Avoimen väylä kokemuksia?

Anonyymi

Hei,

Haluaisin kovasti oikikseen mutta ahdistusta aiheuttaa se mitä kautta lähden nyt polkua työstämään. Onko kellään kokemuksia avoimen väylän hausta? Eri toten Hki kiinnostaa, mutta myös Tku ja Joensuu. Joensuuhun avataan nyt jopa 30 opiskelijalle väylä avoimen kautta, mutta voin olettaa, että hakijoita on. Kun olen katsonut Hgin avoimen oikiksen tarjontaa, eihän siellä edes ole kursseja sen tarvittavan 45 op edestä? Miten olette kursseja haalineet? Erillisopintoihin ei kait enpä tulevalle lukuvuodelle ehdi hakea. Onpa kökkö systeemi, etteivät voi avoimessa suoraan tarjota ne 45 op vastaavat opinnot. Vai olenko käsittänyt väärin?
Toisaalta avoimen kautta pitää tehdä koko vuosi kovasti töitä versus pääsykoe....Ja hakumäärät tosiaan avoimen väylän kautta tulevat nousemaan. Todistusvalinta ei kohdallani tule kysymykseen, sillä en ole ensikertalainen ja minulla vanhamuotoinen reaali. Eli siis ikääkin jo on :)
Mietteitä ja kokemuksia kaipailisin! Ja siis eka haku ois kyseessä. Hain peri kertaa valtsikkaan ja varasijoille jäin, mutta nyt olen pitkän pohdinnan jälkeen päätynyt hakemaan oikikseen ( ollut jo vuosia sitten mielessä, mutta ei tullut haettua silloin)

7

1057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avoimessa voi koota opintoja useamman vuoden ajan. Kurssit hiukan vaihtelevat eri vuosina.
      Ja 45 pistettä ylittyy monella! 45 pistettä ei käytännössä luultavasti riitä.

      Avoimen väylä ei ole mikään ohituskaista oikikseen. Suosittelen, että haet ensi keväänä päähaussa ja osallistut pääsykokeeseen.

      Erillisopintoihin yleensä tarvitaan perustelu. Se ei ole vaihtoehto avoimen opinnoille eikä varteenotettava tie tiedekuntaan. Selvitä itse asia tarkemmin yliopistosta, onko se vaihtoehto edes olemassa oikeustieteellisessä.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista! Näin vähän olen ajatellutkin, että ”vähintään” 45 op on kuitenkin kaukana siitä mitä valituilla on. Ykkösajatus onkin osallistua pääsykokeeseen ja tässä vuoden aikana ehkä yleissivistykseksi suorittaa avoimessa se 2-5 op johdatus oikeustieteisiin ja muutenkin lueskella juridiikkaa ja alan opuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista! Näin vähän olen ajatellutkin, että ”vähintään” 45 op on kuitenkin kaukana siitä mitä valituilla on. Ykkösajatus onkin osallistua pääsykokeeseen ja tässä vuoden aikana ehkä yleissivistykseksi suorittaa avoimessa se 2-5 op johdatus oikeustieteisiin ja muutenkin lueskella juridiikkaa ja alan opuksia.

        Ap siis vastaili :)


      • Anonyymi

        Helsingin avoimen väylän haussa on merkitystä ainoastaan keskiarvolla, ei opintopisteiden määrällä, kunhan 45 op on kasassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin avoimen väylän haussa on merkitystä ainoastaan keskiarvolla, ei opintopisteiden määrällä, kunhan 45 op on kasassa.

        Hakijoita varmaan on siinä määrin, että valittujen keskiarvot lähentelevät vitosta. Kolmosella ei sisään mennä, vaikka se olisi vähimmäisvaatimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakijoita varmaan on siinä määrin, että valittujen keskiarvot lähentelevät vitosta. Kolmosella ei sisään mennä, vaikka se olisi vähimmäisvaatimus.

        Se on juuri näin.


    • Anonyymi

      Tässä linkki, miten voi suorittaa Joensuun yliopiston avoimen väylän vaatimusten mukaiset opinnot oikeustieteiteisiin:

      https://opintopolku.fi/app/#!/koulutus/1.2.246.562.17.77798623185

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe