Lexus NX300H

Anonyymi

Millaisiin kulutuslukemiin NX300H awd kuskit ovat käytännössä päässeet esim. taajama-ajossa? Onko hybriditekniikasta tässä mallissa käytännön hyötyä? Autolehtien kertomuksia ja mittauksia kyllä löytyy, mutta todenmukaisempaa tietoa ehkä saisi ihan autolla vähän enemmän ajaneilta.

Muita huomioita kyseisestä laitteesta, millainen on päivittäisessä normaaliajossa (kestopäällyste ja hiekkatiet) verrattuna Rav4 hybridiin tai Subarun Outback bensaan?

35

11669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      8.5-9.5 L/100 km
      Jos lataa seinävirralla akun täyteen voi ajaa sähköllä vajaa 10 km ja sitten bensakone käynnistyy.

      • Anonyymi

        Asiasta tietävät voisi vastailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta tietävät voisi vastailla.

        Vaimolla näkyy tyypillisesti ajotietokoneen mukaan olevan 7.1-7.4 kulutuksena jossa kaikkea ajoa kaupunkipyörityksestä motariajoon. Ajaa normaalimoodilla. Auto on neliveto, joka kuluttaa kait hieman enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimolla näkyy tyypillisesti ajotietokoneen mukaan olevan 7.1-7.4 kulutuksena jossa kaikkea ajoa kaupunkipyörityksestä motariajoon. Ajaa normaalimoodilla. Auto on neliveto, joka kuluttaa kait hieman enemmän.

        2015 NX 300h Kesäkelissä 5.7 ja talvella 6.5 litraa satasella ja noihin lukemiin ei tarvitse edes pihistellä.


    • Anonyymi

      Kävin koe ajamassa ja siinä auyossa keskikulutuksen mitta ri. Näytt 8,6 l

      Joteen aika kaukan uusista rav nelosista josisa kulutus on. Viiden pintaa.

      • Anonyymi

        kyllä ravilla on 5 L kaukana..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä ravilla on 5 L kaukana..

        Neljäs vuosi Ravilla menossa. Uussikoppainen itselataava RAV4 kuluttaa kesällä motariajossa 4.7l/100 km. Talvella boksi katolla tasan 6 litraa ja ilman boksia 5.2-5.4. Rav4 kuluttaa käytännössä vähemmän kuin kaksilitrainen Corolla ja tarjoaa aivan eriluokan mukavuuden ja tilat.


    • Anonyymi

      Meillä NX 300h 2015 on vienyt keskimäärin kuusi litraa pitkällä aikavälillä ja joskus kulutus on ollut allekkin. Ajoon lähtiessä kuluttaa tuon 8-9 litraa, mutta lämmetessä kulutus tippuu jo muutaman kilometrin jälkeen 5,5 - 6 litraan, ei mielestäni kova kulutus n. 1900 kilon malmikasasta. Ajettavuudeltaamn aivan huippu ja hiljainen, niin ja ei minkäänlaisia vikoja, lähes 100 tonnia ajettu ja ei edes yhtään poltinta vaihdettu.

      • Anonyymi

        Lexus tyylikkäämpi ja ilmeisesti myös kestävämpi kuin Rav 4, vaikka tekniikka lähes identtinen. Ravissa rengasmelu on heikkous. Muutoin aika ok. muutamia relevikoja lukuun ottamatta.


    • Anonyymi

      Ei ole mikään bensapihi auto.

      • Anonyymi

        Eikä pidä ollakaan.

        Ne joilla on varaa ostaa Lexus, pitää myös varautua korkeaan kulutukseen ja kalliiiseen Lexus-merkkihuoltoon.

        2 ja puoli vuotta takana ja kaikinpuolin olen ollut tyytyväinen. Keskikulutus on kyllä todella korkea, verrattuna bensapiheihin autoihin. Täydellä kuormalla, pari fillaria katolla en kesällä päässyt moottoritienopeuksilla alle 10 l/100 km. Kaupunkiajossa ihan ok, mutta moottoritiellä paritonnia masssaa kyllä vie petroolia ihan ja huolella.

        Mutta ajomukavauus on hyvä ja ison auton tuntu on kyllä aistittavissa.

        Tankilla harvoin pääsee 600 km.


    • Anonyymi

      Keskimäärin 6.2 l sadalle. Jos ajaa säästeliäästi matka-ajoa satasen nopeutta, niin 5.7 litraa. Kaupunkipyörityksessä menee suurimman osan matkasta sähköllä ja sähkö auttaa laskemaan kulutushuippuja matka- ajossakin. Jos vertaa nx 300 ja rav 4 malleja, niin lyhyesti sanottuna Toyota on arkisempi ja Lexus on luxusta.
      Ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan Toyota ja Subaru häviävät kyllä Lexukselle, mutta Subarussa on etevämpi neliveto.

    • Anonyymi

      Kiitos asiallisista vastauksista.

    • Anonyymi

      Mulla 530e xdrive farmari. Painaa vajaa 2000kiloa. 292hv ja 5,9sekuntia sataseen. Sähköllä ajaa noin 50-60km kerralla. Lataan kotona ja töissä ilmasiksi. Kotona menee se noin euro kun lataa akun täyteen. Kulutus on pyörinyt koko ajan 2,5-2,7litran paikkeilla. Tämä johtuu siitä että ajan jonkin verran myös bensalla kun en lataa koskaan julkisissa latauspisteissä. Ilman latausta kokonaan kokeilin myös elokuussa ja matka ajossa ja sekalaisessa kaupunkiajossa lapin matkan aikana kulutus pysähtyi noin 6 litraan satasella. Toki tämä on uuttaa tekniikkaa kun vertaa kivikautiseen lexukseen🤣mutta tyhmiä ihmisiä edelleen riittää kun joku eksyy lexuksen rattiin..hybridi🤣🤣🤣todella joo..mega kulutus ja surkea suorituskyky..sitä on lexus

      • Anonyymi

        Kohta sun isiliisinki Bemaris kuitenkin hajoaa laaduttomuuteensa tai palaa. Mieti sitten Lexuksen hankkimista, tulee halvemmaksi luxus laatuauton pito pitemmällä välillä. Muutenkin ei tartte sun ajella tusinatuotoksella, noita Bemareitahan on jokapaikassa, ainakin pajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta sun isiliisinki Bemaris kuitenkin hajoaa laaduttomuuteensa tai palaa. Mieti sitten Lexuksen hankkimista, tulee halvemmaksi luxus laatuauton pito pitemmällä välillä. Muutenkin ei tartte sun ajella tusinatuotoksella, noita Bemareitahan on jokapaikassa, ainakin pajalla.

        Pelkele taatana, mun iskä ostaa mulle vielä itomman Bemmalin, kylän suulimman, semmoten 5000 miljoonaa kiloo painavan, kiihtyy sekunnitta tataseen ja sähköllä päätee ainaski satamiljoonaa kiltaa, taatana joo.


      • Anonyymi

        sähköllä ei aja 50-60km talvella kun turkishaalarit päällä ja lasit jäässä ,epäilen että tuskin kesälläkään.
        Esim mitsu outlander menee kesällä testissä myötätuuleen 40km,talvella lämmöt päällä max 20km , akku on uutena huom uutena joku 11kwh,siitä auto antaa käyttöön n.10kwh ,pari vuotta vanhassa n.80% jäljellä ,eli 8kwh..laske range siitä.

        uudessa rav4 ja mesessä on luokkaa18kwh akut ,joka sekään ei vielä ihmeitä ole.
        Pitäs olla joku 25kwh että pääsis edes 100km sähköllä oikeasti.


      • Anonyymi

        En vertaisi Bemaria ja Lexusta keskenään ainakaan kulujen ja laadun kanssa. Bemari on usein hajalla jostain kohden ja voin sanoa tämän ihan omasta kokemuksesta kaksi omistaneena. Autossa tärkeintä ei ole se kiihtyvyys saatikka huippunopeus, vaan aito laatu ja kestävyys jota Lexus tarjoaa. Minusta on todella hölmöä pistää johonkin wannabe saksan preemiumiin rahaa, joka remonteissa kuluttaa rahaa ja aikaa pajalla seisomiseen ja itsekkin silloin kuuluin niihin hölmöihin ja kalliiksihan se tuli. Lexus on vaan kaikinpuolin parempi, laatu on vaan sellaista mitä esim. Bemari ei voi koskaan tarjota.


      • Anonyymi

        530xdrive on selkeästi heikompi kuin Rav4 plugari premium. Bemari on myös halvempi ja se näkyy laadussa ja varustelussa. Ravissa 306 hv, ajettavuus paljon parempi kuin bemarissa. Testeissä 0-100 paras tulos 5.5 sec. 5.8 arkipäivää hyvällä kelillä. Myös voimalinja/nelivetosysteemi paljon sujuvampi kuin bemarissa. Kolaritestesteissäkin 530:n jää toiseksi. Kunnon samurain suunnittelema Rav4 on vähän eri peli kun Saksan vasemmistolaisten rauhanaktivistien toteuttama Bemari. Niihin ei voi luottaa yhdessäkään asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vertaisi Bemaria ja Lexusta keskenään ainakaan kulujen ja laadun kanssa. Bemari on usein hajalla jostain kohden ja voin sanoa tämän ihan omasta kokemuksesta kaksi omistaneena. Autossa tärkeintä ei ole se kiihtyvyys saatikka huippunopeus, vaan aito laatu ja kestävyys jota Lexus tarjoaa. Minusta on todella hölmöä pistää johonkin wannabe saksan preemiumiin rahaa, joka remonteissa kuluttaa rahaa ja aikaa pajalla seisomiseen ja itsekkin silloin kuuluin niihin hölmöihin ja kalliiksihan se tuli. Lexus on vaan kaikinpuolin parempi, laatu on vaan sellaista mitä esim. Bemari ei voi koskaan tarjota.

        Huhuh mitä tuubaa. BMW on laatuauto ja ajettavuudeltaan ehdottoman huippu, Lexa taas tyypillinen aasialainen kippo missä ajotuntuma on kuin ajaisi ostoskärryllä.


      • Anonyymi

        Ostaahan ne jotkut hölmöt saksalaisia premnium korjaamo autjakin😂


    • Anonyymi

      Kävin koeajamassa parivuotiaan Lexus NX 300h :n ja oli kyllä täydellinen auto kokonaisuudessaan. Ainoastaan hieman opettelua vaatii varmasti koelaudan nappulaviidakko, mutta nopeasti ne varmasti oppisi. Ohjaus on erinomaisen tunnokas ja jousitus toimii erinomaisesti. Silkkaa luxuslaatua koko auto ja Toyotan tekniikka yhdistettyna Lexuksen näkemykseen autosta toimii ja tulos on täysi 10.

      • Anonyymi

        Täydellinen auto kun hyppää tojotasta tuohon…muille ei mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellinen auto kun hyppää tojotasta tuohon…muille ei mitään

        Niin ne muut ei kateellisuuttaan voi kuin itkeä tuhertaa.


    • Anonyymi

      Mulla on Lexus NX 300h 2015 ja kävin huvikseni koeajamassa BMW X6 xDrive TwinPower Turbon vm.12 . Eipä Bimmeri tehnyt minkäänlaista vaikutusta ja ihmettelin automyyjän ylistystä miten erinomainen se kuulemma on ajoltaan ja ergonomialtaan. Takaosa autosta on liian coupemainen ja takaosastaan epäkäytännöllinen, sillä se perän kaltevuus syö tavaratilaa liikaa ja on jotenkin tökerön näköinen. Kun sanoin myyjälle etten ole vakuuttunut Bimmeristä, hän kysyi minkä auton omistan ja kun sanoin sen olevan Lexuksen, niin hän tuumi että: no joo ahaa, ilmankos ei Bemari sytyttänyt, hänellä itselläänkin on Lexus ja ei kuulemma muuhun merkkiin vaihda.

      • Anonyymi

        ja sitten heräsit unestasi....


    • Anonyymi

      Lexus on kärjessä ja ohittanut Saksalaiset laadussa jo syntyessään.

    • Anonyymi

      Mites, pärjääkös tällä NX300h:lla ilman moottorilämmitintä suomen pakkasissa. Harvoissa myynnissä olevissa näkyy lämppäri olevan.

      • Anonyymi

        Jos lohkolämmitin puuttuu jättäisin kauppaan. Ovat jotain Italian tuliaisia. Ratinlämmittimen puutteesta huomaa saman asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lohkolämmitin puuttuu jättäisin kauppaan. Ovat jotain Italian tuliaisia. Ratinlämmittimen puutteesta huomaa saman asian.

        Hankin Italiasta Lexuksen ja kaikki varusteet on niinkuin täälläkin myytävissä malleissa, eli penkin ja ratin lämmittimet ja ptc- lämmitin. Säteilylämmittimen hankin ja hyvin toimii pakkasillakin esilämmitys. Se ero Italian ja Suomimallin välillä on, että kori on etelästä tulleessa Lexuksessa täysin uuden veroinen alustaa myöten, vaikka auto on jo kahdeksan vuotta vanha. Suomiautoista ei löydy koriltaan yhtään niin virheetöntä yksilöä samassa ikäluokassa. Hankin Lexuksen sen takia, etten kehtaa pajalla seisottaa autoani ja saahan sitä ajaa oikealla laatuautolla joita ei tule joka kadulla vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankin Italiasta Lexuksen ja kaikki varusteet on niinkuin täälläkin myytävissä malleissa, eli penkin ja ratin lämmittimet ja ptc- lämmitin. Säteilylämmittimen hankin ja hyvin toimii pakkasillakin esilämmitys. Se ero Italian ja Suomimallin välillä on, että kori on etelästä tulleessa Lexuksessa täysin uuden veroinen alustaa myöten, vaikka auto on jo kahdeksan vuotta vanha. Suomiautoista ei löydy koriltaan yhtään niin virheetöntä yksilöä samassa ikäluokassa. Hankin Lexuksen sen takia, etten kehtaa pajalla seisottaa autoani ja saahan sitä ajaa oikealla laatuautolla joita ei tule joka kadulla vastaan.

        Kahden litran OHC-sierra jättää sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden litran OHC-sierra jättää sen.

        Kokeiltu on, ei jätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeiltu on, ei jätä.

        Mitä väliä kulkeeko kovempaa vai ei, jos luulet olevasi nopeampi, niin aina löytyy joka ohittaa sinut. Noi nopeus ja ohittelu hörhöilyt ovat vaan pelkästään lapsellista hörhöilyä.


    • Anonyymi

      noin 8 litraa sekakulutus, vm 2022

    • Anonyymi

      Pelkällä bensakoneella oleva vastaava vie vähemmän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe