Uskotko yliluonnolliseen?

Anonyymi

Oletko pimeän arka?
Pimeässä liikkuvat pahuudet ja ilkeät ihmiset, vai liikkuvatko ehkä muutkin voimat. Tunnetko olevasi hämärän ja pimeän yön aikana samalla tavalla vahva kuin päivälläkin, monille yöt tuovat pelkotiloja, mutta useat taiteilijat saavat illan hämärässä parhaat ispiraationsa joita sitten toteuttavat.

Oletko unen näkijä ja pyritkö etsimään tietoa, mitä unesi tarkoittaa, vai tiedätkö olevasi herkkä tunnistamaan tulevia tapahtumia untesi kautta?
Uskotko, että kummitukset ovat olemassa ja tiedätkin miksi niitä on?

Minulle unet merkitsevät paljon ja olen illan ihailija. Silloin löydän usein inspiraation ja innostun tekemään jotain sellaistakin, minkä oliin voinut päivällä jo tehdä, vaikkapa astiakaapin siivoamisen ja pölyyntyneiden paikkojen puhdistamisen. Sitten se tuleekin uni helposti ja jopa unet uneeni.
Entäpä taikuus sitten, kun en saa ajattelemalla lusikan vartta taipumaan, mutta silti monen lusikan varsi on taipunut.

Uniin uskovan aatoksia.

136

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eilen kuoli yhdysvalloissa koronaan yksi ihminen per' minuutti, Trumpin puolustama lääkäri uskoo, että osa taudeista on noitien ja demonien aiheuttamia.
      Videolla esiintynyt lääkäri Immanuel suositteli covid 19-taudin hoitamiseen hydroklokiinia, Immanuel väitti aiemmin että yhdysvaltain hallintoa pyörittää " reptiliaaneiksi " kutsutut liskomiehet.
      Outoa porukkaa Trumpin hallinnossa, demodien sijasta epäilen demetiaa halluniasaatiota jos Trumpin lähipiirissä pyörii Liskomiehiä.
      Korkea aika vaihtaa uusi hallinto että presidentti.

      • Anonyymi

        Yön ihmisiä, jotenkin vapaata silloin.

        Yliluonnollisuus, on se olemassa. Unet ym. Ovat ihmeellisiä.


    • Anonyymi

      Uskon hyvään haltiaan joka täyttää kolme toivetta. Mies toivoi miljoonan ja heti tuli kourallinen seteleitä käteen, toinen toive oli Ferrari .Autotalliin ilmestyi punainen ferrari .Kolmas toive vielä . Haluaisin että yksikään nainen ei voisi vastustaa minua ,sitten hän muuttui suklaarasiaksi.

      • Anonyymi

        ja ahneuksissasi söit sen tyhjäksi!
        Ilmankos täällä on niin monta miehenkipeetä ;)


      • Anonyymi

        Kiits päivän hörähdyksestä. - Nm. Heh


    • Eliaana

      Kuka on määrittänyt luonnollisen? Ihminen. Ja minkä mukaan? Sen, minkä järjellään on pystynyt ymmärtämään.
      Ei ole mitään yliluonnollista olemassakaan.
      On vain asioita, joita ihmisjärki ei ymmärrä, siksi ne mainitaan yliluonnollisina.
      Ihmisenkin keinot ymmärrykseen lisääntyvät koko ajan.
      Niinpä aikojen saatossa moni mahdoton asia ja haihattelu on muuttunut arkipäiväiseksi.

      • Anonyymi

        Mikä ei ole luonnollista, se ei ole myöskään yliluonnollista? Miten määrittelet rajan?

        Mitä on haihattelu?
        Sen minkä näen silmilläni, kuulen korvillani, tunnen tuntoaistillani ja haistan hajuaistillani, se kaikki on tavallista ja arkipäiväistä, mutta ei sittenkään,
        kun korvissa humisee, tai viheltää kuin junan pilli, se ei ole tavallista, sitä eivät muut kuule, mutta se ei ole mielikuvitusta!

        Olet kovin varma mielipiteistäsi ja olet mielestäsi ihan oikeassa.
        Oletkin, oman mielipiteesi mukaan, se on sinun näkemyksesi ja sitä minäkin kunnioitan, vaikka en ole samaa mieltä kanssasi.

        Aloittaja.


      • Kommenttisi saa minulta vihreän numeron.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        Kommenttisi saa minulta vihreän numeron.

        H.

        Eliaanalle siis.

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ei ole luonnollista, se ei ole myöskään yliluonnollista? Miten määrittelet rajan?

        Mitä on haihattelu?
        Sen minkä näen silmilläni, kuulen korvillani, tunnen tuntoaistillani ja haistan hajuaistillani, se kaikki on tavallista ja arkipäiväistä, mutta ei sittenkään,
        kun korvissa humisee, tai viheltää kuin junan pilli, se ei ole tavallista, sitä eivät muut kuule, mutta se ei ole mielikuvitusta!

        Olet kovin varma mielipiteistäsi ja olet mielestäsi ihan oikeassa.
        Oletkin, oman mielipiteesi mukaan, se on sinun näkemyksesi ja sitä minäkin kunnioitan, vaikka en ole samaa mieltä kanssasi.

        Aloittaja.

        Me sanomme yliluonnolliseksi sitä, mitä ei ole voitu ihmisen hallitsemin tieteellisin keinoin todentaa.
        Mielikuvitus ja se mitä ihmiset nimittävät yliluonnollisuudeksi, ovat mielestäni aivan eri asioita.
        Itse vaan en käytä sanaa yliluonnollinen. Kenties voisin sanoa yliaistillinen eli, jotain emme tavallisilla aisteilla ja keinoilla voi todentaa.
        Ehkä haihattelua parempi sana olisi huuhaa. Moni ns. huuhaakin on pystytty todistamaan oikeaksi.
        Se mitä kommentoin, on vain minun mielipiteeni ja minun ajatusmaailmani, en suinkaan sitä tarkoita, että olisin oikeassa ja muut väärässä.
        Ehkä ilmaisin itseäni vajavaisesti, jos sen käsityksen sait.


    • Anonyymi

      Yliluonnollista on olemassa, johon ihminen ei löydä vastauksia ikinä, teorioita niitä löytyy.

      Uskonnoissa olevat kuvitelmat ei ole yliluonnollisuutta, niistä ei voida esttää teorioita mielikuvitus on mielikuvitusta.

    • Anonyymi

      En usko, en mihinkään yliluonnolliseen.

      Pirre

      • Anonyymi

        jatkan..en usko myöskään uniin, enkä näe unia kuin joskus ihan harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan..en usko myöskään uniin, enkä näe unia kuin joskus ihan harvoin.

        Vakava ilmeiset tutkijat sanovat että ihminen näkee unta aina nukkuessaan.
        Herättyään ihminen muistaa unista vain murto-osan. Se on kuulemma pelastus, jos ne kaikki muistaisi, löytäisi henkilö itsensä Niuvanniemestä;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakava ilmeiset tutkijat sanovat että ihminen näkee unta aina nukkuessaan.
        Herättyään ihminen muistaa unista vain murto-osan. Se on kuulemma pelastus, jos ne kaikki muistaisi, löytäisi henkilö itsensä Niuvanniemestä;)

        Monilla on kirjoitettuna unikirja, johon on tallennettu kaikki unet jotka on herättyään muistanut. Monet kertovat unistansa, muistavat siis unensa. Tuskin kukaan kaikkia.

        Kiva on seurata muistikirjasta omia uniansa, joidenkin merkityksen huomaa kun tarkkailee tapahtumia unensa jälkeiseltä ajalta. Enneunia, aavistuksia, tai jo tapahtuneen asian uudelleen käsittelyä, joka sitten tapahtuu unen kautta.
        Sellaisiakin olen kokenut ja uskon unien olevan herkille ihmisille merkityksellisempiä kuin horoskoopit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on kirjoitettuna unikirja, johon on tallennettu kaikki unet jotka on herättyään muistanut. Monet kertovat unistansa, muistavat siis unensa. Tuskin kukaan kaikkia.

        Kiva on seurata muistikirjasta omia uniansa, joidenkin merkityksen huomaa kun tarkkailee tapahtumia unensa jälkeiseltä ajalta. Enneunia, aavistuksia, tai jo tapahtuneen asian uudelleen käsittelyä, joka sitten tapahtuu unen kautta.
        Sellaisiakin olen kokenut ja uskon unien olevan herkille ihmisille merkityksellisempiä kuin horoskoopit.

        Unet eivät ole enteitä eivätkä "aavistuksia" tulevasta. Unet kertovat vain siitä, mitä sinun pääsi sisällä elämäsi aikana on pyörinyt, mitä olet miettinyt ja mitä tehnyt. Alitajuntasi käsittelee elämääsi ja tuo sitä unissa käsittämättömissä muodoissa näytille. Unia opit tulkitsemaan, kun keksit niiden yhteydet omaan elämääsi. - Nm. Vastauksia saanut


    • Anonyymi

      Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.

      • Anonyymi

        Uskotko, etteivät köyhät koe muusta iloa kuin omista mielikuvistansa?

        Olen köyhä, mutta tunnen suurta iloa, kun saan herätä aamulla pienten kipujeni ja vaivojeni haittaamatta elämääni.
        Tunnen ilon rinnassani, kun kuulen naapurin lasten iloisen naurun ja näen kuinka he leikkivät pihalla sulassa sovussa, nimittelemättä ja satuttamatta toisiaan.
        Lintujen laulu ja kaunis luonto, jossa saamme vapaasti liikkua, on suuri ilon aihe.

        Naurunrypyt poskillani kertovat, että olen nauttinut ja ilo innut muustakin, kuin olemattomista mielikuvistani. Olla onnellinen vailla maallista mammonaa, ei se vaadi muuta kuin, että näkee kauemmaksi, kuin tunnin päähän eteen ja taakse.
        Seurailen yliluonnollisia tapahtumia, niistä ei paljon yleisellä tasolla puhuta, mutta sellaisiakin on, äidin ennakkoaavistus, että pian tapahtuu jotain pahaa ja huvipuistolaite olikin viallinen - ettei sitten pahempaa sattunut, mutta aavistus, mikä se oli?
        katsojana mukana


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko, etteivät köyhät koe muusta iloa kuin omista mielikuvistansa?

        Olen köyhä, mutta tunnen suurta iloa, kun saan herätä aamulla pienten kipujeni ja vaivojeni haittaamatta elämääni.
        Tunnen ilon rinnassani, kun kuulen naapurin lasten iloisen naurun ja näen kuinka he leikkivät pihalla sulassa sovussa, nimittelemättä ja satuttamatta toisiaan.
        Lintujen laulu ja kaunis luonto, jossa saamme vapaasti liikkua, on suuri ilon aihe.

        Naurunrypyt poskillani kertovat, että olen nauttinut ja ilo innut muustakin, kuin olemattomista mielikuvistani. Olla onnellinen vailla maallista mammonaa, ei se vaadi muuta kuin, että näkee kauemmaksi, kuin tunnin päähän eteen ja taakse.
        Seurailen yliluonnollisia tapahtumia, niistä ei paljon yleisellä tasolla puhuta, mutta sellaisiakin on, äidin ennakkoaavistus, että pian tapahtuu jotain pahaa ja huvipuistolaite olikin viallinen - ettei sitten pahempaa sattunut, mutta aavistus, mikä se oli?
        katsojana mukana

        Aavistus, intuitio, myös kuudenneksi aistiksi sanottu.
        Mitä enemmän sitä kuuntelee, sen paremmin se toimii.


      • Anonyymi

        Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.

        Vai oisko katsoo,kun Marin sosialisti jakaa tv.ssä Suomalaisten rahat Italiaan..SIKA ÄMMÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.

        Vai oisko katsoo,kun Marin sosialisti jakaa tv.ssä Suomalaisten rahat Italiaan..SIKA ÄMMÄ!

        Ei kannata ottaa upseerien murheita, kun ei ole saanut heidän lahjojaankaan. - Nm. Mitä tiedät siitä(kään)


    • Anonyymi

      Mörköksi muuttuminen
      https://www.stara.fi/2013/08/30/narkomaanien-karmaisevat-muodonmuutokset-kuvina-ei-herkimmille/

    • Anonyymi

      Pimeässä ei ole muuta eroa valoisaan kuin että ei ole valoa.

      • Anonyymi

        Markku Siltalan kirja: hän oli siinä.

        Kokemuksia poismenneiden läsnäolosta.


    • Kaksijakoinen suhtautuminen pimeään, toisaalta pelkään pimeää,
      mutta toisaalta pimeä on suoja ja turva.
      se tuli esiin kun asuin pimeässä korvessa, kun tuli yö ja pimeää, peitin kaikki ikkunat paksuilla verhoilla ja en yleensä mennyt pimeällä ulos,
      mutta jos sitten jotain outoa ja poikkeuksellista tapahtui niin sitten sammutin kaikki valot ja pilkkopimeässä oli huoletonta istuskella.

      Yökyöpeli olen ja tykkään touhuta yöllä ja millään en malttaisi lopettaa puuhastelua kesken kaiken, vaikka yö tulisikin ja joskus melkein aamu jos oikein innostun. Yhdessä vaiheessa elämää se oli käytännön sanelema pakko ja sitten jälkeen päin se jäi päälle. olen myös sellainen yöllä siivooja ja mööpelitkin siirtyy öisin paikasta toiseen jos oikein innostuu sisustamaan.

      Mitä noihin uskomisiin tulee, niin uskon kaiken, kaikkea voi sattua, onhan tässä elämässä muitakin tasoja kuin tämä vain ihmisen kokema ja näkemä. Ihmisen silmä ja korvakin on rajallinen. Ääniaaltoja ja värimaailmaa, eihän me aistita kuin pieni siivu tästä maailmasta.

      Uniin uskon myös, näen paljon unia ja myös enneunia, kerran nuorena näin unessa yhden listan nimiä tietyssä järjestyksessä ja jälkeenpäin se lista toteutui. Sen jälkeen olen uskonut ja tulkinnut uniani. Harvoin kerron ulkopuolisille tai unissa tunnistetuille niistä, nytkin alkukesästä näin unen jossa istui tietyt tutut ihmiset pöydän ääressä, sen unen tulkitsin tavallani ja keksin mikä yhteys näillä ihmisillä saattaisi olla. Nyt odotan vain toteutuuko se uni ja tulkinta, toisin sanoen riittääkö tällä tulkitsijalla elon aika.

      • Jossakin uniseminaarissa muistan mainitun, että jos ihminen elää hyvin tiukasti arkitodellisuutta, unet eivät "puhu". Ainakaan niistä ei välity isompaa sanomaa, ehkä eivät edes valaise omaa sielunmaisemaa tai sitten ei edes muista uniaan, katsoo ettei niitä näe,

        Elämän käännekohdissa niistä voi saada paljonkin pohdittavaa, apua ja lohtuakin.
        Ehkä tämä koronaeristäytyminenkin on otollista aikaa unielämän aktivoitumiseen.
        Itselläni sitä ei ole toistaiseksi tapahtunut, mutta odotellaan..))


    • Anonyymi
    • Uskonko yliluonnolliseen ? Taidan uskoa vaikka minäkään en tunne tarvetta vetää rajaa luonnollisen ja yliluonnollisen välillä.
      Se, että niin tehdään, taitaa olla turvallisuuskysymys. Ihminen tahtoo tietää ja hallita, ellei hän siihen pysty, tulee vähän avuton olo ja täytyy turvautua "tutkittuun tietoon", tukkia ne kanavat, joista voisi avautua uutta, enemmän.
      Takavuosina meille opetettiin, että ihminen käyttää vain hyvin pientä osaa aivojensa kapasiteetista ja luotiin tarve avartaa omaa tietoisuutta. Ainakin New Age-liike tätä ideaa lanseerasi. On vaikea sanoa, syntyikö tuosta ideasta jotakin uutta ja enemmän. Ehkä syntyi, ehkä ei. Ainakin tuota pääajatusta aivojen vajaakäytöstä on kritisoitu. Katsottu, että vajakäyttö on pelkästään hyväksi. Ihminen vain sotkisi asiansa entistä enemmän jos ottaisi aivojensa antamia mahdollisuuksia rajattomasti käyttöönsä..))

      Niin, että ehkä ihmisen täytyy tyytyä elämään siivet leikattuina, pysytellä lähellä maan kamaraa. Jos lentää liian lähelle aurinkoa voi polttaa siipensä, kuten vanha tarina meitä opettaa...

    • Kummallista kun olen kokenut yliluonnolliseksi koettavia ilmiöitä vaikka en oikeasti halua uskoa enkä luulisi uskovani niihin.
      Kerran pelastui läheisen henki kun "näin" sänkyni vieressä läpikuultavan olennon joka jotenkin ilmoitti että mene ulkorakennukseen. Menin viime hetkellä.
      Olen selittänyt itselleni asiaa valveunella ym...
      Saman tyylisen näyn koin kun eräs hyvä ystäväni kuoli, sain tietää hänen kuolinaikansa, se täsmäsi näkyyn.
      Myös uninhalvaus on ikävä tunne, joskus nuorempana koin sellaistakin.
      Näen joskus selkounia pojaasmme, juttelemme kuten hänen elossa ollessaan, nämä "käynnit" ovat hyvin lohdullisia.
      En pelkää olla yksin mökillä pimeällä enkä muutenkaan.
      Lapsena ja nuorena pelkäsin hautausmaata, nykyisin voin poiketa yksinäisellä paikalla olevalla hautausmaalla pimeän aikaankin, usein olen ainut elävä ihminen siellä. Mitäpä pelkäämistä siellä olisi.

      • Noin juuri, liekko. Itse koettuna "yliluonnollinen" onkin luonnollista. Oma ennakkoasenne, ehkä pelkokin, tahtoo leimata huuhaaksi sen, mistä ei itse tiedä, mitä ei ole kokenut...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Noin juuri, liekko. Itse koettuna "yliluonnollinen" onkin luonnollista. Oma ennakkoasenne, ehkä pelkokin, tahtoo leimata huuhaaksi sen, mistä ei itse tiedä, mitä ei ole kokenut...

        Rakennuksiin varastoituu jotain yliluonnollista energiaa, jopa pelottaviakin tunteita tulee joskus.

        Ihmeellistä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuksiin varastoituu jotain yliluonnollista energiaa, jopa pelottaviakin tunteita tulee joskus.

        Ihmeellistä...

        Uskon tuohon Anonyymi 11.04. Ainakin niille, joilla tuon tyyppistä herkkyyttä on, ilmpiirien aistiminen on peruskauraa. Tuollaisesta ominaisuudesta vain ei yleensä puhuta, leimautumisen pelosta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuksiin varastoituu jotain yliluonnollista energiaa, jopa pelottaviakin tunteita tulee joskus.

        Ihmeellistä...

        Tämän rakennuksissa olevan energian olen kokenut.
        Isäni synnyinkodissa kertoivat kummitelleen. Se on ollut suvun hallussa vuosisatoja, siis paikka, talo on uudempi mutta vanha sekin.
        Lapsena pelkäsin siellä öisin, myös vanhempani selvästi pelkäsivät öisin vaikka yrittävät sen salata.
        Viimeisen kerran pelkäsin siellä jo aikuisena ollessani.
        Isän sisko asui paikalla viimeisenä, hänen jälkeensä pitivät huutokauppaa.
        Menin sisään, siellä oli tavaroita laitettu esille.
        Yhtäkkiä minulle tuli hirveä tunne, ihan kuin jokin paha olisi tullut päälleni oikein voimakkaana. Juoksin kovaa vauhtia ulos ja siellä ei tuntunut miltään.
        Veljeni tuli vaimoineen perääni ja kysi mikä minulle tuli.
        Sanoin miltä minusta tuntui, he eivät olleet huomanneet mitään.
        Vain minä koin tämän, tuntuu että lapsuuden kokemuksilla voi olla osuutta asiaan.
        Kyllä muutkin ovat siellä kokeneet kaikenlaista kertomansa mukaan.


    • Anonyymi

      Voileipäkeksiin sekä venäläiseen hyvään meetvurstiin voi uskoa myös, sekä kaikkiin muihinkin tacoihin ja kaikkiin asioihin mihin haluaa uskoa.

      • Anonyymi

        Luen Markku Siltalan kirjaa: hän oli siinä.

        Suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luen Markku Siltalan kirjaa: hän oli siinä.

        Suosittelen.

        Markku Siltakan esitelmä kirjasta löytyy youtubesta.

        En saa linkitettyä.


    • Lukematta ketjua, vastaan vain aloituksen kysymykseen:
      minä pelkään pimeää, koska silloin voi kompastua, satuttaa itsensä, törmätä johonkin tai astua jonkun päälle. Siis konkretiaa, en henkimaailman juttuja.
      Ehkäpä minulta puuttuu joku tietty herkkyys aistia henkimaailman ilmiöitä, koska en ole elämässäni koskaan pystynyt etukäteen näkemään mitään tapahtuvaksi, kuolleet ovat käyneet vierailulla vain unissani, useimmiten tosi leppoisasti ja arkipäiväisiä asioita jutellen. Minua ei ole haamut nipistelleet varpaista tai liikuttaneet telekineetisesti maljakoita . Enneunia tai etiäisiä en ole nähnyt enkä tavannut.
      Mitä on joskus ollut vaikeuksia tai erimielisyyksiä niin ne ovat ihan elävien ihmisten aiheuttamia olleet. Joskus, tosin harvoin, itsenikin.

      • Anonyymi

        Enneunia ym. Oon nähnyt, kulkee suvussa. Turha siis pelätä mitä on "tuonpuoleisessa".


    • Anonyymi

      En pelkää pimeää, mutta siellä pimeässä mahdollisesti lymyäviä olentoja. Ihmisen aistit ovat niin huonot, että eläimet esim. voivat lähestyä ihmistä pimeän turhin helposti. Taas toiset ihmiset voivat lymytä pimeydessä paljon paremmin, kuin mitä valoissa voisi. Valoisalla myös voi reakoida mahdollisiin uhkiin nopeammin, joten se on itselle turvallisempaa.

      Veikkaan aika monen pelkäävän pimeää sopivissa olosuhteissa jossakin korvessa, jossa ei ole oletettavasti muita. Aistit alkavat tuottamaan erilaisia näköharhoja ja kuulokin voi alkaa temppuilemaan.

    • Anonyymi

      Pimeä ei tarvitse pelätä, eikä piruja ole!
      Tuota lausetta ei siskoni alleviivaa, hän on lapsuudesta asti pelännyt pimeää, kun mummolasta kotiin palatessa oli oikotie metsän läpi, sitä sitten juksimme nopeasti kotiin, mutta siskolleni se oli sellainen mielikuvien pelottava reitti, että nyt ei ole hetkeäkään valottomassa huoneessakaan, jos on vähänkin hämärää.

      Itselleni pimeys oli joskus melkein voittamaton asia, mutta siihen liittyi myös muita pelkoja, joissa oli todellisen pelon ainekset olemassa.

      Meillä ihmisillä on monia kätkettyjä ominaisuuksia, intuitio yksi niistä ja moni välttele tuon ominaisuuden ja kokemiensa asioiden julkituomista, koska helposti lyödään sekopäisen leima otsaan. Itselläni on ihan todistettavia kokemuksia, olen saanut ennakkotiedon jopa kuolemasta, joka tapahtui ihan samalla hetkellä kun sen kerroin seurassani olleille. Sehän voi olla jopa näky jota ei ehkä sillä hetkellä osaa yhdistää mihinkään tapahtuneeseen, tai tapahtuvaan.

      Ihanteellinen vastaanotto aloituksellani.
      Vastaajat ovat oivaltaneet, ettei kaikkea voi järjellä selittää, mutta ettei mikään ole mahdotonta ihmisen kokemana.

      Unet ovat ikuisen keskustelun aiheita, niitä on monella tavalla yritetty selittä, saada ihmiset uskomaan johonkin teoriaan uneien yhteydestä todellisuuteen.
      En väitä tietäväni mitä uneni tarkoittaa, en myöskään pyri kenekään unia seliitämään, koska vain omat unet ovat merkityksellisiä, jos niistä merkitystä alkaa etsimään.

      Kiitos vastauksista ja keskustelun tasosta, olette oivaltavia ja asiallisia, omiakin mielikuvia ja olettamuksia vahvistavia kommentteja on ilo lukea.
      Olen niin kiireinen omien huolehtimisieni kanssa, etten usein jouda vastaamaan, tai olin illallakin niin väsynyt, että yksi vastaukseni oli jäänyt "roikkumaan" lähettämättä. Nyt avatessani sekin meni nettiavaruuteen.

      Tämä nyt yleisenä kommenttina.

      Aloittaja.

      • Anonyymi

        Olen vanha jäbä ja uskon vahvasti parapsykologisiin ilmiöihin. Kuolleet henkilöt vierailevat usein unissani.
        Edesmennyt vaimoni vaikuttaa usein unien maisemissa. Niin paljon että voisin kirjoittaa niistä kirjan.

        Tämän vuoden helmikuussa tuttu nainen tuli huonetilaani lempeänä ja levollisena. Tämä tapahtui pari päivää hänen siunaamisensa jälkeen.
        Äitini tietysti vahvimmin. Poisnukkuneet esiintyvät terveinä ja noin keski-ikäisinä. Aina nuorempina kuin poistuessaan täältä.

        Miesten näkemistä unissa pidän huonona enteenä. Viimeksi isoveljeni tuli lännenkaaralla syntymäkotiimme; alakuloa ja lievää masennustakin on parhaillaan: Naiset vahvistavat useimmin.

        Miksi pidän "yliluonnollisia" normaaleina asioina. Universumin pimeämateria sen kertoo. Tuskin se ikunaan ihmisille avautuu?
        [ kolmas veljeksistä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vanha jäbä ja uskon vahvasti parapsykologisiin ilmiöihin. Kuolleet henkilöt vierailevat usein unissani.
        Edesmennyt vaimoni vaikuttaa usein unien maisemissa. Niin paljon että voisin kirjoittaa niistä kirjan.

        Tämän vuoden helmikuussa tuttu nainen tuli huonetilaani lempeänä ja levollisena. Tämä tapahtui pari päivää hänen siunaamisensa jälkeen.
        Äitini tietysti vahvimmin. Poisnukkuneet esiintyvät terveinä ja noin keski-ikäisinä. Aina nuorempina kuin poistuessaan täältä.

        Miesten näkemistä unissa pidän huonona enteenä. Viimeksi isoveljeni tuli lännenkaaralla syntymäkotiimme; alakuloa ja lievää masennustakin on parhaillaan: Naiset vahvistavat useimmin.

        Miksi pidän "yliluonnollisia" normaaleina asioina. Universumin pimeämateria sen kertoo. Tuskin se ikunaan ihmisille avautuu?
        [ kolmas veljeksistä)

        Näitä yliluonnollisua asioita kun tutkii niin samat piirteet löytyvät monelta. Jos tuntee tarvetta esim.kirjoittaa näistä asioista.

        kummatus.utu.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä yliluonnollisua asioita kun tutkii niin samat piirteet löytyvät monelta. Jos tuntee tarvetta esim.kirjoittaa näistä asioista.

        kummatus.utu.fi

        Konemies sanoo toiselle alkavansa ruokaa tekemään.:

        Nainen ihmetteli notta "Mitä? Osaatko sä laittaa ruokaaki!?" Konemies siihen sitten vain jotta "Tottahan toki! Osaahan sitä nyt saatana teherä ämmätki!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konemies sanoo toiselle alkavansa ruokaa tekemään.:

        Nainen ihmetteli notta "Mitä? Osaatko sä laittaa ruokaaki!?" Konemies siihen sitten vain jotta "Tottahan toki! Osaahan sitä nyt saatana teherä ämmätki!"

        Puujalkavitsisi on sovinistinen. - Nm. Oletko sinäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vanha jäbä ja uskon vahvasti parapsykologisiin ilmiöihin. Kuolleet henkilöt vierailevat usein unissani.
        Edesmennyt vaimoni vaikuttaa usein unien maisemissa. Niin paljon että voisin kirjoittaa niistä kirjan.

        Tämän vuoden helmikuussa tuttu nainen tuli huonetilaani lempeänä ja levollisena. Tämä tapahtui pari päivää hänen siunaamisensa jälkeen.
        Äitini tietysti vahvimmin. Poisnukkuneet esiintyvät terveinä ja noin keski-ikäisinä. Aina nuorempina kuin poistuessaan täältä.

        Miesten näkemistä unissa pidän huonona enteenä. Viimeksi isoveljeni tuli lännenkaaralla syntymäkotiimme; alakuloa ja lievää masennustakin on parhaillaan: Naiset vahvistavat useimmin.

        Miksi pidän "yliluonnollisia" normaaleina asioina. Universumin pimeämateria sen kertoo. Tuskin se ikunaan ihmisille avautuu?
        [ kolmas veljeksistä)

        Olen vanha nainen ja uskallan tunnustaa enneunia nähneeni.

        Mutta en edes nukkunut silloin kun näin tulevan tapahtuman joka tapahtui samana päivänä.

        Näin hifrttonarun naapurin heinäladon kattopalkissa, vaikka sitä eivät muut nähneet, kysyinkin näettekö tuon köyden, kukaan ei nähnyt.
        Illalla kuulin talon vanhanpojan kuolemasta. Syytä ei sanottu, mutta menin latoon, köysi riippui siinä kattoplkissa, mutta silmukka oli pois leikattu. Vuosia myöhemmin naapurit tunnustivat, että vanhapoika hirttäytyi latoon.
        Olin silloin 16 v ja tuo ei ollut ensimmäinen intuitioni.

        Uskon, että emme hallitse kaikke olemassaolevaa, emme varsinkaan omia aistejamme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vanha nainen ja uskallan tunnustaa enneunia nähneeni.

        Mutta en edes nukkunut silloin kun näin tulevan tapahtuman joka tapahtui samana päivänä.

        Näin hifrttonarun naapurin heinäladon kattopalkissa, vaikka sitä eivät muut nähneet, kysyinkin näettekö tuon köyden, kukaan ei nähnyt.
        Illalla kuulin talon vanhanpojan kuolemasta. Syytä ei sanottu, mutta menin latoon, köysi riippui siinä kattoplkissa, mutta silmukka oli pois leikattu. Vuosia myöhemmin naapurit tunnustivat, että vanhapoika hirttäytyi latoon.
        Olin silloin 16 v ja tuo ei ollut ensimmäinen intuitioni.

        Uskon, että emme hallitse kaikke olemassaolevaa, emme varsinkaan omia aistejamme!

        Vahva intuitio on monta kertaa varoittanut lähtemästä tänään tuolle tieosuudelle. En ole silloin lähtenyt.

        Unielämä ei ole houretta; se ohjailee meitä. Jätin tyhjään vatsaan alkoholin nauttimisen kokonaan pois. Unimaailma on silloin mahdollisesti auttavassa tilassa. Eilen illalla olin kevyesti ahdistavassa tilanteessa kadottamieni lompakon ja avaimien takia. Luotin että Kosminen auttaa löytämään nuo kadottamani... olen sillai kosmis-uskovainen. Avaimet oli joku h y v ä ihminen vienyt ne marketin kassalle. Kiitos hänelle tästä! Laitetaan hyvä kiertämään edelleenkin!

        Unimaailma ei järjestänyt mitään masentavaa "ohjelmaa! Ja. Rauha palasi kanoottiini. Hyvää matkaa elämän merenkulkijat.

        Toivo Lång Inkeroinen 82v.


    • Anonyymi

      Onko yliluonnollista ....uutisissa mainittiin että henkilöauto ...paloi poroksi ...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Sinulle se oli sitä, järkevät ymmärtävät, ettei kaikista asioista voi vääntää vitsiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle se oli sitä, järkevät ymmärtävät, ettei kaikista asioista voi vääntää vitsiä!

        Sinun pitää syyttää sitten IS toimittajaa ....kun laittoi tuollaisen otsikon...
        onneksi kuitenkin henkilövahingoilta säästyttiin ....
        Vain auto paloi poroksi.
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää syyttää sitten IS toimittajaa ....kun laittoi tuollaisen otsikon...
        onneksi kuitenkin henkilövahingoilta säästyttiin ....
        Vain auto paloi poroksi.
        mimmimum-..mi

        Teologian opiskelu avasi uuden oven, ortodoksisuudella on paljon annettavaa.

        Onko yliluonnollisuutta olemassa? Kyllä teologit ovat sitä mieltä. Unet ym. ovat ihmeelisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian opiskelu avasi uuden oven, ortodoksisuudella on paljon annettavaa.

        Onko yliluonnollisuutta olemassa? Kyllä teologit ovat sitä mieltä. Unet ym. ovat ihmeelisiä.

        Miten niiin? Unilla ei ole mitään tekemistä yliluonnollisuuksien kanssa. - Nm. Herää


      • Anonyymi

        Kiits päivän hörähdyksestä. - Nm. Heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiits päivän hörähdyksestä. - Nm. Heh

        Helpollapa sua hörähdyttää, ikivanhat sanat huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpollapa sua hörähdyttää, ikivanhat sanat huvittaa.

        Mitkä "ikivanhat"? Hörähdin "mimmimummin" vitsille eilen, 1.8. klo 14:01. - Nm. Vanha voi joskus olla paree kuin pussillinen uusia


    • Kun seksuaalisesti sairaat saavat lapsen...
      On tapahtunut jotain yli-luonnollista.
      Jotain, mitä luonto ei olisi halunnut.
      Jos asiaa on auttanut veroilla maksettu sairaala...
      On tapahtuma yli-voimaisesti yli-luonnollinen.
      Vahingoittaen vakavasti maailman-menoa.
      -
      Koska tuon-laiset ilmiöt lisääntyvät yhä-enemmän.
      On yli-luonnollisuuten pakko uskoa.

      H.

      • Anonyymi

        Teologia antaa ohjeita elämään, mitä rajan takana onkaan. Henkiset asiat ovat kiinnostaneet minua jo pitkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teologia antaa ohjeita elämään, mitä rajan takana onkaan. Henkiset asiat ovat kiinnostaneet minua jo pitkään.

        "Anonyymi"

        Toivottavasti kuitenkin.
        Elät luonnon-mukaiseti.
        Et sairaasti.
        Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Toivottavasti kuitenkin.
        Elät luonnon-mukaiseti.
        Et sairaasti.
        Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto.

        H.

        Valtakirkkomme näkemys luontoon on ekologinen, tätä meidän on siis syytä noudattaa.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Toivottavasti kuitenkin.
        Elät luonnon-mukaiseti.
        Et sairaasti.
        Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto.

        H.

        -mukaisesti.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        -mukaisesti.

        H.

        Minä pyydän anteeksi tekojani ja kadun niitä. Etsikkoaika on ollut opettava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtakirkkomme näkemys luontoon on ekologinen, tätä meidän on siis syytä noudattaa.

        "Anonyymi"

        "Valta-Kirkkomme" ei ole enää uskonnollinen.
        Siitä on tullut Valtiomme seksuaalinen pyhäkkö.
        Jossa pyhyys on maallinen.
        Luultavasti sen Mariat kahdestaan katsovat Jeesuksiaan.
        Miehisen luonnottomissa tilanteissa.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        "Valta-Kirkkomme" ei ole enää uskonnollinen.
        Siitä on tullut Valtiomme seksuaalinen pyhäkkö.
        Jossa pyhyys on maallinen.
        Luultavasti sen Mariat kahdestaan katsovat Jeesuksiaan.
        Miehisen luonnottomissa tilanteissa.

        H.

        Yksinkin voi uskoa, no prob.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkin voi uskoa, no prob.

        "Anonyymi"

        Kuten jo kirjoitin:

        "Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto."

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Kuten jo kirjoitin:

        "Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto."

        H.

        Etsikkoaika on todella etsimistä, kun tarkastelee itseään niin kritiikkiä voi antaa.

        Tietämättömyys, ajattelemattomuus johtaa moneen asiaan mitä sitten katuu.


    • Anonyymi

      Ei mitään yliluonnollista ole olemassa. Se on ihmisen kuvittelua, jos muka on.

    • Anonyymi

      Minä pelkään piruja ja perkeleitä - ja saatanaa kans

      • Niitten olemassaoloon uskon, mutta en minä niitä pelkää, sillä: "Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret".

        Paholaisen trickejä nuo vainajahenkien ilmestymiset ja kokemiset.
        Tarkoituksenaan tehdä Jumalasta valehtelija ja saada hyväuskoiset hölmöt uskomaan käärmeen valheeseen; Ette suinkaan kuole.

        1.Moos. 3:1-4
        "Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'." Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niitten olemassaoloon uskon, mutta en minä niitä pelkää, sillä: "Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret".

        Paholaisen trickejä nuo vainajahenkien ilmestymiset ja kokemiset.
        Tarkoituksenaan tehdä Jumalasta valehtelija ja saada hyväuskoiset hölmöt uskomaan käärmeen valheeseen; Ette suinkaan kuole.

        1.Moos. 3:1-4
        "Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'." Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole".

        Meihin otetaan yhteyttä, lisäksi meitä on kehoiettu olemaan ottamasta yhteyttä vainajiin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niitten olemassaoloon uskon, mutta en minä niitä pelkää, sillä: "Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret".

        Paholaisen trickejä nuo vainajahenkien ilmestymiset ja kokemiset.
        Tarkoituksenaan tehdä Jumalasta valehtelija ja saada hyväuskoiset hölmöt uskomaan käärmeen valheeseen; Ette suinkaan kuole.

        1.Moos. 3:1-4
        "Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'." Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole".

        "Tellukka"

        Kuten jo kirjoitin:

        "Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto."

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meihin otetaan yhteyttä, lisäksi meitä on kehoiettu olemaan ottamasta yhteyttä vainajiin.

        Raamatun mukaan kuolleet eivät ota yhteyttä keneenkään:

        Saarn. 9:5-6
        "Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
        Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla."

        1.Tess. 4:15-18
        "Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."

        Ne vainajien yhteydenotot tulevat pimeyden hengiltä vaikka ne tekeytyisivät valkeuden enkeleiksi.

        Spiritismi on ihmiskunnan suurinta harhautusta. Ja valitettavan enenemässä määrin Raamattua tuntemattomat ihmiset siihen hupsahtavat.


      • Tellukka kirjoitti:

        Raamatun mukaan kuolleet eivät ota yhteyttä keneenkään:

        Saarn. 9:5-6
        "Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
        Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla."

        1.Tess. 4:15-18
        "Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."

        Ne vainajien yhteydenotot tulevat pimeyden hengiltä vaikka ne tekeytyisivät valkeuden enkeleiksi.

        Spiritismi on ihmiskunnan suurinta harhautusta. Ja valitettavan enenemässä määrin Raamattua tuntemattomat ihmiset siihen hupsahtavat.

        "Tellukka"

        Kommenttisi kertoo hyvin muinaisen asian.
        Jessen faija antoi meille käskyn luoda uskonto.
        Antamaansa ohje-kirjaan me ei Jessen kanssa uskottu.
        Pikkuisen yritettiin virheistään huomauttaa...
        Mutta eihän Jumalalle hanttiin panna.
        Ja niin syntyi sinullekin oma kirja.
        Olen pahoillani.
        Kun aikani on, yritän korjata kaiken.
        Ainakin kirjoittaa jotain hieman paremmin.
        Osoittaa, kuinka ylettömän vanhoihin ukkoihin ei kovin kauaa kannata uskoa.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Kuten jo kirjoitin:

        "Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto."

        H.

        Ei se ole minun oma henkeni, joka sen luo, vaan kyllä se hengellisyyteni tulee ylempää.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Kommenttisi kertoo hyvin muinaisen asian.
        Jessen faija antoi meille käskyn luoda uskonto.
        Antamaansa ohje-kirjaan me ei Jessen kanssa uskottu.
        Pikkuisen yritettiin virheistään huomauttaa...
        Mutta eihän Jumalalle hanttiin panna.
        Ja niin syntyi sinullekin oma kirja.
        Olen pahoillani.
        Kun aikani on, yritän korjata kaiken.
        Ainakin kirjoittaa jotain hieman paremmin.
        Osoittaa, kuinka ylettömän vanhoihin ukkoihin ei kovin kauaa kannata uskoa.

        H.

        Vierailin Puolassa sijaitsevassa Poznan nimisessä kaupungissa. Hotelli johon majoittauduin oli toiminut 2.maailmansodan aikana Gestapon päämajana.

        Jotenkin tunsin siellä kuulusteluissa kidutettujen kärsimykset. Ne olivat yksinkertaisesti varastoituneet rakennukseen.

        Kun tunsin nämä mainitut asiat, kysyin respasta ko.rakennuksen historian jolloin asia valkeni minulle.

        Yliluonnollisuus on olemassa, joissain rakennuksissa sen vaistoaa selkeästi. Myös Suomessa olen aistinut ihmeellisiä asioita.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei se ole minun oma henkeni, joka sen luo, vaan kyllä se hengellisyyteni tulee ylempää.

        "Tellukka"

        Minähän kirjoitin olevani pahoillani sinunkin vuoksesi.
        Jos Jesse suostuu.
        Kirjoitamme sinulle jotain muuta, missä saat muutoksen elämääsi.
        Uskoakseni paljon parempaan suuntaan.
        EOC

        H.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei se ole minun oma henkeni, joka sen luo, vaan kyllä se hengellisyyteni tulee ylempää.

        Kuinka ylhäältä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vierailin Puolassa sijaitsevassa Poznan nimisessä kaupungissa. Hotelli johon majoittauduin oli toiminut 2.maailmansodan aikana Gestapon päämajana.

        Jotenkin tunsin siellä kuulusteluissa kidutettujen kärsimykset. Ne olivat yksinkertaisesti varastoituneet rakennukseen.

        Kun tunsin nämä mainitut asiat, kysyin respasta ko.rakennuksen historian jolloin asia valkeni minulle.

        Yliluonnollisuus on olemassa, joissain rakennuksissa sen vaistoaa selkeästi. Myös Suomessa olen aistinut ihmeellisiä asioita.

        "Anonyymi"

        Kuten kaikki tarinat sodasta kertovat.
        Julmaa, Raakaa ja raaistavaa.
        Kuten Jumalaiset tarinatkin kertovat.
        Meillä ne ovat ihmisen tekosia.
        -
        Kuten jo kirjoitin:

        "Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto."

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vierailin Puolassa sijaitsevassa Poznan nimisessä kaupungissa. Hotelli johon majoittauduin oli toiminut 2.maailmansodan aikana Gestapon päämajana.

        Jotenkin tunsin siellä kuulusteluissa kidutettujen kärsimykset. Ne olivat yksinkertaisesti varastoituneet rakennukseen.

        Kun tunsin nämä mainitut asiat, kysyin respasta ko.rakennuksen historian jolloin asia valkeni minulle.

        Yliluonnollisuus on olemassa, joissain rakennuksissa sen vaistoaa selkeästi. Myös Suomessa olen aistinut ihmeellisiä asioita.

        Yliluonnollistahan ne vainajahenget ovat varmastikin sellaisille, jotka eivät usko Jumalan ja Paholaisen olemassaoloon.

        Vai et kai tosissaan uskonut niitten kuolleitten siellä vielä kärsivän?
        Kyllä he nukkuvat jo rauhallista kuolon unta tuntematta yhtikäs mitään siihen asti, kunnes heidät viimeisenä päivänä herätetään kuolleista.

        Pimeyden henkien läsnäolon voi kyllä tuntea ihan kouriintuntuvasti. Sen olen itsekin kokenut, mutta ei ne vainajien henkiä ole olleet.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Kuten kaikki tarinat sodasta kertovat.
        Julmaa, Raakaa ja raaistavaa.
        Kuten Jumalaiset tarinatkin kertovat.
        Meillä ne ovat ihmisen tekosia.
        -
        Kuten jo kirjoitin:

        "Muistaen että se on oma henkesi, joka luo ympärillesi hengellisyytesi.
        Sitä ei luo Luonto."

        H.

        Yliluonnollisuus on olemassa...


      • huruksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Minähän kirjoitin olevani pahoillani sinunkin vuoksesi.
        Jos Jesse suostuu.
        Kirjoitamme sinulle jotain muuta, missä saat muutoksen elämääsi.
        Uskoakseni paljon parempaan suuntaan.
        EOC

        H.

        KIrjoita mitä lystää, kun tuota joutoaikaa sinullakin näkyy olevan, mutta et sinä uskoani Raamattuun ja siinä itsensä ilmaisseeseen Jumalaan horjuta. Minun onnekseni ja sinun häpeäksesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yliluonnollisuus on olemassa...

        "Anonyymi"

        Kun seksuaalisesti sairaat saavat lapsen...
        On tapahtunut jotain yli-luonnollista.
        Jotain, mitä luonto ei olisi halunnut.
        Jos asiaa on auttanut veroilla maksettu sairaala...
        On tapahtuma yli-voimaisesti yli-luonnollinen.
        Vahingoittaen vakavasti maailman-menoa.
        -
        Koska tuon-laiset ilmiöt lisääntyvät yhä-enemmän.
        On yli-luonnollisuuten pakko uskoa.

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka ylhäältä?

        Jumalan Pyhä Henki, joka saa ihmisessä hengellisyyden aikaan, kenelle saa, kenelle ei, eikä ihminen itse.
        Henkisyys taas, niinkuin nuo newagehömpät, eivät ole hengellisyyttä.


      • Tellukka kirjoitti:

        KIrjoita mitä lystää, kun tuota joutoaikaa sinullakin näkyy olevan, mutta et sinä uskoani Raamattuun ja siinä itsensä ilmaisseeseen Jumalaan horjuta. Minun onnekseni ja sinun häpeäksesi.

        "Tellukka"

        Niinpä.
        Olen eläkkeellä ja on Sunnuntaikin.
        Aikanaan oli aika kortillakin.
        Vaan eipä enää.
        Uskosi Raamattuun ei ihan pahaa ole.
        Mutta.
        Tulet saamaan parempaa, odota...
        Kunhan minä tästä aikaani saan rajoitettua.
        EOC

        H.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vierailin Puolassa sijaitsevassa Poznan nimisessä kaupungissa. Hotelli johon majoittauduin oli toiminut 2.maailmansodan aikana Gestapon päämajana.

        Jotenkin tunsin siellä kuulusteluissa kidutettujen kärsimykset. Ne olivat yksinkertaisesti varastoituneet rakennukseen.

        Kun tunsin nämä mainitut asiat, kysyin respasta ko.rakennuksen historian jolloin asia valkeni minulle.

        Yliluonnollisuus on olemassa, joissain rakennuksissa sen vaistoaa selkeästi. Myös Suomessa olen aistinut ihmeellisiä asioita.

        Vähän sama kuin Olavinlinnan tornista katsella linnanneidoille aikoinaan tehdystä wc-aukosta alas kalliolle; kylmä rinki tuntui takapuolen ympärillä selvästi. - Nm. Huiii


    • Anonyymi

      Kammottaa tuo uskonnollisuuden yliluonnollisuus.

      • Anonyymi

        Luen tällä hetkellä Markku Siltalan kirjaa: Hän oli siinä. Kokemukset yhteydestä kuoleman jälkeen on kirjan aihe.

        Ihmeellistä kyllä, minulla on ollut samoja kokemuksia!

        Kirjoittaja on opiskellut mm.teologiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luen tällä hetkellä Markku Siltalan kirjaa: Hän oli siinä. Kokemukset yhteydestä kuoleman jälkeen on kirjan aihe.

        Ihmeellistä kyllä, minulla on ollut samoja kokemuksia!

        Kirjoittaja on opiskellut mm.teologiaa.

        Niinpä just.
        Ja lisää tulet kokemaan, kun sille tielle olet lähtenyt, että niihin uskot.
        Joka pirua kutsuu ... Se tulee vikkelästi järjestämään sinulle uusia kokemuksia mukamas vainajien yhteydenotoista sinuun.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinpä just.
        Ja lisää tulet kokemaan, kun sille tielle olet lähtenyt, että niihin uskot.
        Joka pirua kutsuu ... Se tulee vikkelästi järjestämään sinulle uusia kokemuksia mukamas vainajien yhteydenotoista sinuun.

        Ööööööö ... Eihän hän siinä mistään piruista puhu mitään. Miksi hemmetissä yliluonnollinen tarkoittaa joillekin pahoja juttuja? - Nm. Toisenlainen tapa kokea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööööö ... Eihän hän siinä mistään piruista puhu mitään. Miksi hemmetissä yliluonnollinen tarkoittaa joillekin pahoja juttuja? - Nm. Toisenlainen tapa kokea

        Juurikin noin. Selkärankaisten piilotajunta on paljolti yhä tutkimatonta aluetta. Piilotajunta alkoi kehittymään jo miljoonia vuosia sitten, alkuihmisten aivoissa.
        Koti -ja lemmikkieläimilläkin on selkeitä viitteitä piilotajunnasta. Sama myös suurpedoillamme.

        Muistan lapsuudestani tapauksen kaukana kaikesta Itäsuomessa. Elettiin hevosajojen aikaa. Vain äveriäimmässä kylän talossa oli auto.
        Isäni tuli heinäkuorman kanssa tulossa jo oman maan tiheän kuusikon lähelle. Kun hevonen haistoi jotain hirmuista. Se hikosi ja vapisi...ei olisi halunnut ohittaa kuusikkoa.
        Oli vanhan ajan talvi ja hevostie jo paljon hankea alempana. Isäni piiskasi hevosen pysymään tiellä.
        Hän oli päässyt sodasta ennen Lapinsotaa perheellisenä. Meni seuraavana päivänä aseen kanssa katsomaan hevosen "kauhun paikkaa".

        Hirviuros lähti sieltä vastahakoisesti löntystämään. Silloin hirvet olivat kai harvinaisempia. Tai; hevosella oli aikaisempi trauma hirvien kohtaamisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin. Selkärankaisten piilotajunta on paljolti yhä tutkimatonta aluetta. Piilotajunta alkoi kehittymään jo miljoonia vuosia sitten, alkuihmisten aivoissa.
        Koti -ja lemmikkieläimilläkin on selkeitä viitteitä piilotajunnasta. Sama myös suurpedoillamme.

        Muistan lapsuudestani tapauksen kaukana kaikesta Itäsuomessa. Elettiin hevosajojen aikaa. Vain äveriäimmässä kylän talossa oli auto.
        Isäni tuli heinäkuorman kanssa tulossa jo oman maan tiheän kuusikon lähelle. Kun hevonen haistoi jotain hirmuista. Se hikosi ja vapisi...ei olisi halunnut ohittaa kuusikkoa.
        Oli vanhan ajan talvi ja hevostie jo paljon hankea alempana. Isäni piiskasi hevosen pysymään tiellä.
        Hän oli päässyt sodasta ennen Lapinsotaa perheellisenä. Meni seuraavana päivänä aseen kanssa katsomaan hevosen "kauhun paikkaa".

        Hirviuros lähti sieltä vastahakoisesti löntystämään. Silloin hirvet olivat kai harvinaisempia. Tai; hevosella oli aikaisempi trauma hirvien kohtaamisista.

        Hirvi, iso uroskin lasketaan saaliseläimiin. Vain ehkä vasaa puolustava hirvilehmä on vaarallinen aseettomalle kulkijalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ööööööö ... Eihän hän siinä mistään piruista puhu mitään. Miksi hemmetissä yliluonnollinen tarkoittaa joillekin pahoja juttuja? - Nm. Toisenlainen tapa kokea

        No eipä varmastikaan.
        Kuinka hän sellaisesta puhuisi, jota ei usko olevan olemassakaan.

        Se on sitä nykyaikaista liberaaliteologiaa, joka ei pitäydy Raamatussa muutenkaan.
        Se teologia on vesittänyt Raamatun (ja Lutherinkin Raamatusta löytyneet totuudet). Näkeehän sen, mihin se liberaaliteologia on vienyt ev.lut kirkon muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirvi, iso uroskin lasketaan saaliseläimiin. Vain ehkä vasaa puolustava hirvilehmä on vaarallinen aseettomalle kulkijalle.

        Isä ajoi postia sodan jälkeen hevosella, hautausmaan kohdalla oli tuulessa tullut lehti ja hevonen oli pysähtynyt kuin seinään eikä liikkunut pitkään aikaan mihinkään...

        Kun isä kuoli niin pikkulintu kävi napauttamassa ikkunaan ikäännkuin merkiksi.

        Olen opiskellut teologiaa yksityisesti ja tämän yliluonnollisuuden myöntävät myös papit. Aihe kiinnostaa teologian ohella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hirvi, iso uroskin lasketaan saaliseläimiin. Vain ehkä vasaa puolustava hirvilehmä on vaarallinen aseettomalle kulkijalle.

        Niinhän se kuuluisi olla.

        Täällä meillä on alkanut hirvikanta tulemaan liian suureksi. Ne kulkevat ihmisten pihoilla kuin kotonaan ja pitävät sitä röyhkeästi omana reviirinään. Kun ihmiset menevät taloistaan ulos, niin hirvi alkaa hyökkäämään kohti (vaikka sillä ei olisi vasojakaan).
        Luonnollisesti hirven pitäisi säikähtää ja pötkiä pakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ajoi postia sodan jälkeen hevosella, hautausmaan kohdalla oli tuulessa tullut lehti ja hevonen oli pysähtynyt kuin seinään eikä liikkunut pitkään aikaan mihinkään...

        Kun isä kuoli niin pikkulintu kävi napauttamassa ikkunaan ikäännkuin merkiksi.

        Olen opiskellut teologiaa yksityisesti ja tämän yliluonnollisuuden myöntävät myös papit. Aihe kiinnostaa teologian ohella.

        Mitään kummituksia ei ole olemassakaan!
        Olen asunut tässä vanhassa linnassa jo yli 300 vuotta, mutta yksikään ei ole näyttäytynyt.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se kuuluisi olla.

        Täällä meillä on alkanut hirvikanta tulemaan liian suureksi. Ne kulkevat ihmisten pihoilla kuin kotonaan ja pitävät sitä röyhkeästi omana reviirinään. Kun ihmiset menevät taloistaan ulos, niin hirvi alkaa hyökkäämään kohti (vaikka sillä ei olisi vasojakaan).
        Luonnollisesti hirven pitäisi säikähtää ja pötkiä pakoon.

        Vapaana elävät eläimet ovat menettäneen perinteisiä asuinsijojaan ja tavallaan pakotettuja liikkumaan siellä missä ihmisetkin.

        Hirvi on arka eläin, vainuaa ihmisen joka lähestyy, hajuaisti on tarkka, samoin kuulo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaana elävät eläimet ovat menettäneen perinteisiä asuinsijojaan ja tavallaan pakotettuja liikkumaan siellä missä ihmisetkin.

        Hirvi on arka eläin, vainuaa ihmisen joka lähestyy, hajuaisti on tarkka, samoin kuulo.

        Luonnostaan sen kuuluisikin olla arka, niinkuin muittenkin villieläinten ja arastella ihmistä.

        Mielestäni täällä olisi kyllä vielä metsiäkin niille tarpeeksi, mutta vaikuttaa maistuvan puutarhapuitten ja pensaitten lehdet paremmille niitten mielestä. Ja tykkäävät käydä kylpeä rypäisemässä lapsille laitetuissa pienissä kylpyaltaissa vaikka rantojakin olisi kyllä niille tarpeeksi missä uiskennella.

        Ei mielestäni normaalia hirvien käyttäytymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin. Selkärankaisten piilotajunta on paljolti yhä tutkimatonta aluetta. Piilotajunta alkoi kehittymään jo miljoonia vuosia sitten, alkuihmisten aivoissa.
        Koti -ja lemmikkieläimilläkin on selkeitä viitteitä piilotajunnasta. Sama myös suurpedoillamme.

        Muistan lapsuudestani tapauksen kaukana kaikesta Itäsuomessa. Elettiin hevosajojen aikaa. Vain äveriäimmässä kylän talossa oli auto.
        Isäni tuli heinäkuorman kanssa tulossa jo oman maan tiheän kuusikon lähelle. Kun hevonen haistoi jotain hirmuista. Se hikosi ja vapisi...ei olisi halunnut ohittaa kuusikkoa.
        Oli vanhan ajan talvi ja hevostie jo paljon hankea alempana. Isäni piiskasi hevosen pysymään tiellä.
        Hän oli päässyt sodasta ennen Lapinsotaa perheellisenä. Meni seuraavana päivänä aseen kanssa katsomaan hevosen "kauhun paikkaa".

        Hirviuros lähti sieltä vastahakoisesti löntystämään. Silloin hirvet olivat kai harvinaisempia. Tai; hevosella oli aikaisempi trauma hirvien kohtaamisista.

        Onko "piilotajunta" sama asia kuin alitajunta? - Nm. Käyttämätön voimavara


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko "piilotajunta" sama asia kuin alitajunta? - Nm. Käyttämätön voimavara

        Psykologiassa käytetään piilotajunta sanaa vanhentuneen alitajunta sanan sijaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ööööööö ... Eihän hän siinä mistään piruista puhu mitään. Miksi hemmetissä yliluonnollinen tarkoittaa joillekin pahoja juttuja? - Nm. Toisenlainen tapa kokea

        Niinpä.
        Olen kummastellut sitä ajatusmallia, että meille rakkaat ja hyvät ihmiset, toiselle puolelle mentyään, yht´äkkiä muuttuvatkin kammottaviksi ja pelottaviksi suorastaan vaarallisiksi.
        Kyllä ne kuolleet ovat siellä pimeällä puolella.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Niinpä.
        Olen kummastellut sitä ajatusmallia, että meille rakkaat ja hyvät ihmiset, toiselle puolelle mentyään, yht´äkkiä muuttuvatkin kammottaviksi ja pelottaviksi suorastaan vaarallisiksi.
        Kyllä ne kuolleet ovat siellä pimeällä puolella.

        Ettäkö sinun "rakkaat ja hyvät ihmiset" ovat menneet kadotuksen puolelle? - Nm. Vai mitä meinaat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettäkö sinun "rakkaat ja hyvät ihmiset" ovat menneet kadotuksen puolelle? - Nm. Vai mitä meinaat

        Nyt ymmärsit täysin väärinpäin.
        Juuri sitä ajatusmallihan minä sanoin kummastelleeni, kun yhtäkkiä aletaankin kammota täältä poistuneitten rakkaitten omaisten sieluja.
        Eivät ne paholaiseksi muutu, joita ei saisi kohdata.
        Paholaiset ovat ihan muualla.
        Selvenikö nyt?


      • Eliaana kirjoitti:

        Nyt ymmärsit täysin väärinpäin.
        Juuri sitä ajatusmallihan minä sanoin kummastelleeni, kun yhtäkkiä aletaankin kammota täältä poistuneitten rakkaitten omaisten sieluja.
        Eivät ne paholaiseksi muutu, joita ei saisi kohdata.
        Paholaiset ovat ihan muualla.
        Selvenikö nyt?

        Mistäköhän sinä nyt höpäjät.

        Onko täällä joku sellaistakin hourinut, että joku kuollut muuttuisi paholaiseksi?
        Ei tietenkään muutu yhtään miksikään, kun ovat tiedottomassa tilassa, nukkuvat kuolon unta, kunnes heidät viimeisenä päivänä herätetään kuolleista.

        Se on paholainen, joka vain tekeytyy jonkun rakkaaksi omaiseksi.
        Ja se on maailman suurinta harhautusta, mihin suuri osa ihmisiä hairahtuu uskomaan, että kyseessä olisi heidän poisnukkunut omaisensa. Ottavat kaikenlaisia neuvojakin vastaan its perskeleeltä luullen niitten tulevan heidän kuolleilta omaisiltaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mistäköhän sinä nyt höpäjät.

        Onko täällä joku sellaistakin hourinut, että joku kuollut muuttuisi paholaiseksi?
        Ei tietenkään muutu yhtään miksikään, kun ovat tiedottomassa tilassa, nukkuvat kuolon unta, kunnes heidät viimeisenä päivänä herätetään kuolleista.

        Se on paholainen, joka vain tekeytyy jonkun rakkaaksi omaiseksi.
        Ja se on maailman suurinta harhautusta, mihin suuri osa ihmisiä hairahtuu uskomaan, että kyseessä olisi heidän poisnukkunut omaisensa. Ottavat kaikenlaisia neuvojakin vastaan its perskeleeltä luullen niitten tulevan heidän kuolleilta omaisiltaan.

        Nukkuneet joo, ensimmäiset jo monta miljoonaa vuotta vuotta ja triljoonat ja taas triljoonat jne.... sitten herätetään viimeisenä päivänä.
        Höpöhöpö, siinä sitä houretta ja harhautusta piisaa.


      • Eliaana kirjoitti:

        Nukkuneet joo, ensimmäiset jo monta miljoonaa vuotta vuotta ja triljoonat ja taas triljoonat jne.... sitten herätetään viimeisenä päivänä.
        Höpöhöpö, siinä sitä houretta ja harhautusta piisaa.

        Tuskinpa nyt triljoonia vuosia kuitenkaan.
        Uskooko edes bigbangiläiset nykyihmisen eläneen jo triljoonia vuosia sitten?

        Nukkuessa ei tiedä ajan kulua, vaan heistäkin tuntuu niinkuin olisivat just nukahtaneet kuolon uneen, kun Jeesus saapuu takaisin ja herättää heidät. Ehtivätkö kaikki ymmärtää koskaan kuolleensakaan.
        Kellosta minunkin pitää aamuisin laskea kuinka kauan olen nukkunut. Eihän sekään aina varmaa todellisuutt näytä, sillä olenhan voinut nukkua vuorokauden ja kaksikin. Tietskarin kellon alapuolella näkyy sitten päivämäärä ...

        Ajattele nyt itsekin, että jos triljoonia vuosia olet tullut heitetyksi taivaasta takaisin opettelemaa uudestaan elämääsi, niin aika honosti on, ettet valaistumisessasi ole vieläkään tuon pitemmälle päässyt.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuskinpa nyt triljoonia vuosia kuitenkaan.
        Uskooko edes bigbangiläiset nykyihmisen eläneen jo triljoonia vuosia sitten?

        Nukkuessa ei tiedä ajan kulua, vaan heistäkin tuntuu niinkuin olisivat just nukahtaneet kuolon uneen, kun Jeesus saapuu takaisin ja herättää heidät. Ehtivätkö kaikki ymmärtää koskaan kuolleensakaan.
        Kellosta minunkin pitää aamuisin laskea kuinka kauan olen nukkunut. Eihän sekään aina varmaa todellisuutt näytä, sillä olenhan voinut nukkua vuorokauden ja kaksikin. Tietskarin kellon alapuolella näkyy sitten päivämäärä ...

        Ajattele nyt itsekin, että jos triljoonia vuosia olet tullut heitetyksi taivaasta takaisin opettelemaa uudestaan elämääsi, niin aika honosti on, ettet valaistumisessasi ole vieläkään tuon pitemmälle päässyt.

        Etkö ymmärrä lukemaasi.


      • Eliaana kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi.

        Ymmärrän sen, mitä olet kirjoittanut.
        Ajatuksiasi en pysty lukemaan.

        Sinulla on jotenkin huono ulosanti, olen huomannut aikaisemminkin, että et saa kirjoittamalla selvästi esiin ajatuksiasi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ymmärrän sen, mitä olet kirjoittanut.
        Ajatuksiasi en pysty lukemaan.

        Sinulla on jotenkin huono ulosanti, olen huomannut aikaisemminkin, että et saa kirjoittamalla selvästi esiin ajatuksiasi.

        Etkö tosiaankaan ymmärrä ´´ensimmäiset jo monta miljoonaa vuotta.....´´ ´´Triljoonat herätetään´´
        En minä niin ole sanonut, että ensimmäiset olisi elänyt triljoona vuotta sitten.
        Kun minä sanon triljoonat (tai mikä luku nyt vaan) herätetään.
        Alat vänkyttää, vuosista. Ei vuosia herätetä.
        Aika paljon on syntynyt maailmaan ihmisiä sitten alun, noita, kun oli jo ennen Eevaa ja Aatamiakin.
        Paljonkohan niitä viimeisenä päivänä herätettäviä sitten onkaan, jos ja kun sellainen päivä joskus tulee, kun meitä on tällä hetkelläkin 7,5 miljardia.


      • Eliaana kirjoitti:

        Etkö tosiaankaan ymmärrä ´´ensimmäiset jo monta miljoonaa vuotta.....´´ ´´Triljoonat herätetään´´
        En minä niin ole sanonut, että ensimmäiset olisi elänyt triljoona vuotta sitten.
        Kun minä sanon triljoonat (tai mikä luku nyt vaan) herätetään.
        Alat vänkyttää, vuosista. Ei vuosia herätetä.
        Aika paljon on syntynyt maailmaan ihmisiä sitten alun, noita, kun oli jo ennen Eevaa ja Aatamiakin.
        Paljonkohan niitä viimeisenä päivänä herätettäviä sitten onkaan, jos ja kun sellainen päivä joskus tulee, kun meitä on tällä hetkelläkin 7,5 miljardia.

        Paljonkohan?
        "Kuin meren hiekkaa". Montako hiekanjyvää meressä on?

        Jos nyt kaikki nykyisin elävät miljardit ihmiset olisivat niitä, joita on pompoteltu miljoonia vuosia kuin bingispalloja taivaan ja maan väliä, kunnes "valaistuvat", niin huonosti menee, kun katsoo ihmiskunnan rappiotilaa. Huonosti on jumalasi siinä tapauksessa homman suunnitellut.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Nyt ymmärsit täysin väärinpäin.
        Juuri sitä ajatusmallihan minä sanoin kummastelleeni, kun yhtäkkiä aletaankin kammota täältä poistuneitten rakkaitten omaisten sieluja.
        Eivät ne paholaiseksi muutu, joita ei saisi kohdata.
        Paholaiset ovat ihan muualla.
        Selvenikö nyt?

        Juuu, kiits, nyt tuli järkevämpää tekstiä. - Nm. Tai paremmin ymmärrettävää


    • Anonyymi

      Hirven pelko on hulluuden alku. Tai kuinka sen ottaa. Hirvi ei tee pahaa ellet itse häiritse sen, tai vasansa rauhaa.
      Sama se on perheessä, vahvin puolustaa heikkoja.

      Minusta uskonto on liian kaukaa haettu tämän aloituksen sisälle, sillä kukaan ei voi määrätä, ei edes luterilainen uskonsuunta, mihin ja mitä ihminen uskoo, tai uskooko mihinkään.

      Järjelle selittämätön alkaa jo Raamatusta,', neitseestä syntymää ei ole kukaan todistanut, sekin on yliluonnollista, jos asiaa ihan järjellä ajattelee.
      Jotkut näkevät vainajia ja saavat heiltä jopa ohjeita tähän olevaan elämäänsä. Eräs nainen etsi tärkeää työkalua kuukausien ajan. Mylläsi kaikki paikat, tyhjensi kaapit ja kaukalot, ei löytänyt. Eräänä aamuna hän lausui hiljaisen pyynnön; "Kerro Ville missä se etsimäni työkalu on. Muistan että sinä käytit sitä ennekuin jouduit sairaalaan, sanoitkin minne sen laitoit, mutta en löydä."
      Muutamaa päivää myöhemmin hän meni alakertaan, kaikki laatikot oli jo käännetty ja kaivettu, etsitty edelleen hukassa. Silloin hän kuuli kuinka edesmennyt puolisonsa sanoi ihan selkeästi: "No se on tuossa isossa betoniämpärissä!" Siinä oli! Ämpärissä oli joitain rautaromuja joita nainen ajayyeli, että pelkkää romua.

      Oliko tuo intuitio, vuoropuhelua kuolleen kanssa, vai mitä se oli?
      Raamatussa puhutaan kuolleista heräämisestä, siellä on totta ja tarua joita kukaan ei ole todistamaas, mutta nykypäivän tapahtumista kertovat vielä elävät ihmiset, joten Yliluonnollista on, kummituksista en ole varma, mutta kuolleet puhuvat aistimaailmassa, usein jopa korvin kuultavasti. Kuulevatko sen muut kuin, "kuuleva ,joka on henkisessä yhteydessä kuolleeseen" siitä en mene takuuseen.
      Minun kokemukseni mukaan toinen ei kuullut.

      • Anonyymi

        Nämä ovat asioita jotka menevät käsityksen yläpuolelle.Parempi kun ei edes yritä ymmärtää.

        Tv:asiasta kiinnostunut.


      • Paitsi ne eivät ole kuolleet, jotka puhuvat, vaan ihan muut henget jotka tekeytyvät joittenkin kuolleiksi omaisiksi.
        Puhuvat etupäässä niille, jotka uskovat Raamatun (ja Lutherinkin Raamatusta löytämän totuuden) vastaisesti sielun kuolemattomuuteen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Paitsi ne eivät ole kuolleet, jotka puhuvat, vaan ihan muut henget jotka tekeytyvät joittenkin kuolleiksi omaisiksi.
        Puhuvat etupäässä niille, jotka uskovat Raamatun (ja Lutherinkin Raamatusta löytämän totuuden) vastaisesti sielun kuolemattomuuteen.

        Mistä Sinä sen voit tietää, kun viisaammatkaan eivät osaa asiaa selittää?

        En puhuisi varmana asiasta josta minulle ei ole mitään käsitystä, enkä viittaa raamattuun, koska senkään totuutta ei kukaan elävä tunne, luulevat tietävänsä ja uskovat siihen, ihan kuin kuolevia puhetta kuulleet, he puhuvat siitä mitä ovat kuulleet omin korvin, raamatusta puhuja ja siihen vetoava ei tiedä mitä puhuu, koska höne ie ole kuulut eikä nähnyt!

        Sokeakin kana löytää jyvän, mutta uskonto on jokaiselle näkevällekin oma jyväsensä, sitä ei voi syöttää kenenkään mieleen, löytää ken löytää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ovat asioita jotka menevät käsityksen yläpuolelle.Parempi kun ei edes yritä ymmärtää.

        Tv:asiasta kiinnostunut.

        Olet oikeassa, ei kaikkea ole tarpeenkaan ymmärtää.

        Riittää, että sellaisella joka uskoo ihmeisiin ja ymmärtää, ettei kaikki mitä tapahtuu, ole järjellä selitettävää. Sama koskee Raamattua. joku uskoo, joku ei, eikä kumpaakaan voi syyttää vääräuskoiseksi, koska kukaan ei tiedä mikä usko on se oikea ja onkokaan sellaista uskoa, tai uskontoa, joka olisi se , joksi sitä sanotaan.

        Lapsen uskolla pääsee pitkälle ja se antaa tarpeellisen vahvuuden siihen mitä uskoo. Uskonto on niin henkilökohtainen asia ettei siitä kannata netissä jankuttaa.
        Yli ymmärryksen meneviä asioita tapahtuu, niitä ei ymmärretä, eikä se ole kai tarpeenkaan.

        Me emme ole samalla kaavalla syntyneitä. Hyvä kun saan olla minä, eikä joku tuolta kyliltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, ei kaikkea ole tarpeenkaan ymmärtää.

        Riittää, että sellaisella joka uskoo ihmeisiin ja ymmärtää, ettei kaikki mitä tapahtuu, ole järjellä selitettävää. Sama koskee Raamattua. joku uskoo, joku ei, eikä kumpaakaan voi syyttää vääräuskoiseksi, koska kukaan ei tiedä mikä usko on se oikea ja onkokaan sellaista uskoa, tai uskontoa, joka olisi se , joksi sitä sanotaan.

        Lapsen uskolla pääsee pitkälle ja se antaa tarpeellisen vahvuuden siihen mitä uskoo. Uskonto on niin henkilökohtainen asia ettei siitä kannata netissä jankuttaa.
        Yli ymmärryksen meneviä asioita tapahtuu, niitä ei ymmärretä, eikä se ole kai tarpeenkaan.

        Me emme ole samalla kaavalla syntyneitä. Hyvä kun saan olla minä, eikä joku tuolta kyliltä.

        Usko on jokaisen oma asia, näin on. Siitä puhuminen, eräät ovat ymmärtäneet suurin osa ei. Parempi kun toteuttaa hengellistä näkemystään itse.

        Yliluonnollisuus, sitä on olemassa mutta ei kannata ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä Sinä sen voit tietää, kun viisaammatkaan eivät osaa asiaa selittää?

        En puhuisi varmana asiasta josta minulle ei ole mitään käsitystä, enkä viittaa raamattuun, koska senkään totuutta ei kukaan elävä tunne, luulevat tietävänsä ja uskovat siihen, ihan kuin kuolevia puhetta kuulleet, he puhuvat siitä mitä ovat kuulleet omin korvin, raamatusta puhuja ja siihen vetoava ei tiedä mitä puhuu, koska höne ie ole kuulut eikä nähnyt!

        Sokeakin kana löytää jyvän, mutta uskonto on jokaiselle näkevällekin oma jyväsensä, sitä ei voi syöttää kenenkään mieleen, löytää ken löytää!

        No minä peilaan asiaa Raamatun valossa, koska uskon Raamatun Jumalaan (enkä johonkin intialaiseen tai muinaisten kreikkalaisten filosofien ... oppiin.)
        Siksi minua eivät kuolleet käykään tervehtimässä, koska its perskeleskin tietää sellaisen pelleilyn minun kohdallani turhaksi.

        Olettaisi muuten luterilaisen kirkon ja heidän teologiensa myös tekevän niin, mutta miksi he eivät ole perillä Raamatusta. Kirkon oppi ei muutenkaan vastaa enää sitä, minkä totuuden Luther jo 500 vuotta sitten sieltä löysi. Ja yhä hullumpaan niillä vain menee. Sielun kuolemattomuusoppi laittaa heittämään koko kristinuskon kuperkeikkaa ja romuttaa siltä pohjan. Mutta ettehän te kai kristinuskoisia olekaan, ehkä vain niitä kirkkoon kuuluvia ateisteja, joille BigBang on Luoja?

        Kyllä minä uskon, että olette puhetta kuulleet, harhojakin nähneet, mutta kuolleet eivät kurkistele. Se on taivahan tosi.
        Joku äänihän Anna Lindhinkin puukottajan päässä antoi ohjeet kuinka toimia. Varmaan monen muunkin, joka spontaanisti ottaa ja tappaa jonkun tuntemattoman ilman mitään motiivia.

        No minun puolestani, jos joku haluaa olla sokea kana, niin olkoon. Mutta "jolla on silmät nähdä, se nähköön". Itse näen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko on jokaisen oma asia, näin on. Siitä puhuminen, eräät ovat ymmärtäneet suurin osa ei. Parempi kun toteuttaa hengellistä näkemystään itse.

        Yliluonnollisuus, sitä on olemassa mutta ei kannata ymmärtää.

        Spiritualismi, sehän on oma ja laajalle levinnyt uskontonsa sekin.

        Ja kun se uskonto nyt on puheeksi otettu, niin pitäisikö siis vain keskustella myötäillen sen oikeudellisuudesta ilman mitään vasta-argumentteja.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Spiritualismi, sehän on oma ja laajalle levinnyt uskontonsa sekin.

        Ja kun se uskonto nyt on puheeksi otettu, niin pitäisikö siis vain keskustella myötäillen sen oikeudellisuudesta ilman mitään vasta-argumentteja.

        Kuka käskee leskustella uskonnosta?
        Pitää ja ei pidä, sinulla on oma totuutesi, joilla kuilla se on ihan erilainen kuin sinulla.
        Älä yritä selittää raamattua!
        Ainakaan minä en välitä tavastasi selittää kaikkea kuin Mooses! Kiveen hakattua totuutta et kykene meille jakamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käskee leskustella uskonnosta?
        Pitää ja ei pidä, sinulla on oma totuutesi, joilla kuilla se on ihan erilainen kuin sinulla.
        Älä yritä selittää raamattua!
        Ainakaan minä en välitä tavastasi selittää kaikkea kuin Mooses! Kiveen hakattua totuutta et kykene meille jakamaan.

        Ei kai kukaan ole käskenyt, mutta omasta uskonnostaanhan (spiritualismista vaikka eivät itse ehkä ymmärrä) täällä ovat toisetkin keskustelleet.
        Miksi siihen ei kristinusko mahtuisi sekaan, kun kristinuskoinen maa eikö Suomi vielä toistaiseksi ole olevinaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole käskenyt, mutta omasta uskonnostaanhan (spiritualismista vaikka eivät itse ehkä ymmärrä) täällä ovat toisetkin keskustelleet.
        Miksi siihen ei kristinusko mahtuisi sekaan, kun kristinuskoinen maa eikö Suomi vielä toistaiseksi ole olevinaan.

        Oletko ihan saarnaaja?
        Et minusta saa kaveria keskusteluusi, ja jos on liikaa aikaa, voit tutkia mikä uskonnossa on totta ja mikä tarua, mutta ei ole tarvis niitä täällä kertoa!

        Ajankäyttö olisi terveellistäkin ohjata ajoittain ihan uusille urille, ettei uriudu 70 palstalle,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan saarnaaja?
        Et minusta saa kaveria keskusteluusi, ja jos on liikaa aikaa, voit tutkia mikä uskonnossa on totta ja mikä tarua, mutta ei ole tarvis niitä täällä kertoa!

        Ajankäyttö olisi terveellistäkin ohjata ajoittain ihan uusille urille, ettei uriudu 70 palstalle,

        Johan minä olen näköjään saanut sinusta keskustelukaverin. Eihän sinun toki olisi tarvinnut ...

        Minua nyt vain kiinnosti tällainen uskonnollinen aloitus. Ja halusin tuoda siihen omankin kantani, ettei mene ihan vain yksipuolisiksi kummitusjutuiksi.
        Keskustelupalsta eikö tämä ole.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Paitsi ne eivät ole kuolleet, jotka puhuvat, vaan ihan muut henget jotka tekeytyvät joittenkin kuolleiksi omaisiksi.
        Puhuvat etupäässä niille, jotka uskovat Raamatun (ja Lutherinkin Raamatusta löytämän totuuden) vastaisesti sielun kuolemattomuuteen.

        Mihin lahkoon kuulut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin lahkoon kuulut?

        Mitä tarkoitat lahkolla?

        Olen raamatullinen uskova, alkukristitty, ennenkuin kristillisyyteen liitettiin ihmisoppeja ja ennenkuin se sai vaikutteita pakanauskonnoista.
        Alkukristillisyydestähän kaikki kirkkokunnat ovat lahkoutuneet (jotkut hyvinkin kauaksi), siitä alkuperäisestä kristillisyydestä.


    • Anonyymi

      Kuis hurisee, kysyi eräs pankin palvelija. Silloin eksyin. Tajusin mitä Jeesus tarkoitti.

    • Anonyymi

      Kyllä, Taivaan ja maan Luoja on kaiken entropian paras asiantuntija. Jeesus Kristus itse koroitetaan valtaan.

      • Anonyymi

        Etenkin Uusi Testamentti on huuhaatason proosaa: Jeesuskin oli biologiaan ja kädellisten sukuihin kuuluvan eläinlajin edustaja.
        On segertvarmaa hölynpölyä verrata häntä luonnonlakien = jumalien pojaksi. Evoluutio todistaa tämän 100% pelokkaiden ihmisten massahoureeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin Uusi Testamentti on huuhaatason proosaa: Jeesuskin oli biologiaan ja kädellisten sukuihin kuuluvan eläinlajin edustaja.
        On segertvarmaa hölynpölyä verrata häntä luonnonlakien = jumalien pojaksi. Evoluutio todistaa tämän 100% pelokkaiden ihmisten massahoureeksi.

        Jeesuksen syntymä, yksi yliluonnollisimmista syntymistä, neitseestä syntynyt.
        Tuo on niitä tarinoita joiden totuutta ei edes eräs tässäkin palstassa uskontoa julistanut voi todistaa, vaikka kuinka paljon tietäisi.
        Onko se raamattu totta, sitäkään ei varmaksi voi minun tiedoillani julistaa, en edes aio määritellä miksi ei, tai miksi olis.

        Evoluutio luo ihmeitä.


    • Anonyymi

      Uskon Robert Lind : iin Karmforsissa :)

    • Anonyymi

      Oletko pimeän arka?

      En ole pimeän arka,olen silloin vahvimmillani jos haluan.
      Sotilas Suomen ja erään armeijan myös.
      Pimeys on paras taistelutapa,ellei ole pimeän näkökiikareita,mutta nekin ja infrapunat voidaa saada pois,ettei näe.
      Ei tuo pelkoja vaan vahvistaa minua sotilaana olleessani.
      Voin sanoa,pimeä ja 30m,et näe minua,mutta minä tulen taaksesi.

    • Anonyymi

      Pohjolan valoista yöt ovat hävittäneet pimeässä liikkuvat pedot, ei sitä saa aikaan armeija, eikä yksi sotilas!

      Yöttömän yön taika on tänä kesänä kokenut vain murto-osan ihmisiä, siitä määrästä mitä heitä vuosittain on P.ohjolan yön aiemmin päässyt kokemaan.
      Pimeän yön lapsi huikaistuu valosta ja auringosta.

      Onko ilkeitä ihmisiä?
      On, heitä on, jopa omassa perheessä. Moni pelkää kotona enemmän kuin missään sieltä pois ollessaan. Äitien kokemuksia lastensa käytöksestä ja pahuudesta on kerrottu ja asioita käsitelty tuomioistuimissa asti. Ei vain poika, vaan tyttökin voi olla äidille jopa pelottava omassa vahvuudessaan ja alistaessaan äitinsä pelon valtaan.

      Tuolla yllä otsikko sanoo jotain siihen tyyliin, annetaan lapsille. Moni äiti ei anna, hänet ryöstetään omien lastensa toimesta. Uhkaillaan ja vaaditaan! se on ilkeän ihmisen tapa, herättää pelko!! He eivät liiku vain pimeässä, vaan kirkkaan päivän auringon paisteessakin. Yöllä he nauttivat kiristyksen hedelmien tuottamasta ilosta.

      Eikä noita ilkeitä ihmisiä ole vain yksittäin, eivät he tule jostain muualta, tai ulkoavaruudesta, he ovat kotona, äitien kasvattamia, äitien, joiden vika ei ole siinä, että on kasvattanut väärin, vaan, ehkä siinäkin, että nykyinen yhteiskunta on jakanut elämän mallia jossa kaikkea on ja kaikkea on saatava, rahat otettava sieltä mistä saa, välittämättä seurauksista. Ryöstöt, tapot, muutaman lantin vuoksi!
      Me elämme tämän hetken maailmassa, moni perinteinen arvo on kadonnut ja perheyhteisöt ovat rikkoutuneita. Lyhytjännitteisyys, kaikki heti.
      Muiden ihmisten kunnioittaminen ja heidän yksilöllisyytensä arvostaminen ovat ehkä unohdettua kansan perinnettä.

      • Anonyymi

        -- pimeässä liikkuvat pedot.
        Tarkoitan tietenkin ihmisten mielikuvituksessa liikkuvia petoja, en villieläimiä joista osa on todella petoja, eläimiä.


    • Anonyymi

      Enkeleitä.
      Onko heitä?
      Moni uskoo enkeleiden olevan olemassa.
      Samalla tavalla yliluonnollista, kuin muukin sellainen asia, tai tapahtuma, joiden olemassa olon todenperäisyydestä käy kiivas keskustelu kautta sukupolvien.

      Enkelin siipi suojelee.
      Suojeleeko muitakin kuin uskovaisiksi itsensä julistaneita?
      Uskon enkelihin, mutta en usko raamatun kertomuksien todenperäisyyteen, vaikka minullakin on oma taivaan-isäni, jonka puoleen käännyn rukoillessani voimia itselleni ja muille.

      • Anonyymi

        Minä uskon enkeleihin, näitä enkeli kokemuksia on monella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon enkeleihin, näitä enkeli kokemuksia on monella.

        Joku voima on se joka vaaroilta suojelee, joskus jopa kuulee kuinka korvissa soi varoitus. Lapsena en mennyt jäälle, kun kuulin paukauksen joelta. Pappa juoksi sanomaan, että jäät halkeilevat ja sinne voi hukkua railoon. En ymmärtänyt mitään railoista, mutta pelkään yhä jäälle menoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku voima on se joka vaaroilta suojelee, joskus jopa kuulee kuinka korvissa soi varoitus. Lapsena en mennyt jäälle, kun kuulin paukauksen joelta. Pappa juoksi sanomaan, että jäät halkeilevat ja sinne voi hukkua railoon. En ymmärtänyt mitään railoista, mutta pelkään yhä jäälle menoa.

        Se että kuulet jonkin äänen ja tulkitset sen tarkoittavan jotain jota on syytä varoa, se ei perustu yliluonnollisiin vaan vain yksinkertaisesti ihmisen vuosituhansien aikana kartuttamiin kokemusperäisiin ja sitten aivoihinsa tallentamiin seikkoihin. Itse olen tehnyt parikin käärmehavaintoa siten että kävely on katkennut kuin seinään ennen kuin olen lainkaan tiedostanut että poikittain kävelemälläni polulla olevista puun juurista yksi onkin käärme. Tieto käärmeen vaaroista on hyvin vanha sekä aivoihin syvellä tallennettu ja aivojen käskytysjärjestys tämmöisessä tapauksessa menee niin, että pysähtyminen käskytetään tekemään ensimmäisessä vaiheessa ja vasta sitten aivot alkavat tarkastella mikä se vaaran aiheuttaja saattaa olla ja onko se todellinen. Näin ihminen voi kokea muutaman silmänräpäyksen verran sellaista aikaa jolloin hän ei alkuun tiedä ja hoksaa miksi hän pysähtyi kuin ulkopuolelta ohjattuna.
        Tuossa mahdollisesti heikolle jäälle astumisessa on se ongelma, että saatat ehtiä astua rannasta sinne heikolle jäälle ennen kuin kuulet järveltä sen äänen, äänen etenemisnopeus kun on vain noin 320 metriä sekunnissa!
        Kun asuin lapsuuteni ja nuoruuteni aivan meren rannalla, upeimmat railojen synnystä kiirivät ujellukset syntyivät kylläkin keskitalvella paksujen jäiden aikaan vedenpinnan korkeuden vaihdellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että kuulet jonkin äänen ja tulkitset sen tarkoittavan jotain jota on syytä varoa, se ei perustu yliluonnollisiin vaan vain yksinkertaisesti ihmisen vuosituhansien aikana kartuttamiin kokemusperäisiin ja sitten aivoihinsa tallentamiin seikkoihin. Itse olen tehnyt parikin käärmehavaintoa siten että kävely on katkennut kuin seinään ennen kuin olen lainkaan tiedostanut että poikittain kävelemälläni polulla olevista puun juurista yksi onkin käärme. Tieto käärmeen vaaroista on hyvin vanha sekä aivoihin syvellä tallennettu ja aivojen käskytysjärjestys tämmöisessä tapauksessa menee niin, että pysähtyminen käskytetään tekemään ensimmäisessä vaiheessa ja vasta sitten aivot alkavat tarkastella mikä se vaaran aiheuttaja saattaa olla ja onko se todellinen. Näin ihminen voi kokea muutaman silmänräpäyksen verran sellaista aikaa jolloin hän ei alkuun tiedä ja hoksaa miksi hän pysähtyi kuin ulkopuolelta ohjattuna.
        Tuossa mahdollisesti heikolle jäälle astumisessa on se ongelma, että saatat ehtiä astua rannasta sinne heikolle jäälle ennen kuin kuulet järveltä sen äänen, äänen etenemisnopeus kun on vain noin 320 metriä sekunnissa!
        Kun asuin lapsuuteni ja nuoruuteni aivan meren rannalla, upeimmat railojen synnystä kiirivät ujellukset syntyivät kylläkin keskitalvella paksujen jäiden aikaan vedenpinnan korkeuden vaihdellessa.

        Kuka sen pysähtymiskäskyn sinulle antaa, kun osaat pysähtyä ennen esim. käärmeen havaitsemista polulla?
        Sehän on samaa kuin jonkun kuuleminen.

        Kaikki meidän ihmisten, samoin kuin eläinten, luonnollisessa vaaran havaitsemisessa on osa veren perintöä. Kautta aikojen on vaaraa jollain tavalla ennakoitu, vaikka kaikista vaaroista ei aina ole selvitty. Mihin perustuu se, että joku huomaa maantiellä vaarallisesti ajavan auton, osaa väistää ja varoa sitä, mutta osa ajaa kolarin, vammautuu, tai kuolee?
        Kuinka monesta vaarasta ihminen on elämänsä aikana pelastunut ennakoimalla vaaran?

        Kaikkea ei pieni pääni jaksa ymmärtää, muuta tiedän, että joku meitä ohjaa. Onko se enkeli, vai pelkkä vaaran ennakointi jota ei enkelin olemassaolo eikä mikään selitä.

        Uskon enkeleihin ja näen kedolla keijuja, kun aamutuuli heiluttaa aamu usvaisella pellolla tähkäpäitä. Keijut tanssivat harsohameissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen pysähtymiskäskyn sinulle antaa, kun osaat pysähtyä ennen esim. käärmeen havaitsemista polulla?
        Sehän on samaa kuin jonkun kuuleminen.

        Kaikki meidän ihmisten, samoin kuin eläinten, luonnollisessa vaaran havaitsemisessa on osa veren perintöä. Kautta aikojen on vaaraa jollain tavalla ennakoitu, vaikka kaikista vaaroista ei aina ole selvitty. Mihin perustuu se, että joku huomaa maantiellä vaarallisesti ajavan auton, osaa väistää ja varoa sitä, mutta osa ajaa kolarin, vammautuu, tai kuolee?
        Kuinka monesta vaarasta ihminen on elämänsä aikana pelastunut ennakoimalla vaaran?

        Kaikkea ei pieni pääni jaksa ymmärtää, muuta tiedän, että joku meitä ohjaa. Onko se enkeli, vai pelkkä vaaran ennakointi jota ei enkelin olemassaolo eikä mikään selitä.

        Uskon enkeleihin ja näen kedolla keijuja, kun aamutuuli heiluttaa aamu usvaisella pellolla tähkäpäitä. Keijut tanssivat harsohameissaan.

        Minua on aina kiinnostanut yksinkertainen ekologinen elämä, omavaraisuus ja vaihdantatalouskin.

        Saaristotiloilla ennen työt oli jaettu, kalastajan työt olisivat olleet minua varten. Polttopuun tekokin kiinnostaa sekä metsänhoito.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe