BASALIOOMA KOKEMUKSIA?

Anonyymi

Nodulaarinen Basaliooma tuli diagnoosiksi ja leikkaus edessä ensi viikolla, Todennäköisesti myös ihosiirre.
Jos olet sairastanut/sairastat tätä samaa ihosyöpää, niin kiitollisena lukisin kokemuksiasi.
Miten leikkaus sujui? Miten toipuminen?
Onko uusinut? ym ym.

KIITOS jo etukäteen

7

4249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei. Sain eilen diagnoosiksi tyvisolusyövän. Leikkaukseen lähete. En tiedä milloin on edessä. Pelottaa ja ahdistaa valmiiksi.

      • Anonyymi

        Hei, olen tuo tämän ketjun aloittaja. Samassa veneessä siis ollaan, ikävä kyllä. Ja jaan samat ahdistuksen tunteet kanssasi. Missä kohdassa sinun Basalioomasi on? Omani on rintalastassa ja kooltaan noin 1,5cm. Uusiutuminen pelottaa, näin kuulemma helposti käy. Hyvä tieto on kuitenkin se, että etäpesäkkeitä ei sen sijaan lähetä, kuin ihan äärimmäisen harvoin. Leikkaushoidolla saadaan paras lopputulos. Näin minua on ”evästetty”. Tsemppiä Sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, olen tuo tämän ketjun aloittaja. Samassa veneessä siis ollaan, ikävä kyllä. Ja jaan samat ahdistuksen tunteet kanssasi. Missä kohdassa sinun Basalioomasi on? Omani on rintalastassa ja kooltaan noin 1,5cm. Uusiutuminen pelottaa, näin kuulemma helposti käy. Hyvä tieto on kuitenkin se, että etäpesäkkeitä ei sen sijaan lähetä, kuin ihan äärimmäisen harvoin. Leikkaushoidolla saadaan paras lopputulos. Näin minua on ”evästetty”. Tsemppiä Sinulle.

        Kasvoissa, hankalassa paikassa, päässyt jo isoksi kasvamaan, ilmeisesti ollut jo pitkään - on ihon värinen ja huomaamaton. Vahingossa kysyin lekurilta muutoksesta. En olettanut olevan mitään pahaa. Shokki tuli... todellakin pelottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvoissa, hankalassa paikassa, päässyt jo isoksi kasvamaan, ilmeisesti ollut jo pitkään - on ihon värinen ja huomaamaton. Vahingossa kysyin lekurilta muutoksesta. En olettanut olevan mitään pahaa. Shokki tuli... todellakin pelottaa

        Ikävä kuulla, että huomattiin vasta nyt. Minulla tuo varsinainen Basaliooma siis melko pieni, mutta ihossani näkyy myös muita muutoksia, joita joudutaan ilmeisesti tämän leikkauksen jälkeen tarkemmin tutkimaan. Kyllä nämä aina vetävät mielen matalaksi , vaikka kuinka yrittää ajatella, että ovat hyvin hoidettavissa. Viikon kuluttua itselläni siis leikkaus edessä... jännittää. Olisi kiva kuulla jonkun ”leikatun” kokemuksia, joten toivottavasti tänne palstalle sellainen ”eksyy”. Edelleen toivottelen Sinulle tsemppiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kuulla, että huomattiin vasta nyt. Minulla tuo varsinainen Basaliooma siis melko pieni, mutta ihossani näkyy myös muita muutoksia, joita joudutaan ilmeisesti tämän leikkauksen jälkeen tarkemmin tutkimaan. Kyllä nämä aina vetävät mielen matalaksi , vaikka kuinka yrittää ajatella, että ovat hyvin hoidettavissa. Viikon kuluttua itselläni siis leikkaus edessä... jännittää. Olisi kiva kuulla jonkun ”leikatun” kokemuksia, joten toivottavasti tänne palstalle sellainen ”eksyy”. Edelleen toivottelen Sinulle tsemppiä

        Hei, toivotan sinulle myös tsemppiä ja kerrothan miten leikkaus meni! Itse odotan leikkauksesta tietoa ja toivon nopeasti pääseväni. Olen jotenkin "shokki"-tilassa vielä ja kauhean katkera itselleni etten mennyt aikaisemmin muutosta näyttämään. Olen myös jotenkin pettynyt ettei kukaan, koskaan vihjannut että tuo muutos ihossa kannattaisi näyttää. On tässä vuosien saatossa käyty neuvolassa, lekureilla, hoitajilla, kosmetologilla.... kukaan koskaan ole vihjaissut asiasta. Enkä itsekään näin ollen osannut huolestua. Aina ollut huono kasvojen iho etten ajatellut mitään ihonäppyjä, ihottumaa kummallista olevan. Nyt satuin olemaan lääkärillä muista syistä ja päätin samalla kysyä. Kyseessä oli ihotautilääkäri ja näki heti laitteilla, mistä on kyse. Totesi, että on ollut pitkään. Lähetteellä pika pikaa leikkaukseen. Säikähdin vaikka yritti rauhoitella. Eihän mitään tiedetäkkään ennekuin leikkaus on tehty. Pelottaa. Mitään muuta kuin kosmeettista haittaa siitä ei minulle ole ollut. Miten saa mielen kasattua ja jaksaa odottaa. Mielelläni myös kuulisin leikkauskokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, toivotan sinulle myös tsemppiä ja kerrothan miten leikkaus meni! Itse odotan leikkauksesta tietoa ja toivon nopeasti pääseväni. Olen jotenkin "shokki"-tilassa vielä ja kauhean katkera itselleni etten mennyt aikaisemmin muutosta näyttämään. Olen myös jotenkin pettynyt ettei kukaan, koskaan vihjannut että tuo muutos ihossa kannattaisi näyttää. On tässä vuosien saatossa käyty neuvolassa, lekureilla, hoitajilla, kosmetologilla.... kukaan koskaan ole vihjaissut asiasta. Enkä itsekään näin ollen osannut huolestua. Aina ollut huono kasvojen iho etten ajatellut mitään ihonäppyjä, ihottumaa kummallista olevan. Nyt satuin olemaan lääkärillä muista syistä ja päätin samalla kysyä. Kyseessä oli ihotautilääkäri ja näki heti laitteilla, mistä on kyse. Totesi, että on ollut pitkään. Lähetteellä pika pikaa leikkaukseen. Säikähdin vaikka yritti rauhoitella. Eihän mitään tiedetäkkään ennekuin leikkaus on tehty. Pelottaa. Mitään muuta kuin kosmeettista haittaa siitä ei minulle ole ollut. Miten saa mielen kasattua ja jaksaa odottaa. Mielelläni myös kuulisin leikkauskokemuksia.

        Kiva, kun jaksoit kertoa tilanteestasi enemmän. Samoilla fiiliksillä olen täällä: odottelu on pahinta. Itsellä tosiaan mieltä painaa nuo muutamat muut ihomuutokset tämän varsinaisen Tyvisolusyövän lisäksi. Mutta , näillä nyt mennään, yksi päivä kerrallaan. Toivottavasti saat pian tietää oman hoitosi aikataulusta. Laitan omat ”kuulumiseni” leikkauksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, toivotan sinulle myös tsemppiä ja kerrothan miten leikkaus meni! Itse odotan leikkauksesta tietoa ja toivon nopeasti pääseväni. Olen jotenkin "shokki"-tilassa vielä ja kauhean katkera itselleni etten mennyt aikaisemmin muutosta näyttämään. Olen myös jotenkin pettynyt ettei kukaan, koskaan vihjannut että tuo muutos ihossa kannattaisi näyttää. On tässä vuosien saatossa käyty neuvolassa, lekureilla, hoitajilla, kosmetologilla.... kukaan koskaan ole vihjaissut asiasta. Enkä itsekään näin ollen osannut huolestua. Aina ollut huono kasvojen iho etten ajatellut mitään ihonäppyjä, ihottumaa kummallista olevan. Nyt satuin olemaan lääkärillä muista syistä ja päätin samalla kysyä. Kyseessä oli ihotautilääkäri ja näki heti laitteilla, mistä on kyse. Totesi, että on ollut pitkään. Lähetteellä pika pikaa leikkaukseen. Säikähdin vaikka yritti rauhoitella. Eihän mitään tiedetäkkään ennekuin leikkaus on tehty. Pelottaa. Mitään muuta kuin kosmeettista haittaa siitä ei minulle ole ollut. Miten saa mielen kasattua ja jaksaa odottaa. Mielelläni myös kuulisin leikkauskokemuksia.

        Hei, oma operaationi nyt ohi. Meni suunnitelmien mukaan, mutta ihosiirrettä ei tehty. Toivottavasti arpeutuu hyvin. Oli toimenpiteenä isompi, mitä olin mielessäni kuvitellut: ajattelin, että kasvain vaan ”napsastaan pois”, mutta se siis ”oikeasti” leikattiin. Itsellä ei ole aiemmin kokemuksia mistään leikkauksista, joten kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä, hämmentävää.
        Tikit ovat sulavia, joten niiden poistoon ei tarvitse mennä. Parina päivänä oli pieniä kipuja, mutta nyt 4 päivää toimenpiteen jälkeen, täysin kivuton ja liikkuminenkin onnistuu jo hyvin. Yöllä nukkuminen on ehkä se suurin ”haaste”, leikattu kohta on keskellä rintakehää ja kylkiasennossa haava ikäänkuin venyy ja tuntuu ikävältä. Sairaslomaa sain 5pv (toimistotyö). Jälkitarkastusta ei ole ja patologin lopullinen lausunto (missä varmistuu vielä se, että ihoa on poistettu riittävästi ) tulee postitse .
        Näin siis itsellä. Nyt toivon kovasti, että haava paranee hyvin ja tauti ei uusiudu.
        Jatkossakin nautin kesästä ja lämmöstä, nyt vaan kuumimpaan aikaan varjossa ja muuten iho hyvin suojattuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe