Thaimaan turismi

Anonyymi

Englanninkielisissä thaimalaisissa lehdissä on ollut mainintoja turismista. Joidenkin lähteiden mukaan Thaimaa keskittyisi tulevaisuudessa haalimaan vain varakkaita turisteja ja massaturismi jäisi pois. Saapa nähdä mitä siitä tulee. Mistä saataisiin niin paljon rikkaita turisteja, että Thaimaan turismista saamat tulot eivät oleellisesti vähenisi? Ei mistään.

Viime vuonna Thaimaassa kävi lähes 40 miljoonaa turistia, joista vain pieni osa olisi kyennyt tai halunnut kuluttaa 300 euroa vuorokaudessa matkansa aikana. Valtaosa niistä, joille on samantekevää maksaako päivä turistina 100 vai 1000 euroa ei edes lähde Thaimaahan lomailemaan.

Toinen silmään sattunut uutinen on, että turisteja aiotaan ottaa maahan vain sellaisista maista, joissa ei ole esiintynyt yhtään uutta koronatapausta kahteen kuukauteen. Suomi ei ainakaan toistaiseksi kuulu näihin maihin.

Jos tuo viimeinen tieto pitää paikkansa, Thaimaassa on erittäin vähän turisteja ensi talvena.

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saattaapi turismijäädä paljon arvioitua pienemmäksi jos uutiset pitää paikkaansa, ihmisellä jolla on varaa maksaa kuukauden lomasta 30.000 euroa etsii paikkansa varmasti jostain muualta, paikasta jossa asiat on kunnossa, nämä uutiset vahvistavat vain sen että Thaimaan satumaisen rikas eliitti, on täysin pihalla maan todellisista asioista ja ongelmista... Kun maan kansasta valtaosa ei tienaa 10 vuodessa tuota 30.000 euroa.

• Omien lomamatkojeni budjetti on ollut luokkaa 5 000- 6 000 € sis. matkat ja majoituksen. Matkojeni kestot ovat olleet yleensä luokkaa n. 3 vk.
        Tiedän kyllä että pelkästään matkoihin ja / tai majoitukseen saa uppoamaan tuon summan niin halutessaan.

Yksin matkatessani hotellini ovat aina olleet hyvin vaatimattomia; luokkaa 10- 40/€ vrk.
        Kuitenkin minut aina tuttubaareissa otetaan riemuiten vastaan.
        Tuolla budjetillani on joskus varaa hieman riehakkaalla päällä ollessani soitella pikkubaarien kellojakin.

• Anonyymi

Thaimaassa käy samalla tavalla rikkaita kuin muuallakin maailmassa. Pitää muistaa että Bangkok oli 2018-2019 maailman suosituin kaupunki mitattuna hotelliyöpymisinä. Kyllä Thaimaahan tulee kaikenlaista väkeä jatkossakin. Poikkeusajat on poikkeusaikoja.
      Turistikohteiden infrastruktuuri on rakennettu turismille. Siihen infrastruktuuriin on sijoittanut kuningashuoneesta lähtien Thaimaan ja Aasian rikkaimmat ja vaikutusvaltaisimmat, sekä hallituksen väkeä ja kavereita. Hylkäisikö ne sijoituksensa? Eivät hylkää, vaan pyrkivät kasvattamaan turismia ja kehittävät palveluja edelleen.

Järjestys on nyt vain poikkeusoloissa se, että kansan turvallisuus ensin, raha sitten ja sitten kun koronatilanne sen sallii niin massaturismi jatkuu ja kehittyy.

• Massaturismi on useiden maiden suurimpia tulonlähteitä.

Paikalliset asukkaat sitä usein vastustavat ja ovat useinkin oikeassa. Toki siitä on haittaa heidän infalleen mutta on myös valtaisa tulonlähde.

Persekärpäseni haluaa ehkäpä sanoa tähän sanasen?
      Olen raivannut alle runsaasti tilaa; toki ne rajoittuvat aina vain yhteen solvaavaan lauseeseen jollet sitten kopio suoraan kirjoitustani....:-=

• Anonyymi

Googlailin hieman tuota uutista Thailand - The end of mass turism, varsin monta uutista eri uutistoimistoilta löytyy heinäkuulta, lienee kutenkin viisasta varaustua että thaimaahan ei kovinkaan nopeasti pääse hoidattamaan mielenterveyttään, ja nauttimaan ihokosketuksesta, joten luulen että joudut vielä pitkään tyytymään kallion mamuihin, mutta on se kuitenkin hyvä että sieltä löytyy palvelua kaltaisillesi.

Muuten tuossa vaiheessa jossain lukasin että yllytit suomalaisia veronkiertoon, kerrot kuitekin olevasi nazi, eiks tuo ole kehoitus kusettaa verottajaa ole kun kusisi omaan taskuun, kun valtaosa uus sellaisista elelee valtionmaksamilla tuilla, miten niitä maksaa jos kaikki kusettavat verottajaa, ja miten tuo syyriasta tullut maahanmuuttaja on vielä huonompi, kun työhaluja ei ole kummallakaan, eikä mamulla edes suomenkielentaitoa.

• Anonyymi

"Järjestys on nyt vain poikkeusoloissa se, että kansan turvallisuus ensin, raha sitten ja sitten kun koronatilanne sen sallii niin massaturismi jatkuu ja kehittyy."

Näin minäkin arvelen. Kaiken maailman virukset ja lämpötilan nousut jäätiköiden sulaessa vain saattavat sotkea suunnitelmat.

Aloittaja

• Anonyymi

Pitkälti juurikin näin.

• Anonyymi

Erittäin asiallinen aloitus, kiitos.

Mitä itse olen mainittuja englanninkielisiä uutisia seurannut, ja vähän thaimaankielisiäkin, niin enpä voi kuin allekirjoittaa aloituksessa esitetyt asiat.

Aloituksen aiheesta jatkaisin vielä, että ns. Taimaalaisesta keskiluokkaisesta perheestä lähtöisin olevan vaimoni kanssa olemme jo useina vuosina viettäneet lomiamme muuallakin kuin Thaimaassa. Näin lähinnä siksi, että meille molemmille on töiden ja harratuksien johdosta kertynyt paljon yhteisiä ystäviä esim. Euroopasta.

Emme ole rikkaita, mutta kohtuullisen hyvin toimeentulevia. Vaimoni kuitenkin pitää kohtuutomina näitä vaatimuksia, että paljonko minun pitäisi turistina rahaa kuluttaa Thaimaassa saadakseni hänen kanssaan Thaimaahan matkustaa tavatakseni perhettään sekä kummipoikaani ja kummityttöäni.

Noh ja katsellaan nyt miten vallitseva tilanne kehittyy ja mitä nyt Thaimaassa valtaapitävät päättävät.

• Anonyymi

Miksi, oi miksi, miksi,miksi! Sinun piti mainita tulotasonne teidän onnellista perhettänne tuntemattomille palstalaisille? Kohosiko kenties oma egosi, hiukan, tuliko itsellesi olo, että teillä menee hyvin johonkin tuntemattomattomiin verrattuna? Ihmismieli on arvoitus.

Ntikettiin kuuluu. postailla asioita, joita pystyy sanomaan toisille myös naamatusten. Kerroitko esim. euroopan yhteisille harrastus tutuille, ensimmäisenä tulotasonne ja vuosiansionne? Mielestäni ei kuulu normaaliin tutustumis rituaaliin?

Tosin olen huomannut joissakin harrastuksissa, että on ihmisiä, joiden on pakko päteä ansioillaan..... Esim avantouimarit, siellä harrastuksen parissa kaikki ovat yhtä rikkaan tai köyhän näköisiä speedoissaan. Olen huomannut, että ne, joiden etumus pullottaa vähiten, yrittävät usein aloittaa puheenaiheen omista tuloistaan...... Mä tienaan yli kympin kuussa helposti, mä omistan sitä ja tätä, lausahduksillaan, vaikka kukaan ei ole mitään kysynyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi, oi miksi, miksi,miksi! Sinun piti mainita tulotasonne teidän onnellista perhettänne tuntemattomille palstalaisille? Kohosiko kenties oma egosi, hiukan, tuliko itsellesi olo, että teillä menee hyvin johonkin tuntemattomattomiin verrattuna? Ihmismieli on arvoitus.

Ntikettiin kuuluu. postailla asioita, joita pystyy sanomaan toisille myös naamatusten. Kerroitko esim. euroopan yhteisille harrastus tutuille, ensimmäisenä tulotasonne ja vuosiansionne? Mielestäni ei kuulu normaaliin tutustumis rituaaliin?

Tosin olen huomannut joissakin harrastuksissa, että on ihmisiä, joiden on pakko päteä ansioillaan..... Esim avantouimarit, siellä harrastuksen parissa kaikki ovat yhtä rikkaan tai köyhän näköisiä speedoissaan. Olen huomannut, että ne, joiden etumus pullottaa vähiten, yrittävät usein aloittaa puheenaiheen omista tuloistaan...... Mä tienaan yli kympin kuussa helposti, mä omistan sitä ja tätä, lausahduksillaan, vaikka kukaan ei ole mitään kysynyt?

Pari yhdyssana virhettä, odotan kommentteja.

• Anonyymi

Thaimaalle on kai? Yksi ja sama mitä mieltä sun vaimosi jostakin on? Jos vaaditaan jotain parinsatkun päiväbudjettia turreilta, niin se tavaran ja asumisen hinta nousee turistipaikoissa.
        Ei ne voi Isaanissa " mistä vaimosikin on kotoisin" nostella muutakun hotellihuoneiden hintoja, muuten alkaa se oma väkikin kuolla nälkään.

Ole rauhassa voit edelleen käydä moikkaamassa kummikersojasi ja anoppiasi ja syödä niiden tekemää ihanaa thai ruokaa. Thain normiruuat eivät voi paljon kallistua, tai sitten palkkoja täytyy alkaa nostelemaan. Falle safkojen hinta saattaa nousta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi, oi siksi, siksi, siksi...

Että täällä joku - ehkäpä juuri sinä - aina tykkää länkyttää sairasta paskaansa Pattayan rakkaista, kahden viikon miljonääreistä, resuperseitä, vuokra vosuista, jne...

Kerroin, että emme ole rikkaita. Kerroin, että emme ihan kohta ehkä Thaimaahan pääse.

Olemme avoimesti kertoneet Euroopan, muun maailman ja Thaimaan tutuillemme, mikä tilanteemme on nyt (huono) matkailun suhteen. Emme pidä kulisseja yllä.

Tätä seuraavaa on vaikeaa kirjoittaa siten, että en loukkaisi tunteitasi.... mutta rohkenen huomauttaa, että moni huomannee sinulla olevan jotain ongelmia itsesi kanssa.

Sinulla kun nyt tuntuu olevan jotain minua vastaan, niin ole ystävällinen ja kerro missä ja miten voimme keskustella kasvotusten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thaimaalle on kai? Yksi ja sama mitä mieltä sun vaimosi jostakin on? Jos vaaditaan jotain parinsatkun päiväbudjettia turreilta, niin se tavaran ja asumisen hinta nousee turistipaikoissa.
        Ei ne voi Isaanissa " mistä vaimosikin on kotoisin" nostella muutakun hotellihuoneiden hintoja, muuten alkaa se oma väkikin kuolla nälkään.

Ole rauhassa voit edelleen käydä moikkaamassa kummikersojasi ja anoppiasi ja syödä niiden tekemää ihanaa thai ruokaa. Thain normiruuat eivät voi paljon kallistua, tai sitten palkkoja täytyy alkaa nostelemaan. Falle safkojen hinta saattaa nousta.

Thaimaalle ei kai? ole yksi ja sama mitä mieltä thaimaalaiset ja ulkomaalaiset Thaimaasta ovat?

Vaimoni ei ole Isaanista kotoisin, eikä myöskään kaltaisesi rasisti.

Anoppini on kuollut jo aikoja sitten.

Thai ruoka on hyvää, etenkin hyvin ja rakkaudella tehty hyvässä seurassa nautittuna.

Thaiden normiruuat voivat kallistua, etenkin turismista ansioidensa saaneiden, jos aloituksessa kerrottu toteutuu.

Ps. Olet jo todistanut jotain itsestäsi, mutta ole hyvä vaan, ja jatka samalla tyylilläsi.

• Anonyymi

"Erittäin asiallinen aloitus, kiitos."

Kiitos kiitoksista. 😁 Sympatiseeraan Thaimaata itse ja olen lomaillut siellä kerran vuodessa viimeiset 25 vuotta. Ensimmäisen kerran kävin Bangkokissa vuonna 1977. En harrasta mitään seksiturismia, sillä olen sen verran atleettinen vanha herra, että minun ei tarvitse hakeutua maksullisten naisten seuraan.

Kaikkialla maailmassa on epärehellisyyttä ja varkaita, mutta kehitysmaista Thaimaa kuuluu kyllä ehdottomasti parhaimmistoon. Tämä vetää minut aina takaisin, vaikka kuuluisaa thaimaalaista kohteliaisuutta ei liikenteessä jalankulkijaa kohtaan juuri koskaan esiinnykään.

Koettakaapa lähteä Riossa Copacabanan rannalta uimaan ja jättäkää kassinne rannalle. Kun palaatte kehden minuutin kuluttua, kassi ei enää ole paikallaan. Paikalliset jättävät kahden euron arvoiset puusandaalinsa ventovieraiden vahdittaviksi mennessään uimaan. Muussa tapauksessa ne varastetaan varmasti. Näin ei käy Thaimaassa, vaikka sen kohteliaisuus onkin yliarvostettua.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thaimaalle ei kai? ole yksi ja sama mitä mieltä thaimaalaiset ja ulkomaalaiset Thaimaasta ovat?

Vaimoni ei ole Isaanista kotoisin, eikä myöskään kaltaisesi rasisti.

Anoppini on kuollut jo aikoja sitten.

Thai ruoka on hyvää, etenkin hyvin ja rakkaudella tehty hyvässä seurassa nautittuna.

Thaiden normiruuat voivat kallistua, etenkin turismista ansioidensa saaneiden, jos aloituksessa kerrottu toteutuu.

Ps. Olet jo todistanut jotain itsestäsi, mutta ole hyvä vaan, ja jatka samalla tyylilläsi.

Jahas jahas... sä meinaat, että ruokakaupan kassalla aletaan tarkastella paikallisten työpaikkoja??

Pattaijalla kun sevenelevenin kassa sanoo,että 800thb khaa, niin vedät maataloustuottajakortin esiin tai todistuksen, ettet saa rahojasi turismista?? Kassa pyytää anteeksi ja sanoo, että 560thb khaa??

Vai miten ajattelit " ainakin turismista tulonsa saavien paikallisten ruuan hinnan korotuksen" tapahtuvan??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahas jahas... sä meinaat, että ruokakaupan kassalla aletaan tarkastella paikallisten työpaikkoja??

Pattaijalla kun sevenelevenin kassa sanoo,että 800thb khaa, niin vedät maataloustuottajakortin esiin tai todistuksen, ettet saa rahojasi turismista?? Kassa pyytää anteeksi ja sanoo, että 560thb khaa??

Vai miten ajattelit " ainakin turismista tulonsa saavien paikallisten ruuan hinnan korotuksen" tapahtuvan??

Juu juu....

Ehkä en nyt ymmärrä koko kommenttisi viestiä maataloustuottajakortteineen, mutta syy tähän on varmaankin vain minussa.

Ajattelen kuitenkin niin, että jos suuri joukko thaimaalaisista, jotka turismista suoraan tai epäsuoraan asionsa ovat saaneet, menettävät ansionsa.... niin silloin heidän ruokansakin ikään kuin kallistuu. Eli vaikka ruoka ei varsinaisesti kallistu, on se tavallaan kalliimpaa heille kuten vastaavat muutkin hyödykkeet.

Tämä siis, että suuren joukon thaimaalaista ostovoima romahtaa, ei voi myöskään olla vaikuttamatta koko Thaimaan talouteen.
        Vai voiko?

• Anonyymi

Suomalaiset turistit ei pääse thaimaahan tänä vuonna ollenkaa. Ehkä ensi keväänä 2021.olen ottanut asiasta selvää.

• Anonyymi

Olet toistellut tuota kuin papukaija jo monta kuukautta ja minkäänlaista tietolähdettä et ole kyennyt väitteellesi esittämään.
        Kaikki pääsemiseen ja eipääsemiseen liittyvät spekulaatiot löytyvät sanomalehdistä sekä suurlähetystöjen sivustoilta. Missään ei ole tukea tuollaisille väitteille, joita esität.
        Tilanteessa mennään koronan ehdoilla hetki hetkeltä ja se voi muuttua hyvään tai huonoon suuntaan. Lakkaa esittämästä perättömiä väitteitä, "selvääottaja". Et ole selvää päivää nähnytkään.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Ota numeromies tästä ensin selvää ja opiskele.
        https://www.youtube.com/watch?v=cG4PY8BCtEQ

Olen nyt pandemian aikana Thaimaan kaipuutani käynyt herkistelemässä Helsingin Kallion alan hieromalaitoksissa.

Sieltä saa erittäin hienovaraista, hellää, huumorintajuista sekä ammattitaitoista palvelua herrasmiehen tarpeisiin.
        Hinnat ovat hyvin kohtuulliset ja henkilökunta käyttää kaikkea alaan kuuluvaa suojavälineistöä.

• Anonyymi
        nasuvaan kirjoitti:

Olen nyt pandemian aikana Thaimaan kaipuutani käynyt herkistelemässä Helsingin Kallion alan hieromalaitoksissa.

Sieltä saa erittäin hienovaraista, hellää, huumorintajuista sekä ammattitaitoista palvelua herrasmiehen tarpeisiin.
        Hinnat ovat hyvin kohtuulliset ja henkilökunta käyttää kaikkea alaan kuuluvaa suojavälineistöä.

Miten sulla viikolla aikaa, tahtoisitko tavata yhden anonyymin Kurvissa?

• Anonyymi

mä pääsen, jos mä haluan, parin viikon karenssilla tosin, mutta järkeä saa ja pitää käyttää varsinkin nyt. Viiraa päässä suomalaiset, eli aika suuri osuus pienestä kansasta? Uskovat tilanteen olevan hallussa, kun saa vähän matkustaa? Sankoin joukoin matkustetaan heti ja sinne minne pääsee.

Muksut mummulaan ja alle 30v parit baanalle. Mummulle tuliaisiksi korona, niin saadaan varmaan perintöäkin vuoden sisään? Minä ja mun thaikku muijani ei olla hyvin antsaitsevia.
        Ansiotulot suomessa yhteensä 2018 vuonna alle 40 000e. Pääomatulot 846 000e muijalla vain 12 000e

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mä pääsen, jos mä haluan, parin viikon karenssilla tosin, mutta järkeä saa ja pitää käyttää varsinkin nyt. Viiraa päässä suomalaiset, eli aika suuri osuus pienestä kansasta? Uskovat tilanteen olevan hallussa, kun saa vähän matkustaa? Sankoin joukoin matkustetaan heti ja sinne minne pääsee.

Muksut mummulaan ja alle 30v parit baanalle. Mummulle tuliaisiksi korona, niin saadaan varmaan perintöäkin vuoden sisään? Minä ja mun thaikku muijani ei olla hyvin antsaitsevia.
        Ansiotulot suomessa yhteensä 2018 vuonna alle 40 000e. Pääomatulot 846 000e muijalla vain 12 000e

Noi ansiotulot ja varallisuus siksi, että olen huomannut muidenkin niin tekevän, en tiedä ovatko pakollisia? Mutta tulotasonsa kertovien viestejä kai poistellaan vähemmän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noi ansiotulot ja varallisuus siksi, että olen huomannut muidenkin niin tekevän, en tiedä ovatko pakollisia? Mutta tulotasonsa kertovien viestejä kai poistellaan vähemmän?

Osta pääomatuloillas tietokone jossa on euron merkki e:n sijaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Verot.

Olen toiminut yrittäjänä kymmeniä vuosia ja käsieni kautta on kulkenut miljoonia euroja yhteiskuntamme edistämiseen.
        Nyt ovat ajat muuttuneet ja vihersossukommunistipiiperohallituksemme työntää verovarojamme eteläisten maiden sekä Ranskan pankkien loputtoman ahneissin perseisiin.

Kehotan kaikkia kansalaisiamme välttämään verojen maksua sekä tekemään veropetoksia.

• Anonyymi
        nasuvaan kirjoitti:

Verot.

Olen toiminut yrittäjänä kymmeniä vuosia ja käsieni kautta on kulkenut miljoonia euroja yhteiskuntamme edistämiseen.
        Nyt ovat ajat muuttuneet ja vihersossukommunistipiiperohallituksemme työntää verovarojamme eteläisten maiden sekä Ranskan pankkien loputtoman ahneissin perseisiin.

Kehotan kaikkia kansalaisiamme välttämään verojen maksua sekä tekemään veropetoksia.

Oma vikas kun olet hidashoksotin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän oikein saa esittelemään tulojaan tällä pellejen palstalla, heikko itsetunto jota yritetään mielikuvituksella paikata.

• Anonyymi
        nasuvaan kirjoitti:

Verot.

Saanko kysyä minkä alan yrittäjänä olet toiminut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin edes tiedän millainen on euron merkki. Sori jos sulta meni ton merkittömyyden takia jotain sulle tärkeetä ohi?

Vanhempani nämä rahastot ja ansioni ovat luoneet, itse en osaa muuta kun tuhlata mutta osaan jo elää sen kanssa. Hyvää kesänjatkoa sinulle ja kummilapsillesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sulla viikolla aikaa, tahtoisitko tavata yhden anonyymin Kurvissa?

Ei tiedä nussunasu Kalliosta muuta kuin kartasta kadut ja jutut muualta, juntti se on rollaattoreineen Jyväskylässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin edes tiedän millainen on euron merkki. Sori jos sulta meni ton merkittömyyden takia jotain sulle tärkeetä ohi?

Vanhempani nämä rahastot ja ansioni ovat luoneet, itse en osaa muuta kun tuhlata mutta osaan jo elää sen kanssa. Hyvää kesänjatkoa sinulle ja kummilapsillesi.

Pyydän ystävällisesti saada huomauttaa, että tuo sinänsä osuva kuittaus - e ja € - merkeistä ei tullut minulta.

Kysyisinkin vielä sinulta, ihan ystävällisesti rakentavassa hengessä, että mikä ihme sinua ärsyttää ja kiukuttaa näissä kummilapsissa?

Onko se jotenkin pois sinulta, jos minulla sattuu olemaan kummilapsia Thaimaassa?

Kateutesi ja katkeruutesi määrä on jotain aivan käsittämätöntä.

Sinulla täytyy olla tosi paha olla?

• Anonyymi

Lapin matkailu tuota ns kultahammas-turismia on yrittänyt ja muutama paikka sillä osin elääkin. Vaan pientä se on mitä isäntä paskoo, mutta kun piiat tekee sitä joukolla, siitä se talouden lannoite kasaantuu.

• Anonyymi

Kakslauttasen Arctic Resortti tarjoaa revo tuliputkaa varakkaille Aasialaisille halbaan 650 euron/yä

Vittu menis tuommoseen

• Anonyymi

Taisi tulla revontulimajoille pitkä breikki, tuskin kinkit hetkeen palaa

• Anonyymi

Jos sinne vittu menee, niin meneehän sinne itse mulukkukin, jos ei niin ei

• Anonyymi

Turismi voi hyvin ja kaikki on halapaa nyt. Vuokrat polttoaineet kaikki.
      Suomipoijaat tourinkilla ajankuluksi pohjoista kohti. Terkkuja pattaajan höröille!
      aEW8vy

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7868
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4413
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3193
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      246
      3088
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      46
      2749
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2695
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2453
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2036
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1807
    Aihe