Mitäs kauppoja oli keskustassa 50- luvulla.

Anonyymi

Kuka tietää mitä kauppoja oli keskustassa 50- luvulla ja sitä ennen. Entä mikä liike edusti Keskoa. Olen Keskon markkinointikoulutuksessa ja tehtävä on kertoa keskolaisten kauppojen historiasta jollain Suomen paikkakunnalla, ja mikä oli kilpailutilanne
Tuleva kauppias..

20

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et sitten muuta paskaa keksinyt.

    • Anonyymi

      Ei noissa nostetuissa sivuissa ollut mitää Keskosrta joista alottaja kyseeli

    • Wanha on kertonut Lieksan kauppatilanteen todella hyvin.
      Pielisjärven maaseudulla oli kymmeniä eri kokoisia kauppoja, niiden lisäksi.
      Myös parhaana aikana ainakin kaksi myymäläautoa kiersi pitäjää.

      Nämä maaseudun kaupat olivat osin yksityisiä, ja osin molempien Osuusliikkeiden.
      Varsinaisia Keskon kauppoja joissa oli Keskon merkit, ei muistaakseni ollut yhtään.
      Monet yksityiset kuitenkin myivät Keskon tuotteita, muistaakseni Nuutinen eniten.
      Ainoa suurempi merkki oli Osuuskauppojen lisäksi Kauppayhtiön Aso.

      Keskolla oli tukkuvarasto Sokojoella, jossa kyllä oli toisinaan vilskettä.
      Siinnä aluksi joitain tietoja, joita ehkä kaipasit.

      • Anonyymi

        Aikoinaan, aloittajan kysymyksen vihjaaman aikaan, oli melkein joka kylällä tervettä, vihjaamaansa meininkiä. Jos menee tiettyyn ajatuksensa ohjaamaan kouluun, niin helposti hoksaa, hän, mistä on kyse.
        Jos haluaa Keskolaiseksi, tai keskinkertaiseksi kauppiaaksi, hänen kannattaa lukea Espoon Siikajärven sisäistetyt julkaisut kaikkineen. Niitä löytyy jokaisen K-kaupan ja City-Marketin myyjiltä nippu tolkulla.

        PS. Tiesitkö muuten, että koulutetut heittivät V. Vennamolle herjojaan aikoinaan, Siikajärven yli;)


    • Anonyymi

      Minä tiedän, kaiken. Vastaan lainaten kuin 5.7.1990 Narraten.

      Vitsi!

      Toki minun on laillisuuden ja muiden seikkojen takia ensin selvitettävä aikeesi. Ne vilpittömän kauppiaanaan aikeet, miten aiot selviytyä julmien asiakkaiden kanssa olematta itse julma, tai jumalattoman hyvä, keskinkertainen, Keskolainen kauppias?

    • Anonyymi

      Ja nyt, aloittajan on turha leikitellä.

      Hieman annan taustaa aluksi. 1800-luvun lopulla ja tämän vuosisadan alussa perustettiin runsaasti uusia liikeyrityksiä. Kauppapalveluiden saatavuuden parantuminen oli ostavan väestön edun mukaista. Asiakas sai tavaransa paremmin. Ei niinkään epäjohdonmukaista muuta turhaa. Samalla syntyi uusia ammatteja monille tyytyväisille ihmisryhmille ja perheille.

    • Anonyymi

      Se, mikä oli konservatiivista ennen joka kylällä, ei enää päde.

    • Anonyymi

      Se, mikä oli konservatiivista ennen joka kylällä, ei enää päde.
      Kannattaa kysyä, talousneuvos Oskari Heikkilältä; tai kauppaneuvos K. H. Lehtiseltä. Minä en heitä yhden kerran jälkeen kovin muista. Kuitenkin aika on niin hyvä ainiaan muistuttaja, että aina on joku jatkumo.

    • Anonyymi

      Ja uskon, että Wanhat. Me, ja He, he tietävät aika paljon, kun olemme olleet silloin jo, näkeviä. Osa 7 vuothaita, minä vasta margariinin kehitysasteella. Kamuttaja jo pienoinen teini opettamassa kaikenlaista päällystystä

    • Anonyymi

      No E-liike. Kaikkein keskeisin? Jokainen sen tietää. Ja jokainen kaipaa E,E liikkeen toimintahistorian?
      Kanattaa kilpailijat tuntea. 🤓😛😜

    • Anonyymi

      On aika naurettavaa nyt. Tai asiaa tunteville asiantuntijoille sitten ei; aikoinaan kun Kauppiaiden Keskuskuntaa perustettaessa ei täsmällisesti tiedetty, mitä tämä osuuskunta ryhtyisi tekemään.. Sen toiminta käynnistyi neljän perustajaosakkaan teollisuustuotteiden ostojen koordinointina.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole mitään rytmiä. Ajatukseni ei kaipaa, kovin tyhmiä. Kamuttajalla on elon kokemus.
      Hakemuksesta voi tulla kokemus.
      Kokemuksesta hakemus.

      Mukava väittely. Sinulle, minulle.

      Ei mitenkään pahalla.
      Hieman, tietysti ,sinä? rahalla.

      Ei, ei, hyvällä mielellä vain;) 

      Naurakaamme.

      Aina saa yrittää. En, en korjaa.

      Olen, sotilas.

    • Anonyymi

      Aikas mielenkiintoista lisätietoa.

      • Anonyymi

        Lisätietoa mistä muka kommun valeista vai wanhan valeista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätietoa mistä muka kommun valeista vai wanhan valeista ?

        Olehan sinä tietämätön ihan hiljaa. Eikös Sokojoella llut paljon varastoja muillakin kuin Keskolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olehan sinä tietämätön ihan hiljaa. Eikös Sokojoella llut paljon varastoja muillakin kuin Keskolla?

        Oli siinä ns. rautayhtiön varasto ainakin siellä perällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olehan sinä tietämätön ihan hiljaa. Eikös Sokojoella llut paljon varastoja muillakin kuin Keskolla?

        Oli ainakin molemilla osuuskaupoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli ainakin molemilla osuuskaupoilla.

        Simuloitu vastaus jäsenedut blogit julkaista oman kullan hinta nousi Aasian pörssit laskuun tehtävien korjausten johdosta oli yhteyttä jos haluat hissanmaik


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simuloitu vastaus jäsenedut blogit julkaista oman kullan hinta nousi Aasian pörssit laskuun tehtävien korjausten johdosta oli yhteyttä jos haluat hissanmaik

        Kuka kauppa siellä on pitänyt varastoa Waha tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kauppa siellä on pitänyt varastoa Waha tietää

        Kuka on Waha onko rautakaupan tuotetta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe