Aurinkopaneeleille ja joillekin oheislaitteille annetaan pitkät tuotto- ym. takuut. Takuut ovat jopa parikymmentä vuotta. Kuka oikeastaan vastaa tästä takuusta? Valmistajaa tai myyjää ei välttämättä enää ole vuosikymmenen päästä olemassa, joten miten takuuasiat hoidetaan? Onko tämä puhdat markkinointikikka, jolla ei ole mitää tekemistä todellisuuden kanssa?
Aurinkopaneeleiden tuottotakuu
4
84
Vastaukset
- Anonyymi
Pelkkä myynti kikka että saadaan asiakas ostamaan !
- Anonyymi
Minulla on käytössä 1988 vuonna ostettu 50 watin paneeli, paneeli tuottaa vieläkin samanverran sähköä kuin uutena vaikka ikää 32 vuotta. Paneli maksoi 2800 markkaa, lähes 500 euroa.
- Anonyymi
Entä sitten? Ei kukaan kyseenalaistanut paneelin kestävyyttä. Mutta, jos jotain olisi tapahtunut paneelillesi, niin mihin olisit ottanut yhteyttä?
Se että väität paneelin tuottavan saman verran sähköä on fysikaalisesti mahditonta, sillä säteily muuttaa hiljalleen kiderakennetta. Todennäköisesti sinulla ei ole kunnon mittaria muutoksen toteamiseen ja lisäksi Suomessa puolen vuoden pimeä kausi sekä kesäkauden pienempi säteilytaso verrattuna speksien oletussäteilyyn, pidentää näennäistä käyttöikää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten? Ei kukaan kyseenalaistanut paneelin kestävyyttä. Mutta, jos jotain olisi tapahtunut paneelillesi, niin mihin olisit ottanut yhteyttä?
Se että väität paneelin tuottavan saman verran sähköä on fysikaalisesti mahditonta, sillä säteily muuttaa hiljalleen kiderakennetta. Todennäköisesti sinulla ei ole kunnon mittaria muutoksen toteamiseen ja lisäksi Suomessa puolen vuoden pimeä kausi sekä kesäkauden pienempi säteilytaso verrattuna speksien oletussäteilyyn, pidentää näennäistä käyttöikää.""Mutta, jos jotain olisi tapahtunut paneelillesi, niin mihin olisit ottanut yhteyttä?""
Meinaatko että yli 30 vuotta käytetylle tavaralle voi vaatia takuuta, ja että tavaran tulisi kestää paljon pitempää kun 30v, jopa 50v tai 100 vvuotta. Mihin ottaisin yhteyden? No, enää ei ole hajuakaan myyjästä, en edes muista tuliko Suomesta vai ulkomailta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308418Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4363224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17756Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?60650En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588