Kuka tai mikä porukka hätistelee marjastajia ja sienestäjiä makumäen ja seurakunnan mailla.

Anonyymi

Olin mustikassa niin joku änkyttävä ja huonosti puhuva mies tuli huutamaan ja käyttäytyi uhkaavasti olin kuulemma hänen poikiensa mailla ja marjat kuuluvat heille.

16

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäs mänit laulajan maille, omistaan mustankipeä

    • Anonyymi

      Jokamiehenoikeudella saat

      liikkua jalan, hiihtäen ja pyöräillen luonnossa, kuten metsissä, luonnonniityillä ja vesistöissä
      ratsastaa maastoa vahingoittamatta
      oleskella ja yöpyä tilapäisesti alueilla, joilla liikkuminenkin on sallittua
      poimia luonnonmarjoja, sieniä ja rauhoittamattomia kasveja
      veneillä, uida ja kulkea jäällä
      onkia ja pilkkiä
      onkiminen ja pilkkiminen on kielletty joissakin vesistöissä (mm. vaelluskalavesistöjen koski- ja virta-alueet). Rajoitukset voi tarkistaa osoitteesta kalastusrajoitus.fi.

      Pihapiiriin jos et mene niin marjat voi poimia kuka vaan ainakin muualla, Outokummussa lie oma laki..

    • Anonyymi

      Mikä nyt harmittaa?

    • Anonyymi

      maku poika on olevinnaan iso pomo tyhjä tasku

    • Anonyymi

      asin maile eioo mittään asioo etes marja reissulle sanoi .myös nuori pOlvi

    • Anonyymi

      Eikös ne jokamiehen oikeudet ole kirjattu Suomen perustulakiin. Ei kannattaisi ottaa oikeutta omiin käsiin kenenkään maanomistajan. Voi häkki heilahtaa

      • Anonyymi

        ei marjoja saa viiä toisen pihasta, törkeä kotorauhan rikkominen saa kotiaan puolustaa!!!!!!!!


    • Anonyymi

      se on se 150m pihapiiristä rauhoitettua aluetta

    • Anonyymi

      Jokamiehenoikeus taitaa löytyä Finlexistäkin. Se lupaa: saa liikkua jalan, hiihtäen tms ilman ajoneuvoa siis ihan kenen mailla tahansa, kerätä kukkia, marjoja ja sieniä. Mutta ei niin lähellä kenenkään pihapiiriä/taloa että 150 metrin raja alittuu.
      Kenenkään viljelyksiä ei saa talloa. Mistään ei saa ottaa luvatta maa-aineksia, eikä eläviä puita saa millään tavalla vahingoittaa. Tulta ei saa tehdä maanomistajan luvatta, paitsi hätätapauksessa(eksyneenä tai väärin voimavaransa arvioineena kylmissään ennenkuin apua ehtii paikalle).
      Marjathan kuuluvat jokamiehenoikeuden sallimissa puitteissa sille, joka ne kerää. Sitä ei voi maanomistaja määrätä, kenellä niitä ei ole oikeutta kerätä. Marjanpoimija tai vaikka muuten retkeilijä saa vaikka yöpyä teltassa ihan kenen tahansa metsässä, kun on siivosti, eikä jätä mitään jälkiä leiriytymisestään. Siinäkin on avotulen teko ilman maanomistajan lupaa kiellettyä. Se kaikki on avotulta missä tuli loimottaa näkyvissä. Se taas ei ole missä tuli on erillisessä hormillisessa tulipesässä.
      Onkia ja pilkkiä saa niissä vesistöissä joissa siihen ei ole rajoituksia. Näistäkin löytyy netistä hyvin tietoa, mikä vesistö vaatii mihinkin luvat.
      Jos ottaa vaikkapa kymmenen puna-apilan kukkaakin metsästä, eikä kenenkään pihan sivusta tai pellolta, saa ottaa. Mutta rauhoitettuja kasveja ei saa kerätä edes metsästä. Itselläkin taitaa olla tuo jokamiehenoikeus hakusessa, en suoraan muista mitä muuta sillä saa tehdä, ja mitä se muuta kieltää.

    • Anonyymi

      Oon jonkun päivän seurannu tätä Outokummun palstaa ja näyttää sitä teijänki kylältä löytyvän jos jonkinlaisia viirapäitä. Tuli sellane ajatus mieleen että jospa se paikannimi ei oo tullukkaa sillee mitä virallisesti selitettää, vaan asukkaitten ominaisuusista. Outoja kun ovat ja kummulla asutavat.

    • Anonyymi

      Voi olla myös tiim possunkorva tai joku siankorva porukka

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe