Nämä sanat tahtoisin hänelle sanoa... uusi

Anonyymi

Annan sinun vaipua muistoihin unohdettuihin. Paikkaan mitä en mieleeni palauta. Tunteisiin, jotka mieluusti olisin jättänyt kokematta.

En rakastanut sinua vaan ainoastaan unelmaani sinusta. Siitä mun on ollut raskas luopua. Itselleni mun on ollut vaikea anteeksi antaa, etten suostunut näkemään totuutta, vaikka sen teoin minulle näytit. Sanasi ne hämmensivät minua liian pitkään.

191

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tullut tästäkään kesästä rakkauden kesää meille, miten on syksyn laita jatkuuko samaa rataa..

      • Anonyymi

        Riippuu täysin susta ja siitä teetkö asialle jotain.


      • Anonyymi

        Oletko kertonut hänelle tunteistasi suoraan, sanallisesti?


    • Anonyymi

      Minä haluaisin sanoa, että enpä olisi koskaan uskonut, että pystyt tekemään minulle sen mitä teit. Olen pettynyt sinuun. En ikinä oppinut tuntemaan sinua tarpeeksi hyvin, kun aina piti pitää muurit ympärillä. Koskaan et antanut itsestäsi sitä mitä minä annoin meille. Minä olin me, sinä olit usein vain itsekäs sinä. Minä olen tälläkin tavalla ihan onnellinen, sinun onneasi vähän epäilen. Jotenkin näytit surulliselta, kun näin sinut huomaamattasi. Koskaan en sinua ole niin surullisena nähnyt. Kunpa tietäsin mikä mieltäsi painaa. Ei se minulle enää kuulu, eikä meistä enää mitään tule, mutta en vain mahda sille mitään, että edelleen välitän ihan tajuttomasti sinusta.

      • Anonyymi

        Koska erositte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska erositte?

        Onhan siitä jo tovi aikaa...


    • Anonyymi

      Olisin halunnut halata. Vieläkin niin kaunis ja niin tavoittamaton. Kestän ja haluan kyllä ystävyyden. Harmi ettei voi muuta, mutta hyvä näinkin.

      • Anonyymi

        Milloin nähtiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin nähtiin?

        No jokusen aika sitten.😉


      • Anonyymi

        Miksi et halannut, voihan ystävääkin halata.


      • Anonyymi

        Voi rakas, olisin halunnut olla "kimpussasi" koko päivän kun viimeinkin nähtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas, olisin halunnut olla "kimpussasi" koko päivän kun viimeinkin nähtiin.

        No miten osoitit jälleen näkemisen ilon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et halannut, voihan ystävääkin halata.

        Korona aika. Kukaan ei halaa ei kosketa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona aika. Kukaan ei halaa ei kosketa.

        Kyllä kai yhtä ystävää voi halata. Taidat nyt olla liian tarkka koronan kanssa.


      • Anonyymi

        Koska tavattaisiin ystävinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tavattaisiin ystävinä?

        No mitä luulet? Miten itse asiaa edistät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä luulet? Miten itse asiaa edistät?

        Ehdota tapaamista, tulen sinne.


    • Anonyymi

      Ensin lakastua pionit,
      Terälehdet leijalivat nurmikolle

      Sitten lakastuivat ruusut,
      Painavat punaiset ryppäät täyttivät pitkäksi kasvaneen heinikon.

      Sade syksyä enteilee,
      saniaset tuulessa tanssii

      Tämän tuulen mukana tuoksu

      Sinä saavut pian

      Sydän täynnä odotusta
      Katselen tuulessa tanssivaa metsää

      Sinä saavut pian

      • Anonyymi

        Katso metsää, nuuhki ilmaa

        niin saavun, niin saavun

        Menee siihen viel tovi,
        viel ei sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso metsää, nuuhki ilmaa

        niin saavun, niin saavun

        Menee siihen viel tovi,
        viel ei sovi.

        Näin eilenkin peuran, keskellä tietä oli, ei kovin arka.


      • Anonyymi

        Hups, tuli kiireessä muutama virhe..
        En malta odottaa
        Syksyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin eilenkin peuran, keskellä tietä oli, ei kovin arka.

        Näin kotini lähellä kaksi kurkea. Oli Wau!


    • Anonyymi

      Haluaisin kertoa kuinka hänen näkemisensä valaisee päiväni, kuinka usein häntä ajattelen ja miten upea hän minusta on. Että hän on parhaita asioita maailmassani. Kertoisin, kuinka jo ensikertaa puhuessamme tuntui kuin olisin tullut kotiin. Pelkään, ettei se olisi sopivaa ja ettei hän ajattele minusta samoin, saan häneltä niin ristiriitaisia viestejä, ehkä hän on hämmentynyt tunteistaan.

      • Anonyymi

        Nuo sanat olisi kyllä ihana kuulla..


      • Anonyymi

        Vaikea kuvitella että tuntisit yksin noin vahvasti.

        Minkälaista ristiriitaa ilmassa hänen osaltaan?


      • Anonyymi

        Jos ajattelet että tunteesi häntä kohtaan voisi olla hänen mielestään sopimatonta niin hän varmasti ajattelee samoin jos hänellä on tunteita sinua kohtaan? Se, sekä lisäksi kun ei ole tietoa toisen tunteista herättää helposti ristiriitaista käytöstä.
        Ainakin näin on omalla kohdallani.
        Vaikka todellisuudessa haluaisin vain kaapata hänet syliin ja kertoa miten ihana hän on 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajattelet että tunteesi häntä kohtaan voisi olla hänen mielestään sopimatonta niin hän varmasti ajattelee samoin jos hänellä on tunteita sinua kohtaan? Se, sekä lisäksi kun ei ole tietoa toisen tunteista herättää helposti ristiriitaista käytöstä.
        Ainakin näin on omalla kohdallani.
        Vaikka todellisuudessa haluaisin vain kaapata hänet syliin ja kertoa miten ihana hän on 😍

        Niin toisena hetkenä on varma, että toinen tykkää ja toisena taas tuntuu, että on kuvitellut kaiken. Sitten sitä hämmentyy, ei tiedä miten reagoi. Pelkää nolaavansa itsensä, että ällöttää toista, menettää keskusteluyhteyden. . Samaan aikaan tahtois halata, kertoa omat tunteet ja toivottavasti toisella ois samat aatokset...tekemättä jää, kun ei tavata bileissä ym rennoissa merkeissä..
        Kuinka te, jotka saatte aloitteen aikaiseksi teette sen? Kuinka ottaa tyylikkäästi pakit vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin toisena hetkenä on varma, että toinen tykkää ja toisena taas tuntuu, että on kuvitellut kaiken. Sitten sitä hämmentyy, ei tiedä miten reagoi. Pelkää nolaavansa itsensä, että ällöttää toista, menettää keskusteluyhteyden. . Samaan aikaan tahtois halata, kertoa omat tunteet ja toivottavasti toisella ois samat aatokset...tekemättä jää, kun ei tavata bileissä ym rennoissa merkeissä..
        Kuinka te, jotka saatte aloitteen aikaiseksi teette sen? Kuinka ottaa tyylikkäästi pakit vastaan?

        Aloitteen saa aikaiseksi sillä, että ottaa ja tekee sen. Ei se mikään ylivoimainen projekti ole, joten turha suurennella yksinkertaista asiaa. Ihmisten tavanomaista toimintaa, jatkuvasti tehdään aloitteita.

        Kun tekee aloitteen, varautuu siihen että vastaus voi olla mikä tahansa, kyllä, ei tai jotain siitä välistä. Usein se onkin ensin just siitä välistä ja sitten katotaan miten juttu alkaa kehkeytymään. Asiat ei ole yksitotisia, miettikää sitä.


    • Anonyymi

      En palaa muistoihin, en hyviin enkä huonoihin. Elämä on tässä, elän vain nyt ja tässä hetkessä. En menneessä enkä tulevassa, koska miten niitä elää, kun ei niitä ole. Mennyt ei palaa ja tulevaa et voi tietää. Minulle merkitsee vain ja ainoastaan nykyhetki. Se pelastaa minut ajautumasta taas haaveisiin, epätodellisiin haaveisiin.

      Minä rakastin kyllä joskus sinua. Rakastin sinua siinä hetkessä, kun oltiin kylkikyljessä ihan vierekkäin. Muistatko? En ehkä ymmärtänyt vielä silloin mitä elämä on, vaikka se on kovin yksinkertaista. Nuoria kovin oltiin vielä. Silloin en osannut elää hetkessä, olin aina haaveissa vain. Annoit kyllä aikaa tarpeeksi, vuosia vierähti, ehkä sitten joskus oli mottoni. Nyt tiedän en tarvitse mitään muuta kuin tämän hetken, en mennyttä enkä tulevaa. Olinpa yksin tai jonkun kanssa niin nautin siitä ajasta siinä hetkessä. En kaipaa menneeseen, en kaipaa ketään, en murehdi tulevaa. Niin minä selviän.

      Luovu menneestä, se ei palaa, mieti mitä kaikkea hyvää sinulla on nyt, ei huomenna eikä vuoden päästä vaan tässä ja nyt. Anna kaikki mennyt anteeksi, sitä ei voi muuksi muuttaa, älä kurkota tulevaan älä edes huomiseen vaan nauti tästä hetkestä. Anna minulle anteeksi , minä olen vain minä, en suunnittele tulevaa, olisin halunnut vain olla vieressä ja unohtaa ajan ja kiireen.

    • Anonyymi

      En ole hämmentynyt, olen vain ikävöinyt sinua. Ottanut etäisyyttä, koska sitä selvästi tarvitsen. Pitäytynyt friendzonella.

      • Anonyymi

        Niin sen kyllä huomaan, että asialinjalla mennään. Ymmärrän kyllä, koska sinulla on liikaa menetettävää. Tilanteen mahdottomuuden vuoksi olen myös jarrutellut. Toisissa olosuhteissa oltais päädytty toistemme syliin ajat sitten. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sen kyllä huomaan, että asialinjalla mennään. Ymmärrän kyllä, koska sinulla on liikaa menetettävää. Tilanteen mahdottomuuden vuoksi olen myös jarrutellut. Toisissa olosuhteissa oltais päädytty toistemme syliin ajat sitten. .

        Kaikilla on menetettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on menetettävää.

        No ei minulla ole menetettävää kuin tällä tavoin, että jarrutan vapaa kun olen. En saa sinua, mutta saan ehkä edes joskus olla seurassasi sun neutraalilla tavalla. Uskon, että olet kuitenkin pitkässä juoksussa onnellisempi nykyisellä kuviolla kuin sylissä mun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sen kyllä huomaan, että asialinjalla mennään. Ymmärrän kyllä, koska sinulla on liikaa menetettävää. Tilanteen mahdottomuuden vuoksi olen myös jarrutellut. Toisissa olosuhteissa oltais päädytty toistemme syliin ajat sitten. .

        Luulin että asialinja on se mitä haluat.. minä haluaisin vain sut! Tiedätkö että olet mun ajatuksissa joka päivä. Ei luovuteta näin helpolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei minulla ole menetettävää kuin tällä tavoin, että jarrutan vapaa kun olen. En saa sinua, mutta saan ehkä edes joskus olla seurassasi sun neutraalilla tavalla. Uskon, että olet kuitenkin pitkässä juoksussa onnellisempi nykyisellä kuviolla kuin sylissä mun.

        Etkö arvosta miksikään omaa elämääsi, tunteitasi, voimavarojasi, aikaasi ym?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että asialinja on se mitä haluat.. minä haluaisin vain sut! Tiedätkö että olet mun ajatuksissa joka päivä. Ei luovuteta näin helpolla!

        Siitä tulee sotkua monenlaista, jos me aletaan säätää. Onko se sen arvoista. Ehkä tulee korjattavaa myös. Kestääkö edes ja jäät tyhjän päälle ja katkeroidut. Se olis liian tuskallista kestää, jos ikävää olisin sun elämään aiheuttanut. Siksi jarrutan. Tunteita mulla kyllä on ja joskus vaikeaa jättää ne huomiotta kun niin paljon tahtoisin sun lähelle. En leiki sitoudun asioihin mitä teen. Vaan nää tunteet ei oikein sallittuja ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei minulla ole menetettävää kuin tällä tavoin, että jarrutan vapaa kun olen. En saa sinua, mutta saan ehkä edes joskus olla seurassasi sun neutraalilla tavalla. Uskon, että olet kuitenkin pitkässä juoksussa onnellisempi nykyisellä kuviolla kuin sylissä mun.

        Ryhdistäydy nainen! Eihän tota nöyristelyä kestä seurata sivustakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä tulee sotkua monenlaista, jos me aletaan säätää. Onko se sen arvoista. Ehkä tulee korjattavaa myös. Kestääkö edes ja jäät tyhjän päälle ja katkeroidut. Se olis liian tuskallista kestää, jos ikävää olisin sun elämään aiheuttanut. Siksi jarrutan. Tunteita mulla kyllä on ja joskus vaikeaa jättää ne huomiotta kun niin paljon tahtoisin sun lähelle. En leiki sitoudun asioihin mitä teen. Vaan nää tunteet ei oikein sallittuja ole.

        Anna mä vähän opetan sua. Harva haluaa lässyä naista, arvaas miksi? Se on perässä vedettävä joka asiassa ja kumppanina riesa. Toisekseen se on tylsä pidemmässä juoksussa. Jos sä haluat sen naisen, lopeta toi kynnysmattoilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna mä vähän opetan sua. Harva haluaa lässyä naista, arvaas miksi? Se on perässä vedettävä joka asiassa ja kumppanina riesa. Toisekseen se on tylsä pidemmässä juoksussa. Jos sä haluat sen naisen, lopeta toi kynnysmattoilu.

        Hyvä pointti, olen täysin samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pointti, olen täysin samaa mieltä.

        Pahasti samaa mieltä täälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna mä vähän opetan sua. Harva haluaa lässyä naista, arvaas miksi? Se on perässä vedettävä joka asiassa ja kumppanina riesa. Toisekseen se on tylsä pidemmässä juoksussa. Jos sä haluat sen naisen, lopeta toi kynnysmattoilu.

        Tässä tilanteessa se tuo todennäköisesti enempi hallaa kuin hyvää. Jos hän lähestyy viellä niin puhun kyllä suoraan. On paljon hänenkin kädessään mitä tapahtuu. Silloin voi kelkka mahdollisesti kääntyä tulkoot mitä tulee.

        Tää on vaan yli mentävä. Jos asetelma olis vähän toisenlainen niin laittaisin panoksia hommaan itse enemmän .. Joskus on viisautta päättää järjellä ja unohtaa ne omat tunteet ja mielihalut. Vaikka tämän asian ratkaisen näin ei se tarkoita, että mun yli voi kävellä asiassa kuin asiassa. Mä tunnen kyllä rajani ja oon itsenäinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tilanteessa se tuo todennäköisesti enempi hallaa kuin hyvää. Jos hän lähestyy viellä niin puhun kyllä suoraan. On paljon hänenkin kädessään mitä tapahtuu. Silloin voi kelkka mahdollisesti kääntyä tulkoot mitä tulee.

        Tää on vaan yli mentävä. Jos asetelma olis vähän toisenlainen niin laittaisin panoksia hommaan itse enemmän .. Joskus on viisautta päättää järjellä ja unohtaa ne omat tunteet ja mielihalut. Vaikka tämän asian ratkaisen näin ei se tarkoita, että mun yli voi kävellä asiassa kuin asiassa. Mä tunnen kyllä rajani ja oon itsenäinen..

        Olispa mukava jutella tästä ja muutenkin ihan kasvotusten, niin ei tarvitsisi arvailla... mitenhän se onnistuisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olispa mukava jutella tästä ja muutenkin ihan kasvotusten, niin ei tarvitsisi arvailla... mitenhän se onnistuisi?

        Kännykkääni viesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tilanteessa se tuo todennäköisesti enempi hallaa kuin hyvää. Jos hän lähestyy viellä niin puhun kyllä suoraan. On paljon hänenkin kädessään mitä tapahtuu. Silloin voi kelkka mahdollisesti kääntyä tulkoot mitä tulee.

        Tää on vaan yli mentävä. Jos asetelma olis vähän toisenlainen niin laittaisin panoksia hommaan itse enemmän .. Joskus on viisautta päättää järjellä ja unohtaa ne omat tunteet ja mielihalut. Vaikka tämän asian ratkaisen näin ei se tarkoita, että mun yli voi kävellä asiassa kuin asiassa. Mä tunnen kyllä rajani ja oon itsenäinen..

        Minä taas näen tämän kommentoinnin koskevan itsearvostusta, eikä tunteiden ja järjen vastakkainasettelua (jokaiselle aikuiselle kai järjen käyttö on itsestään selvää), olen siis tuo joka oli täysin samaa mieltä, tuntuu pahalta, että et anna omalle elämällesi samaa arvoa kuin toisen, kun teet ratkaisusi ensisijaisesti hänen kauttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas näen tämän kommentoinnin koskevan itsearvostusta, eikä tunteiden ja järjen vastakkainasettelua (jokaiselle aikuiselle kai järjen käyttö on itsestään selvää), olen siis tuo joka oli täysin samaa mieltä, tuntuu pahalta, että et anna omalle elämällesi samaa arvoa kuin toisen, kun teet ratkaisusi ensisijaisesti hänen kauttaan.

        Itse seuraan yleisestikin hämmästyneenä palstalla nykyään vallitsevaa oletusarvoa, jossa aihetta jos toistakin katsotaan lähtökohtaisesti myöhäänheränneiden näkökulmasta. Aivan kuin muunlaista elämää ei olisikaan. Myöhäänheränneet ovat kuitenkin pieni vähemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse seuraan yleisestikin hämmästyneenä palstalla nykyään vallitsevaa oletusarvoa, jossa aihetta jos toistakin katsotaan lähtökohtaisesti myöhäänheränneiden näkökulmasta. Aivan kuin muunlaista elämää ei olisikaan. Myöhäänheränneet ovat kuitenkin pieni vähemmistö.

        Mun mielestä on outoa, että palstalla tuodaan esille näitä myöhäänheränneiden asioita mutta ei siltikään käsitellä heille tyypillisiä ongelmia ollenkaan. Näitähän ovat mm. huono itsetuntemus ja passiivinen heikko luonne, mitkä ovat alunperinkin johtaneet heillä siihen tilanteeseen, vähemmistökulttuurin huono tuntemus, misogynia, heteromaailman konventioiden noudattaminen ja osaamattomuus olla naisen kanssa muuten kuin ystävyyssuhteessa. Tiedän myöhäänheränneitä joilla ei noita ongelmia paljon ole, mutta monella niitä on ja luulisi tämän ryhmän olevan kiinnostunut ongelmien käsittelystä jos haluavat naisen löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas näen tämän kommentoinnin koskevan itsearvostusta, eikä tunteiden ja järjen vastakkainasettelua (jokaiselle aikuiselle kai järjen käyttö on itsestään selvää), olen siis tuo joka oli täysin samaa mieltä, tuntuu pahalta, että et anna omalle elämällesi samaa arvoa kuin toisen, kun teet ratkaisusi ensisijaisesti hänen kauttaan.

        Itseäänhän (ja toista osapuolta myös) kirjoittaja tilanteessa loppupeleissä yrittää ja haluaa suojata pettymyksiltä ja sydänsuruilta..Mielestäni elämä jää elämättä jos liikaa pelkää, ja mitään ei voi saada jos ei uskalla edes yrittää. Selvästi suuret tunteet kyseessä niin eikö kortit kannata katsoa kuitenkin, ei sellaisia joka päivä tule vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on outoa, että palstalla tuodaan esille näitä myöhäänheränneiden asioita mutta ei siltikään käsitellä heille tyypillisiä ongelmia ollenkaan. Näitähän ovat mm. huono itsetuntemus ja passiivinen heikko luonne, mitkä ovat alunperinkin johtaneet heillä siihen tilanteeseen, vähemmistökulttuurin huono tuntemus, misogynia, heteromaailman konventioiden noudattaminen ja osaamattomuus olla naisen kanssa muuten kuin ystävyyssuhteessa. Tiedän myöhäänheränneitä joilla ei noita ongelmia paljon ole, mutta monella niitä on ja luulisi tämän ryhmän olevan kiinnostunut ongelmien käsittelystä jos haluavat naisen löytää.

        Minusta nuo asiat korostuvat erityisesti tällä palstalla, eikä niinkään live-elämässä, minä tunnen monia myöhäisheränneitä, eikä heillä ole mainitsemiasi ongelmia, paitsi ehkä jossain määrin heteromaailman konventioiden noudattamista ja vähemmistökulttuurin tuntemuksen puutetta, mutta ne voivat korjaantua ajan kuluessa, tällä palstalla on välillä ihan ihme juttuja, joita ei tule vastaan muualla, ja jos niiden perusteella päättelisi jotain myöhäisheränneistä, niin tulisi kyllä ihan kumma käsitys.

        Mielenkiintoinen keskustelu muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäänhän (ja toista osapuolta myös) kirjoittaja tilanteessa loppupeleissä yrittää ja haluaa suojata pettymyksiltä ja sydänsuruilta..Mielestäni elämä jää elämättä jos liikaa pelkää, ja mitään ei voi saada jos ei uskalla edes yrittää. Selvästi suuret tunteet kyseessä niin eikö kortit kannata katsoa kuitenkin, ei sellaisia joka päivä tule vastaan.

        Minä en voi annetun vajaan tiedon perusteella ottaa kantaa sihen kannattaako, vai eikö, mutta en ymmärrä tuollaista itsen vähättelyä, miksi pohtii ensisijaisesti toisen mahdollisia menetyksiä ja pettymystä, niin kuin oma elämä ja tunteet olisivat vähemmän arvoisia, minusta se ei ole tasapuolista, eikä voi olla pohjana tasa-arvoiselle suhteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tilanteessa se tuo todennäköisesti enempi hallaa kuin hyvää. Jos hän lähestyy viellä niin puhun kyllä suoraan. On paljon hänenkin kädessään mitä tapahtuu. Silloin voi kelkka mahdollisesti kääntyä tulkoot mitä tulee.

        Tää on vaan yli mentävä. Jos asetelma olis vähän toisenlainen niin laittaisin panoksia hommaan itse enemmän .. Joskus on viisautta päättää järjellä ja unohtaa ne omat tunteet ja mielihalut. Vaikka tämän asian ratkaisen näin ei se tarkoita, että mun yli voi kävellä asiassa kuin asiassa. Mä tunnen kyllä rajani ja oon itsenäinen..

        Milloin ja miten hän lähestyi aiemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en voi annetun vajaan tiedon perusteella ottaa kantaa sihen kannattaako, vai eikö, mutta en ymmärrä tuollaista itsen vähättelyä, miksi pohtii ensisijaisesti toisen mahdollisia menetyksiä ja pettymystä, niin kuin oma elämä ja tunteet olisivat vähemmän arvoisia, minusta se ei ole tasapuolista, eikä voi olla pohjana tasa-arvoiselle suhteelle.

        Jatkan tätä vielä, vaikka ei ole minusta kysymys, kun aihe on kiinnostava. Minusta näitä suhdeasioita on ensisijaisesti ajateltava moraaliselta kannalta, mikä on oikein, toiseksi omalta kannalta plussia ja miinuksia, kolmanneksi toisen osapuolen kannalta plussia ja miinuksia, ja neljänneksi pitäisi ajatella käytännön kannalta, minkä minä olen aina yleensä jättänyt huomiotta, mutta niin ei missään nimessä ole järkevää toimia. Koko jutun perustana on minusta avoin keskustelu, missä analysoidaan kaikki näkökohdat, jonka jälkeen sovitaan miten toimitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä tulee sotkua monenlaista, jos me aletaan säätää. Onko se sen arvoista. Ehkä tulee korjattavaa myös. Kestääkö edes ja jäät tyhjän päälle ja katkeroidut. Se olis liian tuskallista kestää, jos ikävää olisin sun elämään aiheuttanut. Siksi jarrutan. Tunteita mulla kyllä on ja joskus vaikeaa jättää ne huomiotta kun niin paljon tahtoisin sun lähelle. En leiki sitoudun asioihin mitä teen. Vaan nää tunteet ei oikein sallittuja ole.

        Taidat luulla etten ole tosissani.. tää on luuloa ja olettamusta puolin toisin jos asioista ei edes puhuta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat luulla etten ole tosissani.. tää on luuloa ja olettamusta puolin toisin jos asioista ei edes puhuta..

        Voidaan puhua, jos otat puheeksi vastaan kyllä sulle. Asetelma on sellainen, että moraalisesti ei ole oikein minun olla aloitteellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on outoa, että palstalla tuodaan esille näitä myöhäänheränneiden asioita mutta ei siltikään käsitellä heille tyypillisiä ongelmia ollenkaan. Näitähän ovat mm. huono itsetuntemus ja passiivinen heikko luonne, mitkä ovat alunperinkin johtaneet heillä siihen tilanteeseen, vähemmistökulttuurin huono tuntemus, misogynia, heteromaailman konventioiden noudattaminen ja osaamattomuus olla naisen kanssa muuten kuin ystävyyssuhteessa. Tiedän myöhäänheränneitä joilla ei noita ongelmia paljon ole, mutta monella niitä on ja luulisi tämän ryhmän olevan kiinnostunut ongelmien käsittelystä jos haluavat naisen löytää.

        No mikään ei estä aloittamasta keskustelua aiheista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas näen tämän kommentoinnin koskevan itsearvostusta, eikä tunteiden ja järjen vastakkainasettelua (jokaiselle aikuiselle kai järjen käyttö on itsestään selvää), olen siis tuo joka oli täysin samaa mieltä, tuntuu pahalta, että et anna omalle elämällesi samaa arvoa kuin toisen, kun teet ratkaisusi ensisijaisesti hänen kauttaan.

        Tähän ei voi kaikkea avata. Moraalisesti ei ole oikein mun olla aloitteellinen. Ajattelen kyllä itseäni ratkaisussa ja sitä mitä siitä seuraa tein niin tai näin..kunhan tunteitani purin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan tätä vielä, vaikka ei ole minusta kysymys, kun aihe on kiinnostava. Minusta näitä suhdeasioita on ensisijaisesti ajateltava moraaliselta kannalta, mikä on oikein, toiseksi omalta kannalta plussia ja miinuksia, kolmanneksi toisen osapuolen kannalta plussia ja miinuksia, ja neljänneksi pitäisi ajatella käytännön kannalta, minkä minä olen aina yleensä jättänyt huomiotta, mutta niin ei missään nimessä ole järkevää toimia. Koko jutun perustana on minusta avoin keskustelu, missä analysoidaan kaikki näkökohdat, jonka jälkeen sovitaan miten toimitaan.

        No tuota olen mielessäni käynyt. Tykkään analysoida asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota olen mielessäni käynyt. Tykkään analysoida asioita.

        Itse olen sitä mieltä että jos tunteet eivät ole ohimeneviä ja ovat riittävän vahvoja niin jossain vaiheessa pitää lopettaa liika analysointi, laskelmointi mitä seuraa mistäkin, unohtaa soveliaisuus, moraali ja mikä olisi järkevää, ja seurata vaan tunteintaan.

        Vaikka tilanne olisi kuinka hankala, mahdoton ja siihen liittyy kaikki mahdolliset esteet, niin eihän loppujen lopuksi ole kyse kuin tunteidensa kertomisesta. Joskus se saa vaan omassa päässä vähän liiankin turhan suuret mittasuhteet, ikään kuin olisi menossa tunnustamaan suurin piirtein tehneensä murhan tai maan petoksen, ja toivoo että on hyväksytty hänen silmissään vielä kertomisen jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan puhua, jos otat puheeksi vastaan kyllä sulle. Asetelma on sellainen, että moraalisesti ei ole oikein minun olla aloitteellinen.

        Voisitko jotenkin rohkaista? Tuntuu aika vaikealta ottaa puheeksi.. Joku vinkki josta tunnistan, kun en voi tietää kenen kanssa tässä kirjoitan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko jotenkin rohkaista? Tuntuu aika vaikealta ottaa puheeksi.. Joku vinkki josta tunnistan, kun en voi tietää kenen kanssa tässä kirjoitan?

        Me on puhuttu niin monenlaista ja vaikeaakin asiaa. Sun pitäis tietää, että tästäkin voi puhua ihan jo entisen perusteella. Kerran jo luulin, että alat puhua tästä, mutta emme olleet kahden ja juttu jäi kesken..aihe tavallaan sivusi asiaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me on puhuttu niin monenlaista ja vaikeaakin asiaa. Sun pitäis tietää, että tästäkin voi puhua ihan jo entisen perusteella. Kerran jo luulin, että alat puhua tästä, mutta emme olleet kahden ja juttu jäi kesken..aihe tavallaan sivusi asiaa..

        Missä päin tämä on? Milloin näimme viimeksi tai seuraavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me on puhuttu niin monenlaista ja vaikeaakin asiaa. Sun pitäis tietää, että tästäkin voi puhua ihan jo entisen perusteella. Kerran jo luulin, että alat puhua tästä, mutta emme olleet kahden ja juttu jäi kesken..aihe tavallaan sivusi asiaa..

        Jään seurailemaan. Minulla tämänkaltainen tilanne, tai tunne ollut jo pitkään minulle tärkeän naisen ja itseni välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota olen mielessäni käynyt. Tykkään analysoida asioita.

        Niin, ja nyt sinun pitäisi vielä puhua avoimesti toisen osapuolen kanssa siitä analysoinnistasi, ja saada kuulla myös hänen ajatuksensa. Minusta kannattaa puhua heti ihan avoimesti, jos kaksi ihmistä ei kykene keskustelemaan edes, niin miten he voisivat muodostaa parisuhteen, tai minkään suhteen ylipäätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin tämä on? Milloin näimme viimeksi tai seuraavaksi?

        Kesäkuussa oli tuo kuvaamani tilanne, kun tuli tunne, että sivuttiin jo tähän liittyvää. Aloit melkein puhua.. Ei siitä ole kovinkaan kauan, kun nähtiin viimeksi. Nyt on menty hyvin asialinjalla, kun nähdään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja nyt sinun pitäisi vielä puhua avoimesti toisen osapuolen kanssa siitä analysoinnistasi, ja saada kuulla myös hänen ajatuksensa. Minusta kannattaa puhua heti ihan avoimesti, jos kaksi ihmistä ei kykene keskustelemaan edes, niin miten he voisivat muodostaa parisuhteen, tai minkään suhteen ylipäätään.

        Me ollaan puhuttu aika kipeitäkin asioita muttei tästä..Asetelma on olosuhteiden vuoksi sellainen, että moraaliselta kannalta hänen täytyy avata keskustelu vaikka meidän keskinäinen asema on toisiimme nähden yhdenvertainen. Muuten tämä jää vaan tunteiden vuodatukseksi ja asian hiipumista sitten odottelen.. Tartun kyllä asiaan, jos hän tekee siihen aloitteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jään seurailemaan. Minulla tämänkaltainen tilanne, tai tunne ollut jo pitkään minulle tärkeän naisen ja itseni välillä.

        Eikö kannattaisi myös itse edistää asiaa, jos tunteita kerran on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan puhuttu aika kipeitäkin asioita muttei tästä..Asetelma on olosuhteiden vuoksi sellainen, että moraaliselta kannalta hänen täytyy avata keskustelu vaikka meidän keskinäinen asema on toisiimme nähden yhdenvertainen. Muuten tämä jää vaan tunteiden vuodatukseksi ja asian hiipumista sitten odottelen.. Tartun kyllä asiaan, jos hän tekee siihen aloitteen..

        Miksi hänen on moraaliselta kannalta avattava keskustelu, jos olette yhdenvertaisessa asemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse seuraan yleisestikin hämmästyneenä palstalla nykyään vallitsevaa oletusarvoa, jossa aihetta jos toistakin katsotaan lähtökohtaisesti myöhäänheränneiden näkökulmasta. Aivan kuin muunlaista elämää ei olisikaan. Myöhäänheränneet ovat kuitenkin pieni vähemmistö.

        No kirjoitelkaa näkemyksiä enemmän..kommentoijista ja keskustelun aloittajista sisältö riippuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hänen on moraaliselta kannalta avattava keskustelu, jos olette yhdenvertaisessa asemassa?

        Hänen elämänsä sitoumuksien vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen elämänsä sitoumuksien vuoksi.

        Eli ette olekaan yhdenvertaisessa asemassa, vaan sinä olet huonommassa asemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ette olekaan yhdenvertaisessa asemassa, vaan sinä olet huonommassa asemassa.

        Tavallaan moraalisesta näkökulmalta vaan ei varsinaisesti. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan moraalisesta näkökulmalta vaan ei varsinaisesti. .

        Minä en ymmärrä mitä tarkoitat, tietty se osapuoli on huonommassa asemassa, joka ei ole suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäkuussa oli tuo kuvaamani tilanne, kun tuli tunne, että sivuttiin jo tähän liittyvää. Aloit melkein puhua.. Ei siitä ole kovinkaan kauan, kun nähtiin viimeksi. Nyt on menty hyvin asialinjalla, kun nähdään..

        Tämä on sen verran yleisluontoista että sopii varmaan monellekin... kun et aio itse edistää asiaa niin kerro vielä jotain tarkempaa, josta asianomainen voi oikeasti tunnistaa itsensä tai sinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on sen verran yleisluontoista että sopii varmaan monellekin... kun et aio itse edistää asiaa niin kerro vielä jotain tarkempaa, josta asianomainen voi oikeasti tunnistaa itsensä tai sinut.

        No yhdessä vietettyä aikaa, keskustelua, flirttiä, kosketuksia, viestejä, puheluita, pieniä konkreettisia muistamisia ...takaisin asialinjalle paluuta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yhdessä vietettyä aikaa, keskustelua, flirttiä, kosketuksia, viestejä, puheluita, pieniä konkreettisia muistamisia ...takaisin asialinjalle paluuta..

        Mikään muu ei auta kun suoraan puhuminen, minä olen sitä mieltä, että hän ottaa asian puheeksi, jos on sinusta tosissaan kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yhdessä vietettyä aikaa, keskustelua, flirttiä, kosketuksia, viestejä, puheluita, pieniä konkreettisia muistamisia ...takaisin asialinjalle paluuta..

        Missä kaupungissa tämä tapahtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaupungissa tämä tapahtuu?

        Tuntomerkit edelleen niin yleisluontoisia, että voisi olla kuka vaan, missä vaan. Jos tunnistaisin itseni, toimisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaupungissa tämä tapahtuu?

        Muakin kiinnostaisi, antakaa selvempiä vinkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään muu ei auta kun suoraan puhuminen, minä olen sitä mieltä, että hän ottaa asian puheeksi, jos on sinusta tosissaan kiinnostunut.

        Sen varaan minä tämän olen jättänyt. Puran vaan tuntojani. Yritän suunnata eteenpäin ja unohtaa ellei hän tee aloitetta asian keskustelemiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muakin kiinnostaisi, antakaa selvempiä vinkkejä.

        En halua, että muut tunnistavat siksi en anna tarkkaa tunnistetta. Luotan siihen, että hän puhuu ja hakee varmistuksen oikeassa elämässä, jos jotain tosissaan haluaa. Eteläinen Suomi ja kaupunki on kyseessä ja tarkempia koordinaatteja ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yhdessä vietettyä aikaa, keskustelua, flirttiä, kosketuksia, viestejä, puheluita, pieniä konkreettisia muistamisia ...takaisin asialinjalle paluuta..

        Muuten kuulostaisi kyllä tutulle mutta kosketukset meiltä puuttuvat.. Toivottavasti tämä oikea henkilö lähestyy sinua vielä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten kuulostaisi kyllä tutulle mutta kosketukset meiltä puuttuvat.. Toivottavasti tämä oikea henkilö lähestyy sinua vielä!

        Moraalius on kyky toimia oikein. Jokaisella ihmisellä on oma tapa toimia oikein. Päästään siis tilanteeseen jossa ihmiset toimivat oikein/väärin tiedostamatta, että niistä voisi seurata ongelmia. Jokainen ihminen hankkii ongelmansa itse. Eri asia on, miten ihminen itse käsittelee asioita. Ihmiset on aikalail eläimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moraalius on kyky toimia oikein. Jokaisella ihmisellä on oma tapa toimia oikein. Päästään siis tilanteeseen jossa ihmiset toimivat oikein/väärin tiedostamatta, että niistä voisi seurata ongelmia. Jokainen ihminen hankkii ongelmansa itse. Eri asia on, miten ihminen itse käsittelee asioita. Ihmiset on aikalail eläimii.

        Mitä tarkoittaa, että jokaisella on oma tapansa toimia oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olispa mukava jutella tästä ja muutenkin ihan kasvotusten, niin ei tarvitsisi arvailla... mitenhän se onnistuisi?

        Ai niinku missämielessä? Arveletko tutuksesi tai kaivatuksesi? Vai kiinnostuitko kirjoitusten perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinku missämielessä? Arveletko tutuksesi tai kaivatuksesi? Vai kiinnostuitko kirjoitusten perusteella?

        Arvelin tutuksi, mutta ihastukseni täällä tuskin palstailee kumminkaan. Ja taitaa olla yksipuolista muutenkin koko mun ihastus... joten se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelin tutuksi, mutta ihastukseni täällä tuskin palstailee kumminkaan. Ja taitaa olla yksipuolista muutenkin koko mun ihastus... joten se siitä.

        No etkö aio tutustua häneen paremmin ja yrittää edetä? Mitä menetettävää sulla siinä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etkö aio tutustua häneen paremmin ja yrittää edetä? Mitä menetettävää sulla siinä on?

        No onhan tässä tietty enemmänkin mitä tänne laitoin. Kokeilin jo kepillä jäätä ja tulkitsin saaneeni lempeät pakit. Tarkemmin kun olen miettinyt niin uskon että toinen ei ole kiinnostunut, olen tulkinnut väärin. Pelkkää tulkintaa, kun ei ole mahdollisuutta jutella. Riippuu täysin vastapuolesta lähestynkö vielä vai jääkö tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan tässä tietty enemmänkin mitä tänne laitoin. Kokeilin jo kepillä jäätä ja tulkitsin saaneeni lempeät pakit. Tarkemmin kun olen miettinyt niin uskon että toinen ei ole kiinnostunut, olen tulkinnut väärin. Pelkkää tulkintaa, kun ei ole mahdollisuutta jutella. Riippuu täysin vastapuolesta lähestynkö vielä vai jääkö tähän.

        No mikä juttelun estää? Tulkinnat voi mennä metsään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä juttelun estää? Tulkinnat voi mennä metsään..

        Niin, tiedostan sen. Toivottavasti siihen jutteluun tulee vielä mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan tässä tietty enemmänkin mitä tänne laitoin. Kokeilin jo kepillä jäätä ja tulkitsin saaneeni lempeät pakit. Tarkemmin kun olen miettinyt niin uskon että toinen ei ole kiinnostunut, olen tulkinnut väärin. Pelkkää tulkintaa, kun ei ole mahdollisuutta jutella. Riippuu täysin vastapuolesta lähestynkö vielä vai jääkö tähän.

        Millä tavalla kokeilit kepeillä jäätä..?
        Entä ne lempeät pakit? Nyt ilmaisuistasi päätellen on kovin tulkinnanvaraista sinun kokeilu ja saamasi pakit. Ymmärsikö vastapuoli kepillä kokeilusi varmasti? Ja oliko ne pakit jotka taisit saada vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tiedostan sen. Toivottavasti siihen jutteluun tulee vielä mahdollisuus.

        Mikä juttelun estää? Luulisi jonkun keinon löytyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla kokeilit kepeillä jäätä..?
        Entä ne lempeät pakit? Nyt ilmaisuistasi päätellen on kovin tulkinnanvaraista sinun kokeilu ja saamasi pakit. Ymmärsikö vastapuoli kepillä kokeilusi varmasti? Ja oliko ne pakit jotka taisit saada vai ei.

        Samaa mieltä, laita tähän miten kokeilit ja miten toinen vastasi ja arvioidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla kokeilit kepeillä jäätä..?
        Entä ne lempeät pakit? Nyt ilmaisuistasi päätellen on kovin tulkinnanvaraista sinun kokeilu ja saamasi pakit. Ymmärsikö vastapuoli kepillä kokeilusi varmasti? Ja oliko ne pakit jotka taisit saada vai ei.

        Ymmärsi kyllä, siitä olen varma. Muusta sitten en olekaan ja siksi haluaisinkin jutella. Näemme harvoin, emmekä koskaan kahden. kaiken kaikkiaan vaikea kuvio muutenkin. Varmasti joku keino löytyy silti järjestää tilaisuus siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsi kyllä, siitä olen varma. Muusta sitten en olekaan ja siksi haluaisinkin jutella. Näemme harvoin, emmekä koskaan kahden. kaiken kaikkiaan vaikea kuvio muutenkin. Varmasti joku keino löytyy silti järjestää tilaisuus siihen.

        Kerro nyt ihmeessä miten kokeilit, kun yleensä ei kukaan tunnu saavan sellaista aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt ihmeessä miten kokeilit, kun yleensä ei kukaan tunnu saavan sellaista aikaiseksi.

        En halua avata tarkemmin asiaa täällä. Katsotaan mitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua avata tarkemmin asiaa täällä. Katsotaan mitä tapahtuu.

        Miten se nainen reagoi sun aloitteeseen, kai siinä jotain kävi ilmi. Suuttuiko se tai otti etäisyyttä, vai mistä päättelit ne pakit, jos ei suoraan sanonut että olisit varma? Kysy suoraan missä mennään, ei tossa muu auta ellei tämä nainen tee jotain liikettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se nainen reagoi sun aloitteeseen, kai siinä jotain kävi ilmi. Suuttuiko se tai otti etäisyyttä, vai mistä päättelit ne pakit, jos ei suoraan sanonut että olisit varma? Kysy suoraan missä mennään, ei tossa muu auta ellei tämä nainen tee jotain liikettä.

        Oli kyllä silloin yllättynyt ja ehkä iloinenkin, mutta sen jälkeen on pitäytynyt liiankin asiallisena. Tiedän että mun pitää kysyä suoraan jos haluan vastauksen. Riippuu kyllä täysin siitä miten hän reagoi minuun että lähestynkö vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä silloin yllättynyt ja ehkä iloinenkin, mutta sen jälkeen on pitäytynyt liiankin asiallisena. Tiedän että mun pitää kysyä suoraan jos haluan vastauksen. Riippuu kyllä täysin siitä miten hän reagoi minuun että lähestynkö vielä.

        Asiallisuus voi olla mitä tahansa, siitä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Iloisuus taas ei ainakaan mun päässä käänny pakeiksi millään, päinvastoin. Jos juttu tuli sille yllätyksenä, voi miettiä parhaillaan asiaa etenkin jos tosta on vasta lyhyt aika.

        Pakit on yleensä selvät, ellei ole tosi hissukka nainen. Suuttuminen, etäisyyden otto, sanallinen kielto = pakit. Kaikki muu on joo tai ehkä. Tosta asteikosta voit lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä silloin yllättynyt ja ehkä iloinenkin, mutta sen jälkeen on pitäytynyt liiankin asiallisena. Tiedän että mun pitää kysyä suoraan jos haluan vastauksen. Riippuu kyllä täysin siitä miten hän reagoi minuun että lähestynkö vielä.

        Muista, että myös oma käytöksesi heijastuu hänen käytökseen. Jos olet nyt asiallinen ja etäisempi ,niin on hänkin. Voi kunpa ihmiset puhuisivat suorempaan toisilleen eikä kiertoilmauksin. Liikaa tulkintaa ja arvailua. Esim jos mulle sanoo neutraalisti ihastuneensa niin en tiedä, että on ihastunut minuun. Täytyy sanoa olen ihastunut sinuun. Jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista, että myös oma käytöksesi heijastuu hänen käytökseen. Jos olet nyt asiallinen ja etäisempi ,niin on hänkin. Voi kunpa ihmiset puhuisivat suorempaan toisilleen eikä kiertoilmauksin. Liikaa tulkintaa ja arvailua. Esim jos mulle sanoo neutraalisti ihastuneensa niin en tiedä, että on ihastunut minuun. Täytyy sanoa olen ihastunut sinuun. Jne..

        Tuo on kyllä totta, peilaamista olen huomannut aiemmin itsekin. Ja tiedän, että pitää puhua suoraan, arvailemaan joutuminen on ärsyttävää. Kunhan kokeilin ensin että kannattaako ylipäänsä lähestyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallisuus voi olla mitä tahansa, siitä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Iloisuus taas ei ainakaan mun päässä käänny pakeiksi millään, päinvastoin. Jos juttu tuli sille yllätyksenä, voi miettiä parhaillaan asiaa etenkin jos tosta on vasta lyhyt aika.

        Pakit on yleensä selvät, ellei ole tosi hissukka nainen. Suuttuminen, etäisyyden otto, sanallinen kielto = pakit. Kaikki muu on joo tai ehkä. Tosta asteikosta voit lähteä.

        Samaa mieltä, pakit on selkeät tai sitten ne ei ole pakit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta, peilaamista olen huomannut aiemmin itsekin. Ja tiedän, että pitää puhua suoraan, arvailemaan joutuminen on ärsyttävää. Kunhan kokeilin ensin että kannattaako ylipäänsä lähestyä.

        Siis lähestyit häntä ja hän ilahtui, ja sen jälkeen siirryitte asialinjalle :D
        Ehkä on ihmeissään kun olet häntä lähestynyt ja sitten alkaa asialinja eikä enää mitään tapahdu. Uskoisin että hän odottaa seuraavaa "siirtoasi".

        Jos minua joku lähestyisi kokeillen kepillä jäätä, niin en tosiaan ajattelisi että on minun vuoro tehdä seuraava siirto, vaan todellakin odottaisin sitä joka on hieman kepillä kokeillut jo jäätä. Vaikka siis olisin itsekin kiinnostunut. Eri asia jos olet suoraan avautunut tunteistasi ja kertonut mitä haluat. Tosin silloinkin sinun hieman kuuluisi viedä asiaa eteenpäin. Jos olet aloitteelliseksi ryhtynyt, niin jatka sillä linjalle, ellei toinen vastaa suoraan ei, kiitos/ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lähestyit häntä ja hän ilahtui, ja sen jälkeen siirryitte asialinjalle :D
        Ehkä on ihmeissään kun olet häntä lähestynyt ja sitten alkaa asialinja eikä enää mitään tapahdu. Uskoisin että hän odottaa seuraavaa "siirtoasi".

        Jos minua joku lähestyisi kokeillen kepillä jäätä, niin en tosiaan ajattelisi että on minun vuoro tehdä seuraava siirto, vaan todellakin odottaisin sitä joka on hieman kepillä kokeillut jo jäätä. Vaikka siis olisin itsekin kiinnostunut. Eri asia jos olet suoraan avautunut tunteistasi ja kertonut mitä haluat. Tosin silloinkin sinun hieman kuuluisi viedä asiaa eteenpäin. Jos olet aloitteelliseksi ryhtynyt, niin jatka sillä linjalle, ellei toinen vastaa suoraan ei, kiitos/ei kiinnosta.

        Joo näin on, aloittaja vie juttua eteenpäin. Mä kans mietin miksi tossa siirryttiin asialinjalle, jos toinen kerran ilahtui. Siinä ei ole mitään logiikkaa, tuliko kiistaa jostain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lähestyit häntä ja hän ilahtui, ja sen jälkeen siirryitte asialinjalle :D
        Ehkä on ihmeissään kun olet häntä lähestynyt ja sitten alkaa asialinja eikä enää mitään tapahdu. Uskoisin että hän odottaa seuraavaa "siirtoasi".

        Jos minua joku lähestyisi kokeillen kepillä jäätä, niin en tosiaan ajattelisi että on minun vuoro tehdä seuraava siirto, vaan todellakin odottaisin sitä joka on hieman kepillä kokeillut jo jäätä. Vaikka siis olisin itsekin kiinnostunut. Eri asia jos olet suoraan avautunut tunteistasi ja kertonut mitä haluat. Tosin silloinkin sinun hieman kuuluisi viedä asiaa eteenpäin. Jos olet aloitteelliseksi ryhtynyt, niin jatka sillä linjalle, ellei toinen vastaa suoraan ei, kiitos/ei kiinnosta.

        No siis hän alkoi niin asialinjalle, että tulkitsin sen pakeiksi. Näemme tosiaan aika harvoin töiden kautta, niin mahdollisuus tehdä seuraava ”siirto” on aika rajattu. En ajattele, että seuraavaksi on hänen vuoro edetä. Näemme varmaan nyt elokuun aikana, niin katsotaan tuleeko silloin mahdollisuutta jutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis hän alkoi niin asialinjalle, että tulkitsin sen pakeiksi. Näemme tosiaan aika harvoin töiden kautta, niin mahdollisuus tehdä seuraava ”siirto” on aika rajattu. En ajattele, että seuraavaksi on hänen vuoro edetä. Näemme varmaan nyt elokuun aikana, niin katsotaan tuleeko silloin mahdollisuutta jutella.

        Koita päästä kaksin hänen kanssaan suljettuun tilaan. Ei tule mitään jos työkaverit pörrää siinä ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita päästä kaksin hänen kanssaan suljettuun tilaan. Ei tule mitään jos työkaverit pörrää siinä ympärillä.

        Toi on totta. Kahden on hyvä olla, kun puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis hän alkoi niin asialinjalle, että tulkitsin sen pakeiksi. Näemme tosiaan aika harvoin töiden kautta, niin mahdollisuus tehdä seuraava ”siirto” on aika rajattu. En ajattele, että seuraavaksi on hänen vuoro edetä. Näemme varmaan nyt elokuun aikana, niin katsotaan tuleeko silloin mahdollisuutta jutella.

        Nythän on elokuu, milloin tarkemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on elokuu, milloin tarkemmin?

        En tiedä vielä varmasti, mutta mahdollisesti osutaan samaan aikaan töihin elokuun vikalla viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä vielä varmasti, mutta mahdollisesti osutaan samaan aikaan töihin elokuun vikalla viikolla.

        Vai niin, sopii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin, sopii hyvin.

        Niin, en usko kuitenkaan että hän täällä palstalla kumminkaan pyörii. Toivotaan että asia selkenee johonkin suuntaan, tämä epätietoisuus on aika raastavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en usko kuitenkaan että hän täällä palstalla kumminkaan pyörii. Toivotaan että asia selkenee johonkin suuntaan, tämä epätietoisuus on aika raastavaa.

        Selvitä asia sitten elokuun vikalla viikolla, niin lakkaa raastamasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en usko kuitenkaan että hän täällä palstalla kumminkaan pyörii. Toivotaan että asia selkenee johonkin suuntaan, tämä epätietoisuus on aika raastavaa.

        Onko tämä se esimies-alainen case?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna mä vähän opetan sua. Harva haluaa lässyä naista, arvaas miksi? Se on perässä vedettävä joka asiassa ja kumppanina riesa. Toisekseen se on tylsä pidemmässä juoksussa. Jos sä haluat sen naisen, lopeta toi kynnysmattoilu.

        toisen tunteilla leikkiminen on väärin


    • Anonyymi

      Kohta 10 vuotta erossa. Edelleen saat oloni huonoksi. Sairastuin mielensynkkyyteen, en näytä paranevan, vaikka olen eteenpäin mennyt ja löytänyt rakkauden elämääni. Ajoittain hajoan vieläkin suihkun lattialle, veden ääni peittää pahimman tuskan huudon. Ulospäin näytän normaalilta, sisältä olen sairas kun lokakuun mätänevä omena.

      • Anonyymi

        Älä seuraa exäsi elämää somessa äläkä ole missään yhteydessä häneen. Muuten et pääse koskaan yli hänestä. 10 vuotta kuulostaa kyllä ihan hirmuisen pitkältä ajalta kaivata jotain...
        Juttele nykyisen kumppanisi kanssa, hän varmasti ymmärtää.


    • Anonyymi

      Tahtoisin tehdä sulle hyvää
      Viilenevässä loppukesän illassa
      juoksuttaa sormia ihoasi pitkin,
      painaa kasvot sun hiuksiin ja hengittää sun tuoksua
      Maistaa suuta joka on houkuttanut,
      Kiusaukseen omaisesti kutsunut
      Painaa sut vasten syyskasteista nurmea
      Olla yhtä
      Lämmin mytty,
      himoa huuruten
      Nainen mun unien,
      Susta haaveilen

      • Anonyymi

        Tee se, tee se pian
        Tai jos et tee, teen minä sen sinulle
        Se on vain ajan kysymys


      • Anonyymi

        Joku osaa kirjoittaa!


    • Anonyymi

      Tiedostin juuri, ettei minulla ole enää mitään syytä seurata tätä palstaa.

      • Harmi, niin mieki, mutta vähän ennen sua.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Harmi, niin mieki, mutta vähän ennen sua.

        Onko sinunkin lukijasi kadonnut?


      • Anonyymi

        Ei täällä mullekaan mitään ole, tulee vilkaistua tavan vuoksi.

        Aiheet jumittavat liikaa yhdessä samassa haikailussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä mullekaan mitään ole, tulee vilkaistua tavan vuoksi.

        Aiheet jumittavat liikaa yhdessä samassa haikailussa.

        Sanoisin että palstalla on liiallisesti toistoa, kysellään samoja melko itsestään selviä asioita kuten flirtistä, aloitteen teosta, mistä huomaa sitä ja tätä toisesta, jne. Puuduttavaa luettavaa, koska valtaosalla aikuisista nämä selvänä. Eivätkö kysyjät voisi lukea vastauksia entisistä ketjuista, löytyy useita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä mullekaan mitään ole, tulee vilkaistua tavan vuoksi.

        Aiheet jumittavat liikaa yhdessä samassa haikailussa.

        Minusta sellainen "haikailu" on hauskaa vähän aikaa, mutta haluan kumminkin aika nopeasti keskustella ihan oikeasti livenä asioista, että asiat saa sovittua ja etenemään johonkin suuntaan, jumittuminen ei ole oikein minunkaan juttuni, alkaa ärsyttää sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että palstalla on liiallisesti toistoa, kysellään samoja melko itsestään selviä asioita kuten flirtistä, aloitteen teosta, mistä huomaa sitä ja tätä toisesta, jne. Puuduttavaa luettavaa, koska valtaosalla aikuisista nämä selvänä. Eivätkö kysyjät voisi lukea vastauksia entisistä ketjuista, löytyy useita.

        Minua taas ei haittaa, vaikka kysellään sellaista, minkä itse tiedän, kun kumminkin ihmisillä voi olla monia syitä niihin kysymyksiin, voi olla vaikka asperger, tai muuta vastaavaa. Toistoa on kumminkin aika paljon minustakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sellainen "haikailu" on hauskaa vähän aikaa, mutta haluan kumminkin aika nopeasti keskustella ihan oikeasti livenä asioista, että asiat saa sovittua ja etenemään johonkin suuntaan, jumittuminen ei ole oikein minunkaan juttuni, alkaa ärsyttää sellainen.

        Joo just toi jumittuminen ärsyttää, osa porukasta ei tunnu pääsevän eteenpäin millään ilveellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo just toi jumittuminen ärsyttää, osa porukasta ei tunnu pääsevän eteenpäin millään ilveellä.

        Minä tarkoitin vaan, että jumittuminen ärsyttää omassa elämässä, muut saa tietty jumittua, jos haluavat, mitä se kenellekään kuuluu, miten muut elää elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tarkoitin vaan, että jumittuminen ärsyttää omassa elämässä, muut saa tietty jumittua, jos haluavat, mitä se kenellekään kuuluu, miten muut elää elämäänsä.

        Asiasta toiseen, musta olisi hyödyllistä jos palstalla olisi enemmän keskustelua parisuhteiden ongelmakohdista. Aloitteen tekeminen sun muu on lastenleikkiä verrattuna niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta toiseen, musta olisi hyödyllistä jos palstalla olisi enemmän keskustelua parisuhteiden ongelmakohdista. Aloitteen tekeminen sun muu on lastenleikkiä verrattuna niihin.

        No keskustelua saa tekemällä itse keskustelun avauksia itseään kiinnostavista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta toiseen, musta olisi hyödyllistä jos palstalla olisi enemmän keskustelua parisuhteiden ongelmakohdista. Aloitteen tekeminen sun muu on lastenleikkiä verrattuna niihin.

        Siitä vaan avaamaan keskustelua aiheesta. Toisaalta, eihän oo niitä parisuhteita kun ei porukka saa tehtyä ees aloitteita... eli jos nämä aloitteentekijät nyt aktivoituisivat niin ehkä päästään pian keskustelemaan parisuhdeongelmista :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan avaamaan keskustelua aiheesta. Toisaalta, eihän oo niitä parisuhteita kun ei porukka saa tehtyä ees aloitteita... eli jos nämä aloitteentekijät nyt aktivoituisivat niin ehkä päästään pian keskustelemaan parisuhdeongelmista :D

        No jos joku jakas kokemuksiaan onnistumisesta eikä vaan neuvoja niin sekin voisi rohkaista etenemään ja syntyis suhteita ja senmyötä ongelmia joita puida..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos joku jakas kokemuksiaan onnistumisesta eikä vaan neuvoja niin sekin voisi rohkaista etenemään ja syntyis suhteita ja senmyötä ongelmia joita puida..

        Ei kaikki kokemukset ole välttämättä aina rohkaisevia. Voi olla parempi, että ette kaikkea tiedäkään etukäteen...:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki kokemukset ole välttämättä aina rohkaisevia. Voi olla parempi, että ette kaikkea tiedäkään etukäteen...:D

        No se on kyllä tiedossa ja siksi niitä aloitteita on vaikea tehdä. Vaan onnistuneiden kokemusten lukeminen rohkaisisi edes yrittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on kyllä tiedossa ja siksi niitä aloitteita on vaikea tehdä. Vaan onnistuneiden kokemusten lukeminen rohkaisisi edes yrittämään.

        Onnistuneista aloitteista ei ole paljonkaan kerrottavaa, nehän päättyvät kaikki samalla tavalla. Vai mitä mielisitte tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistuneista aloitteista ei ole paljonkaan kerrottavaa, nehän päättyvät kaikki samalla tavalla. Vai mitä mielisitte tietää?

        No vaikka ihan sen miten homma eteni ja mistä toisessa tykkää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka ihan sen miten homma eteni ja mistä toisessa tykkää..

        Koettelemusten kautta voittoon. Sellaisia tarinoita haluaisin kuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka ihan sen miten homma eteni ja mistä toisessa tykkää..

        Itselläni tämä nykyinen suhde alkoi työkaveripohjalta ja menihän siinä puolitoista vuotta. Puolisko teki varsinaisen aloitteen, sitä ennen oli jo ollut flirttiä pitkään. Se oli muka vähän puolisalaa muilta siellä, mutta tokihan kaikki huomasivat. Käytiin yhdessä lounaalla useasti, siinä oli muitakin mukana. Sitten mentiin kahdestaan välillä ja tiivistyihän tunnelma siinä, vaikkei vielä suoraan puhuttu. No eipä aikaakaan kun hän ehdotti tapaamista työajan ulkopuolella, siinä oli tavallaan asiaakin tavata vaikka oli tietenkin tekosyy. Siitä illasta tämä sitten lähti, puolisko näet tunnusti tunteensa melko suoraan siellä tapaamisessa, no osasin sitä toki odottaakin. Jos olisi jäänyt itsestäni kiinni, olisi voinut aloitteen tekeminen viivästyä pahemman kerran. Luultavasti en vielä pitkään aikaan olisi herennyt aktiiviseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni tämä nykyinen suhde alkoi työkaveripohjalta ja menihän siinä puolitoista vuotta. Puolisko teki varsinaisen aloitteen, sitä ennen oli jo ollut flirttiä pitkään. Se oli muka vähän puolisalaa muilta siellä, mutta tokihan kaikki huomasivat. Käytiin yhdessä lounaalla useasti, siinä oli muitakin mukana. Sitten mentiin kahdestaan välillä ja tiivistyihän tunnelma siinä, vaikkei vielä suoraan puhuttu. No eipä aikaakaan kun hän ehdotti tapaamista työajan ulkopuolella, siinä oli tavallaan asiaakin tavata vaikka oli tietenkin tekosyy. Siitä illasta tämä sitten lähti, puolisko näet tunnusti tunteensa melko suoraan siellä tapaamisessa, no osasin sitä toki odottaakin. Jos olisi jäänyt itsestäni kiinni, olisi voinut aloitteen tekeminen viivästyä pahemman kerran. Luultavasti en vielä pitkään aikaan olisi herennyt aktiiviseksi.

        Hieno esimerkki siitä että niistä tunteista kannattaa kertoa...
        Olitteko molemmat tietoisia toistenne suuntautuneisuudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno esimerkki siitä että niistä tunteista kannattaa kertoa...
        Olitteko molemmat tietoisia toistenne suuntautuneisuudesta?

        Kyllä vain olimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo just toi jumittuminen ärsyttää, osa porukasta ei tunnu pääsevän eteenpäin millään ilveellä.

        Niinpä, surettaa ja ahdistaa itseäni ihan valtavasti tämä aloitekyvyttömyyyteni. Sit mietin kuitenkin yöt ja päivät koko ajan tätä mun ihastusta.
        Olen miettinyt syytä sille miks en koskaan tee lähestymistä. Mulla on niin epävarma olo itsestäni, en koe itseäni riittävänä tai tarpeeksi hyvännäköisenä tms. Olen myös niin ujo. Nää kuulostaa varmasti tekosyyltä mut nää tunteet hallitsee mua enkä pääse tästä ylöspäin. Monet vuodet yrittänyt. Vihaan itteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, surettaa ja ahdistaa itseäni ihan valtavasti tämä aloitekyvyttömyyyteni. Sit mietin kuitenkin yöt ja päivät koko ajan tätä mun ihastusta.
        Olen miettinyt syytä sille miks en koskaan tee lähestymistä. Mulla on niin epävarma olo itsestäni, en koe itseäni riittävänä tai tarpeeksi hyvännäköisenä tms. Olen myös niin ujo. Nää kuulostaa varmasti tekosyyltä mut nää tunteet hallitsee mua enkä pääse tästä ylöspäin. Monet vuodet yrittänyt. Vihaan itteeni.

        Et todellakaan ole valmis parisuhteeseen jos koet itsesi noin. Sinun tulisi alkaa työstämään itsetuntoasi ylöspäin. Todennäköisesti sinussa ei ole mitään muuta vikaa kuin tuo huono itsetunto ja vääristynyt minä-kuva. Nyt alat opetella rakastamaan itseäsi!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mihin tämä on?


    • Anonyymi

      Mulla on ikävä sua ja meidän yhteisiä hetkiä. Taidat haluta etäisyyttä. .

      • Anonyymi

        Olet käsittänyt väärin
        Mä haluun edelleen vaan sut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käsittänyt väärin
        Mä haluun edelleen vaan sut.

        Milloin puhutaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin puhutaan?

        Yllätä ja soita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin puhutaan?

        Milloin järjestät siihen aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin järjestät siihen aikaa?

        Katsotaan. Yritetään. Toisekseen saa mulle myös soittaa. Nyt meen nukkumaan, että jaksan huomenna töissä. Nuku hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan. Yritetään. Toisekseen saa mulle myös soittaa. Nyt meen nukkumaan, että jaksan huomenna töissä. Nuku hyvin.

        Hyvää yötä, minnepäin menee? Keski-Suomeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan. Yritetään. Toisekseen saa mulle myös soittaa. Nyt meen nukkumaan, että jaksan huomenna töissä. Nuku hyvin.

        Hyvä yötä nuppuseni
        Nähdäänkö toistemme unissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan. Yritetään. Toisekseen saa mulle myös soittaa. Nyt meen nukkumaan, että jaksan huomenna töissä. Nuku hyvin.

        Tosta ei tuu mitään jos sulla ei ole edes soittoon aikaa järjestämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää yötä, minnepäin menee? Keski-Suomeen?

        Muakin kiinnostaisi missä suunnalla ollaan, voisiko aina laittaa näihin mihin suuntaan menee, muuten jää arvailun puolelle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää yötä, minnepäin menee? Keski-Suomeen?

        Onko tää mulle? Oletko T?


    • Anonyymi

      Meillä oli vain katseita, keskusteluja, jotakin pinnanalaista.
      Saitko siitä jotakin, mitä kotona et?
      Ehkä hyvä ettei nähdä niin usein, minun kannaltani.

      • Anonyymi

        Kaikki vaatii aikaa. Lähentyminen vaatii yhdessäoloa vähän useammin. Jommankumman on tunteensa näytettävä, tuotava jotenkin esiin. Mä olen ainakin sellaisessa hidas ja kun ei ole varma tunteeko toinen mitään.


    • Anonyymi

      Tarvittais aidosti kahdenkeskistä aikaa jutella. Ihan ilman ylimääräisiä korvia. Olis tarve puhua kunnolla ja syvällisiä..

      • Anonyymi

        Koska ja missä puhutaan, ehdota jotain?


      • Anonyymi

        Kenelle tai minne tämä menee?


    • Anonyymi

      Tahtoisin etsiä sut ja sulkea syleilyyni, mutta oma epävarmuuteni lamaannuttaa kaikki aikomukset. Hyväksyisitköhän mua tällaisena?

    • Anonyymi

      Syksyiseen saunaan astella voisin
      Riisua turhat aatteet
      keskittyä tulen voimaan
      Kipinöihin luona kiukaan
      Antaa veden puhdistaa

      Hämärän turvin astua iltaan

    • Anonyymi

      Tänä yönä tulen uneesi, suutelen sinua ja kuiskaan ne sanat. Kun hetki on oikea teen unestasi totta.

      • Anonyymi

        Salaperäistä. Mitkä sanat kuiskaisit hänelle...?


      • Anonyymi

        Voih, oon öitä valvonut haaveillen sinusta. Kun vihdoin nukahdan näen susta unia. Säpsähdän öisin hereille ja tuntuu kuin uni olisi totta ja olisimme lähekkäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voih, oon öitä valvonut haaveillen sinusta. Kun vihdoin nukahdan näen susta unia. Säpsähdän öisin hereille ja tuntuu kuin uni olisi totta ja olisimme lähekkäin.

        Minäkin haluaisin tietää? Itse nukun niin sikeästi etten useinkaan muista unia. Vain muutaman unen muistan vuosien takaa...


    • Anonyymi

      Ikävöin sinua ja häpeän omia tunteitani. Minulla on ollut rankka syksy. Ehkä ymmärrät. Näin pitkästä aikaa sinusta unta. Nämä tunteeni ovat sopimattomia ja siksi keväällä yritin kertoa, että yritän päästä niistä ylitse ja rauhoittua. En ole ihan varma ymmärsitkö, mitä tarkoitin. Minun täytyisi päästä elämässäni eteenpäin ja sinun saada jatkaa omaasi. Uskon, että sinulla on kiva elämä. Minullakin välillä. Ihailen sinua ja tekemisiäsi täältä kauempaa nyt jonkin aikaa, mutta tunteet eivät ole vielä kadonneet..

      • Anonyymi

        Miksi häpeäisit omia tunteitasi? Eihän niissä ole mitään hävettävää. Tunnen samoin. Haluan tavata ja olla yhdessä siten kuin voimme. Muistoissani on huonoja kokemuksia siitä että en ole omia rajojani kunnioittanut. Haluan kokea sen mikä on minulle oikein ja se on tunteeni sinua kohtaan. Se on minulle oikein ja mitä haluan. Katsotaan mitä siitä seuraa. Olen valmis siihen.


      • Anonyymi

        Harmi on niin rankkaa olla erossa, tunteita en pois saa ja ne vaikuttavat arkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi on niin rankkaa olla erossa, tunteita en pois saa ja ne vaikuttavat arkeen.

        Kivaa ei ole ollut koko aikana pelkkää kaipuuta luokse. Toivon että voimme edetä asiassa mahdollisimman pian.


      • Anonyymi

        Taidan vasta nyt ymmärtää mitä tarkoitat. En tiedä mitä väärää siinä on, jos toisellakin on samantapainen tilanne. Tiedät omani, olisi hyvä tietää omastasi lisää. En usko että niin vain tunteistani pääsen.


      • Anonyymi

        Käsittelemättömät asiat tulee minullakin aina uniin. Joskus ne ovat kauniita unia joskus taas vähemmän kauniita. Unet saa taas käsittelemään asioita syvemmin jo pohdiskelemaan rankkojakin juttuja. Hyvä niin.
        Minä en ole koskaan kokenut, että tunteeni häntä kohtaan olisivat olleet sopimattomia, olen aina pienestä asti ollut juuri sitä mitä olen ja näyttänytkin sen.
        Hän ei kuitenkaan ole pystynyt koskaan hyväksymään minun tunteitani tai saati omiaan. Vastakaikua tunteilleni en tunne saaneeni kuin pieninä hetkinä joskus silloin alussa.
        Tuntuu, että en voi edes enää olla oma itseni hänen seurassaan. Hän on hakenut aina muuta elämäänsä, parempaa ja suurempaa. Minä en enää vaan jaksa, että ihminen ei riitä sellaisena kuin on, omana itsenään.
        Tunteet on kyllä hävinneet, ei tietenkään ihan kokonaan, koska se ottaa aikaa tärkeän ja rakkaan ihmisen kohdalla. Hiljaisuudessakin on hyvä olla. Ajatukset selkenee ja pystyy jatkaman matkaansa. Minulla ei oikein ole enää sanoja hänelle, en tiedä mistä keskustella, mitä sanoa, ettei loukkaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi on niin rankkaa olla erossa, tunteita en pois saa ja ne vaikuttavat arkeen.

        Miksi olette erossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittelemättömät asiat tulee minullakin aina uniin. Joskus ne ovat kauniita unia joskus taas vähemmän kauniita. Unet saa taas käsittelemään asioita syvemmin jo pohdiskelemaan rankkojakin juttuja. Hyvä niin.
        Minä en ole koskaan kokenut, että tunteeni häntä kohtaan olisivat olleet sopimattomia, olen aina pienestä asti ollut juuri sitä mitä olen ja näyttänytkin sen.
        Hän ei kuitenkaan ole pystynyt koskaan hyväksymään minun tunteitani tai saati omiaan. Vastakaikua tunteilleni en tunne saaneeni kuin pieninä hetkinä joskus silloin alussa.
        Tuntuu, että en voi edes enää olla oma itseni hänen seurassaan. Hän on hakenut aina muuta elämäänsä, parempaa ja suurempaa. Minä en enää vaan jaksa, että ihminen ei riitä sellaisena kuin on, omana itsenään.
        Tunteet on kyllä hävinneet, ei tietenkään ihan kokonaan, koska se ottaa aikaa tärkeän ja rakkaan ihmisen kohdalla. Hiljaisuudessakin on hyvä olla. Ajatukset selkenee ja pystyy jatkaman matkaansa. Minulla ei oikein ole enää sanoja hänelle, en tiedä mistä keskustella, mitä sanoa, ettei loukkaisi.

        Oletko sama kuin klo 7:27 kirjoittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittelemättömät asiat tulee minullakin aina uniin. Joskus ne ovat kauniita unia joskus taas vähemmän kauniita. Unet saa taas käsittelemään asioita syvemmin jo pohdiskelemaan rankkojakin juttuja. Hyvä niin.
        Minä en ole koskaan kokenut, että tunteeni häntä kohtaan olisivat olleet sopimattomia, olen aina pienestä asti ollut juuri sitä mitä olen ja näyttänytkin sen.
        Hän ei kuitenkaan ole pystynyt koskaan hyväksymään minun tunteitani tai saati omiaan. Vastakaikua tunteilleni en tunne saaneeni kuin pieninä hetkinä joskus silloin alussa.
        Tuntuu, että en voi edes enää olla oma itseni hänen seurassaan. Hän on hakenut aina muuta elämäänsä, parempaa ja suurempaa. Minä en enää vaan jaksa, että ihminen ei riitä sellaisena kuin on, omana itsenään.
        Tunteet on kyllä hävinneet, ei tietenkään ihan kokonaan, koska se ottaa aikaa tärkeän ja rakkaan ihmisen kohdalla. Hiljaisuudessakin on hyvä olla. Ajatukset selkenee ja pystyy jatkaman matkaansa. Minulla ei oikein ole enää sanoja hänelle, en tiedä mistä keskustella, mitä sanoa, ettei loukkaisi.

        Kuka tämä? Voih, rakastan ja olisi ihana saada vastarakkautta. Sellaisena kuin se tulee. En vain ole koskaan rakastunut ja se on minulle niin uutta että koen pelkoa ottaa sen vastaan. Otan rakkauden lahjan vastaan ja annan omani. Tehdään niin.

        Ei kai nyt keskustelu täällä netissä voi oikeaa keskustelua ja vuorovaikutusa korvata. Siinä mukana on muuta, en ikinä epäilisi jos joku niin edessäni minulle sanoisi. Täällä asiat ovat analyyttisempiä, käsien kautta kulkevia. Älä usko kaikkea mitä täällä on. Olen väsynyt, nukuin alle 3h viime yönä... Se mikä on ihmisten suorassa vuorovaikutuksessa on välitöntä ilmeineen, ei ruutuineen. Nähdään ja tavataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sama kuin klo 7:27 kirjoittanut?

        En ole sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tämä? Voih, rakastan ja olisi ihana saada vastarakkautta. Sellaisena kuin se tulee. En vain ole koskaan rakastunut ja se on minulle niin uutta että koen pelkoa ottaa sen vastaan. Otan rakkauden lahjan vastaan ja annan omani. Tehdään niin.

        Ei kai nyt keskustelu täällä netissä voi oikeaa keskustelua ja vuorovaikutusa korvata. Siinä mukana on muuta, en ikinä epäilisi jos joku niin edessäni minulle sanoisi. Täällä asiat ovat analyyttisempiä, käsien kautta kulkevia. Älä usko kaikkea mitä täällä on. Olen väsynyt, nukuin alle 3h viime yönä... Se mikä on ihmisten suorassa vuorovaikutuksessa on välitöntä ilmeineen, ei ruutuineen. Nähdään ja tavataan.

        En ole kukaan noista aikaisemmista kirjoittajasta. Tuli vain noista edellisen kirjoittajan mainitsemista unista mieleen omat kokemukset, ja se miten kaikki tapahtumat heijastuvat aina uniin. sen jälkeen tietää ruveta työstämään ja käsittelemään niitä asioita vielä uudelleen. Sitten on taas vähän vahvempi ihminen.
        Minä en enää tällä hetkellä rakasta ketään, joten vastarakkauttakaan en oikein pysty antamaan. Valitettavasti.
        Tunne pitää olla molemmin puolista, että rakkaus on aitoa.
        Ei vain toisen haikailua toisen luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kukaan noista aikaisemmista kirjoittajasta. Tuli vain noista edellisen kirjoittajan mainitsemista unista mieleen omat kokemukset, ja se miten kaikki tapahtumat heijastuvat aina uniin. sen jälkeen tietää ruveta työstämään ja käsittelemään niitä asioita vielä uudelleen. Sitten on taas vähän vahvempi ihminen.
        Minä en enää tällä hetkellä rakasta ketään, joten vastarakkauttakaan en oikein pysty antamaan. Valitettavasti.
        Tunne pitää olla molemmin puolista, että rakkaus on aitoa.
        Ei vain toisen haikailua toisen luo.

        Tunne on molemminpuolista, eikä vain haikailua toisen luo. Hoidin päivällä terapia-asioita pienillä unilla, en ole pystynyt kommunikoimaan selkeästi. Anteeksi. Meillä on sitä vielä, se on juuri sitä, katso vaikka sieltä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittelemättömät asiat tulee minullakin aina uniin. Joskus ne ovat kauniita unia joskus taas vähemmän kauniita. Unet saa taas käsittelemään asioita syvemmin jo pohdiskelemaan rankkojakin juttuja. Hyvä niin.
        Minä en ole koskaan kokenut, että tunteeni häntä kohtaan olisivat olleet sopimattomia, olen aina pienestä asti ollut juuri sitä mitä olen ja näyttänytkin sen.
        Hän ei kuitenkaan ole pystynyt koskaan hyväksymään minun tunteitani tai saati omiaan. Vastakaikua tunteilleni en tunne saaneeni kuin pieninä hetkinä joskus silloin alussa.
        Tuntuu, että en voi edes enää olla oma itseni hänen seurassaan. Hän on hakenut aina muuta elämäänsä, parempaa ja suurempaa. Minä en enää vaan jaksa, että ihminen ei riitä sellaisena kuin on, omana itsenään.
        Tunteet on kyllä hävinneet, ei tietenkään ihan kokonaan, koska se ottaa aikaa tärkeän ja rakkaan ihmisen kohdalla. Hiljaisuudessakin on hyvä olla. Ajatukset selkenee ja pystyy jatkaman matkaansa. Minulla ei oikein ole enää sanoja hänelle, en tiedä mistä keskustella, mitä sanoa, ettei loukkaisi.

        Voi meillähän on vaikka kuinka paljon puhuttavaa. Rakastan, rakastan, rakastan. Onhan meillä sanoja vaikka kuinka, kaikki nämä sivut rakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunne on molemminpuolista, eikä vain haikailua toisen luo. Hoidin päivällä terapia-asioita pienillä unilla, en ole pystynyt kommunikoimaan selkeästi. Anteeksi. Meillä on sitä vielä, se on juuri sitä, katso vaikka sieltä...

        Niinkuin jo kerroin niin minulla ei ole enää sitä tunnetta jäljellä. Se ei häntä kohtaan enää herää eloon. Hän sen tietää itse parhaiten, että miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin jo kerroin niin minulla ei ole enää sitä tunnetta jäljellä. Se ei häntä kohtaan enää herää eloon. Hän sen tietää itse parhaiten, että miksi.

        On se on molemminpuolista rakkautta.


    • Anonyymi

      Minäkin ihailen sinua ja valmis olemaan pimennossa asioiden kanssa.

      • Anonyymi

        Kenelle ja miksi sinun pitää olla ja elää pimennossa? Kuulostaa raskaalta tuollainen elämä.


    • Anonyymi

      Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas...

      Jalkojani polttaa jääkylmyys
      Polvia särkee lantioon saakka
      Sydämessä pistää
      Vasemmassa kädessä polttaa

      Sinä

      En saa unta
      Säpsähdän hereille
      Kielsin uneni niin kauan
      En halua herätä näin.

      • Anonyymi

        Olisinpa ymmärtänyt tilanteen
        Niin minun ei olisi tarvinnut
        Luojaani kyseenalaistaa
        Miksi rakkaani ei minua halua

        Vaan että olosuhteet on vastoin
        Molemmissa päissä
        Selvästi nyt näen
        Ensimmistä kertaa

        Mietin tätä
        Uudesta suunnasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisinpa ymmärtänyt tilanteen
        Niin minun ei olisi tarvinnut
        Luojaani kyseenalaistaa
        Miksi rakkaani ei minua halua

        Vaan että olosuhteet on vastoin
        Molemmissa päissä
        Selvästi nyt näen
        Ensimmistä kertaa

        Mietin tätä
        Uudesta suunnasta

        Heräät aamuun
        Silmäsi lukevat
        Mietit

        Minä haluan meidät
        Nyt enemmän kuin koskaan
        Tehdään se
        Jos se on kaikki mitä
        Tässä hetkessä
        Kauniista tunteesta saamme
        Otetaan se
        Sehän on täydellistä meille
        Kun molemmat samoin koemme


    • Anonyymi

      Minulla on ollut aikaa miettiä. Olen miettinyt omia tunteitani, ikävöinyt sinua. Ikävöinyt kaikkea mikä jäi taakse. Olen miettinyt suunnan vaihdosta, ja sitä, olenko koskaan osannut lukea sinua oikein. Tahtoisin uskaltaa vielä kerran, heittäytyä uuteen ja antaa itsestäni enemmän sinulle. Vaan yksin en sitä pysty tekemään. En ilman sinua. En viesteissäni sitä ole kertonut, minäkin olen nähnyt unia sinusta. Olisin valmis katsomaan mitä voisimme olla, enkä epäile etteikö se olisi jotain kaunista.

      • Anonyymi

        Olen nyt mukana, olen menneistä päässyt eteenpäin ja ymmärrän nyt myös tilanteesi paremmin. Teen oman osani työstä. Meillä on samat unet, haluaisin kuulla lisää. Tehdään tästä kaunista, ihanaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt mukana, olen menneistä päässyt eteenpäin ja ymmärrän nyt myös tilanteesi paremmin. Teen oman osani työstä. Meillä on samat unet, haluaisin kuulla lisää. Tehdään tästä kaunista, ihanaa :)

        Uskalla! Hypätään, tehdään ja lennetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskalla! Hypätään, tehdään ja lennetään!

        Vai onko vielä jotain mitä epäilet?


    • Anonyymi

      Teit minusta juuri maailman onnellisimman naisen :)

      • Anonyymi

        Kuka teki ja miten?


      • Anonyymi

        Saitko rakkaaltasi viestin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe