Freelancer koodari jätti työnsä tekemättä ja vei rahat. Mitä tehdä?

Tapasin Nepalilaistaustaisen koodarin linkdn:ssä, etsin yrityksen koodaus projektiin sopivaa tekijää.

Tapasimme ja hän vakuutteli että ensimmäisen työvaiheen hän saa 1,5 viikossa min. Valmiiksi ja pääsemme sitten muihin työtehtäviin.

Hän halusi koko toteutuksesta puolet ennakkoon ( yli 1000 euroa ) . Katsoin viikon hänen toimiaan ja en vakuuttunut, hän ei ollut läheskään valmis mutta alkoi vaatia että koronan takia yli 3000 euron kk palkan duuni meni ja hänellä on vuokra maksamatta.

Tässä vaiheessa koodi näytti hyvin amatöörimäiseltä, hän perusteli asiantuntevasti miksi näin, että taustajärjestelmiin mennyt aikaa jne.

Työ viivästyi ja viivästyi. Hän sanoi tekevänsä paljon töitä mutta sovelluksen näkymä näytti edelleen samalta. Pidimme palaverin ja toistin hänelle samoja asioita uudestaan koska hän ei tuntunut ymmärtävän.

Lisäksi hän halusi että palkkaan hänet koska hän on valmistunut ja ei ole saanut työlupaa vielä. Sanoin että katsotaan, jos työsi vakuuttaa.

Yli kuukausi oli kulunut ja olin asiakkaalle jo pahasti myöhässä ja hän ei ollut juuri edistynyt. Hän ei ollut edes aloittanut backend puolen koodaamista ja lopussa kun integroimme koodin se näytti olevan täynä virheitä ja yhteensopimaton koodimme kanssa. Hän sanoi että maksa vielä lisää niin hänen kaveri tarkastaa sen. Odotin viikon lisää ja mitään ei tapahtunut. Hän halusi lisää rahaa ja väitti että oli koodannut muita toimintoja. En päässyt testaamaan niitä koska koodissa oli vihreitä.

Tässä vaiheessa epäilin jo niin paljon että hankin uudet Suomalaiset kaverit koodia katsomaan.

He sanoivat että osaava koodari tekee nämä kahdessa päivässä ja koodi oli täynä virheitä. Koodia oli

13

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkuu.. koodi oli tehty vain pintapuolisesti jotta se minulle näyttäisi joltain. Lisäksi tärkeitä funktioita oli kokonaan poistettu ja koodia ei missään nimessä voisi laittaa julkiseksi. Painikkeet olivat osa rumia ja vinossa. Minulla oli tarkka prototyyppi ja se hädin tuskin siltä muistutti.

Henkilö haukkui minua motherfuckeriksi ja muuta ja sanoi että tarvitsi rahaa ja että minä olen tyhmä. Sanoi etten tiedä koodaamisesta mitään ja että hän on tehnyt paljon sen eteen.

Uudet koodarit olivat pahoillaan siitä että tämä koodi oli miltei täysin käyttökelvotonta, virheiden takia. Joten on nopeempaa aloittaa alusta.

Minulla meni 1500 kankkulan kaivoon joka on minun yrityksessä iso raha. Meillä oli toimitussopimus ja koodi takuu. Freelancer sopimus.

Mitä pitäisi tehdä? Henkilö haukkuu minua ja on todella nihkeä. Sanoo että voi jotain rahaa palauttaa.

Pitääkö tämä viedä käräjille asti. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Ei pahalla, mutta luottamus Suomalaisiin on tämän tapauksen myötä kasvanut ja maahanmuuttajia en uskalla vähään aikaan pyytää projekteihin. Minulla kävi vähän samanlainen tapaus yhdeb bangladeshilaisen kanssa joka valehteli osaavansa koodata. Kun olin palkannut, ei osannut hommia.

• Anonyymi

Jatkuu.. koodia oli tehty vain pintapuolisesti ja tärkeitä funktioita oli poistettu. Uudet koodarit sanoivat että tämä koodi on täysin käyttökelvotonta koska virheiden korjaamiseen menee enemmän aikaa. Aloitimme alusta ja muutamassa päivässä saimme valmiiksi. Uusilla koodareilla oli muutaman vuoden kokemus eikä olleet ennet tehneet edes meidän koodikielellä.

Minulla oli tarkka invision prototyyppi ja ne eivät edes olleet samanlaisia.

Mitä pitäisi tehdä? Tuntuu että minulta varastettiin nyt 1500 euroa. Pitäisikö viedä käräjille? Hän sanoi että voi jotain maksaa mutta on todella negatiivinen ja haukkuu minua.

Kun tarkastimme koodia niin hän oli valehdellut että jotain toimintoja olisi tehty. Yhdessä repositoryssä ei ollut yhtäkään muutosta vaikka oli puhunut toista.

Miten jollain on pokkaa? Hän sanoi mua tyhmäksi ja myönsi että tarvitsi rahaa. Meidän toimitussopimuksessa on koodi takuu, mutta tuskin suostuu rahoja palauttamaan.

• Anonyymi

Lyhyestä virsi kaunis:
        Oisit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lyhyestä virsi kaunis:
        Oisit

Jatkuu...
        ottanu napolilaisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkuu...
        ottanu napolilaisen

Jatkuu...
        hyö ovatten rehellisempiä kuin nepalialaiset.

• Anonyymi kirjoitti:

Jatkuu...
        hyö ovatten rehellisempiä kuin nepalialaiset.

No näinhän se on . Oon pitäny itteäni aina suvakkina mutta tiiätkö, olisko täysin oikein raportoida maahanmuutto virastoon jotta hänen työlupa evätään.
        Silloin tämä kaveri ei enää ikinä kusettais meitä täällä

• Anonyymi
        Fritz800 kirjoitti:

No näinhän se on . Oon pitäny itteäni aina suvakkina mutta tiiätkö, olisko täysin oikein raportoida maahanmuutto virastoon jotta hänen työlupa evätään.
        Silloin tämä kaveri ei enää ikinä kusettais meitä täällä

Juu, pidä ittes miehenä. Iha ite!

• Anonyymi

Ota oppirahana, jos ei pyytämällä maksa. Vaikka on paljon rahaa, niin on liian pieni summa käräjille. Asianajajan kansaa istuntoon valmistuminen maksaa 200€-400€/h ja normaali asianajaja on laskuttanut enemmän tunteja, kuin on elänyt.

Varattomalta et saa edes perittyä kuluja takaisin vaikka voittaisit. Siihen päälle, jos henkilö ei edes ole Suomessa, niin unohda.

• Henkilö asuu suomessa ja hänelle on työlupa ilmeisesti käsittelyssä. Juuri valmistunut. Mulle sanoi että 3K tienas edellisessä firmassa ja uudet koodarit epäili ettei toi mikään koodari ole edes vaan haluaa viedä rahaa. Vituttaa tuollanen.

Voiko käräjille viedä asian ilman asianajajaa. Jos koko case maksaa 200-400 nii sehän on hyvä diili. Vai tuleeks siihen paljo vielä lisää kuluja?

Mä voisin ainaki ilmotuksen tehä kaverista nii saa palata takas nepaliin ei niin loppuu täällä muiden kusettaminen hyvin nopeaan kun Suomi passittaa jannun takas kotimaahan.

• Anonyymi

> Tapasin Nepalilaistaustaisen koodarin linkdn:ssä,

Vaikutat aikamoiselta nepalilaiselta satusedältä itsekin. Linkedin ei ole paikka josta etsitään projektityyppisiä koodareita.
      Kerros vaikka alkajaisiksi että millä ohjelmointikielellä tai alustalla tilasit tuon työn tehtäväksi? Kyllä tällainen asia saamassasi, tarjous-tyyppisessä dokumentissa viimeistään mainitaan.

Jos suurimman pään ongelmasi oikeasti ovat "vinossa olevat ja rumat painikkeet", niin ongelmia ei ole käytännössä lainkaan. Painikkeet saadaan nätisti riviin, ja niihin painonappeihin itse esittämäsi ja osoittamasi kuvakkeet varsin pienellä vaivalla. Ulkopuolinen beginnerikin saa tällaisen korjauksen tehtyä. Tällainen asia ei ole käytännössä koskaan se syy, miksi jokin webbiprojekti lopullisesti epäonnistuu.

Mistä maasta käsin kirjoittelet näitä omia yrittämisen satujasi?

• Angularilla. Mutta jos toimitus on päin vittua niin täytyy jokatapauksessa palkata joku korjaamaan ne. Se on totta että vinossa olevat tekstit korjaa sekunneissa.

Periaate on se että toimittaa täysin keskeneräisen tuotteen ja lisäksi koodista poistettu oleellisia funktioita.

On nopeempaa alottaa alusta.

Koodikielet C# ja angular 8 ja 9. Web aplikaatio siis kyseessä ja Helsingistä kirjottelen.

• Mitä vikaa likedinissä on. Tai no kyllä ymmärrän pointin, paskaakin sieltä saa. Oon löytäny hyviä kavereita sieltä kans. Teen työpaikka postauksen ja maksan siitä sen 50 e.

• Anonyymi

Outo Angular-kehitysväline /angular.io/

Mainostavat headerissaan Black Lives Matter. Aika outoa anarkistien äärivasemmistolaista propagandaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön

SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul
      Maailman menoa
      326
      1951
    2. Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."

Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1699
    3. Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."

Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se
      Suomalaiset julkkikset
      3
      973
    4. It's a fairytale

"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st
      Ikävä
      9
      916
    5. En voi oikein lähestyä sinua nainen

koska jännität minua ja leikit tietämätöntä... Et myöskään lähesty minua. Mitä siis teemme???
      Ikävä
      45
      857
    6. PYHÄJÄRVELLE ILMESTYNYT NUOREHKO MUSTALAINEN,

Joka käyttäytyy hyvin röyhkeästi, ilmestyy jonkun tyypin kanssa pihapiiriin, autoa kaasutetaan ja käytetään yli desibeli
      Pyhäjärvi
      25
      781
    7. Jos ja kun kohtaamme

Tahdon viettää yön kanssasi, ilman seksiä. Sopiihan se sinulle?
      Ikävä
      48
      779
    8. Sydän on niin rikki

Tämän meidän tilanteen vuoksi… Oli niin paha olla eilen illalla, että itku meinasi tulla. Nyt se sitten tulikin. Umpiso
      Ikävä
      47
      777
    9. Kohuopettaja työntää videolla asioita peräaukkoonsa nuorten edessä, mutta Jeesus-musiikki on liikaa

IL - Sanna Ukkolan kolumni "Opettaja masturboi videolla oppilaiden edessä, oppikirja kertoo, että mieskin voi synnyttää
      Maailman menoa
      152
      746
    10. Haluan kokea sut

Ainakin yhden kerran ❤️
      Ikävä
      54
      740
    Aihe