Aihe

Hyvät tutut ja ysrävät

Anonyymi

Tiedoksi vain teille huvät ystävät ja tutut. Olen ollut teihin ihan kiitettävästi yhteydessä. Mielestäni sopivasti. En ole tunkeillut enkä liikaa häirinnyt teitä. Olette tykännyt, kun olen teihin ollut yhteydessä.sinkut ja parisuhteessa elävät. Mutta nyt se on LOPPU. Olen kyllästynyt, kun ette halua, viitsi, ei ole aikaa edes joskus tapailla. Nyt ulkoilmajutut ovat auki, niin olisi ollut tilaisuus nähdä kasvotusten. Ette ole myöskään kutsustakaan tulleet minun/meidän luokse käymään, vaikka minulla on kuisti ja ei tarvitsisi sisällä olla tämmöisenä aikana. Ette myöskään yhtään kertaa ole minua/meitä kutsunut tapaamisiin, vaikka teilläkin on pihalla ja kuistilla tilaa, jos ette uskalla sisätiloissa tavata. En ota teihin enää yhteyttä. PASKAN MARJAT, jääkää omiin oloihinne. Ei enää kiinnosta. Lähden mieheni kanssa mökille ja heti kun tilanne sallii, lähden matkalle ja alan elämään ilman teitä.

33

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloittajalle: Kyllähän se olisi ihan ok, jos sinun/teidän hyvät tutut ja ystävät olisivat myös kasvotusten tekemisissä. Ei sinun/teidän kannata tuollaisten tuttujen, ystävien vuoksi edes vaivautua. Eivät he ole todellisia hyviä tuttuja/ ystäviä, kun eivät vaivaudu/ viitsi mitään ystävyyden eteen. He eivät ole minkään arvoisia ystäviä.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Eivät ole ystäviä, jos eivät viitsi kasvotusten tavata. Ei sinunkaan kannata heihin aikaasi tuhlata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Eivät ole ystäviä, jos eivät viitsi kasvotusten tavata. Ei sinunkaan kannata heihin aikaasi tuhlata.

kuulostaa meikäläisen tutulta, joka on hyvin narsistinen äiti-ihminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi kasvokkain tavata? Maailmassa on erittäin sukurakkaita kansoja joissa saatetaan muuttaa maailman toiselle puolelle maailmaa suvun estelemättä, kun aidosti rakastetaan tosia ja halutaan heille hyvää. Näkevät lähimmäisiään kerran viidessä vuodessa. Se naamatusten oleminen ei ole kuin tätä suomalaista kuppikuntaisuutta ja turhaa jatinaa. Nähdään kun nähdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisitko se mytomaannen narsisti sinä itse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Liian äkkinäinan päättely!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi kasvokkain tavata? Maailmassa on erittäin sukurakkaita kansoja joissa saatetaan muuttaa maailman toiselle puolelle maailmaa suvun estelemättä, kun aidosti rakastetaan tosia ja halutaan heille hyvää. Näkevät lähimmäisiään kerran viidessä vuodessa. Se naamatusten oleminen ei ole kuin tätä suomalaista kuppikuntaisuutta ja turhaa jatinaa. Nähdään kun nähdään.

Ei kiitos mekään nähdä, jos ajattelit vasta 5:n vuoden päästä nähdä. Olen tismalleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Jos tuttavat ja ystävät eivät vaivaudu näkemään, niin saavat mennä. En tapaa heitä vuoden enkä viiden vuoden päästä, enkä soittele. Toisella paikkakunnalla asuvat ovat eri asia, he eivät voi kovin usein tavata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja kirjoittikin, että joskus tavata. Kuulostaa ihan fiksulta ihmiseltä. Ei hän varmasti ole aikonutkaan ihan häiriöksi olla. Kyllä ystävyyden on hyvä olla vastavuoroisuutta . Muuten ei ole ystävyyttä, jos ei välitetä eikä viitsitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen asunut monessa maassa Espanjassa, Italiassa, Kreikassa, Sveitsissä, Libanonissa ja monessa muussa maassa heidän omilla asuinalueillaan, en missään turistikohteessa. Täytyy kyllä sanoa, että näissä maissa ihmisten välinen kommunikointi on paljon ystävällisempää ja vilkkaampaa kuin täällä Suomessa. Usein kasvotusten tapailevat.Kyllä suomalaiset ovat sisäänpäinkääntynyttä kansaa ja ovat mieluusti omissa oloissaan. Ei ihmekään, että täällä on niin paljon yksinäisyyttä ja huonoa oloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kiitos mekään nähdä, jos ajattelit vasta 5:n vuoden päästä nähdä. Olen tismalleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Jos tuttavat ja ystävät eivät vaivaudu näkemään, niin saavat mennä. En tapaa heitä vuoden enkä viiden vuoden päästä, enkä soittele. Toisella paikkakunnalla asuvat ovat eri asia, he eivät voi kovin usein tavata.

No älä tapaa. Suinkaan naamaa ja juttuja ei kukaan jaksa, vaikka olis mikä velvolllisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja kirjoittikin, että joskus tavata. Kuulostaa ihan fiksulta ihmiseltä. Ei hän varmasti ole aikonutkaan ihan häiriöksi olla. Kyllä ystävyyden on hyvä olla vastavuoroisuutta . Muuten ei ole ystävyyttä, jos ei välitetä eikä viitsitä.

Ei ystävyys saa olla mikään taakka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen asunut monessa maassa Espanjassa, Italiassa, Kreikassa, Sveitsissä, Libanonissa ja monessa muussa maassa heidän omilla asuinalueillaan, en missään turistikohteessa. Täytyy kyllä sanoa, että näissä maissa ihmisten välinen kommunikointi on paljon ystävällisempää ja vilkkaampaa kuin täällä Suomessa. Usein kasvotusten tapailevat.Kyllä suomalaiset ovat sisäänpäinkääntynyttä kansaa ja ovat mieluusti omissa oloissaan. Ei ihmekään, että täällä on niin paljon yksinäisyyttä ja huonoa oloa.

Suomalaiset asuu ihan omasta valinnastaan pitkin metsiä, niin hankala tavata. Mainitsemistasi maissa, jossa et muuten ole edes käynyt, asuu useampi sukupolvi saman katon alla, ja siksi siellä esimerkiksi illallisella on pöytä täynnä sukulaisia. Ollaan paljon vieraanvaraisempia kuin nämä Oulun seudun ja yleensäkin suomalaiset k-päät. Mutta noissa maissa huolehditaan vanhukset kotona, ei laiteta laitoksiin. Toki vanhus saattaa asua jossakin omassa osoitteessakin toisinaan. Muuttakaa sinne jos suomen meno ei kelpaa. Meillä ihan eri kulttuuri ja esimerkiksi vttumiset itsekkäät Ja joka asiasta narisevat itsekkäät vanhukset, niin ei teitä jaksa kuunnella. Koko ajan valitetaan jotain vaivoja, vaikka meillä on muka omissa luuloissamme maailman paras eläkejärjestelmä ja terveydenhuolto. Kyllähän jälkimmäinen ainakin on maailman huonointa, kun lääkärit ei osaa ja halua kuunnella.

Ulkomaille voi jokainen muuttaa ja se on jopa suositeltavaakin. Paljon parempia maita monet asua ja paremmat palvelut ilmaiseksi! Ja Ilmasto🌞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No älä tapaa. Suinkaan naamaa ja juttuja ei kukaan jaksa, vaikka olis mikä velvolllisuus.

En koskaan ole velvollisuudesta tavannutkaan ystäviä. Ystävät eivät tapaa velvollisuudesta. Sinulla on väärä asenne ja ajatus. Kohta jäät ypöyksin tuolla ajatuksella. Edelleen toivon, että niin ei kuitenkaan kävisi. Yksinäisyyden taakka on raskas kantaa, näin olen kuullut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En koskaan ole velvollisuudesta tavannutkaan ystäviä. Ystävät eivät tapaa velvollisuudesta. Sinulla on väärä asenne ja ajatus. Kohta jäät ypöyksin tuolla ajatuksella. Edelleen toivon, että niin ei kuitenkaan kävisi. Yksinäisyyden taakka on raskas kantaa, näin olen kuullut.

Minulla on liikaakin ystäviä ja tuttuja, vaikka en heitä tapaa useinkaan. Ja uusia tulee koko ajan. Ei ole aikaa tavata.
        Olen sosiaalinen ihminen ja kaikki normaalit ihmiset ovat ystäviäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaiset asuu ihan omasta valinnastaan pitkin metsiä, niin hankala tavata. Mainitsemistasi maissa, jossa et muuten ole edes käynyt, asuu useampi sukupolvi saman katon alla, ja siksi siellä esimerkiksi illallisella on pöytä täynnä sukulaisia. Ollaan paljon vieraanvaraisempia kuin nämä Oulun seudun ja yleensäkin suomalaiset k-päät. Mutta noissa maissa huolehditaan vanhukset kotona, ei laiteta laitoksiin. Toki vanhus saattaa asua jossakin omassa osoitteessakin toisinaan. Muuttakaa sinne jos suomen meno ei kelpaa. Meillä ihan eri kulttuuri ja esimerkiksi vttumiset itsekkäät Ja joka asiasta narisevat itsekkäät vanhukset, niin ei teitä jaksa kuunnella. Koko ajan valitetaan jotain vaivoja, vaikka meillä on muka omissa luuloissamme maailman paras eläkejärjestelmä ja terveydenhuolto. Kyllähän jälkimmäinen ainakin on maailman huonointa, kun lääkärit ei osaa ja halua kuunnella.

Ulkomaille voi jokainen muuttaa ja se on jopa suositeltavaakin. Paljon parempia maita monet asua ja paremmat palvelut ilmaiseksi! Ja Ilmasto🌞

Työn vuoksi olen maissa asunut. Olisin kyllä asunut Suomessa, kotimaassa, mutta ei ollut todellista mahdollisuutta. Nyt onneksi työt ovat Suo.essa ja olen ollut Suo.messa jo vuosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on liikaakin ystäviä ja tuttuja, vaikka en heitä tapaa useinkaan. Ja uusia tulee koko ajan. Ei ole aikaa tavata.
        Olen sosiaalinen ihminen ja kaikki normaalit ihmiset ovat ystäviäni.

Kuulostaa siltä, et ovat vain pintapuolisia tuttuja....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työn vuoksi olen maissa asunut. Olisin kyllä asunut Suomessa, kotimaassa, mutta ei ollut todellista mahdollisuutta. Nyt onneksi työt ovat Suo.essa ja olen ollut Suo.messa jo vuosia.

Älä valehtele. Et ole asunut kyseisissä maissa etkä muuta kuin 08 -alueella Suomessa.

Mutta suomalainen ihmine itsekäs ja pahansuopaisuus paska. Jos joku sanoo päivää, se on kohta jotain vailla. Suomalaiset on kylmiä ihmisiä. Tällainen holhousyhteiskunta ei tee hyvää ihmiselle. Aina on yhteiskunnalle ja sen jäsenille jotain velkaa. Sairas maa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa siltä, et ovat vain pintapuolisia tuttuja....

Ei ne ole. He ymmärtävät että ihmisellä on muutakin elämää ja ei aina ehdi tapailla. Välillä mennään mökille ja vietetään muutama päivä laatuaikaa yhdessä. Enemmän minä vuodessa siis tunteina olen ystävien kansa kuin te/ nämä korppukahveilla piipahtavat. Pöydässä itketään omat ongelmat toisille ja tarjoilu on aneeminen.
        Ei työläinen ehdi ja jaksa jaaritella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne ole. He ymmärtävät että ihmisellä on muutakin elämää ja ei aina ehdi tapailla. Välillä mennään mökille ja vietetään muutama päivä laatuaikaa yhdessä. Enemmän minä vuodessa siis tunteina olen ystävien kansa kuin te/ nämä korppukahveilla piipahtavat. Pöydässä itketään omat ongelmat toisille ja tarjoilu on aneeminen.
        Ei työläinen ehdi ja jaksa jaaritella.

Oletko ollut kuulemassa ja katselemassa, kun niin hyvin tiedät. Miten se voi olla mahdollista, kun eihän sinulla ole aikaa sellaiseen. Taidat keksiä koko jutun. Motiivisi tosin on hämärän peitossa ja omituinen. Taidanpa tässä työpäivän loputtua käydä ystävän luona rupattelemassa mukavia, kun lomalaiselta tuli kutsu. Kyllä minun pöydässä on aivan erilaista, kun kuvaamissasi tilanteissa.

• Anonyymi

Osta keissi kaljaa, tonkka viiniä, pullo viinaa ja grillattavaa, niin kyllä ne tulee.

• Anonyymi

Mutta kun minunkaan ystävät ja tutut eivät juo kaljaa, viiniä,eikä viinaa eivätkä syö grilliruokaa. Niin hmm....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun minunkaan ystävät ja tutut eivät juo kaljaa, viiniä,eikä viinaa eivätkä syö grilliruokaa. Niin hmm....

Vaikutatte aika perseestä olevalle porukalle. Eikö olisi sama kusta muuntajaan koko porukan? Alkakaa elää ja nauttia, eli lopettakaa se itsekäs saituu ja itsekkyys ja ottakaa chillisti. Grillailkaa ja ottakaa vähän mökämehua. Se yhdistää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikutatte aika perseestä olevalle porukalle. Eikö olisi sama kusta muuntajaan koko porukan? Alkakaa elää ja nauttia, eli lopettakaa se itsekäs saituu ja itsekkyys ja ottakaa chillisti. Grillailkaa ja ottakaa vähän mökämehua. Se yhdistää!

Niin ollaankin aivan perseestä olevaa porukkaa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ollaankin aivan perseestä olevaa porukkaa....

Paraneminen lähtee myöntämisestä. Kusipäisyydestä voi siis parantua, kun myöntää olevansa kuspää. Tee kirjallinen myöntö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paraneminen lähtee myöntämisestä. Kusipäisyydestä voi siis parantua, kun myöntää olevansa kuspää. Tee kirjallinen myöntö!

Ottaako aivoon? Voi voi.....

• Anonyymi

Vieraiden joukossa oli Laurin kaksi lasta sekä muita sukulaisia. Laurin kolmas lapsi, Sanna Marin, 34, jätti tuntemattomasta syystä saapumatta isänsä hautajaisiin.

Ne tavat?
      Ei oman isän hautajaisiin.

• Anonyymi

Mitkä oli isän tavat? Moni vanhus saa katsoa peiliin miksi on yksinäinen. Se itsekkyys!

• Anonyymi

Kusipäisten ahneiden eläkeloisten ei kannata ihmetellä yksinäisyyttään. Lapsensakin muuttaa jonnekin Helsinkiin pakoon näitä mulukkuja vanhempiaan.

• Anonyymi

Käyt kylässä ja syöt pöydän tyhjäksi herkkuja. Kun sinun luona vieraillaan et tarjoa kuin paljaat kahvit ja ehkä jotain keksejä. Onko tämä reilua?

• Anonyymi

No ei oo....

• Anonyymi

Silloin joskus aikojen alussa mentiin kylään ilmoittamatta.Ei soiteltu -ei ollut puhelinta . Aina oltiin tervetulleita. Poristiin jonkinaikaa ja juotiin kahvit.

Nyt on aika muuttunut, ihmiset käy töissä ja kiire on erilaista kuin ennen.
      Enää ei ole kotirouvia,jotka pitävät huushollin järjestyksessä, eihän siihen sekaiseen kotiin voi ketään kutsua.
      Viikonloput levätään ja siivoillaan.
      Jo pitkään ihmisten olohuone ollut se lähiöbaari.
      Nykyään tavataan facessa,tai vaikka täällä, ei tarvitse lähteä mihinkään eikä palvella ketään. Tukkakin on aina hyvin , sekä aina tulee halvaksi.Ei maksa mitään.

• Anonyymi

Siis luokan kiitos että enää ei mennä ilmoittamatta. Silloin joskus maalla porukka oli työttömiä monennessako lie sukupolvessa ja aina kotona mollottivat. Eikä todellakaan silloinkaan riemusta kiljuttu kun pahansuopa väki änkesi kylään ilmoittamatta utelemaan. Mutta kun silloin ei ollut välineitä millä ilmoittaa tulostaan ja se pöhköys oli maan tapa. Vielä nykyaikanakin jotkut jossakin maalla ilmaantuvat ilmoittamatta. Ikävää toimintaa.
        Menkää yksinäiset itseenne. Meidän taloyhtiössä yksinäiset ovat kaikeista itsekkäimpiä yleensä vanhuksia. Maailma on auki ja ei liikuta paremman elämän ja seuran perässä. Oma vika siis. Ulkomailla on esimerkiksi suomalaisia yhteisöjä, mutta ei sielläkään ihan kpäisyyttä katsella.

• Anonyymi

"kysipäisiin sukulaisiin piän minimaalista yhteyttä vain jotta pääsisin heitän iiiiiiiihanalla mökillään kauniina kesänä käymään. muuten inhoan mutta mielistellä vähä pitää."
      😱
      .....siinäpä onkin yhen sortin joutava tuttavuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      18608
    2. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      365
      6853
    3. Uusin Seiska herttainen Torppa

Uskomatonta luettavaa herttaisesta Torpasta. Olisi nyt kiva saada valkopesuri-jankkaajan ja palstalaisia oikeusjutuilla uhkailleen ja uhonneen kir
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2022