Torimyynti Lappeenrannassa

Anonyymi

Torilla näyttää olevan ihan hilloksi mössööntynyttä mustikkaa myynnissä, jota ei taatusti ole kylmäsäilytetty poiminnan jälkeen. Linnut ronkkii tuotteita ihan miten sattuu kun ovat ihan avonaisena myynnissä. Puhumattakaan että myyjät käyttäisivät kertakäyttöhanskoja. Voisikohan torivalvoja jakaa jonkunlaista informaatiota näille myyjille kyseisistä asioista ! Varsinkin nyt kun on tämä korona aika. Muutenkin hygienia asiat tärkeitä ja kaupan alalla korostetaan kylmäketjujen tärkeyttä. Mihin se kylmäketjun tärkeys katoaa tori myynnissä ?

36

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee ilmoitus kunnan terveystarkastajalle

    • Anonyymi

      Torilla myydään täysin tuoretta mustikkaa suoraan lähimetsästä! Olkaa tyytyväisiä, että täältä löytyy vielä poimijoita ja myyjiä tässäkin koronatilanteessa, ja hinnatkaan eivät ole nousseet.
      Jätä, valittaja, mustikat ostamatta, jos et tunnista tuoretta metsämarjaa. Käy hakemassa kaupan pakastealtaasta ulkomaiset pensasmustikat.

    • Anonyymi

      Kylmäketju torimyynnissä??
      Marjoille ja vihanneksille???

    • Anonyymi

      Todellakin jätän ne mössö mustikat ostamatta torilta. Yks päivä tällä viikolla hinta oli 70 e ämpäri. Mustikka on nopeasti pilaantuva pehmeä kuorinen marja ja säilytetään teollisessa marja bisneksessä kylmässä. Oma lukunsa on nämä omatoimiset torikauppiaat. Ja tuoreudesta ei ole mitään takuuta, nehän on aina "tänään kerättyjä" ! Kerään itse marjani ja 2 tuntia keräämisestä ne on jo rasioissa pakastimessa. Ja laatu on taattu. Mutta hyvähän se on että laiskoille on jotain tarjolla torilla, siellä riittää sitä mössöä niin kauan kun on ostajia !

      • Anonyymi

        Siitä sitten mettään! :D
        Mutta mites kun ne linnut ronkkii niitä mustikoita myös siel metäs, kun ne mustikat ovat sielkii ihan avonaisena yötä päivää? Mites se hygienia?
        Vai ihanks sie peset ne mustikat ennen pakastamist? :D


    • Anonyymi

      Huuhdon mansikoita vedellä ja myös karviaisia ja mustia viinimarjoja kun räksät pörrää pensaissa. Ja myös kanttarellit huuhdon kylmässä vedessä. Ostaisitko itse esim vihanneksia tai leipää lähikaupan hyllystä jos naakat ja pulut penkoo niitä pitkin päivää ?
      Jokunen vuosi sitten pelättiin lintuinfluenssaa, ei saanu edes kanoja päästää ulkotarhaan. Nyt ei enää muisteta lintuinfluenssaa tai salmonellaa. Nyt on vaan tää korona. Ja mistä se korona lähti liikkeelle ? Torilta ja elintarvikkeista !

      • Anonyymi

        Ei täällä ole villieläintoreja. Liha ja kalakin myydään Kauppahallissa, missä on kylmäsäilytys, ei ulkotorilla.

        Kannattaa varmaan kiertää torit ja kaikenlaiset maalaismarkkinat kaukaa, jos on noin vauhkona.


    • Anonyymi

      Vielä vuonna 2020 on siis ihmisiä jotka ihmettelee että marjat ja vihannekset pitää säilyttää viileässä. Tainnu jäädä hygieniapassit suorittamatta !

      • Anonyymi

        Olet ihan pihalla. Älä mene enää torille ostoksille, käy vain supermarketissa.


    • Anonyymi

      Joka vuosi olemme hakeneet torilta niin mustikat kuin muutkin marjat. Mustikat ovat aina olleet erittäin hyviä, suoraan pakkaseen voi laittaa (ja tietenkin huuhtomatta, sillä siitähän ne vasta mössöksi menisivät).
      Onpa ihme valitusta taas tästäkin asiasta. Jos joku yksittäinen erä on Arvon Rouva Keskustelunaloittajasta näyttänyt "mössöltä", ei tarvitse kaikkia marjojen torimyyjiä tulla tänne mollaamaan. Marjanpoimijat ovat täällä Suomessa asuvia, olen monesti jutellut heidän kanssaan. Tekevät pitkää päivää metsässä ja sitten vielä torille myymään, satoi tai paistoi. Aivan mahtavaa, kun saa torilta hakea mustikat, kun ei autoa ole käytössä!

    • Anonyymi

      "Olen monesti jutellut marjan poimijoiden kanssa "..... Joops, se tekeekin ihmisestä asiantuntijan ! Menkää kattomaan mettään minkälaista jälkeä jää näiden ammattipoimijoiden jäljiltä. Ymmärrän kyllä että marjan poiminta on jokamiehen oikeus, mutta mustikka paikkojen tuhoaminen repimällä varvut juurineen on luonnon tuhoamista.

    • Anonyymi

      Vanhat ihmiset ostaa torilta ja eivät niin välitä miten on säilytetty tai miten on kerätty. Ei niiden nuoruudessa ollu jääkaappeja.

      • Anonyymi

        Ja ovat hengissä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ovat hengissä edelleen.

        Zèrnobylissäkin 100 paluumuuttaja mummoa viljelee pottua, porkkanaa , salaattia yms ja elää luonnosta. Ei mitään ongelmaa.


    • Anonyymi

      Saahan tuolta kaupoista niitä muoviin pakattuja tuotteita, hakekaa sieltä. Vihannekset, perunat, marjat itse haen aina kesällä torilta. Ei ole koskaan ollut ongelmaa tuotteiden laadussa.

    • Anonyymi

      Mustikka on rasistinen nimi, mutta ehkä juuri siksi ryssä sitä mielellään ostaa.

    • Anonyymi

      Ostan mieluummin muoviin pakatun marjan kun linnun nokkiman ja paskoman !

      • Anonyymi

        Jo on kaupunkilaisihminen kaukana todellisuudesta!
        Mistä luulet, että kauppojen marjat ja vihannekset ovat peräisin??
        - Samoilta pelloilta tai metsistä kuin torilla myytävät! Ei niitä kukaan pese ja desinfioi ennen pakkaukseen laittamista.


    • Anonyymi

      Viikonloppuna alkaa tulla näitä varpujen repijöitä taas parantamaan elintasoaan. Kumma juttu ettei ole karanteenia !

      • Anonyymi

        Kaikki Thaimaalaiset poimijat testataan Koronan varalta..


    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi, että kaupan pakastemarjoissa, niin turvallisilta kuin ne kuulostavatkin, on pahiten listeriaa, norovirusta yms. Siksi niille suositellaankin kuumentamista ennen käyttöä (tosin siinä saa heittää hyvästit sitten c-vitamiinillekin).
      Että silleen.

      • Anonyymi

        Tämä on totta!


    • Anonyymi

      Kyl mie haluun ehottomast, et joka mustikka on ensittäi juuriharjal jynssätty, sen jälkee sitä on keitetty lipeäs viis tuntii, minkä jälkee se pakataa het samantien vakuumii yksittäispakkauksee ja viiää välittömäst pakkasee. Yhtäkää marjaa en mie muute suuhuin pistä!

    • Anonyymi

      Oho, onpas täällä kuuma keskustelu. Tais osua arkaan paikkaan tää tori aihe lappeenrantalaisiin ! Ihmiset ei tunnu ymmärtävän että jos marjaämpärissä käy 10-20 naakkaa hakemassa maistiaisia toripäivän aikana on ihan eri asia jos marja on pantu omin käsin suoraan poiminnan jälkeen pakastimeen. Joo metässäkin on lintuja, mutta huono tuuri jos ovat just haukanneet sitä marjaa jonka poimit. Ja ihan tiedoksi, olen maalta kotoisin ja olen myös kerännyt joskus nuorena marjoja myyntiin. Mutta ne myytiin suoraan, ei torilla. Mutta hauskaa kesän ja syksyn jatkoa kaikille torimuijille ja papoille !! Pus, pus.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, ei niissä marjaämpäreissä käy yhtäkään naakkaa nokkimassa, siinähän seisoo 1-2 myyjää koko ajan vieressä.
        Typerää jankuttamista, mistä lie kenkä puristaa...
        Metsät on täynnä ötököitä ja lintuja ja kaikenlaisia itiöitä, ihan yhtä puhtaita tai likaisia ne pakastamasi marjat ovat! Jees.


    • Anonyymi

      Kyl on sit kamalaa, kun toril myydään mustikoita ja joku niitä ostaa!! Pitää poimia itse!

    • Anonyymi

      Eli joku on eksynyt yhden kerran elämässään torille ja nyt päivittelee keskustelupalstalla, kun on nähnyt tuotteita ilman moninkertaisia pakkauksia.
      Ja kylmäketjun puuttumista tuotteilta (=kasviksilta), jotka tuodaan aamulla suoraan lähitiloilta myyntiin.
      Sitten närkästyy kun täällä päivitellään.
      Siis haloo!

      • Anonyymi

        Torikauppaa on nykyään helpompi harjoittaa kuin ennen koska säät ovat niin lämpimiä.Itse ostin eräältä torilta puhdistettua mustaherukkaa hyvin myöhään loppuvuodesta kun ko.tori oli vielä auki.Olin yllättynyt : mustaherukka olikin suuressa pakastusarkussa , kylmässä.Koska olemme jo pitkään olleet hyvin lämpimissä säissä niin kyllä kylmäketjullakin on merkitystä.Oksettava käymistilanne on katkaistava.Marjoja ynnä muita elintarvikkeita ei saa kuljettaa liian lämpimässä liian pitkään.Torille pitäisi tuoda jokin mittari jolla voitaisiin mitata hedelmäsokerin käymistila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torikauppaa on nykyään helpompi harjoittaa kuin ennen koska säät ovat niin lämpimiä.Itse ostin eräältä torilta puhdistettua mustaherukkaa hyvin myöhään loppuvuodesta kun ko.tori oli vielä auki.Olin yllättynyt : mustaherukka olikin suuressa pakastusarkussa , kylmässä.Koska olemme jo pitkään olleet hyvin lämpimissä säissä niin kyllä kylmäketjullakin on merkitystä.Oksettava käymistilanne on katkaistava.Marjoja ynnä muita elintarvikkeita ei saa kuljettaa liian lämpimässä liian pitkään.Torille pitäisi tuoda jokin mittari jolla voitaisiin mitata hedelmäsokerin käymistila.

        No kai nyt jos loppuvuodesta vasta marjat ostaa, ne pitääkin olla jo pakastettu...

        Suomi ei muuten ole mikään kuuma maa. Toreja on muissakin maissa, meitä etelämpänä. Käy katsomassa ja kauhistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kai nyt jos loppuvuodesta vasta marjat ostaa, ne pitääkin olla jo pakastettu...

        Suomi ei muuten ole mikään kuuma maa. Toreja on muissakin maissa, meitä etelämpänä. Käy katsomassa ja kauhistu.

        Niin.On ihan fiksua kun on pakastusarkku tai jokin viileäkaappi missä säilyttää elintarvikkeita.Jatkuva mätäkuu ei ole mukava.Pelkkä kuumuus ilman vettä on eri asia kuin kuumuus vesi,joka aiheuttaa höyryä ja kosteuden lisääntymisen.


    • Anonyymi

      Hoh,hoh... Ei muka käy linnut torilla kun ihmisiä ympärillä. Ihan täyttä bull shittiä. Olen istunu lukuisia kertoja torilla kahvilla ja linnut vie jopa pullat käsistä ja todellakin vievät marjoja vaikka 5 myyjää seisoo kojun ympärillä.

      • Anonyymi

        No voi voi. Kahvipöydässä istuvia lintuset piirittävät, kun löytävät murusia ympäriltä, on se vaan niin kamalaa. En ole kyllä vielä huomannut lintujen marjoja hakevan, mutta ollaanpa tarkkana :)
        On se vaan hurjaa tämä elämä. Vaaroja joka puolella.


    • Anonyymi

      Entä ne pörriäiset ? Ei tule mustikoita ilman pörriäisiä - mössönä tai ei.

    • Anonyymi

      46 kesää olen Lappeenrannan torilla kahvitellut eikä kertaakaan ole linnut vieneet mitään käsistä. Enkä kyllä ole nähnyt lintuja myyntikojuillakaan.
      Ettei vaan nyt aloittavalla olisi kateuden vinka iskenyt, kun joku kerää marjoja ja saa niistä maksun vaivan palkaksi? Eikä se mustikka päivässä tai parissakaan happane.

      • Anonyymi

        Ajat muuttuu.Savonlinnan torilla mustikkalörtsy oli niin makea että piti jakaa usealle.Oli kuitenkin tarjolla.


    • Anonyymi

      Onneks kesä on lopuillaan......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe