Elokuukin sitten pärähti käyntiin. Yöt ovat alkaneet olla pimeitä (yök) ja luonnossakin näkyy jo merkkejä, että piakkoin syksy saapuu. On se haikeeta, kun tietää kesän loppuvan :(
Kuinka paljon teitä hirvittää se, että huhutaan koronan taas lisääntyvän, kun ihmiset palaavat lomiltaan ja koulutkin alkavat?
Nyt käydään keskusteluja maskeistakin, että pitäiskö ne laittaa tiettyihin paikkoihin pakollisiksi... Minusta maskipakko saisi tulla, koska kyllä se varmasti suojaakin, vaikka muuta yritetään väittää.
Viikonloppuja kaikille ❤
Hellurei immeiset :)
112
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kaks viikkoa sitten laitettiin vene ja mökki talvitelakalle, ensi kesänä sitten taas ehtii olla muutaman viikon ennen 2021 talvea.
On varmaan haikeaa laittaa mökki talviteloille kesän loputtua...
Voi, ku oliski kesämökki laitureineen järven- tai merenrannalla.
Hesassa taas ollu tissipäivä. Toivottavasti tuo typeryys ei leviä tänne.
Se on kuules Stadi eikä mikään hemmetin hesa ;) No pöndellä viel odotellaan sivistyksen saapumista mut kyl säki heität rintsikat veke ens kesänä ja sillai snadisti voimaannut. Juokset sit daamein kaa bosat heiluen ja mä tsemppaan teitä biitsillä :P
artagnan kirjoitti:
Se on kuules Stadi eikä mikään hemmetin hesa ;) No pöndellä viel odotellaan sivistyksen saapumista mut kyl säki heität rintsikat veke ens kesänä ja sillai snadisti voimaannut. Juokset sit daamein kaa bosat heiluen ja mä tsemppaan teitä biitsillä :P
Katos...karannu pässikin on palanut laitumelle :))
Voimaannun, ku juoksen tisut paljaana??
Ennemminkin vaan nolaan itteni ja saan kaivautua maan alle häpeästä :}
Toisaalta olis mukava nähä Artsinkin ilme, ku me vähän isompirintsuset naiset juostais ohi niin, että humina käy :))))))
Voi ristus...mä nään ens yönä varmaan kikatusunen :)))))tinttu-liina kirjoitti:
Toisaalta olis mukava nähä Artsinkin ilme, ku me vähän isompirintsuset naiset juostais ohi niin, että humina käy :))))))
Voi ristus...mä nään ens yönä varmaan kikatusunen :)))))Kyl sä voimaannut ja bosatkin saa sit samalla happee. Kandee uskoo Artsi-setää :)
- Anonyymi
tinttu-liina kirjoitti:
Voi ristus...mä nään ens yönä varmaan kikatusunen :)))))Ite en kyllä tajua ton tempauksen jujua. On kuiteski hiukan eri juttu noi tissit muijilla ku jätkillä. En oo milloinkaan kuolannu kenenkään jätkän tissien perään, enkä usko että muutkaan muijat täällä.
Sunflower artagnan kirjoitti:
Kyl sä voimaannut ja bosatkin saa sit samalla happee. Kandee uskoo Artsi-setää :)
No happea ne ainakin sais...tiiä sit tuosta voimaantumisesta :))
Mun pitäis varmaan ensin ymmärtää tuo, miten tissien näyttäminen saa voimaantumaan...Anonyymi kirjoitti:
Ite en kyllä tajua ton tempauksen jujua. On kuiteski hiukan eri juttu noi tissit muijilla ku jätkillä. En oo milloinkaan kuolannu kenenkään jätkän tissien perään, enkä usko että muutkaan muijat täällä.
SunflowerJuu ei...jos miehen rintapuolta on katsonut, niin vaa siks, jos on ollu lihaksikas äijä ;)
Se, että miehet tykkää katella ja puristella naisten rintoja, niin on jotain, mitä vaa miehet ymmärtää... ;)tinttu-liina kirjoitti:
No happea ne ainakin sais...tiiä sit tuosta voimaantumisesta :))
Mun pitäis varmaan ensin ymmärtää tuo, miten tissien näyttäminen saa voimaantumaan...Kyl kuules neki diggaa vapaudesta :)
artagnan kirjoitti:
Kyl kuules neki diggaa vapaudesta :)
Joka yöhän nuo saa olla villinä ja vapaina.. hah.... ;))))
Millos miehet alkaa voimaantumaan? :))
Mulle tuli tuos oikee kunnon oikosulku. Painoin koko ajan tuota äänestä-painiketta ja ihmettelin, ku ei avautunu kommenttikenttä :)))))tinttu-liina kirjoitti:
Mulle tuli tuos oikee kunnon oikosulku. Painoin koko ajan tuota äänestä-painiketta ja ihmettelin, ku ei avautunu kommenttikenttä :)))))No mäkin tärvään valmiita viestei painamalla tuohon 'terms of serviceen'. Se on turhan lähellä tota lähetä-painiketta.
tinttu-liina kirjoitti:
Mulle tuli tuos oikee kunnon oikosulku. Painoin koko ajan tuota äänestä-painiketta ja ihmettelin, ku ei avautunu kommenttikenttä :)))))Ai et sä tosissas meinaa näyttää pöndee sun 'kaksosille' ku noi voimaantumistalkoot saapuvat? ;) Mä katsos koitin Arieliikin ylipuhuu mut vastaus taisi olla et 'never' ;)
artagnan kirjoitti:
Ai et sä tosissas meinaa näyttää pöndee sun 'kaksosille' ku noi voimaantumistalkoot saapuvat? ;) Mä katsos koitin Arieliikin ylipuhuu mut vastaus taisi olla et 'never' ;)
No me viisaat naiset voimaannutaan ihan muusta, ku tuollasesta hölmöilystä :))
Ihan vakavasti sanoen, niin toi tissien tuuletus on yks typerimmistä asioista mitä on olemassa.
Mä en oikein jaksa uskoa, että olis tuossa kysymys jostain tasa-arvosta. Suurimmalta osalta taitaa olla vaan jotain itsetunnon kohotusta.
Sinä typerys...
Miehethän sen v**** perässä on, joten painu ite vaan!- Anonyymi
Tiitu-liina keskusteletko sinä yksikseen täällä vai mitä ? Mikä on tissipäivä..oliko se se protestipäivä....tissit nyt yhdet ruumiinosat...minusta ne ei haittaa, vaikka en nyt mitään ihan alastomana kulkemista haluaisikaan nähdä, se voisi olla kiusallista..useissa kulttuureissa naisten rinnat ovat paljaana...
Anonyymi kirjoitti:
Tiitu-liina keskusteletko sinä yksikseen täällä vai mitä ? Mikä on tissipäivä..oliko se se protestipäivä....tissit nyt yhdet ruumiinosat...minusta ne ei haittaa, vaikka en nyt mitään ihan alastomana kulkemista haluaisikaan nähdä, se voisi olla kiusallista..useissa kulttuureissa naisten rinnat ovat paljaana...
Siltähän se näyttää, että yksikseen...
Sori sitten vaan kaikille ruma kielenkäyttö. Kiehahti sen verran, että meni yli hilseen...tinttu-liina kirjoitti:
Siltähän se näyttää, että yksikseen...
Sori sitten vaan kaikille ruma kielenkäyttö. Kiehahti sen verran, että meni yli hilseen...No ei tule riitaa ku itsekseen bamlaa ;)
artagnan kirjoitti:
No ei tule riitaa ku itsekseen bamlaa ;)
No ei tuu, mut kyllä silloin pitäis olla kotona nyrkkeilysäkki :[
No hellureippa! 🙂 Kiva nähdä sinua! 🙂
Kyllä se kesän loppuminen ahdistaa.. Kammolla odotan kylmää ja pimeyttä.. 😕
Mutta toivottavasti tässä elokuussa vielä on lämpimiä päiviä. 🌞No niin on suakin! :))
Mä jo luulin, että kaikki on häipyneet lopullisesti....
Nuo loppukesän ensimmäiset pimeät on on jotenkin karmeita, kunnes taas tottuu. Toivotaan tosiaankin, ettei sää vielä mene kovin koleaks, vaan riittäis vielä lämmintä :)
Mitäs olet touhunnu? Olikko täällä Kokkolassa?tinttu-liina kirjoitti:
No niin on suakin! :))
Mä jo luulin, että kaikki on häipyneet lopullisesti....
Nuo loppukesän ensimmäiset pimeät on on jotenkin karmeita, kunnes taas tottuu. Toivotaan tosiaankin, ettei sää vielä mene kovin koleaks, vaan riittäis vielä lämmintä :)
Mitäs olet touhunnu? Olikko täällä Kokkolassa?En ole häipymässä palstalta, on vaan ollut taukoa kesälomailun takia.
Joo, kyllä käytiin Kokkolassa, oli niiiin mukavaa nähdä porukoita. ❤️🙂Kittiechihunen kirjoitti:
En ole häipymässä palstalta, on vaan ollut taukoa kesälomailun takia.
Joo, kyllä käytiin Kokkolassa, oli niiiin mukavaa nähdä porukoita. ❤️🙂Tosi kiva, ku pääsit käymään kotonas :)
Kävi näköjää Ressurääpälekki itkemässä..
Huvittaa, ku se vinkuu siitä, että onko kaikki inkkarit kanootissa, ku sen oma kanootti ei ole inkkareita nähnykkää haha hah hahaa ;))))):)))) Sulla on kyllä tukevat hoidot ressulle :))
Pääsi sitten sessulikin oikein reissuun. Varmasti oli mukavaa saada sekin mukaan, ku ainahan sitä lemmikkiä ikävöi, ku pois on sen luota :)tinttu-liina kirjoitti:
:)))) Sulla on kyllä tukevat hoidot ressulle :))
Pääsi sitten sessulikin oikein reissuun. Varmasti oli mukavaa saada sekin mukaan, ku ainahan sitä lemmikkiä ikävöi, ku pois on sen luota :)Tuo hoito voisi olla tehokas tuollaiselle tyhmälle räyhääjälle..
Niin, joo miehen autolla reissattiin Klaan. Onneksi siskollani ei ole allergiaa, niin voitiin yöpyä siellä kaikki. Ja sisko tykkäsi kyllä paapoa koiria.. 🙂Kittiechihunen kirjoitti:
Tuo hoito voisi olla tehokas tuollaiselle tyhmälle räyhääjälle..
Niin, joo miehen autolla reissattiin Klaan. Onneksi siskollani ei ole allergiaa, niin voitiin yöpyä siellä kaikki. Ja sisko tykkäsi kyllä paapoa koiria.. 🙂Kyllä sessuli varmasti nautti reissusta :)
Olittekos muuten kuinka kauan täällä?
Me taidetaan Kittie olla enää ainoat täällä Kokkolapalstalla...siis rekatuista.. :×tinttu-liina kirjoitti:
Kyllä sessuli varmasti nautti reissusta :)
Me taidetaan Kittie olla enää ainoat täällä Kokkolapalstalla...siis rekatuista.. :×Olimme pe-su. Äkkiä meni aika.. Toivottavasti näen heidät jälleen pian.
tinttu-liina kirjoitti:
Tosi kiva, ku pääsit käymään kotonas :)
Huvittaa, ku se vinkuu siitä, että onko kaikki inkkarit kanootissa, ku sen oma kanootti ei ole inkkareita nähnykkää haha hah hahaa ;)))))Täällä on monesti puhuttu kateellisuudesta. Olisin niin tajuttoman onnellinen, jos mullakin olisi oma perhe, jonka luokse matkustaa. Sen sijaan mulla ei ole ainoatakaan sukulaista missään. Ei siis yhtään ketään... (◕__◕✿)
Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:
Täällä on monesti puhuttu kateellisuudesta. Olisin niin tajuttoman onnellinen, jos mullakin olisi oma perhe, jonka luokse matkustaa. Sen sijaan mulla ei ole ainoatakaan sukulaista missään. Ei siis yhtään ketään... (◕__◕✿)
No, sinulla on ainakin paljon läheisiä ystäviä. Onhan se myös hieno asia. 🙂
Kittiechihunen kirjoitti:
Olimme pe-su. Äkkiä meni aika.. Toivottavasti näen heidät jälleen pian.
Sun pitää vaan suunnitella seuraava reissu.. :)
Täällä on monesti puhuttu kateellisuudesta. Olisin niin tajuttoman onnellinen, jos mullakin olisi oma perhe, jonka luokse matkustaa. Sen sijaan mulla ei ole ainoatakaan sukulaista missään. Ei siis yhtään ketään... (◕__◕✿)
Mä tulin nii äärettömän surulliseks tuosta sun viestistäs :((
Mä ymmärrän täysin, että se läheisten puuttuminen tekee suuren aukon elämään.
Kukaan, eikä mikään voi korvata heitä, eikä tämä varmaankaan lohduta mitenkään, mutta yksin et ole ❤❤
Mullamuutes taas on sukua paljonkin, mutta eipä olla yhteyksissä mitenkään.... Aina ei sukulaistenkaan kanssa olla samalla aaltopituudella, kun joillakin ihmisillä on tapana nostaa itseään ylöspäin, sieltä katsoen muita alaspäin.
Kaipasin aikoinaan, että mullakin olisi ollut mummi ja vaari, kun muut menivät kesäisin mummolaan. Kyllä mä sit kyynisesti mietin, että nekin olis saattanu oikeasti olla ihan erilaisia, ku mun mielikuvissa ja haaveissa...- Anonyymi
Noi läheiset ystävätkin on kaksipiippuinen juttu. Kun porukkaa rupeaa pariutumaan kaveripiiri tuppaa jäämään taka-alalle, perhe on etusijalla, lapset jne. Helposti menee siihen että moikataan vaan jos vastaan tulee.
- Anonyymi
Tuli surku puseroon tämmöiselle vanhemmallekkin äijälle kun luin viestisi:( Yksinäisyys on tuttua joten senkin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi läheiset ystävätkin on kaksipiippuinen juttu. Kun porukkaa rupeaa pariutumaan kaveripiiri tuppaa jäämään taka-alalle, perhe on etusijalla, lapset jne. Helposti menee siihen että moikataan vaan jos vastaan tulee.
Ite oon ton kokenu. Muijakamut katosi niinku tuuleen ku jätkät tuli kuvioihin, sitten vaan kaveeraavat muitten 'perheellisten' kaa. Kai pitäis rimaa laskea että itekkin löytäis jonkun jonka kaa vakiintua.
Sunflower - Anonyymi
Sama täällä:( Tympii tää alkava syksy. Koitan ajatella että elo- ja syyskuu on vielä ns. armonaikaa ettei oo kuiteskaan lumi maassa.
Sunflower - Anonyymi
Kyllähän sukulaisuussuhteet ovat paljon ystävyyssuhteita kestävämpiä. Jos sulla on esimerkiksi perheellinen tuttava, se perhe menee aina sun edelle. Ja näin pitää tietenkin ollakin.
Anonyymi kirjoitti:
No minulla oli kolme hyvää kaveria yhdessä kuntoutus paikassa mielenterveys ongelmaisille. Nyt kaikki kolme ovat muualle häipyneet.. Ovat kotona, yksi töissä ja kolmas muutti kauas... Eli nyt ei minulla yhtään live kavereita... 😕 Kyllä käyn esim. kaupungilla ja kuntoutus paikassa yksin, mutta olisi se juttu seura ja kaveri mukavaa..
Anonyymi kirjoitti:
Ite oon ton kokenu. Muijakamut katosi niinku tuuleen ku jätkät tuli kuvioihin, sitten vaan kaveeraavat muitten 'perheellisten' kaa. Kai pitäis rimaa laskea että itekkin löytäis jonkun jonka kaa vakiintua.
SunflowerKyllä tosi ystävien pitäisi sinullekin järjestää aikaa.. Tämä maailma ja elämä on kyllä välillä kummalla, ihmisiä on paljon, mutta kavereita tuntuu joskus olevan vaikea löytää..
Voimia sinulle! ❤️Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sukulaisuussuhteet ovat paljon ystävyyssuhteita kestävämpiä. Jos sulla on esimerkiksi perheellinen tuttava, se perhe menee aina sun edelle. Ja näin pitää tietenkin ollakin.
Tuoki riippuu sukulaissuhteista...
Aika usein suku saa lemput ja ympärillä on vain ystäväpiiri.
Ei se ole tyhjästä tullut tuo sanonta, että suku on pahin..
Tietty eri asia on sitten oma perhe ja muksut. Omia muksujaan rakastaa ikuisesti ja niiden puolesta vaikka kuolis.Anonyymi kirjoitti:
SunflowerNo ei sitä ihan mitä tahansa kannata hyväksyä vain siksi, että on joku...
- Anonyymi
tinttu-liina kirjoitti:
Tietty eri asia on sitten oma perhe ja muksut. Omia muksujaan rakastaa ikuisesti ja niiden puolesta vaikka kuolis.Tuossa kait tarkoitettiin lapsuudenperhettä eikä koko sukua?
Kyllä tosi ystävien pitäisi sinullekin järjestää aikaa.. Tämä maailma ja elämä on kyllä välillä kummalla, ihmisiä on paljon, mutta kavereita tuntuu joskus olevan vaikea löytää..
Voimia sinulle! ❤️Jos ne tosiystäviä olis, niin ei tuollasta edes pääsis tapahtumaan.
Pitäis kuitenkin aina ymmärtää sekin, ettei mikään ole välttämättä pysyvää. Nuorina elämäntilanteet muuttuu aika useinkin. Vanhat menee, uudet tulee tilalle.
Vanha sanonta, että kun yksi ovi sulkeutuu, niin toinen aukeaa...Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kait tarkoitettiin lapsuudenperhettä eikä koko sukua?
Niin varmaan, mutta sanonpa vain paljon nähneenä, että samoin voi käydä ihan lapsuudenperheenkin kanssa...
Maailmassa riittää erilaisia elämäntarinoita.
Aina ei se ydinperhe ole onnellinen asia, vaan joskus parempi vaihtoehto olisi ollut vaikka lastenkoti.tinttu-liina kirjoitti:
Tosi kiva, ku pääsit käymään kotonas :)
Huvittaa, ku se vinkuu siitä, että onko kaikki inkkarit kanootissa, ku sen oma kanootti ei ole inkkareita nähnykkää haha hah hahaa ;)))))Ai meinaatsä et koko laakso on karannut muumeilta mitä Ressuun tulee? :D
Ty ne odinok <3 Menikös toi sit yhtään oikein? ;)
No minulla oli kolme hyvää kaveria yhdessä kuntoutus paikassa mielenterveys ongelmaisille. Nyt kaikki kolme ovat muualle häipyneet.. Ovat kotona, yksi töissä ja kolmas muutti kauas... Eli nyt ei minulla yhtään live kavereita... 😕 Kyllä käyn esim. kaupungilla ja kuntoutus paikassa yksin, mutta olisi se juttu seura ja kaveri mukavaa..
Mäki pääsin piireihin vasta Arielin kautta et kyl tää palsta on vaan magee mesta :)
tinttu-liina kirjoitti:
Tietty eri asia on sitten oma perhe ja muksut. Omia muksujaan rakastaa ikuisesti ja niiden puolesta vaikka kuolis.No kyl diggaan noista systereistä vaikka käyvät toisinaan hemmetisti hermoille :D
- Anonyymi
Onpa siinä viekkaan näköinen läski katti!
artagnan kirjoitti:
Kyl mä pidän elokuuta kesänä :) Merivesikin on ny vasta parhaimmillaan..
On vai? Mun työkamu sanoi taas, että on vesi kylmennyt selkeästi.
artagnan kirjoitti:
Mitäs kieltä tuo on?
artagnan kirjoitti:
No kyl diggaan noista systereistä vaikka käyvät toisinaan hemmetisti hermoille :D
:) Hienoa, että sulla on hyvät välit sisaruksiisi.
Mulla on osaan...tinttu-liina kirjoitti:
On vai? Mun työkamu sanoi taas, että on vesi kylmennyt selkeästi.
No mä en kyl tota allekirjoita. Sanoisin et tänään oli tään kesän lämpimin vesi.
tinttu-liina kirjoitti:
Mitäs kieltä tuo on?
No täytyy kysyy et oliko sit mitään... Ku jotkut jutskat jää mieleen ku kuulee useampii kertoi..
Kyllä tosi ystävien pitäisi sinullekin järjestää aikaa.. Tämä maailma ja elämä on kyllä välillä kummalla, ihmisiä on paljon, mutta kavereita tuntuu joskus olevan vaikea löytää..
Voimia sinulle! ❤️Ystävyys
_*Ystävyys*_ on kuin aurinko,
joka välillä laskee ja nousee...
Ystävyys on kuin kuu,
joka pimeällä loistaa..
Ystävyys on kuin kirjasto,
josta lainataan kirjoja.
Ystävyys on sanaton
ja ajatus...
Kaikkia ystäviä ei välttämättä livenä nää, ja joskus voi mennä todella kauan ettei ystäviä nää livenä.... Aito Ystävyys kestää välimatkan koska onhan nykyään teknologia joka mahdollistaa ystävyyden ylläpitoa vaikkei livenä nää...
En minä ole ystävää unohtanut vaikken oikeastaan nää, ku onhan kännykkä olemassa.. Ystävyyttä on myös se ettei ny korona aikana matkusta ystävän luo vaan pitää turva väliä... Ystävyys kestää, vaikkei ny näekään, koska aito ystävä ymmärtää että haluaa olla matkustamatta ettei kotona virus leviä tai tartu itseään tai ystävään...
Kumpi on parempi että näet ystävän hetken livenä ja matkustuksen takia otat riskin että viet taudin ystävälle ja ystävä kuolee??
Vai se että puhutte puhelimessa ja ystävä pysyy turvassa???
No. Itse mieluummin valitsen puhelun ja viestitelyn koska kyllä joku päivä taas näen ystäväni... Mieluummin näin kuin että joutuisin ystäväni Hautamaan koronan takia....
Ps. Mitä ihminen kuolleella ystävällä tekee??
Pss. Ystävyys on se että pitää turva välistä huolen...tinttu-liina kirjoitti:
Kyllä sessuli varmasti nautti reissusta :)
Me taidetaan Kittie olla enää ainoat täällä Kokkolapalstalla...siis rekatuista.. :×Ette ole. Ei vaan ole ollut oikein puhuttavaa...
- Anonyymi
Voimia sinulle! ❤️Kiitti:) Toi ajan järkkääminenki pitäis lähteä omasta tahdosta. Nyt on vaan semmoinen olo että jotku ystävyyssuhteet on vaan taputeltu, ite ei viitti enää yrittää yksipuolisesti:)
Sunflower - Anonyymi
tinttu-liina kirjoitti:
Jos ne tosiystäviä olis, niin ei tuollasta edes pääsis tapahtumaan.
Pitäis kuitenkin aina ymmärtää sekin, ettei mikään ole välttämättä pysyvää. Nuorina elämäntilanteet muuttuu aika useinkin. Vanhat menee, uudet tulee tilalle.
Vanha sanonta, että kun yksi ovi sulkeutuu, niin toinen aukeaa...No toi on kyllä jänskä juttu että ku pariudutaan niin ne sinkkukamut unohtuu. Tuntuu että toi tapahtuu vähä kaikilla.
Sunflower - Anonyymi
tinttu-liina kirjoitti:
Niin varmaan, mutta sanonpa vain paljon nähneenä, että samoin voi käydä ihan lapsuudenperheenkin kanssa...
Maailmassa riittää erilaisia elämäntarinoita.
Aina ei se ydinperhe ole onnellinen asia, vaan joskus parempi vaihtoehto olisi ollut vaikka lastenkoti.Mitenkä lienee toi? Luitkos ku joku oli koittanu tappaa lastenkodissa hoitajansa että taitaa noiki olla hiton vaarallisia paikkoja ku meinaa lähteä henki:(
Sunflower - Anonyymi
ilmannimiiä kirjoitti:
Ystävyys
Ystävyys on kuin kuu,
joka pimeällä loistaa..
josta lainataan kirjoja.
Ystävyys on sanaton
ja ajatus...
Kaikkia ystäviä ei välttämättä livenä nää, ja joskus voi mennä todella kauan ettei ystäviä nää livenä.... Aito Ystävyys kestää välimatkan koska onhan nykyään teknologia joka mahdollistaa ystävyyden ylläpitoa vaikkei livenä nää...
En minä ole ystävää unohtanut vaikken oikeastaan nää, ku onhan kännykkä olemassa.. Ystävyyttä on myös se ettei ny korona aikana matkusta ystävän luo vaan pitää turva väliä... Ystävyys kestää, vaikkei ny näekään, koska aito ystävä ymmärtää että haluaa olla matkustamatta ettei kotona virus leviä tai tartu itseään tai ystävään...
Kumpi on parempi että näet ystävän hetken livenä ja matkustuksen takia otat riskin että viet taudin ystävälle ja ystävä kuolee??
No. Itse mieluummin valitsen puhelun ja viestitelyn koska kyllä joku päivä taas näen ystäväni... Mieluummin näin kuin että joutuisin ystäväni Hautamaan koronan takia....
Pss. Ystävyys on se että pitää turva välistä huolen...Olipas hitonmoisen nätti runo:) Oot kyllä taitava riimittelemään.
Sunflower artagnan kirjoitti:
No täytyy kysyy et oliko sit mitään... Ku jotkut jutskat jää mieleen ku kuulee useampii kertoi..
Mä en tajunnu heti tuota, että kirjoitit sen vaan noin normisti :)
Siis ku Ariel kirjoittaa niillä mukavilla aidoilla kirjaimilla....
Tuntuu, että mä höpötän jo outoja, mut pannaan väsymyksen piikkin, etten löydä oikeita sanoja :}ilmannimiiä kirjoitti:
Ette ole. Ei vaan ole ollut oikein puhuttavaa...
No juu, tietty rekatut on olemassa muualla, mut ei silloin täällä.
Sitä vaan miettii hiljaisina aikoina, että meneekö jo ittekki sitten muualle...
Eli ei sen kummempaa :)Anonyymi kirjoitti:
No toi on kyllä jänskä juttu että ku pariudutaan niin ne sinkkukamut unohtuu. Tuntuu että toi tapahtuu vähä kaikilla.
SunflowerNo varmasti joillaki...
Mut mä uskon, että jotku kyllä haluaa pitää ne tärkeät kamut kuitenkin lähettyvillä.
Eihän se parisuhdekkaa voi olla semmonen, että toisiaan ainoastaan tapitellaa, vaan molemmilla on hyvä olla omat ystävät ja menot myös :)Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä lienee toi? Luitkos ku joku oli koittanu tappaa lastenkodissa hoitajansa että taitaa noiki olla hiton vaarallisia paikkoja ku meinaa lähteä henki:(
SunflowerMä aattelin siltä kantilta, että kun aina ei se oma perhe ole se parhain. On alkoholismia, tappelua ja riitaa ym.. Ei ole häävi lasten sitäkää elämää katsoa, kun se ei luo minkäänlaista turvallisuuden tunnetta. Myökin se kaikki muu jää siinä, mitä lapsi tarvitsee, että siitä kasvaa tasapainoinen ihminen.
Mulle tuli myös tuota kirjoittaessa mieleen se Erikan juttu ja monien muiden. Jos olisi huostaanotettu ajoissa, niin olisivat elossa.- Anonyymi
tinttu-liina kirjoitti:
Mä aattelin siltä kantilta, että kun aina ei se oma perhe ole se parhain. On alkoholismia, tappelua ja riitaa ym.. Ei ole häävi lasten sitäkää elämää katsoa, kun se ei luo minkäänlaista turvallisuuden tunnetta. Myökin se kaikki muu jää siinä, mitä lapsi tarvitsee, että siitä kasvaa tasapainoinen ihminen.
Mulle tuli myös tuota kirjoittaessa mieleen se Erikan juttu ja monien muiden. Jos olisi huostaanotettu ajoissa, niin olisivat elossa.Tuo on jokseenkin kaksipiippuinen juttu. Tutkimusten mukaan lastenkodeissa kasvaneilla on huomattavasti enemmän mielenterveysongelmia, päihteiden käyttöä, alttiutta hyväksikäytölle jne. Lisäksi koulut jäävät kesken ja lapset tehdään nuorena.
- Anonyymi
tinttu-liina kirjoitti:
Eli ei sen kummempaa :)Pikkupimun ei tarvi sanoa kissaa kummempaa niin heti tuli eloa sakkiin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on jokseenkin kaksipiippuinen juttu. Tutkimusten mukaan lastenkodeissa kasvaneilla on huomattavasti enemmän mielenterveysongelmia, päihteiden käyttöä, alttiutta hyväksikäytölle jne. Lisäksi koulut jäävät kesken ja lapset tehdään nuorena.
Oon joskus lukenut elämäntarinoita ihmisistä, jotka ovat olleet lastenkodissa. Joskus lapsia pompotetaan paikasta toiseen, niin se on yksi pahimmista asioista ollu niille lapsille. Samoin, jos siellä henkilöstö vaihtuu jatkuvasti.
On niin monimutkasia nää jutut...
Jotku selviää eteenpäin elämässä ja taas toiset sortuu ja murtuu. Kai siinä on vähän tuota luontaista henkistä vahvuuttakin, jos selviää kaikesta ehjin nahoin.
Nuo huume- ja muut päihdejutut/ mielenterveysongelmat voi tulla, vaikka olis kuinka hyvä koti.
Seurasin aikoinaan tuota Inhimmillinen tekijä-ohjelmaa ja siinä oli monenmoista hirveää ja raastavaa elämäntarinaa :(Anonyymi kirjoitti:
Pikkupimun ei tarvi sanoa kissaa kummempaa niin heti tuli eloa sakkiin.
Joillakin on luontaista vetovoimaa :)
- Anonyymi
tinttu-liina kirjoitti:
Oon joskus lukenut elämäntarinoita ihmisistä, jotka ovat olleet lastenkodissa. Joskus lapsia pompotetaan paikasta toiseen, niin se on yksi pahimmista asioista ollu niille lapsille. Samoin, jos siellä henkilöstö vaihtuu jatkuvasti.
On niin monimutkasia nää jutut...
Jotku selviää eteenpäin elämässä ja taas toiset sortuu ja murtuu. Kai siinä on vähän tuota luontaista henkistä vahvuuttakin, jos selviää kaikesta ehjin nahoin.
Nuo huume- ja muut päihdejutut/ mielenterveysongelmat voi tulla, vaikka olis kuinka hyvä koti.
Seurasin aikoinaan tuota Inhimmillinen tekijä-ohjelmaa ja siinä oli monenmoista hirveää ja raastavaa elämäntarinaa :(Ei vahvuutta, vaan kykyä taipua taittumatta.
Anonyymi kirjoitti:
Onpa siinä viekkaan näköinen läski katti!
Rakkaani siinä vain skoolaa kanssani... ♡♡♡
- Anonyymi
Toljanter kirjoitti:
Tuommoinen kun rääpisi Ressun naaman naarmuille:D
Anonyymi kirjoitti:
Ei vahvuutta, vaan kykyä taipua taittumatta.
Mietin täs, että kun usein lapsena jo koetaan vaikeita asioita, niin kyllä silloin täytyy olla sitä sisäistä vahvuuttakin millä selviää...
Mut oli hienosti sanottu tuo, että kykyä taipua taittumatta..
Pitää sekin varmasti paikkansa.tinttu-liina kirjoitti:
Mä tulin nii äärettömän surulliseks tuosta sun viestistäs :((
Mä ymmärrän täysin, että se läheisten puuttuminen tekee suuren aukon elämään.
Kukaan, eikä mikään voi korvata heitä, eikä tämä varmaankaan lohduta mitenkään, mutta yksin et ole ❤❤
Mullamuutes taas on sukua paljonkin, mutta eipä olla yhteyksissä mitenkään.... Aina ei sukulaistenkaan kanssa olla samalla aaltopituudella, kun joillakin ihmisillä on tapana nostaa itseään ylöspäin, sieltä katsoen muita alaspäin.
Kaipasin aikoinaan, että mullakin olisi ollut mummi ja vaari, kun muut menivät kesäisin mummolaan. Kyllä mä sit kyynisesti mietin, että nekin olis saattanu oikeasti olla ihan erilaisia, ku mun mielikuvissa ja haaveissa...Спасибо за чудесные слова... ♡♡♡♡♡♡♡♡
artagnan kirjoitti:
Артаньян, не знаю, как тебе сказать.Ты такой замечательный парень... (◕‿◕✿)
tinttu-liina kirjoitti:
Mä en tajunnu heti tuota, että kirjoitit sen vaan noin normisti :)
Siis ku Ariel kirjoittaa niillä mukavilla aidoilla kirjaimilla....
Tuntuu, että mä höpötän jo outoja, mut pannaan väsymyksen piikkin, etten löydä oikeita sanoja :}Как вы уже догадались, мой родной язык - русский... (◕‿◕✿)
Toljanter kirjoitti:
Это значит, что ты самый удивительный мужчина, которого я знаю. Ты самое дорогое мое существо. Ты для меня всё... ♡♡♡♡(ʘ‿ʘ✿)♡♡♡♡
Это значит, что ты самый удивительный мужчина, которого я знаю. Ты самое дорогое мое существо. Ты для меня всё... ♡♡♡♡(ʘ‿ʘ✿)♡♡♡♡
Nyt tuo sun allaoleva kommentti näyttää tosi hauskalta, kun nuo mun venäjän kieliset viestit ovat tuossa yläpuolella, haha... (ಥ‿ಥ✿)
- Anonyymi
Saa keli kun ei saa mitään selvää..
tinttu-liina kirjoitti:
Eli ei sen kummempaa :)Ei tarvitse lähteä, en ole lähtemässä tai unohtamatta teitä täällä. Joskus on vain taukoa, esim. kun mies oli lomalla.
- Anonyymi
Как вы уже догадались, мой родной язык - русский... (◕‿◕✿)
Hitto ku osaisi paremmin kieliä, enkkuki on retuperällä ku harvoin tarvii missään. Mikäs on porukoitten kielitaito? Sujuuko muut ku noi normikielet enkku ja ruotsi?
Sunflower - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa keli kun ei saa mitään selvää..
Partahepulla on hemmetinmoiset oltavat kun ostoslista tehdään kyrillisillä:D
Как вы уже догадались, мой родной язык - русский... (◕‿◕✿)
Aaaaaa...Ny mua vaivaa, että mitä kaikki tarkoitti :3
Ymmärrän joitaki harvoja venäjänkielisiä sanoja, mut siihen se jääki...
Nii..niitäkää sanoja en osais löytää tuollasesta tekstistä :))
Rastuit...:)))))))) noin selevästi suomalaisittain viännettynä ;)Kittiechihunen kirjoitti:
Ei tarvitse lähteä, en ole lähtemässä tai unohtamatta teitä täällä. Joskus on vain taukoa, esim. kun mies oli lomalla.
Ihan ymmärrettävää, ettei aina voikaan ehtiä.. :)
Артаньян, не знаю, как тебе сказать.Ты такой замечательный парень... (◕‿◕✿)
Ty moja metshta... <3 Tähän sit kului kokonainen vapaapäivä. Pakko sanoo et en mä vaan opi sit millään ;)
ilmannimiiä kirjoitti:
Ystävyys
Ystävyys on kuin kuu,
joka pimeällä loistaa..
josta lainataan kirjoja.
Ystävyys on sanaton
ja ajatus...
Pss. Ystävyys on se että pitää turva välistä huolen...Ai ku oli magee runo :) Mä en ole duunannut värssyi sit alkukesän ku menin kerrasta hapoille :)
Hmmm....
Google kääntää söpön vastauksesi seuraavasti:
"olet ihmeellisin mies, jonka tiedän. Olet rakkain olento. Olet minulle kaikki kaikessa"
ihana vastaus rakkaani. Ainoastaan tuo määritelmä olento hiukkasen mietityttää... Joko kyse on käännöksen tulkintavirheestä tai sitten koet minut 'olentomaisena'... No juu, tontuthan eivät ole ihmisiä:)Anonyymi kirjoitti:
Hitto ku osaisi paremmin kieliä, enkkuki on retuperällä ku harvoin tarvii missään. Mikäs on porukoitten kielitaito? Sujuuko muut ku noi normikielet enkku ja ruotsi?
SunflowerNo en osaa kuin enkun ja ruotsin, mutta molemmat tosi hyvin. Ruotsi on äidinkieli ja Suomea puhutaan myös perheessä. Enkun taito on peritty iskältä.
Toljanter kirjoitti:
Hmmm....
Google kääntää söpön vastauksesi seuraavasti:
"olet ihmeellisin mies, jonka tiedän. Olet rakkain olento. Olet minulle kaikki kaikessa"
ihana vastaus rakkaani. Ainoastaan tuo määritelmä olento hiukkasen mietityttää... Joko kyse on käännöksen tulkintavirheestä tai sitten koet minut 'olentomaisena'... No juu, tontuthan eivät ole ihmisiä:)"Ja se tarkoittaa sitä, että olet ihmeellisin mies, jonka tunnen. Olet rakkainta, mitä on olemassa. Merkitset minulle kaikkea"... ♡♡♡♡(ʘ‿ʘ✿)♡♡♡♡
tinttu-liina kirjoitti:
Aaaaaa...Ny mua vaivaa, että mitä kaikki tarkoitti :3
Ymmärrän joitaki harvoja venäjänkielisiä sanoja, mut siihen se jääki...
Nii..niitäkää sanoja en osais löytää tuollasesta tekstistä :))
Rastuit...:)))))))) noin selevästi suomalaisittain viännettynä ;)Sanoin siinä ainoastaan, että mun äidinkieli on venäjä. Niin, ja "Здравствуйте" eli "zdravstvujte" on vähän niin kuin "hei" suomeksi... (◕‿◕✿)
- Anonyymi
Sanoin siinä ainoastaan, että mun äidinkieli on venäjä. Niin, ja "Здравствуйте" eli "zdravstvujte" on vähän niin kuin "hei" suomeksi... (◕‿◕✿)
Mitenkäs sanottaisiin että olet suloinen nuori nainen?;)
Sanoin siinä ainoastaan, että mun äidinkieli on venäjä. Niin, ja "Здравствуйте" eli "zdravstvujte" on vähän niin kuin "hei" suomeksi... (◕‿◕✿)
Okei.... :)
Kerros vielä ku ehit, että mitä tuo kak tarkoittaa, kun se näkyy tulevan useinkin?
Miten musta tuntuu, niinku mä oisin jo joskus kysyny tätä.... :O
Mä taidan olla oikeasti loman tarpeessa.tinttu-liina kirjoitti:
Kerros vielä ku ehit, että mitä tuo kak tarkoittaa, kun se näkyy tulevan useinkin?
Mä taidan olla oikeasti loman tarpeessa.Et sä muista ku me siitä bamlattiin? ;) Mä luulen et toi 'kak' on 'niin kuin'. Dermo on sit se ruskee läjä ;)
artagnan kirjoitti:
Et sä muista ku me siitä bamlattiin? ;) Mä luulen et toi 'kak' on 'niin kuin'. Dermo on sit se ruskee läjä ;)
No ku jotenki on sellanen muistikuva, että tuosta ois joskus kirjotettu...,
Missäs toi dermo luki? Mite ei kuulosta yhtään Venäjän kieleltä:}tinttu-liina kirjoitti:
Mä taidan olla oikeasti loman tarpeessa.Joo. Olet loman tarpeessa
artagnan kirjoitti:
Ai ku oli magee runo :) Mä en ole duunannut värssyi sit alkukesän ku menin kerrasta hapoille :)
Okei. Sua jännittää?
No en osaa kuin enkun ja ruotsin, mutta molemmat tosi hyvin. Ruotsi on äidinkieli ja Suomea puhutaan myös perheessä. Enkun taito on peritty iskältä.
Mä aattelin, että oot sen koulussa oppinut :)
Meikäläisen kielipää on maailman surkein...Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:
"Ja se tarkoittaa sitä, että olet ihmeellisin mies, jonka tunnen. Olet rakkainta, mitä on olemassa. Merkitset minulle kaikkea"... ♡♡♡♡(ʘ‿ʘ✿)♡♡♡♡
Varo ny vähän, ettei punanuttu lähe lentoon, ku noin vuodatat kehuja :))
tinttu-liina kirjoitti:
Mä aattelin, että oot sen koulussa oppinut :)
Meikäläisen kielipää on maailman surkein...No matikka on minulle tosi vaikeaa.. Myöhemmin todettiin myös laskemishäiriö.
Koko ajan joku urpo kirjoittaa jotain paskaa.
Tähänkö tämäkin palsta on mennyt...Alkaa tulemaan mitta täyteen! ://Niin. Ja ku itsellä ei ollut mitään kerrottavaa ni mistä olisin kirjoittanut? Säästä? Koronasta?
No. Ny aurinko paistaailmannimiiä kirjoitti:
Niin. Ja ku itsellä ei ollut mitään kerrottavaa ni mistä olisin kirjoittanut? Säästä? Koronasta?
No. Ny aurinko paistaaNo ei minunkaa jutut nyt niin järkeviä ole, kunhan yritän pitää keskustelua yllä, ettei ihan heti jutut hiipuis.
Joku kaunis päivä tämä kumminkin loppuu, joten yritetään turista niitä näitä. Kyllähän maailmassa aiheita riittää :)
- Anonyymi
Sataako Kokkolassa parhaillaan?
- Anonyymi
No hitto, täällä sataa joka päivä:(
Sunflower
Ei oikeastaan ole ollut mitään kerrottavaa.... Tosin tänään otin ystävyyteen asiaan kantaa...
En tiedä että ajatteleeko kilttien ystävät samoin tai teidän muitten mutta totta kai teidän kannattaa kysyä teidän ystäviltä että jos eivät voi matkustaa teidän luo että mikä juttu se on??
Aina ei ole kyse siitä että olis unohtanut...
Mutta esimerkiksi tänä vuonna julkinen liikenne oli aika pysähdyksessä...
Voihan teidän ystävillä olla perhe tai joku joka sairastaa ja siks ystävä ei pysty tulemaan???
Kannattaa ehdottomasti siltä ihmiseltä kysyä onko kaikki hyvin???
Pysykää terveenäErikoinen kesä..
Ei oikeastaan mitään kerrottavaa...
Siks en olekaan täällä käyny.
No. Aurinkoista päivää kaikille toivotan- Anonyymi
Itellä sama juttu, ei oo tapahtunut mitään.
Sunflower tinttu-liina kirjoitti:
No tosi kiva Ilmannimi, että tulit meitä moikkaamaan :)
Erikoinen kesä...
No hyvin omituinen tulee syksy olemaan..
No. Kotona ollut kesän... Ollu ulkona.. Uinut.. Pyöräillyt... Ja kävin mä jossain kesällä hetken ajan mutta muuta en...
Yhteen viestiin mahtuu mun kesän tekemiset...Anonyymi kirjoitti:
Itellä sama juttu, ei oo tapahtunut mitään.
SunflowerJa ku ei ollu mitään kerrottavaa ni en mä sitten turhaan viitsinyt tänne tulla
ilmannimiiä kirjoitti:
Erikoinen kesä...
No hyvin omituinen tulee syksy olemaan..
No. Kotona ollut kesän... Ollu ulkona.. Uinut.. Pyöräillyt... Ja kävin mä jossain kesällä hetken ajan mutta muuta en...
Yhteen viestiin mahtuu mun kesän tekemiset...Oot kuntoillut oikein kunnolla...
Tänä kesänä ei varmaan monikaan ole koronan takia tehny mitään ihmeempiä.
Tarviiko sitä aina tehdäkkään :)tinttu-liina kirjoitti:
Oot kuntoillut oikein kunnolla...
Tänä kesänä ei varmaan monikaan ole koronan takia tehny mitään ihmeempiä.
Tarviiko sitä aina tehdäkkään :)Ei mutta.
Todella omituinen kesä.
Onneks sentään oli aurinkoista eikä satanut koko kesää...
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822