Kuka tietää mitä kauppoja oli keskustassa 50- luvulla ja sitä ennen. Entä mikä liike edusti Keskoa. Olen Keskon markkinointikoulutuksessa ja tehtävä on kertoa keskolaisten kauppojen historiasta jollain Suomen paikkakunnalla, ja mikä oli kilpailutilanne
Tuleva kauppias..
Mitäs kauppoja oli keskustassa 50- luvulla.
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Et sitten muuta paskaa keksinyt.
- Anonyymi
Ei noissa nostetuissa sivuissa ollut mitää Keskosrta joista alottaja kyseeli
Wanha on kertonut Lieksan kauppatilanteen todella hyvin.
Pielisjärven maaseudulla oli kymmeniä eri kokoisia kauppoja, niiden lisäksi.
Myös parhaana aikana ainakin kaksi myymäläautoa kiersi pitäjää.
Nämä maaseudun kaupat olivat osin yksityisiä, ja osin molempien Osuusliikkeiden.
Varsinaisia Keskon kauppoja joissa oli Keskon merkit, ei muistaakseni ollut yhtään.
Monet yksityiset kuitenkin myivät Keskon tuotteita, muistaakseni Nuutinen eniten.
Ainoa suurempi merkki oli Osuuskauppojen lisäksi Kauppayhtiön Aso.
Keskolla oli tukkuvarasto Sokojoella, jossa kyllä oli toisinaan vilskettä.
Siinnä aluksi joitain tietoja, joita ehkä kaipasit.- Anonyymi
Aikoinaan, aloittajan kysymyksen vihjaaman aikaan, oli melkein joka kylällä tervettä, vihjaamaansa meininkiä. Jos menee tiettyyn ajatuksensa ohjaamaan kouluun, niin helposti hoksaa, hän, mistä on kyse.
Jos haluaa Keskolaiseksi, tai keskinkertaiseksi kauppiaaksi, hänen kannattaa lukea Espoon Siikajärven sisäistetyt julkaisut kaikkineen. Niitä löytyy jokaisen K-kaupan ja City-Marketin myyjiltä nippu tolkulla.
PS. Tiesitkö muuten, että koulutetut heittivät V. Vennamolle herjojaan aikoinaan, Siikajärven yli;)
- Anonyymi
Minä tiedän, kaiken. Vastaan lainaten kuin 5.7.1990 Narraten.
Vitsi!
Toki minun on laillisuuden ja muiden seikkojen takia ensin selvitettävä aikeesi. Ne vilpittömän kauppiaanaan aikeet, miten aiot selviytyä julmien asiakkaiden kanssa olematta itse julma, tai jumalattoman hyvä, keskinkertainen, Keskolainen kauppias? - Anonyymi
Ja nyt, aloittajan on turha leikitellä.
Hieman annan taustaa aluksi. 1800-luvun lopulla ja tämän vuosisadan alussa perustettiin runsaasti uusia liikeyrityksiä. Kauppapalveluiden saatavuuden parantuminen oli ostavan väestön edun mukaista. Asiakas sai tavaransa paremmin. Ei niinkään epäjohdonmukaista muuta turhaa. Samalla syntyi uusia ammatteja monille tyytyväisille ihmisryhmille ja perheille. - Anonyymi
Se, mikä oli konservatiivista ennen joka kylällä, ei enää päde.
- Anonyymi
Se, mikä oli konservatiivista ennen joka kylällä, ei enää päde.
Kannattaa kysyä, talousneuvos Oskari Heikkilältä; tai kauppaneuvos K. H. Lehtiseltä. Minä en heitä yhden kerran jälkeen kovin muista. Kuitenkin aika on niin hyvä ainiaan muistuttaja, että aina on joku jatkumo. - Anonyymi
Ja uskon, että Wanhat. Me, ja He, he tietävät aika paljon, kun olemme olleet silloin jo, näkeviä. Osa 7 vuothaita, minä vasta margariinin kehitysasteella. Kamuttaja jo pienoinen teini opettamassa kaikenlaista päällystystä
- Anonyymi
No E-liike. Kaikkein keskeisin? Jokainen sen tietää. Ja jokainen kaipaa E,E liikkeen toimintahistorian?
Kanattaa kilpailijat tuntea. 🤓😛😜 - Anonyymi
On aika naurettavaa nyt. Tai asiaa tunteville asiantuntijoille sitten ei; aikoinaan kun Kauppiaiden Keskuskuntaa perustettaessa ei täsmällisesti tiedetty, mitä tämä osuuskunta ryhtyisi tekemään.. Sen toiminta käynnistyi neljän perustajaosakkaan teollisuustuotteiden ostojen koordinointina.
- Anonyymi
Minulla ei ole mitään rytmiä. Ajatukseni ei kaipaa, kovin tyhmiä. Kamuttajalla on elon kokemus.
Hakemuksesta voi tulla kokemus.
Kokemuksesta hakemus.
Mukava väittely. Sinulle, minulle.
Ei mitenkään pahalla.
Hieman, tietysti ,sinä? rahalla.
Ei, ei, hyvällä mielellä vain;)
Naurakaamme.
Aina saa yrittää. En, en korjaa.
Olen, sotilas. - Anonyymi
Aikas mielenkiintoista lisätietoa.
- Anonyymi
Lisätietoa mistä muka kommun valeista vai wanhan valeista ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisätietoa mistä muka kommun valeista vai wanhan valeista ?
Olehan sinä tietämätön ihan hiljaa. Eikös Sokojoella llut paljon varastoja muillakin kuin Keskolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olehan sinä tietämätön ihan hiljaa. Eikös Sokojoella llut paljon varastoja muillakin kuin Keskolla?
Oli siinä ns. rautayhtiön varasto ainakin siellä perällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli ainakin molemilla osuuskaupoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli ainakin molemilla osuuskaupoilla.
Simuloitu vastaus jäsenedut blogit julkaista oman kullan hinta nousi Aasian pörssit laskuun tehtävien korjausten johdosta oli yhteyttä jos haluat hissanmaik
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Simuloitu vastaus jäsenedut blogit julkaista oman kullan hinta nousi Aasian pörssit laskuun tehtävien korjausten johdosta oli yhteyttä jos haluat hissanmaik
Kuka kauppa siellä on pitänyt varastoa Waha tietää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kauppa siellä on pitänyt varastoa Waha tietää
Kuka on Waha onko rautakaupan tuotetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854052
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353121Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1002285Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312108Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell811866Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271821- 311810
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501