päivähoidon määrä

Anonyymi

Moi. Meillä esikoinen sai paikan kehutusta ryhmäperhepäiväkodista nyt syksystä alkaen ja kaikki piti olla hienosti, kunnes ruvettiin nyt puhumaan siitä, millaisia päiviä lapsi hoidossa olisi. Mä olen siis vielä vauvan kanssa kotona enkä tahdo pitää isompaa hoidossa yhtään "ylimääräistä" vaan pointti oli, että tällä järjestelyllä pystysin hieman edistämään opintojani, päästäis vauvan kanssa yhteen vauvakerhoon, jonka koin ihan hirmu tärkeenä itelleni esikoisen vauva-aikaan, sekä annettas taaperolle mahdollisuus kokemuksiin muiden hoidossa olemisesta, ikäiseensä seuraan ja muuhun aktiviteettiin, mitä mun on vauvan kanssa hankala hälle ainakaan säännöllisesti järjestää. Kursseille osallistuminen vauvan kanssa on jo selvitelty kuntoon ja niiden ja sen vauvakerho ajankohta on sillon kun on, ja tunteja hoidossa tulis näin n. 14, kaksi aamupäivää, yksi päivä iltapäivälle ja kaksi päivää kotona. Jo paikkaa hakiessani sanoin, että puolikkaita päiviä ja ei joka päivä, eikä se missään vaiheessa tuntunut olevan ongelma, mut nyt sitten sanottiinkin, että minimituntimäärä, joka hoidossa pitää olla, on 25! En todellakaan ole laittamassa lasta niin pitkiksi päiviksi, kun voin vielä pitää kotonakin! Kerhot tarjoaa tähän tilanteeseen liian vähän ja ovat aina aamupäivällä, joten eivät auta siihen yhteen iltapäivään, mikä tarvitaan, muuten ois jo alun perinkin katottu kerhopaikkaa. Ton ryhmiskuvion piti olla joustava, mut kissanviikset... Ymmärrän, että maksuportaat menee niin kuin menee ja sama maksu menee oli lapsi siellä 10 h tai sen 25 h, mut että lapsen ois _pakko_ olla siellä se 25 h jotta on oikeutettu paikkaan?? Perusteluna tähän oli se, että paikoista on pulaa, minkä toisaalta ymmärrän kyllä, mut eihän se sitä muuta, että se paikka on annettu mun lapselle enempiä kyselemättä ja tähän asti on koko ajan sanottu, et se on siellä sen verran kun sen tarvii ja nyt yhtäkkiä aletaankin puhua minimitunneista ja mun vaihtoehdot on siis vissiin joko pistää lapsi hoitoon lähes tuplasti pidemmäksi aikaa, kuin sen tarvis siellä olla, missä ei ole kenenkään kantilta mitään mieltä, tai perua kaikki...

Meneekö tää ihan oikeasti näin? Onko jollakulla kokemusta osa-aikaisesta hoidosta ja millasilla tunneilla? Onko jollain ollut lapsi hoidossa 10–15 h/vko ja millä järjestelyillä, vai oonko ollu ihan tyhmä, kun oon kuvitellu sen olevan mahdollista? Mistään en oo löytäny tietoa mistään minimitunneista. Ja kaupunki on siis Espoo, jos sillä on jotakin väliä...

0

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
        Maailman menoa
        93
        2168
      2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
        Maailman menoa
        45
        2122
      3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
        Maataloustuki
        50
        1855
      4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
        Maailman menoa
        75
        1370
      5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
        Ikävä
        86
        1271
      6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
        Kaste
        219
        1151
      7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
        Haapavesi
        31
        1100
      8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
        Ikävä
        57
        1043
      9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
        Ikävä
        68
        959
      10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
        Luterilaisuus
        285
        910
      Aihe