Meillä tuli ero, ja yhteishuoltajuus vuoroviikoin 50/50. Sovittiin ettei elatusmaksuja lainkaan, vaan jokaiselle lapselle tili, mihin molemmat siirtää tietyn summan rahaa. Hyvin on toiminut.
Nyt kuitenkin vaimo kertoi, että he varaa ensi talveksi reissun thaimaaseen (ellei korona estä). Se maksaa monta tonnia. Hän sanoo että periaattees mun kuuluis maksaa lasten matkan osuudesta puolet, eli lasten tileille pitäis siirtää huomattavan suuret summat rahaa.
Olenko velvollinen kustantamaan ex-vaimon reissusta puolet, lapsien osuudesta siis. Puhutaan kuitenkin isosta rahasummasta. Elätän mieluusti toki lapsiani, ja maksan mieluusti harrastusmaksut, leirit, huvipuistot, jne. Mutta eikö tuollainen thaimaan reissu nyt ole jo vähän liikaa, varsinkin kun en ole sinne itse menossa.
Olen varautunut kohtuullisiin kuluihin. Mutta yhtäkkiä multa pitäiskin löytyä pari tonnia, heti-nyt, vain siksi että ex-vaimo pääsee thaimaaseen röhnöttämään aurinkotuoliin, ja lapset on sitten päinsä jossain altailla tai päiväkerhossa. Sitten itse samaan aikaan jossain räntäsateessa. Mitä mieltä?
Yhteinen tili lapsilla
Anonyymi
2
137
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu mitä olette sopineet. mutta siis tuollaiset matkat eivät kuulu normi elatuksenpiiriin. Eli ei tarvitse maksaa tai osallistua. Voisithan sinä vastavuorisesti viedä lapset disney worldiin. Olisiko ex puolisosi valmis maksamaan puolet matkasta(osallistumasta itse)
- Anonyymi
En kyllä suostuisi siihen, että lapseni lennätettäisiin johonkin kehitysmaahan ja tuskinpa sinne kannattaa koronan vuoksi mennäkään, joten turhaan huolehdit etukäteen. Matka ei tule toteutumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271311Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on691293Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3191027Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261022- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että278933- 72915