Elämä on samaa toistoa

Anonyymi

Elämä on suurimmalta osiltaan samaa toistoa päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
On odotusta ja valmistautumista jouluun, pääsiäiseen, vappuun, juhannukseen, venetsialaisiin ym.
Päivärytmikin toistaa itseään, aamulla noustaan ylös, luetaan lehti, selataan sähköpostit, nettisivut, mennään töihin, käydään kaupassa, saunotaan kerran tai pari kertaa viikossa, tavataan sukulaisia ja ystäviä, harrastetaan samoja rakkaita harrastuksia.
Silti ihmiset eivät kyllästy lopullisesti tähän toistuvaan elämään.
Jos samat jutut tehtäisiin tietokone/konsolipelissä, niin sellaiseen peliin kyllästyisi melko nopeasti.
Viimeistään kuukauden sisällä olisi kyllästymis prosentti 100 ja ei enää jaksaisi pelata peliä, jossa samat asiat toistetaan aina uudelleen ja uudelleen.

t. Ätmi toteaa

114

4171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No sitähän elämä on. Ihmeitäkö odotit?💎

      • Ihmeitä tapahtuu joka päivä❤🥳 Baruch Hasem. Elä Jumalan kanssa niin elät ihmeessä.


      • Anonyymi
        Pzu kirjoitti:

        Ihmeitä tapahtuu joka päivä❤🥳 Baruch Hasem. Elä Jumalan kanssa niin elät ihmeessä.

        Jumala on vain sana. 6 kirjainta. Kaikki muu vain satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on vain sana. 6 kirjainta. Kaikki muu vain satua.

        Näinhän se sielunvihollinen uskottelee. Älä kuuntele sitä. Elämme Taivasta varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on vain sana. 6 kirjainta. Kaikki muu vain satua.

        Nojaa. Ihminen(kään) ei läpäise Turingin testiä, eli mielen sopukoissa on asioita, joita mieli itse ei voi käsittää. Ne sitten näkyvät uskontoina ja jumalina. Jos sitä ei itsestään myönnä, niin aika heikolla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on vain sana. 6 kirjainta. Kaikki muu vain satua.

        Mikä Jeesus sit on? Tuskin vain nimi jossa kirjaimia, jos käveli kerta vetten päällä ja paransi ihmisiä taudeista ja ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin.


    • Anonyymi

      https://www.youtube.com/watch?v=sWP2ygOCMbY

      Vaikka en uskovainen olekaan niin tämä on mielestäni hieno kappale. Kyllä sitä vaan joskus kaipaisi jotain vähän hienompaa ja suurempaa kuin pelkkää arkista elämää.

      • Anonyymi

        No tuollaiseen mieheenkö törmäisin niin siinäpä ihmeitä tapahtuisi😁tämä juha tapio 💎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuollaiseen mieheenkö törmäisin niin siinäpä ihmeitä tapahtuisi😁tämä juha tapio 💎

        Ätmille tiedoksi ettei ole jännämies😉💎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuollaiseen mieheenkö törmäisin niin siinäpä ihmeitä tapahtuisi😁tämä juha tapio 💎

        Ei nyt ollut miehestä kyse vaan vähän syvällisemmistä asioista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ollut miehestä kyse vaan vähän syvällisemmistä asioista...

        Syvällinen se on tämä juha tapiokin. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ja ymmärrän toiveesikin.itselläni se syvällisyys on mutta en usko kumppania löytäväni koska tahdon myös häneltä löytyvän samaa syvällisyyttä. Niitä on harvassa.Tässä artistissa sitä on.💎


      • Anonyymi

        Mitä se hienompi ja suurempi elämä on ??

        Minä oon ainakin pikkunen enkä ossoo paljon parempoo ennee oottaa..

        Tuntemuksia ja maailmanmenoo seuraan..

        Kasvankin viälä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se hienompi ja suurempi elämä on ??

        Minä oon ainakin pikkunen enkä ossoo paljon parempoo ennee oottaa..

        Tuntemuksia ja maailmanmenoo seuraan..

        Kasvankin viälä

        En minä tiedä mutta silti odotan sitä. Ehkä se on ihan turhaa odotusta. Tai ehkä odotus sinällään on jo tärkeää, vähän kuin matka on jonkin sanonnan mukaan päämäärää tärkeämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmille tiedoksi ettei ole jännämies😉💎

        On teilläkin määritelmä miehille kuten Ätmi

        Sallikaa mun nauraa!

        😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvällinen se on tämä juha tapiokin. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ja ymmärrän toiveesikin.itselläni se syvällisyys on mutta en usko kumppania löytäväni koska tahdon myös häneltä löytyvän samaa syvällisyyttä. Niitä on harvassa.Tässä artistissa sitä on.💎

        Jukka Kuoppamäki ja Juha Tapio
        ovatkin suomalaisia mystikkoja,
        osaavat kauniisti pukea sanoiksi
        uskon, toivon, rakkauden, ilon ja
        kaipuun lauluissaan.

        Respektiä Jukka Kuoppamäelle
        ja Juha Tapiolle!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvällinen se on tämä juha tapiokin. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ja ymmärrän toiveesikin.itselläni se syvällisyys on mutta en usko kumppania löytäväni koska tahdon myös häneltä löytyvän samaa syvällisyyttä. Niitä on harvassa.Tässä artistissa sitä on.💎

        Jukka Kuoppamäelläkin jo
        kertynyt ikää 77 vuotta, piakkoin ensi
        kuussa 1.9.2020 täyttää seuraavat
        78 vuotta.

        Voimia ja jaksamisia
        ja hymyä huuleen
        Jukka Kuoppamäelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jukka Kuoppamäki ja Juha Tapio
        ovatkin suomalaisia mystikkoja,
        osaavat kauniisti pukea sanoiksi
        uskon, toivon, rakkauden, ilon ja
        kaipuun lauluissaan.

        Respektiä Jukka Kuoppamäelle
        ja Juha Tapiolle!!!

        Jukka kuoppamäki on vähä nais mainen ja juha tapiolle sais antaa partakoneen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teilläkin määritelmä miehille kuten Ätmi

        Sallikaa mun nauraa!

        😄

        Ihan itsensä itse ätmiksi ajattelette. Syyttäsuotta tähän mut vedät. 💎mies tältä illalta antoi ajattelemisen aihetta.tyhjät ätmit ei sellaista anna.pelkkä pano mielessä ja elämä tyhjää kuin ätmien tyhmä elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvällinen se on tämä juha tapiokin. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ja ymmärrän toiveesikin.itselläni se syvällisyys on mutta en usko kumppania löytäväni koska tahdon myös häneltä löytyvän samaa syvällisyyttä. Niitä on harvassa.Tässä artistissa sitä on.💎

        Ai on vai? Ei oo minun makuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teilläkin määritelmä miehille kuten Ätmi

        Sallikaa mun nauraa!

        😄

        Amatöörit ulos palstalta. Tai ainakin pitää opetella termit ensin.

        Pahastunut


    • Anonyymi

      No nyt on korona ja syksyllä kun toinen aalto tulee, niin et saa jouluna tavata sukulaisiasi.
      Onks tää samanlaista vai onko se sinun pääsi sisällä kokoajan samaa p..aa?
      Onko elämäsi umpikujassa?
      Mikset iloitse?
      Junnaatko elämässäsi?
      Jne.

      • Anonyymi

        Kun totuttaa itsensä mahdollisimman vähään joka alueella elämässä kaikista helpoin on elämä ,ilman turhia haaveilu -ja mistään elämä kyllä pitää niistä huolen aina tapahtuu ja sattuu kaikenlaista .Ja mikä parasta oppii olemaan onnellinen olemattomasta .


      • Anonyymi

        Tämä vuosi 2020 on mennyt muutenkin
        vituiksi niin ei siinä joku Joulu paljoa
        paina vaikka kristitty olenkin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vuosi 2020 on mennyt muutenkin
        vituiksi niin ei siinä joku Joulu paljoa
        paina vaikka kristitty olenkin,

        Kristitty, Jeesus ei syntynyt jouluna. Joulu on täysin pakanallinen juhla. Tutki joulun historia ja lue raamatusta mitkä juhlat kuuluu Jumalaan uskovalle ihmiselle. Et edes löydä raamatusta joulua. Joten ei hätä mitään ole vapaa koko joulusta ja muista pakana juhlista ja ala viettämään viikottaista sapattia joka on raamatun kymmenessä käskyssä säädetty ohje uskovalle...saatat saada elämäsi raiteille ❤


    • Anonyymi

      Pane välillä naisia niin on vähän erilaista elämää. Naisia löytää tinderistä tai baarista.

      • Anonyymi

        Hah hah, heititpäs vitsillä 😄


      • Anonyymi

        Jotaki myrkynvihreää on pantu hanuriin, HÄÄH HÄH HÄH HÄÄ ja LÄÄH LÄÄÄH


    • Anonyymi

      "Jos samat jutut tehtäisiin tietokone/konsolipelissä, niin sellaiseen peliin kyllästyisi melko nopeasti."

      Minua kyllästyttää tietokonepelit niin paljon etten pelaa niitä. En ole koskaan pelannut. Oikea elämä on parempaa.

      "aamulla noustaan ylös, luetaan lehti, selataan sähköpostit, nettisivut, mennään töihin, käydään kaupassa, saunotaan kerran tai pari kertaa viikossa, tavataan sukulaisia ja ystäviä, harrastetaan samoja rakkaita harrastuksia."

      Erityisesti nyt korona-aikana on oppinut TODELLA SUURESTI arvostamaan noita asioita. Ne eivät ole toistoa, vaan nautintoa. Etenkin sen huomaa, kun jotain otetaan pois/jätetään väliin. Itse olen yhä etätöissä - ties mihin asti. Totisesti kaipaan töihin! Onneksi jo harrastuksiin ja ystäviä, sukulaisia on jo tavannut. Kamala ikävä oli vanhaa äitiäni! Voi sitä riemua, kun viimein pääsin käymään. Vanha tätini kertoi puhelimessa nauttineensa aivan suunnattomasti kauppareissustaan kolmen kodin seinien sisällä viettämänsä kuukauden jälkeen.

      Hyvä tapa oppia arvostamaan elämäänsä, karsimalla kaiken minimiin. Ei mitään välineitä (tietokone, kännykkä, radio, tv). Ei ystävien ja muiden ihmisten tapaamista. Ei lukemista, ei mitään harrastuksia. Kun karsittuaan ottaa vaikkapa lukemisen "uudestaan käyttöön", niin kylläpä tuntuu hyvältä , jopa etuoikeudelta.

    • Tavallinen arki on parasta elämää. On selvää, että jotkut asiat toistuvat päivästä toiseen, mutta ei minulla ole kahta samanlaista päivää. Aina on jotain virikkeitä, joskus enemmän, joskus vähemmän.

      • Anonyymi

        Entäs kun haluja olisi lähteä kiertelemään pitkin Suomen
        pikkukyliä ja järvimaisemia kesäaikaan ja asutkin
        Helsingissä ja jumiudut Helsinkiin kesän ajaksi etkä
        kehnon rahatilanteesi takia pääsekään maakuntiin
        kiertelemään, kuten minulla kun ainoa tulonlähde
        on sairaseläke, ja sairaseläkkeen turvin
        on minun kustannettava arjen menot.


    • Sitähän se on.Oli yhden kaverin kanssa puhetta miten viikot menee vähän kuin sumussa, aina aikalailla samanlaisina. Siihen ehkä on tulossa muutosta, ensi kesänä ehkä puuhaillaan jotain mielekästä hommaa.

      • Anonyymi

        Vauva? :D


      • Anonyymi

        Onnea harmaaritarille elämään ja tulevaan. Kaikkea parasta ja hyviä asioita, täällä ollaan vain kerran 🌺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vauva? :D

        Ei nyt sentäs :D Mutta vois ihan oikeasti alkaa tekemään jotain mielekästä omaa juttua omilla aikatauluilla, mistä oli puhetta todennäköisesti myös tuottaisi sen verran ettei nälkään kuolisi.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ei nyt sentäs :D Mutta vois ihan oikeasti alkaa tekemään jotain mielekästä omaa juttua omilla aikatauluilla, mistä oli puhetta todennäköisesti myös tuottaisi sen verran ettei nälkään kuolisi.

        Aa! Oho. Joo :D se on enemmän kuin upeaa 👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva? :D

        Miksi ihmeessä, lisää vain veronmaksajia
        kun aikuisiksi varttuvat.


      • Anonyymi

        Vaikkapa näin _vasara ja nauloja koko rahalla
        jos kerran sitä eristystöissä
        käytettävää lasivillaa
        sahata voi sahalla
        lisää lahonneita lautoja ja niitä.........


    • Anonyymi

      Tässä kolmen viikon komennuksella ollessa loma-aikaan voin todeta töissä olevan helpompaa. Vauva ei ole vaihtoehto niille jotka ymmärtävät jotain elämän helppoudesta.
      Tämän kesän suunnitelma.

      Lapsen tulee osata tai kokea ennen kesäloman päättymistä seuraavat asiat:
      1. Pyöräily ilman apupyöriä
      2. Uimistaidon perusteet, pysyttävä pinnalla ilman apuvälineitä
      3. Kalastus, elämän ensimmäinen kala omaan onkeen
      4. Uusia harrastuksia, skeittiramppi ja tulo alas korkeimmalta kohdalta
      5. Matematiikka, yhteen ja vähennyslaskut 1 1-3= joskus ei riitä
      6. Matkustuskohteet, Suomen historia, tutustuminen 1800-1900 luvun taitteeseen
      7. Uudet fyysiset taidot, kehitetään tiettyjä fyysisiä osa-alueita tosiaan tukeviksi jotta uusien fyysisten harrastusten onnistuminen taattaisiin
      8. Kielelliset opinnot, lapsen tulee osata auttavasti jo kahta kieltä, kolmas jo hakusessa
      9. Lauluharjoitukset, musiikilliset muut opinnot

      Kyllä, jos on aikaa ja tylsää, yrittäkää saada lapsi. Tuon jälkeen ette enää itse ajattele miten voitte vaan keskitytte siihen miten lapsi kehittyy ja voi.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Niin, elä lapses kautta. Jis valitsee tylsää, saa tylsää. Ok, jos se massahomma on sun valintas! Kuka sun elämää ohjaa?


      • Anonyymi

        Pelottomuus ja itsevarmuus ovat ne avainsanat
        jotka jokaisen ihmisen olisi opeteltava ennen
        aikuistumista että sitten aikuisina pärjäävät
        elämässään, yhteiskunnassa ja yhteisössään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, elä lapses kautta. Jis valitsee tylsää, saa tylsää. Ok, jos se massahomma on sun valintas! Kuka sun elämää ohjaa?

        Tylsä elämä ei ole, nyt tilanne jossa liikaa tekemistä ja se joskus väsyttää.
        Elämää ohjaa jokainen henkilö itse omilla valinnoillaan, oma elämäni on ollut täysin omien valintojen tulos. En valita, aika rikasta ja vaihtelevaa elämä nyt on kunnes taas muuttuu parinvuoden kuluttua uusiin uomiinsa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelottomuus ja itsevarmuus ovat ne avainsanat
        jotka jokaisen ihmisen olisi opeteltava ennen
        aikuistumista että sitten aikuisina pärjäävät
        elämässään, yhteiskunnassa ja yhteisössään.

        Pelottomuus ja itsevarmuus syntyvät onnistuneista positiivisista kokemuksista.
        Itsevarmuus, huumorintaju, periksiantamattomuus, jonkin asteinen tavoitteellisuus olisi ihan hyvästä. Myös kaikille palstalaisille.

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Ätmi kun joskus joutuu oikeisiin tilanteisin,joutuu yllättymääm monesta asiasta.

      Minäkin, tavikselta näyttävään pyrkivä, en juhli joulua, pääsiäistä ja vielä vähemmän jotain valborgia.

      En myöskääm halua pyhittää sun-päivä, eli aurinkoa.

      Elämä ei oikeastaan ole koskaan tylsää, jos on avoin ja utelias mieli.

      • Anonyymi

        "Elämä ei oikeastaan ole koskaan tylsää, jos on avoin ja utelias mieli."

        Elämä ei ole tylsää kun tietää että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Elämä ei oikeastaan ole koskaan tylsää, jos on avoin ja utelias mieli."

        Elämä ei ole tylsää kun tietää että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

        tai ongelma on siinä, että jotkut ihmiset näkevät ympäröivän
        maailman vain kapeasta näkökulmasta eivätkä anna mahdollisuutta
        nähdä laaja-alaisemmin maailmaa.


    • Anonyymi

      Sepä kurjaa. Repenttiä kehiin.

    • Anonyymi

      Elämä on ihanaa kun se on täynnä energiaa, terveyttä ja jaksamista. Rutiini tuo turvallisuutta ja läheiset ihmiset rakkautta. Kiitollisella mielellä työ sujuu. Sopivin välein lepoa. Pieni irtiotto sillointällöin tuo mielen piristystä ja poikkeusta rutiineihin. Nautitaan elämästä.

      • Anonyymi

        Käy joskus pari yötä huonossa hotellissa niin ompa kiva tulla kotiin ja oottaa uutta reissua


      • Anonyymi

        Niin ja nirppanokille voi sanoa ''au revoir / arrivederci''

        Itse en kaipaa nirppanokkien läsnäoloa elämässäni.

        Nirppanokat menköön menojaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy joskus pari yötä huonossa hotellissa niin ompa kiva tulla kotiin ja oottaa uutta reissua

        Kreikassa (Santorini, Rodos, Kos) olen kokenut
        että on ollut ihan kelvollisia hotelleita, aion joku
        kerta uudestaan Kreikkaan matkustaa kunhan
        tämä saakelin korona show päättyy lopullisesti,
        mutta Kiinan valtiohallinto menetti minun luot-
        tamukseni, joskaan koskaan olen edes liputta-
        nutkaan mokoman paskakommunistivaltion
        Kiinan puolesta, luotan enempi Pohjoismaiseen
        hyvinvointivaltioperiaatteeseen, suurkiitos
        Eduard Bernsteinille/s. 1850 - k. 1932 (Saksa)
        ja Per Albin Hanssonille/s. 1885 - k. 1946 (Ruotsi).

        Istuva Sanna Marinin punavihreä hallitus 10.12.2019
        lähtien saa minulta täyden tuen.

        Edellinen Juha Sipilän porvarihallitus oli kasa norsun
        paskaa tahraamassa yhteiskunnan rakenteita ajalla
        29.5.2015 - 6.6.2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy joskus pari yötä huonossa hotellissa niin ompa kiva tulla kotiin ja oottaa uutta reissua

        Jos oman kodin parvekkeelta näkyy Välimeri, miksi lähteä johonkin lutikkaiseen hotelliin?


    • Anonyymi

      Mulle kerran yks nainen sano et olin eläny liian vilkasta elämää hänelle kun kerroin hiukan mitä olin tehny elämässäni.

    • Anonyymi

      Ihme juttu;sitähän elämä on.En samanlaista päivää vielä koskaan ole elänyt!Voisin maksaa kurssista joka opettaisi sen miten se tehdään minullekin.

    • Anonyymi

      Oletko ajatellut vaikka matkustamista. Ota pari kuukautta vapaata ja kierrä vaikka suomen ristiin rastiin niin tapaat ihmisiä ja naisia ja saat uusia ulottuvuuksia elämään.

      • Anonyymi

        Rahakysymys, tuohon uppoisi jokunen summa rahaa
        ja kun minun ainoa tulonlähde on sairaseläke, niin ei
        sitä köyhänä ravattaisi kauan ympäri ämpäri Suomea
        kun tili olisi jo tyhjä ja seuraava tilitys tulisi seuraavan
        kuukauden ekalla viikolla.


      • Anonyymi

        Sitä voi silloin tällöin käydä yhdellä paikkakunnalla
        kerrallaan ja palata takaisin kotipaikkakunnalleen,
        niin säästyy loput sairaseläkerahat minulla.


    • Sitähän eläminen on suureltaosin. Pelkkää saman toistamista ja perusjuttuja.

      Mutta sen vuoksihan ihmiset tekee jotain erikoisempaa välillä, mikä taas tuntuu ihan muulta kuin se ”peruskaurapuuro”.

      Ja jos osaa silloin nauttia, ei sen tarvitse olla mitään kovin huikaisevan erikoista. 😊
      Voi vaikka olla päivän alasti kotona? Nukkua nurmikolla? Juoda maitoa suoraan purkista jääkaapin ovi auki? 😀

      Mutta lopulta se tavallinen ”kaurapuuro” onkin hyvä juttu. Se parhaimmillaan saa elämisestä hyvää ja jos osaa nauttia välillä pienistäkin mausteista, on kyllä varmasti lähellä täydellisyyttä. 🤔

      • Anonyymi

        William Shakespeare ja Eino Leino sentään
        osasivat elää luovemmin elämäänsä, se on
        sitä taiteilijoitten vapautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        William Shakespeare ja Eino Leino sentään
        osasivat elää luovemmin elämäänsä, se on
        sitä taiteilijoitten vapautta.

        No ei nekään ehkä jakaneet kaikille sitä ”kaurapuuroaan”. 😬


    • Anonyymi

      Sitten huomaa, kuinka hyvää elämä oli, kun tapahtuu jotain ikävää. Eikö siis ole mukava, kun ei kuulu mitään!

      • Anonyymi

        ja ikävä kyllä, kun menettää jonkun rakkaan ihmisen
        kuoleman kautta liian aikaisin, jälkiviisaana sitä sitten
        pohtii että olisi tätä kuollutta rakasta ihmistä pitänyt
        tavata / nähdä paljon enemmän kun vielä oli terveenä,
        jos vaikka kuolikin syöpään taikka sydänkohtaukseen.


      • Anonyymi

        Elämä on silloin parsta, kun se on balanssissa. Menot ei ylitä tuloja ja saa olla rauhassa muiden painostuksilta.


    • Anonyymi

      Minulla on sup lauta, kuntosalia ym. Ei yhtään samanlaista päivää. Työkin on sellainen,jossa tosiaan erilaisia hetkiä eli ensihoitaja olen.

    • Anonyymi

      Minulla oli tänään erikoinen päivä. Söin ensin nuudeleita ja lähdin sitten kaupungille kauppaan.
      Kävin jopa torilla ja ympäriltä kuului naurun röhötystä.
      Vähän ihmettelin, kun jokainen vastaan tullut nainen hihitteli ja jotkut viisasivat minua sormella.
      Mitähän vikaa pärstässäni nyt on ja kotona katsoin peilistä.
      No asiahan selvisi. Partaan oli jäänyt roikkumaan pitkä nuudeli.


      t. Ätmi toteaa

    • Anonyymi

      Anna elämäsi Jumalan haltuun! Ei ole rutiinia.. Jumala ohjaa omille poluilleen.😎

      • Juuri näin👍🏼
        Ja nimen omaan oma suhde Jumalaan. Raamattua lukemaan itekseen kotona ei mitään seurakunta sösseliä vaan henkilökohtainen suhde Yeshuan kauta Jumalaan. Siihen yhteen ja ainoaan🙏🏼


    • Anonyymi

      Elämä ei olekaan tietokonepeli. - Nm. Monimutkallisempi

    • Anonyymi

      Jos maallinen elämä alkaa tympimään, niin kannattaa keskittyä sen henkisen puolen kehittämiseen. Sieltä ne todelliset ihmeet löytyvät.

      • Anonyymi

        Yeap, tätä kompaan. Ongelma on vain siinä, että tavikset pitävät henkisiä aiheita huuhaana. - Nm. Twelve points


    • Anonyymi

      Osta vaikka seksiä niin saat naisen vähäksi aikaa. ei se ole sen huonompi kun joku baari lutka.

    • Anonyymi

      Kuvitelkaa elämää ennen nettejä ja puhelimia. Aikaa jolloin suurin osa kansasta asui maaseudulla. Ei siellä mitään eämyksiä haettu, Elämä oli kovaa. Nyt pitää olla joka päivälle jotain erilaista että saa instassa leijua ja luodaan toisille paineita hankkia parempia elämyksiä.
      Ei ole normaalia.

      • Anonyymi

        Lapsuudessani oli pyykkipäivä iso juttu ja kova työ. Kun puhtaat pykit liehui naruilla, tunne oli ihana. Nyt senkin tekee kone. Vain narulle ripustus. No onhan sekin jotain.


    • Anonyymi

      No jos elämä tuntuu toistuvan samanlaisena päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, asiahan on helpostikin hoidettu.
      Tähän on useita menetelmiä.

    • Anonyymi

      niinpä perkele onki

    • Anonyymi

      Tavallinen arki on parasta, aamulla puuro naamaan, kahvikupillinen ja voileipä, seuraavaksi suihkuun, vaatteet, eväät töihin ja bussille. Bussissa on mukava katsella jokseenkin yrmeitä suomalaisten naamoja, paitsi joskus sattuu pari somalirouvaa kersoineen. Töissä useinkin ihan sitä samaa, mutta teen sen mielelläni. koska saan palkalla kustannetuksi asumisen, ruoan. lipun ja hivenen muutakin mukavaa. Viikon loppuna pyöräretkelle, uimaan, pelaamaan lentopalloa ja ehkä elokuviin puolison kanssa.Arki on mukavaa.

    • Anonyymi

      Ettekö oikeesti harrasta mitään. Alkakaa vaikka kalastmaaan tai retkeilemään tai liittykää jaliskerhoon. Sisältöö saa elämään kun harrastaa ja samalla tapaa uusia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Tarjolla on kaikille yltäkylläinen elämä,siis ylitsepursuava, se pitää ottaa vastaan, ja voi olla että pittää vaivautua hakemaan. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Nim. löytänyt, ja mitä hienointa se on iankaikkinen, Jeesus Jumalan Poika sen on jokaiselle ansainnut, siinäpä se, ota vastaan.

    • Juuri noin. En ole sinkku vaan jo vanha mamma. Ajattelin tuon lukiessani että tuossahan se on, kaikki.
      Itse pidän rutiineista tai oikeasti tarvitsen niitä. Niiden varassa ja puitteissa elän. Jos ei mitään yllättävää niin olen tyytyväinen.

      Huomaan miten helposti saan päiväni sekaisin. Pudotan jotain lattialle ja se menee rikki.
      Samoin tein menee päivänikin rikki, huono päivä, ei olisi pitänyt herätäkään.

      Omien toimieni pitäisi mennä ajatellusti, hallitusti ja järkevästi. Siihen minä pyrin.

      Usein se rikkoutuu minusta riippumattomista syistä. He ovat saaneet päiväni pilalle.

      Tämä on ajattelu joka minussa on ja sinnittelen eroon tuosta. Vaikka kuinka olisin omassa kuplassani niin tässä maailmassa sen joku aina rikkoo.
      Voi olla että ikäni puolesta en pysty tuota toteuttamaan ennen kuin lopullinen rauha alkaa.
      Elämä on ikuista taistelua. Minulla pieni koira jonka kanssa menee pakosti kuitenkin joku osa päivästä.
      Se on ilon lähde ja pakostakin toiminnan lähde. Ilman sitä olisin totaalisesti yksin.

    • Anonyymi

      Kuka pakottaa toistamaan itseään jatkuvasti jos se kerran häiritsee? Miksei voi sitten ottaa tavaksi tehdä jotain muuta kerran päivässä, ottaa siitä rutiinin.

    • Anonyymi

      Ajattele tavallista arkea ja tylsyyttä, että sinulla on kaikki hyvin. Yhtä hyvin voisi maata sängyssä neliraajahalvaantuneena, eikä pystyisi tekemään mitään. Silloin sitä tylsää arkea kaipaisi ja paljon.

    • Anonyymi

      SimCity on kyllä äärettömän suosittu peli joten olet väärässä! Itse en kyllä ole elänyt edes kahta samanlaista päivää. Joka päivä oppii jotain uutta. Joka päivä törmää uusiin ihmisiin. Joka päivä tuo tullessaan uusia ongelmia ratkaistavaksi. Ympäristö muuttuu, ihmiset muuttuu ja maailma on jatkuvassa kehityksessä. Kohta voit paikata hampaatkin kotona!

    • Anonyymi

      Aika usein naispuolilla tulee 40-v jälkeen juuri tuollainen olo: elämä on kuin harmaata, hajutonta sumua tästä loppuun saakka. Meillä naisihmisillä syynä saattaa kuitenkin olla vaihdevuosia edeltävä hormonitoiminnan muutoksesta johtuva alakulo. Ei se kovin harvinaista ole. Ja uskokaa pois, kun "viihdevuodet" alkavat, niin eipä ennätä pitkästyä!
      En suosittelisi eroa/työpaikan vaihtoa ensihätään, vaan gynekologilla käyntiä.

    • Anonyymi

      Nuuskamuikkunen sanoi aikoinaan jotakin siihen malliin että "...on käytävä pitkällä matkalla ymmärtääkseen kuinka ihana koti on...", ja niin se taitaa olla.
      Ihmiset etsivät elämyksiä, matkoja, uusia kulttuureja, eksoottisia ravintoloita jne. ja miksi...? Kun kotona on tylsää..
      Itsekin lähdin nuorena miehenä maailmalle kun Suomessa oli niin "takapajuista ja tylsää", asunut keski-Euroopassa useita vuosia ja vielä enemmän lähi-ja Kaukoidässä, kunnes tajusin että samanlaista jokapäiväinen elämä on kaikkialla. Aamulla ylös, duuniin, illalla himaan, vähän kuntoilua, telkkua, perheen kanssa oleilua ja sitten seuraavana päivänä taas uudestaan. Se on ihan sama istutko autossa aamuruuhkassa, tai toimistossa tietokoneen ääressä Bangokissa, Kölnissä, Kairossa tai Tampereella...Mutta...
      Suomessa saa olla omiensa joukossa. Tuntee tavat ja kielen ja miten kaikki toimii, kaikki on puhdasta ja luotettavaa, ihmiset ovat kohteliaita ja rehellisiä jne.
      Ja muistakaa - elämä on jännittävää koska joka hetki voi tapahtua mitä tahansa!

    • Anonyymi

      Jos kaipaat jotain uutta, ihmeellistä ja jännittävää niin jätä toi kaikki taaksesi, työt, kaupat, kaverit ja etenki sukulaiset ja pakkaa reppu ja lähde kävelemään niin pitkälle kaakkoon kuin vain pääset. Jos tulee vesistö vastaan ni sen pääsee joko kiertämään tai ylittämään.
      Lupaan ettei tule olemaan samaa painunutta rataa mitä olet tottunut tallaamaan vuodesta toiseen eikä myöskään tylsää.
      Reviiri vähän laajenee ja jossei jaksa tallaa ni pidä pari päivää taukoa tai jatka sitten kun jaksat. Josset jaksa tallaa niin ota fillari mukaan.
      Kyl sä nopee bonjaat että elämää tää vaa on, jokainen tallaa tyylillään.
      Good luck!

      • Anonyymi

        Tuollainen reissaaminen on täysin vastuutonta ja epäkypsää. Noita ilman päämäärää reissaamaan lähteneitä on kyllä nähty. Kauhea uho ensin, että ei aio ikinä palata, mutta kas kummaa siihen ei mene kovinkaan kauaa kun rahat loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen reissaaminen on täysin vastuutonta ja epäkypsää. Noita ilman päämäärää reissaamaan lähteneitä on kyllä nähty. Kauhea uho ensin, että ei aio ikinä palata, mutta kas kummaa siihen ei mene kovinkaan kauaa kun rahat loppuu.

        Niin, sehän siinä on koko homman juju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen reissaaminen on täysin vastuutonta ja epäkypsää. Noita ilman päämäärää reissaamaan lähteneitä on kyllä nähty. Kauhea uho ensin, että ei aio ikinä palata, mutta kas kummaa siihen ei mene kovinkaan kauaa kun rahat loppuu.

        Mitenkäs hinnoittelet kokemukset, tai sitten sen ettei mitään koe? Onkos se arvokkaampaa säästää sukan varteen, mutta sillä rahalla ei mitään tee. Tuollaiset ihmiset sitten joskus murehtivat että kyllä olisi pitänyt jotain tehdäkin.


      • Anonyymi

        Maailmasta löytyy lukuisia ihmisiä jotka ovat kiertäneet maapallon erinäisin tavoin, on niin autoilijoita, mootori- ja polkupyöräilijöitä kuin juoksijoita ja kävelijöitäkin. Niin hyvällä budjetilla kuin persaukisenakin.


    • Anonyymi

      Kyllähän moni ihminen on kyllästynytkin,se näkyy muunmuassa itsemurhatilastoissa ja esim huumeiden käytön suurena yleistymisenä. Jos ihminen on onnellinen ja asiat kaikin puolin hyvin hänen tuskin tarvitsee sekoittaa päätään oli se sitten huumeet,lääkkeet tai alkoholi.

    • Anonyymi

      Välillä on ummetusta ja välillä ripulia, eikös siinä ole jo tarpeeksi vaihtelua. Lisäksi wc paperirullat voi vaihtaa välillä kuutiokasasta pyramidiksi ja päinvastoin. Muista käyttää maskia, kun käsittelet rullia.

    • Anonyymi

      Jeesus rakastaa synteihinsä väsyneitä, vaikka thl varoitteleekin.

    • Anonyymi

      Ei minunkaan elämässä ikinä tapahdu mitään. Toistan vaan samoja rutiineja ja ainoo asia mistä saan nautintoa on netti. Tulevaisuudessa minua ei odota kummoinen duunipaikka, koska käyn niin paskaa koulutusta. Kukaan ei tykkää musta eikä huomaa mua. Oon miettiny jo itsemurhaa usean kerran ja en kyl ees tiiä kuinka monta vuotta jaksan elää. Minulla ei ole mitään mielenkiinnonkohteita eikä ketään kovin tärkeää ihmistä. Muut bilettää aamusta iltaan bestiksien kanssa ja minä en tee mitään. En oo edes pariakymmentä ja oon jo näin epätoivoinen. 😒

    • Anonyymi

      Kun ihmiset valittavat että on tylsää tai samaa jatkuvasti, niin miksi eivät sitten tee mitään uutta? Eihän sen tarvitse olla mitään ihmeellistä, pitkälti samahan se on mitä tekee, ottaa vaikka tavoitteeksi yrittää sataa uutta asiaa vuodessa.

    • Anonyymi

      Älä toista jatkossa samoja asioita kuin muut! Miksi toistat, pitäisi kysyä?

      Ne joulut, vaput, juhannukset jne voi aivan hyvin jättää pois omasta elämästä ja pitää ne vain mahdollisena lisä vapautena olla vaikka tekemättä mitään!

      "Saman toisto" arjessa on suhteellista, koska se opettaa ja antaa elämyksiä uudelleen ja uudelleen! Saman toistaminen ei siis tarkoita pelkkää ikävää kuten mielikuvillasi annat ymmärtää.

      Itse olen opetellut useita taitoja ja ne jaksavat toistamisestaan huolimatta viihdyttää.
      Esim. Perhokalastus tuottaa hyvää mieltä vaikka saalista ei aina samoin saa kuin aiemmin, mutta se katkaisee arjen rutiinit, joka tylsistää vaikka luo samalla tiettyä turvallisuutta elämiseen.
      Jos rutiini alkaa viemään voimia et anna itsellesi oikeasti aikaa ja alat elämään "sitkuelämää" ja syytät lopulta tuntemattomia ja järjestelmää jotka tuo rutiinit.

      Löydä itsestäsi se lapsi joka kiinnostui erilaisista asioista, etsi kauniita kiviä ja hio tai halkaise niistä esiin se jokin, opettele pajupillin teko, kitaran soittotaito, tee hyvä kaarnalaiva joka menee sillä purjeella ulapalle jne. ! Eli innostu tekemisestä älä ainaisesta olemisesta ja odottelusta että joskus on asiat toisin, tee se itse!

      Monimuotoiset Kädentaidot pitää oikeasti mielen korkealla, koska ihmisen aivot tykkää oppimisesta ja ilon tunne on vilpitön kun osaa jotain omin käsin tehdä.

      Elämä on oppimista ja elossa pysymistä ei olemista.

    • Anonyymi

      -SUOMALAINEN on ry55än ja ihmisen risteytys.

      Martti Innanen, 1931-2014

    • Anonyymi

      Tämä aloitus oli viksusti todettu yksinkertainen asia. Näin se elämä menee. Lopulta tämä on yhtä teatteria koko elämä ja joku päivä joku viheltää pelin poikki.

      • Anonyymi

        Elämä on kuin huonosti näyteltyä teatteria, jos ei ole kiinnostunut omasta osastaan / roolistaan 'näytelmässä'. - Nm. Todenperäinen toteamus


    • Anonyymi

      Saman rytmin toisto estää aivojen kuormittumisen. Siltikin meistä kaikista suurin osa elää elämää lähiöissä ja kerrostaloissa, mitä ei ole luonto tarkoittanut. Eläviä kuolleita ympärillä.

      • Anonyymi

        Aivojakin pitäisi kuormittaa, sillä ehkäistään mm. dementiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivojakin pitäisi kuormittaa, sillä ehkäistään mm. dementiaa.

        Noin on, mutta positiivinen ja negatiivinen stressi ovat kaksi eri asiaa, joilla syntyy erilaiset tulokset. - Nm. Toinen on hyväksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on, mutta positiivinen ja negatiivinen stressi ovat kaksi eri asiaa, joilla syntyy erilaiset tulokset. - Nm. Toinen on hyväksi

        Paitsi aivoille. Aivot eivät tee eroa sen välillä mikä stressaa innostavasti tai negatiivisesti. Samanlainen stressi keholle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi aivoille. Aivot eivät tee eroa sen välillä mikä stressaa innostavasti tai negatiivisesti. Samanlainen stressi keholle.

        Meinaatko, että aivot eivät tunnista, oletko positiivisella vai negatiivisella päällä? - Nm. Höpö-höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että aivot eivät tunnista, oletko positiivisella vai negatiivisella päällä? - Nm. Höpö-höpö

        Kaikenlainen stressi on elimistölle kuorma. Vaikka se stressi johtuisi jostain positiivisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlainen stressi on elimistölle kuorma. Vaikka se stressi johtuisi jostain positiivisesta.

        No jos on, niin positiivinen kuorma on mukavampi ja kevyempi. - Nm. Painolastiton


    • Anonyymi

      Palasin, ajas takasin FedExil, Varmistamaa et UG Solon tekisin. Elämä ku kiusallinen hetki Välis syntymän ja kuoleman, Hoidan sen mielummin huomenna.
      Mitä vaan kävi, Kaheksangiganen aivo, Litsarit menee must läpi.

      Stöö on tietäjä, lukee lehtii, Ja käyttää Paperi-T:n internettii.
      Ja se sano aina kun ulos lähet, Lataa pumppari yhel kädel.

      Mist mä tuun, sataa kivii, Ja sotii sapiens vastaan Wi-Fii.
      Varaosii ei maan päällä, Joten sori en voi jäädä.
      Ydinsodan univelat kutsuu, Joten sori mut saisko nukkuu.
      Tuun kyl takasi, saletti lupaan, Mut nyt, salli mun sulaa.

    • Anonyymi

      Eikä ole! Samantoistoa.

      Miullä se on muuttunut jo kymmenen kertoo nuo vuoden pyhät.

      Ja .....

      Hmmm.....

      Empä kerrokkiään enempiä

    • Anonyymi

      " Kertaus on opintojen äiti. " - Nm. Toistolla taitavaksi

    • Määrätyt aikataulut ja rytmi ja aika milloin koira ulos jne., ne luovat elämään aikataulun joka kutakuinkin noudattaa päivästä toiseen samaa kaavaa jos ei mitään erityistä tapahdu. Heti jos tapahtuu jotain odottamatonta niin päivärytmi menee heti sekaisin.

      Nämä päivän rutiinit ovat oman päiväni pelastus. Siinä on vaan yksi vika. Kun jotain yllättävää tapahtuu (esim vaikka koiran ripuli) niin päivän ohjelma muutuu täysin.
      Nyt eletäänkin tavallaan koiran ehdoilla. Miten usein ulkona ja riittääkö esim. 15 minuuttia ulkoilutuksen väliajaksi.
      Ruokailun muutos, ei ehkä sitä mitä on tottunut saamaan tai peräti ei ehkä mitään.

      Tässä vaan yksi esimerkki miten ihmisen aikataulu voi seota. Jokainen koiraihminen tietää tämän.

      Sitten kun puhutaan vakavammista asioista eli esim. lasten sairastumisista ja vastaavista niin tilanne on moninkertaisesti huonompi.

      Koirasta pakonedessä voi ehkä luopua, lapsista ei.

    • Anonyymi

      Lue E.G.W:n Suuri Taistelu niin saat viihdettä elämääsi

    • Anonyymi

      Näinhän se on - elämä ei onneksi ole peliä vaan sitä tasaista helmenharmaata arkea. Onneksi jokainen voi, halutessaan, tehdä arjestaan mielenkiintoisen ja vaihtelevan. Totta kai työssäkäyvillä on rutiinit mutta työajan ulkopuolella ja vapaalla voi tehdä itse asiassa, mitä haluaa.

      Juhlapäivät ovat oma kuvionsa, toiset juhlii joka ikistä juhlapäivää ja muutoinkin, toiset taas pitävät kaikkia kulttuurisia juhlapäiviä joko turhina tai muuten vain tylsinä. Minä en! Juhlat erottavat arjen ja antavat sille merkitystä.

    • Anonyymi

      Hieno kirjoitus,kun näin monella on.
      Itse en valmistaudu mihinkään sillai suuresti,antaa mennä omalla painolla. Koska olen kokenut sen kaikkien pyhien ja muiden tärkeyden nuoruudessani ja tein heti ,kun aikoinaan kasvoin isoksi,en tee samaa lauma käyttäytymistä kuin muut ihmiset.
      Toki Joulu,on minullekin tärkeä,mutta sen voi ottaa ihan rauhallisesti.
      Samoin muut ajat.
      En tapaa mielelläni sukulaisia,olen tehnyt sen selväksi,en vastaa kuin harvoin puhelimeen.
      En halua Helsingin sukulaisia tänne,ennen elivät kuin pellossa ja heitä syötettiin,kuin sikoja porstuassa ja he vain elivät ja nautiskelivat elämästä.
      Hyvin harvoin kuului,tervetuloa Helsingin porsaitten luo ja muistan lapsuudestani,ei he mitään tarjonnu roskaväki.
      Pakosta otan yhteyden tai vastaan kunnioituksesta roskaväelle(laiskoille).
      Onneksi se pakko poistui aikoinaan just Juhannukset,Joulut, Pääsiäiset, kun Helsingin pummit tulivat.. Ihan oikeesti vitutti..Aika on takana ja eivät varmasti Helsingin pummit tule enään. Meillä on omat juhlat ilman Helsingin pummeja ja ei tarvita pummeja.
      Elämä helpottui,kun lopettivat Helsingin Pummit käymästä sukulaisten luona.

    • Anonyymi

      Näin se on, sängynpätkä mistä aamusella noustaan ja illalla ruvetaan nukkumaan.

      • Anonyymi

        Eikö sulla oikeesti tapahdu mitään siinä välissä? - Nm. Pitkäveteistä


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe