon Jeesuksesta aina mieleen mielikuva hyvästä ihmisestä ryövärien rinnalla.


        pooiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tulee kristiunuskon Jeesuksesta aina mieleen mielikuva hyvästä ihmisestä ryövärien rinnalla.


        pooiuuyyyy

        Siis miten Jeesus kristinuskossa kuvataan.

        Esim. islamin uskonnonhan mukaan Jeesus ei kuollut ristillä, joten Jeesuksen elämäntarina on toisenlainen.


        pooiiuuyuyyyty


    • Anonyymi

      Tuo pettäjä nainen vaikuttaa itse hieman narsistiselta.

    • Anonyymi

      Itse koen myötähäpeää palstalla hilluvia uhrinarskuja kohtaan. Marttyyrius on niin läpinäkyvä ja narsistinen piirre.

    • Anonyymi

      Höpötykseksi meni tämäkin ketju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe